Příspěvků: 10, poslední: 19.11.2020 16:13:1759619.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Zdravím,
mám na MZetě karburátor který je dost podobný Jikovu, proto se zde ptám. Je tam šroubek pro nadzvednutí šoupátka a jeden šroubek pro volnoběh. Podle příručky se má zahřát motor, volnoběžný utáhnout a postupně povolovat, až má motorka "plynulý chod". Já to tedy udělal tak, že jsem šroubek povoloval do bodu, kdy otáčky motoru dosáhly maxima. Jenže mám problém: v tomto nastavení nejde motorka snadno nakopnout a když, tak hned chcípne i s přidáním plynu. Až po zahřátí je to ok.
....
Ahoj, dělám renovaci Mz 250 es a peru se trochu s karbecem. Mám tam 28n 1-3 a pořebuji na něj nové šoupátko nebo celý nový karbec. 28n se nedá sehnat (nebo nevím kde) dá někdo tip čím nahradit nebo kde sehnat ? je to trochu peklo cokoli o tom zjistit :) díky
[cap]
(19.11.2020 16:13:17)
No nic, myslím že se s tím asi nedá nic dělat. Přitáhl šroubek vzduchu tak, aby se to při rozjezdech za studena nedusilo, (mám ho teď povolený ani ne o jednu otáčky od dorazu), čehož jsem úspěšně dosáhl; odměnou mi je lehce černější svíčka, ale elektrody jsou ok a to je hlavní.
Už to s ním vydržím, prostě se to musí víc točit a až budu mít peníze, tak tam dám BING 84. Přecejeno kdyby ty karburátory z druhovýroby bylo OK, tak by do MZ Ostrad nenabízel jen BINGy, které jsem o 2000 dražší.
[Puf]
(28.2.2015 22:21:17)
Ano to jsem já; dělal jsem přes zimu GO.
Promiň nic ve zlém, ale ten karbec je už prostě na odpis, zkoušel jsem všechno. Ta motorka má nalítáno přes 100000km a podle příručky má origo karbec zvládnout celkově 40000km, umíráček mu už dávno zazvonil; pochybuju, že ho kdy někdo měnil. Kupříkladu otvor pro jehlu je už lehce šišoid, dále šoupátko je už opotřebované - to může být klidně tím a tím pádem už nepůjde karbec nikdy nastavit.
Tady s tím Taiwanským mám krásně rezavou svíčku, nikde to nevynecházvá, jede to samotově hladce, ale prostě nemá to odspoda tah jako ten originál. Tam kde stačilo 3000ot. teď musím točit 4000ot.
[Puf]
(28.2.2015 19:43:57)
Na tento problém jsi se už ptal loni na podzim. Mám pravdu?
[Doly_cz]
(28.2.2015 19:27:03)
U 30N3-1 je ten velký šroub nastaven 2,5 otáčky a malý sroubek (ten co je od výrobce zaplombován) na 4 otáčky. Zkus to a pak to uvidíš jak to půjde. Pokud je svíčka černá, tak máš příliš bohatou směs. V jakém poměru mícháš olej s benzínem?
[Doly_cz]
(28.2.2015 19:23:38)
Tak zkusil jsem tam dát originál starý, a táhne to od spodu jak čert, kouří to, svíčku to hned zanese, vynechává...ale táhne. Ten nový Taiwan odspoda netáhne. Může to být tryskou běhu naprázdno? Tenhle karburátor ji má 35, kdežto 30N3 jí má 50. Bohužel nejdou prohodit, je to trošku jinak řešené.
[Puf]
(28.2.2015 18:02:26)
Mám tady tento v Taiwanském provedení: http://www.pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2012-05-23/383135_im0.jpg
Zjistil jsem, že nebyla nastavená hladina, byla o dost vyšší než měla být, tak jsem ji ve sklince nastavil na přesně 13mm. Já mám totiž etz 251 a zdupal jsem to u Ustinla a koupil tenhle; ale ty motory jsou prý stejné, takže by to nemělo vadit.
Mám celkově problém s tím, že za studena to při rozjetí chhcípá na jedničku - musím to pořádně protůrovat. A druhý problém je, že mi to pořádně nejede okolo do 3000ot., přistihl jsem se, že to pořád točím okolo 4000ot., abych z toho měl ten samý pocit tahu, jako před GO motoru. Je možné že válec čerstvě ( <100km) po výbrusu klade větší odpor?
Jinak s motorem nemám žádný problém, jede sametově.
[Puf]
(28.2.2015 15:54:53)
Mám tady tento v Taiwanském provedení: http://www.pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2012-05-23/383135_im0.jpg
Zjistil jsem, že nebyla nastavená hladina, byla o dost vyšší než měla být, tak jsem ji ve sklince nastavil na přesně 13mm. Já mám totiž etz 251 a zdupal jsem to u Ustinla a koupil tenhle; ale ty motory jsou prý stejné, takže by to nemělo vadit.
Mám celkově problém s tím, že za studena to při rozjetí chhcípá na jedničku - musím to pořádně protůrovat. A druhý problém je, že mi to pořádně nejede okolo do 3000ot., přistihl jsem se, že to pořád točím okolo 4000ot., abych z toho měl ten samý pocit tahu, jako před GO motoru. Je možné že válec čerstvě ( <100km) po výbrusu klade větší odpor?
Jinak s motorem nemám žádný problém, jede sametově.
[Puf]
(28.2.2015 15:06:41)
jake ma ten karburator oznaceni? Na 250/251 se davaji 3 druhy karboratoru. 30N1 nema sroubek zvedani soupatka, ale normalni vzdusnik. Je to ten velky sroub. Maly sroubek je bohatost smesy. Ty starsi maji sroubek na zvednuti soupatka. S TW karburatorem jsem bojoval na MZ251 a po nekolika marnych pokusek o serizeni (asi po tydnu) jsem to vzdal a poradil, aby vratil do MZ puvodni karurator z DDR.
[Doly_cz]
(27.2.2015 21:38:39)
Jenže když šroubek utáhnu, řekněme o 0.5-1 otáčky, tak zase klesnou otáčky. Ještě jedna věc: když čroubek nastavím jak jsem popsal, tak než se motor zahřeje, na rozjetí chcípá. Značí to moc vzduchu, tedy chudou směs?
Motor je čerstvě po GO, vše by mělo těsnit, karburátor je zcela nový z Taiwanu.
[Puf]
(27.2.2015 18:57:39)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19