Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 6, poslední: 2.3.2015 21:15:2659623.Elektro
Ahoj, omlouvám se že otravuji
ale jak zjistím zda je v haji stator nebo rele.
když nastartuji tak kontrolka dobíjení zhasne ale když pripojím meřák na baterku tak to dobíji 6,03V. rele normálně spína tak nevím cím by to mohlo být.
Ok děkuji ale podle všeho tam mám špatné rele. které nejde opravit tak musím sehnat jine [Petanios] (2.3.2015 21:15:26)
Statory většinou právě neodchází, ale také to můžeš prověřit metodou pomocí žárovky a zdroje: http://alescezeta.rajce.idnes.cz/Dilenska_prirucka_CZ_476_a_477_promereni_dynama/#stator.JPG

Spíš to vidím na regulátor, u něj bývá nejčastěji problém. Buď už jsou opálené kontakty a nebo nesprávné vůle kontaktů, případně vše dohromady včetně rozhozeného elektrického seřízení.

Jsou dvě možnosti. Buď si na to troufneš sám a z několika regulátrpů dáš do kupy jeden suprovej, dle Dočkala vše správně seřídíš, jak mechanicky, tak elektrické hodnoty, zakápneš všechyn šroubky a seřizovací prvky červenou barvou a nebo druhá možnost je p. Beran, který umí opravdu skvěle zrepasovat regulátory i kompletní dynama: http://dynama.netstranky.cz/
[Čezeta - rider] (2.3.2015 16:47:19)
Měřil jsem to na volnoběk i když jsem přidal plyn. prostě se to přes 6,03V nedostane. rotor jsem proměroval Ohmetrem a tváří se že je vpořádku. tak jsem pravě myslel že bude problem nekde ve statoru a rele. chtěl bych to zachovat v origo stavu tak proto jsem se ptal. co a jak [Petanios] (1.3.2015 18:49:52)
Taky bych to viděl na rozladěný regulátor. A jinak předpokládám, že jsi měřil napětí na volnoběhu, ale chtělo by to změřit i při zvýšených otáčkách a se zapnutými světly. [Čezeta - rider] (28.2.2015 21:05:27)
Spíš než se statorem bývá problém s rotorem. Stator jednoduše zkontroluješ na motorce tak, že při vymontovaným rotoru zapneš zapalování a k jednotlivým pólům přikládáš třeba šroubovák. všechny musí magnetovat stejně. U rotoru jemným šmirglem odstraň z komutátoru otěr z uhlíku a proškrábni spáru mezi lamelami. Funkci dynama bez regulátoru vyzkoušíš jednoduše tak, že na uhlíky zapojíš hlavní žárovku ze světlometu. Při nižších až středních otáčkách musí svítit plným jasem. nesmíš ale moc přidávat plynu, jinak se spálí. K seřízení relátka a vůbec ke kontrole funkce dynama nastuduj Dočkala nebo dílenskou příručku. [Ota] (28.2.2015 20:24:28)
Měříš při volnoběhu nebo při zvýšených otáčkách? Při světlech nebo bez nich? Asi bude potřeba poštelovat regulátor.. [jawarmaniak] (28.2.2015 18:17:37)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19