Příspěvků: 19, poslední: 6.3.2015 10:52:2659667.Informace
Uvažuju nad montáží válečkového ložiska do motoru na 471čku - k zapalování. Koukal jsem pro jistotu do katalogu, a na pravé straně je ložisko 3205 - tedy dvouřadé kuličkové ložisko. Doporučíte mi dát tam originál ložisko, nebo válečky? O válečkových ložiskách jsem tu načetl co se dalo.
kriz: samozřejmě, roztažnost hlníku vs. kroužek ložiska beru v potaz, ale aby ložisko za tepla vypadlo, tak musí být přesahy i za studena velmi malé, což už samo o sobě značí že jsou vymačkaný díry. U zdravejch karterů se to nestane a je nereálný, aby pouhým otočením karteru ložisko vypadlo. U 455 je to pochopitelný, spodek motoru je "natuněná" 125, na 250 ten spodek prostě není stavěnej, proto uložení odchází
[Marlboro]
(6.3.2015 10:52:26)
Marlboro: Zapomínáš, že hliník má větší tepelnou roztažnost než železo. Za studena ti ložiska drží, ale když mají malý přesah, to znamená, že hliník je už trochu vymačkaný, tak ohřeješ skříně s ložiskem, že dáš půlky motoru k sobě a ložisko ti vypadne, taky se to stává. To už se mně také stalo, že ložiska za studena držely, když jsem rozpůlil motor a když jsem je vyndal, tak po obvodu byly pěkné vyleštěné po protáčení. Hodně to bývá vymačkané na motorech 455.
[kriz]
(6.3.2015 10:14:12)
Jin: pokud s karterem o něco netřískneš, tak ložisko nevypadne. To by musely být díry v karterech v takovým stavu aby do nich šly ložiska za studena, pak by vypadnutí hrozilo, jinak ne
[Marlboro]
(6.3.2015 9:12:54)
Je mi jasný jak ten princip funguje, ale z vlastní zkušenosti.... nahřeju karter, dám do něj ložisko. Nahřeju karter znova na dvouplotně, vezmu karter otočím a chci ho přilepit k levý půlce - a zde přichází moment, kdy ložisko může vypadnout z karteru... Vlivem větší roztažnosti hliníku. Proto bych možná volil variantu ložisko nahřát a dát na kliku a pak lepit k sobě.
[Jin]
(6.3.2015 8:49:45)
Jin: z karteru ti ložisko nevypadne, protože při nahřívání se roztahuje oboje, jak karter tak ložisko. Kdyby to tak nebylo a ložisko by mělo zůstat pořád studeny, tak to za prvý nesložíš a za druhý by se provozem vymlátilo uložení ložiska v karteru
[Marlboro]
(6.3.2015 8:45:01)
Dobre, nahreju a dam to kupy ;)
[Jin]
(6.3.2015 0:33:00)
vyprd bych se na válečky, často půlit nebudeš, přesah čela tě nepustí a snad nejsi lama aby ti vypadávalo ložisko :-) Anebo si ho ohřej, flákni na kliku, nech vychladnout a pak teprv zavři nahřátým karterem
[No_-_name]
(5.3.2015 23:24:30)
Špatně byl Bakoun :)
[Jin]
(5.3.2015 22:53:23)
Tak co bylo špatně ?
[Klouzek]
(5.3.2015 21:53:05)
Klouzek: ale hovno!
[Bakoun]
(5.3.2015 21:10:17)
Dobře, 6305 vyhralo :)
[Jin]
(5.3.2015 21:03:02)
Bakoun: asi to čelo bylo moc těsné a málo jsi ohřál blok
[Klouzek]
(5.3.2015 19:16:05)
Pro motor z 471 platí to samé, co pro 634. Taky jsem měl válečkový ložisko, trošku líp se dělal motor, ale stejně mi vždy zůstalo viset čelo v karteru, takže to zas nebyla taková pomoc. Pak jsem se na to vyprdnul...
[Bakoun]
(5.3.2015 19:11:55)
Nemá to smysl přesně jak píše Marlboro, s tím že válečkový ložisko se dává kvůli tomu že snese větší radiální zatížení, to znamená u Velorexu ke straně spojky kvůli ventilátoru.
[Klouzek]
(5.3.2015 17:50:16)
471 je 2 válec, tudíž má mezi pravou a levou půlkou čelo ne? Tzn, že bez stahováku ho stejně nerozpůlíš a bez nahřátí karterů zase nesložíš - přesah čela ti to neumožní. Praktickej důvod má rozebíratelná válečkový ložisko u jednoválce
[Marlboro]
(5.3.2015 16:50:06)
Oprava, špatně jsem se podíval :-/ Je to tak - je tam klasika 6305. Tudíž dám válečkové. Díky za upozornění. Katalog dílů mě uvedl v omyl - resp. jsem se blbě podíval.
[Jin]
(5.3.2015 16:33:50)
Jin: To jsi se asi spletl, 471 nemá u zapalování ložisko 3205, ale má 6305. To jsi si spletl s převodovkou. 3205 mají, až motory 638.
[kriz]
(5.3.2015 16:21:40)
Prakticky jedinej důvod proč tam chci dát válečkový ložisko je ten, že následná montáž karterů k sobě je velmi snadná a bezproblémová. Nemusím řešit problém vypadávajícího ložiska z nahřátého pravého karteru až je budu dávat k sobě.
[Jin]
(5.3.2015 16:03:09)
Záleží na tom, proč tam chceš to válečkový ložisko dát. Pokud neplánuješ často půlit motor, což jde pak při použití válečkovýho ložiska i bez použití stahováku, tak to podle mě u tohoto motoru nemá smysl. Dvojřadý kuličkový ložisko má vysokou životnost.
[Ota]
(5.3.2015 15:51:34)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19