Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 22, poslední: 22.7.2023 18:44:5659672.Informace
Zdravíčko, mám jawu 35o/640 rok 1996, a zajímají mě svíčky. Když z jara je ještě poměrně zima, jaké svíčky použít? Studenéjší N17 nebo teplejší N14? Děkuji za odpovědi.
Zdravím. Pokud si to dobře pamatuji, tak staré číslování (teplá 5, studená 9) se stanovovalo podle doby, za kterou se svíčka zahřála na provozní teplotu v nějakém jednotkovém motoru. Čili teplá odvádí méně tepla do okolí, nebo přijímá víc tepla ze spalovacího prostoru. V jednotkovém motoru se prostě víc zahřeje. Že se pak číslování změnilo, tedy že z 5 je 19 a z 9 je 14 je jiná věc. [solitus] (22.7.2023 18:44:56)
kriz: tak bud s tim jezdis jako duchodce, byla velka zima, moc bohata smes, problemy se zapalovanim nebo kombinace. Ten rozdil mezi 14 a 15 neni takovy, aby 15 byla cihlova a 14 cerna. [Bakoun] (9.3.2015 9:39:13)
Nejsem tak blbej, abych nevěděl, že když nastartuju studenou motorku a nechám ji chvíli běžet na stojánku, tak budou N14 i N15 mít černé kontakty. Tím, že N14 byla černá, tak to bylo po ježdění a né, že jsem ji po blafání na stojánku hned vymontoval a tento stav jsem zde uvedl, že byla černá. Už to ztrácí smysl, se zde k tomuto tématu vyjadřovat. [kriz] (9.3.2015 9:31:25)
kriz: blafanim na stojanku na volnobeh se ani 14ka ani ta 15ka neohrejou na samocistici teplotu... Tzn. ze obe se zaserou uplne stejne. JE to proste nesmysl! [Bakoun] (9.3.2015 0:34:16)
Bakoun: Vyjadřuji se k rozdílům mezi teplou a studenou svíčkou a né, že to je závada sneciceka, tam může být souhra náhod více věcí. Tam, když dá svíčky N15 a nefunguje to, tak musí hledat závadu jinou. A jinak, když není žádný rozdíl mezi svíčkami, tak není, nebudu s tebou polemizovat. S teplou a studenou svíčkou mám zkušenosti s ČZ 250/475 a JAWA 350/639, a to že jsem tam dával N14 a N15 a N15 to vyhrála. Jak se ochladilo, tak jsem motorku na N14 musel nechat ohřát na stojánku a svíčka mi pálila do černa, po přemontování na N15 měla barvu dobrou. Mais: Neřekl bych, že kvůli emisím, ale zjistili, že N15 je tam lepší. Další pravda je, že motorky ČZ 350/472 se vozily i do Egypta a tam musela být N9 (N14) ono asi taky, kam to šlo. [kriz] (8.3.2015 21:43:41)
Ale u mé jawy to je fakt znát, na N14 to musím nechat zahřát, jinak nejede. A na N17 to téměř nechce ani chytnout. [snecicek] (8.3.2015 19:07:12)
kriz: to je blbost. Na svicku bych to nehazel, to by musela byt pekne zasrana v kombinaci se slabou jiskrou, aby to ovlivnovalo chod. Overeno i u vyseptalyho rotoru na pionyru, rozdil mezi 14 a 17 na volnobeh a nizke otacky nebyl zadny. Zas tolik bych vliv tepelny hodnoty u svicky neprecenoval... [Bakoun] (8.3.2015 18:58:52)
kriz: nedělali jste to kvůli emisím? [mais] (8.3.2015 11:33:04)
Co si pamatuji, tak za socialismu jsme na zkušebně motorů dávali N9 (N14) a do motorek na pasu se dávali N9 (N14) také. Ale po revoluci jsem si všiml, že se začali dávat N15. N15 jsou na ježdění lepší, N14 jsou skutečně jen do pařáků, protože, jak se ochladí, tak musíš nechat motor s N14 ohřát na stojánku, jinak než se ohřeje, tak to nechce jet a chová se to jako kdyby jsi měl chudou směs. [kriz] (8.3.2015 11:26:20)
Takže N15C jsou nejlepší, chytne hned, dneska bylo až 9 stupnu. [snecicek] (7.3.2015 21:11:01)
jezdim N15 v rozmezí teplot -25 až + 35 a pohoda [Kuba z Neve] (7.3.2015 12:58:34)
Krásná definice: "Tepelnou hodnotu zapalovací svíčky bychom mohli definovat jako schopnost svíčky snášet určité tepelné zatížení aniž by došlo k samozápalu a zároveň aby svíčka měla schopnost samočistění." [Bakoun] (6.3.2015 15:09:59)
Tepelná hodnota svíčky de facto udává odvod tepla svíčky. Samočistící teplota je kolem 500-800°C. Podle toho se svíčky dělí na teplé a studené. Studené odvádějí tepla víc, teplé naopak. Ale proč by tepelná hodnota měla mít vliv na tarokování při nezahřátém motoru?! Dost pochybuju, že by se i ta 14ka tak "zabordelila" olejem a benzínem, aby motor kvůli tomu začal tarokovat. A i se 17kou chvíli trvá než se dosáhne samočistící teploty. Z toho usuzuju, že na starty je tepelná hodnota svíčky fuk... [Bakoun] (6.3.2015 15:08:03)
Na 14ky jezdím celoročně taky s 640kou je to sakra znát. Než se motor zahřeje tak dost tarokuje. Ale po chvíli si to sedne.. [Michi] (6.3.2015 12:59:22)
Jaký to má projevy když se jezdí na E85 ? [Gepin] (6.3.2015 12:45:10)
Pokud bys náhodou jezdil na E85, tak N14 moc nedoporučuju.
Po 1km testovací jízdě měla svíce velmi zajímavou bílou barvu :)
Tak jsem tam zas dal 15, kterou střídám přesně jako Hlade...
[grošák] (6.3.2015 12:30:39)
snecicek: dej rovnou N15, tohle není žádná zima. N17 budou dobrý v teplotách pod nulou a nich takový trasy aby se to projevilo jezdit nebudeš [Marlboro] (6.3.2015 10:56:00)
Celorocne jezdim N15, bez problemu jak v letnich tricitkach tak ted kolem nuly. [mickael] (6.3.2015 10:45:51)
Tak já dneska koupím N17 a N15, vyzkouším a dám vědět. Dekuji za odpovedi, hodne mi pomohli. [snecicek] (6.3.2015 10:44:06)
Přesně tak, N14 jen do pařáků. Jak se trochu ochladí, myslím tím samozřejmě v létě, okamžitě zjistíš, že N14 nedělá dobrotu. [kriz] (6.3.2015 9:59:45)
Většinou patnáct, někdy vyměním za patnáct a vyjimečně zkusím patnáctku.... [Hlade] (6.3.2015 8:11:48)
N17 na zimu, N14 do letních pařáků. Navíc je to přesně naopak N14 je studená, N17 teplá. Osobně jsem N17 nikdy v 350 nepoužil, v tak brutální zimě nejezdím, takže jezdím N15, který jsou v našich podnímkách použitelný celoročně. N14 dávám jen přes léto [Marlboro] (6.3.2015 7:57:38)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19