Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 29, poslední: 8.3.2015 7:21:0059670.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Zdravím,

mám na MZ ETZ 251 karburátor z ETZ 250, který je řešený stejně jako jawácký Jikov, tzn. má šroubek zdvihu šoupátka a šroubek pro štelování vzduchu. Je to Made in Taiwan karbec. Měl by být kompatibilní s ETZ 251.

Šroub vzduchu volnoběhu jsem musel pokusy úplně nadoraz utáhnout, protože to nemělo vůbec sílu na rozjetí. Když ten šroubek přece úplně dotáhnu, tak to znamená bohatou směs, ne? Jenže teď jsem pojezdil a mám úplně bílou svíčku. Jehlu mám na předposlením zářezu, zdvihnutou.
Stivi - pokud máš zanesený karburátor roztlačení nepomůže...čistilii jsme se švagrem karburýtor po 2 rokách a to co tam bylo mělo do benzínu hooodně daleko... [nunici] (8.3.2015 7:21:00)
Tak jsem zvedl hladinu z předepsaných 14mm+-1mm cca na 11mm a už je to lepší, chytá napotřetí zastudena, svíčka už není bílá. Jako, já když jsem ten karb dostal a zkoušel hladinu, tak jsem se divil, že nebyl seřízený plovák na těch 14mm ale o dost to přeteklo - možná že to ti Taiwanci měli schválně zvýšené. [GeorgeLD] (7.3.2015 12:57:33)
Studene starty po delsi odstavce bez problemu, v zime to sice neni na druhe slapnuti, ale roztlacovani opravdu netreba. [mickael] (7.3.2015 10:35:20)
Mickael - 10+-1 mm, tu je to vysvětlíno kde se ukradl ten milimetr: http://jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=202
Ale kdyby se měřilo třebas o trubičku ekonostatu, tak by to těch 11 bylo :)

Akamu - je to tak, bez jinčích trysek se to u dvojky neobejde. Co mají ale jak ten z džáwy, tak ten taiwan na čtverku společného, jsou studené starty (stojej za p!) a spotřeba o řád níž. To prostě nemůže být jen tak ne?!

A nebo je to mejma rukama...
Připrdnu se: jak jste vyřešili starty po delší odstávce s džawakarbem? Chodí vám bez problému nebo roztlačení standart?
[Stíví] (7.3.2015 10:20:01)
Stiví-> tak ono na 634 motor dávat karburátor pro 638 je jasný že to nebude fungovat jak má, zatim co vim tak sou všichni s novym karburátorem pro 638 spokojený bez úprav [Akamu] (7.3.2015 8:43:20)
Stíví: U 638 karbu ma byt hladina 11mm +-1mm... [mickael] (6.3.2015 21:31:11)
Koukni na hladinku. Zatím veškerá zkušenost s taiwany byla s nízkou hladinkou. Na 632 novej Taiwan karbec - šlapalo to při volnoběžné 60 a čtvrt otáčce od utažení, HT 115 a na plný chudé. Hladinka nízko, navíc to pod plným nestačilo dotýkat. Zvedla se hladinka odkoušením různých matiček na přitížení plováku a už se chytají tovární nastavení, stačí i dotékat, svíce ve všech režimech jeleně hnědé.

Teď nedavno byl na zkůšku implamentován na ten samý motor 638 karb (přímo ten věhlasný z jawy). Hladinka zela 11 mm pod rovinou, má být cca 10 mm, seřízeno na 10, stejně se chytám na barvu svíce až při VT 50, (PT stejná) a HT 112. Možná jsou i o něco větší vzdušníky, bůh suď, není čím je změřit, ale hladinky byly vždy nízké a chovalo se to ve všech pásmech chudě.
[Stíví] (6.3.2015 20:56:45)
Prostě to bude chtít větší trysku. Když musíš mít jehlu úplně nahoře a ani odspoda ti to nechce jet, ukazuje to trysku. [longr] (6.3.2015 11:43:05)
To ze je motor po vybrusu barvu svicky moc neovlivni. Mas to proste z nejakeho duvodu chude. [mickael] (6.3.2015 10:52:35)
Tak nic, beru to zpět, svíčka je zase bílá; podle mě je to proto, že cestou ze školy jsem to záměrně víc točil, nejspíše se v těch vysokých otáčkách přehřívá motor tím, že je po výbrusu. [GeorgeLD] (6.3.2015 10:29:49)
Jo a prosimvás, když jsem dal na kliku nové gufera, tak klika šla docela ztuha - ale to se časem vychodí, ne? [GeorgeLD] (6.3.2015 10:17:55)
Pomohlo dát jehlu na poslední zářez; teď mám elektrody rezavé a okolí karbon. Takže snad to je ok.

Sytič je nutný k nastartování, to jo, ale když motor běží a já ho jen lehce otevřu, tak chcípá. Taky je to docela neergonomické držet sytič a zároveň přidávat plyn. Takže tady ten sytič asi opravdu není myšlen na rozjezdy.

vladab: prosimtě a když jsi měl teda 251, tak jaká je oproti tomu Jawa 350? Mě ta MZeta příjde tak trochu jak splašená koza když někam dál jedu, nemá to jakoby setrvačnost, pořád takové "dzn vpřed dzn vzad". Nevím jesstli to není motorem po GO že je ještě tuhý.
[GeorgeLD] (6.3.2015 10:04:00)
Ahoj, koukni na hladinu v plovakovce, mne to delalo taky. Kdyz jsem mel svoji 251, tak mi chvili trvalo najit idealni nastaveni karburatoru. Koukni do tzv. Bible, kde je celkem detailne popsany postup nastavovani karbu. [vladab] (6.3.2015 8:08:28)
sytič není jen na startování, upravuje směs pro studenej motor, takže by měl bejt zapnutej dokud nejni motor zahřátej, na svojí 639 se taky za studena skoro nerozjedu, i když už motor běží bez sytiče, prostě se to musí chvíli prohřát. Zkus dát tovární nastavení, se sytičem nahodit motor a pak pět minut nechat motor bublat na místě, uvidíš že to bude lepší [Akamu] (6.3.2015 6:54:20)
Volnoběžná je tam 35, ale bere to palivo přímo z plovákové komory; u starého je volnoběžná tryska 50, ale palivo bere z přívodu hlavní tryskou; takže je možné že jsou na tom +- stejně. [GeorgeLD] (6.3.2015 4:11:25)
Nepsal v nějákém minulém příspěvku, že je tam jiné stoupání trysek a volnob. trysku máš malou? [Bakoun] (5.3.2015 23:49:21)
Ja MZ nemam, tak nevim jak tam funguje sytic, ale pokud na 639 startuju zastudena a hned po startu chci vyjet, tak musi sytic nechat prvnich par set metru, jinak to cuka a nejede... [mickael] (5.3.2015 23:06:45)
Je fakt, že na mojí Betce 50 ten sytič musím mít při studeném rozjezdu lehce zapnutý; na MZetě jsem myslel že je jen na startování, vzhledem k tomu, že se automaticky zavírá. [GeorgeLD] (5.3.2015 22:57:35)
Tak to mě nenapadlo, já ho používám akorát na startování, on se totiž musí pořád držet (je na pružině), ale můžu se zkusit s ním rozjet co to udělá, díky :-) [GeorgeLD] (5.3.2015 22:55:37)
A pouzivas/funguje sytic? [mickael] (5.3.2015 22:51:56)
No jenže bohužel to seřídit nejde. Jako když zastudena musím mít úplně dotáhlý vzdušník, aby se šlo vůbec rozjet, tak co mám dělat jiného. Navíc podle manálu se má tenhle karbec seřídit za tepla povolováním vzdušníku, "až má motoro PLYNULÝ chod" - jenže to má i s úplně utáhlým vzdušníkem - leč maximální otáčky má až tak na 2 otáčky. Když ten vzdušník povolím řekněme už na 0.5 otáčky, tak to při rozjezdu chcípá. [GeorgeLD] (5.3.2015 22:31:46)
Bohatost směsi ovlivňuje šroub bohatosti jen do určitý míry, jak už napsal Bakoun. Poloha jehly, velikost hlavní trysky, výška hladiny v plovákovce, těsnost přírub, stav gufer jsou další z faktorů co to ovlivňujou. Chování motoru za studena není zas až tak důležitý. Hlavní je jak se chová, když je ohřátej na provozní teplotu - při ní se taky karbec seřizuje. Nějaký kroucení šroubkama směsi za studena je s prominutím hovadina největšího kalibru [Marlboro] (5.3.2015 22:24:39)
jj, měnil jsem karbec, ten originál už je dávno po smrti, nešel seštelovat, svíčka furt černá děj se co děj. Už prostě není použitelný.

Teď po GO jezdím právě na ten nový Taiwanský karbec. Mám akorát problémy s volnoběhem, nemá to sílu na rozjetí, musím mít úplně utažený vzdušník aby to táhlo a za studena to chytne až tak na 8 pokus - musím to nechat chvíli zahřát a pak až se dá normálně rozjet. Jinak při otáčkách 2500+ už není žádný problém.
[GeorgeLD] (5.3.2015 22:18:34)
ještě dotaz: co si měnil? ten karbec? [Akamu] (5.3.2015 22:10:15)
co se tejče oleje, tak naplnim nádrž, podle toho si spočtu množství oleje a to naleju do nádrže, občas s motorkou trochu zatřesu aby se neřeklo, ale většinou ani to ne, a zatim dobrý (i při záběhu) ostatně olej v BA nejni určující pro barvu svíčku, pro tu je určující bohatost směsi (poměr vzduchu a benzínu ve válci) [Akamu] (5.3.2015 22:05:38)
Olej jsem promíchával s benzínem v kanystru, vždycky se snažím to dobře protřepat, ale nemám moc zkušenost s tím, jak důkladně je to třeba, aby se to pořádně promísilo. [GeorgeLD] (5.3.2015 21:59:39)
(to jsem já, měl jsem problém s heslem)

Tak já teda zkusím zvednout jehlu na poslední zářez. Možná bych měl ještě říct, že před touhle jízdou jsem měl natankováno s M2T 1:50 a benzín tam byl Natural 98. Teď jsem tam nalil Nartural 95.
[GeorgeLD] (5.3.2015 21:51:38)
Ten šroub je na bohatost volnoběžný směsi, zhruba od 1/4 plynu už nemá vliv. [Bakoun] (5.3.2015 21:41:14)
Motor má prvních 200km v záběhu, olej M2T teď ředím 1:40. Divné je, že moje první pokusy s úplně dotáhlým karburátorem mi způsobovaly naopak černou svíčku. Dneska jsem natankoval, našrouboval tam na zkoušku novou svíčku a ta je bílá (po odjetí cca 30km). Záhada :-| [Puf] (5.3.2015 21:29:40)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19