Příspěvků: 11, poslední: 23.3.2015 15:06:1059810.Informace
Zdravim, dnes jsem poprvé po GO nastartoval stadiona, moc tyhle motory neznám, ale při skládání jsem postupoval podle katalogu a překvapivě mi ani žádná součástka nezbyla :-), motor jezdí krásně, převodovka řadí "precizně" ale problém je v tom, že vadává zvuky jako když jedete s autem na zpátečku, nebo když u stadiona se zhaslým motorem a vypnutou spojkou šlapete a otáčíte převodovkou, dělá to jen při zařazené rychlosti jedno jaké, pomalu se smiřuju s půlením, jen nevím kam sáhnout.
Video: http://youtu.be/G6yk9SxBL3o
Dík za rady
Tu packu tam mám, nebo alespoň při montáži tam byla
[ondra350]
(23.3.2015 15:06:10)
A mrkni jestli tam máš přinýtovanou vzpěru z pružinového plechu. Ta jede a po velkém ozubeném kole a tlumí axiální síly spolu se zvuky.
[ED250]
(23.3.2015 14:51:15)
Tenhle zvuk taky umí trochu utlumit použití hustějšího převodového oleje! Já používám PP90H na hipoidní převody a tento olej utlumí opravdu hodně. Mám skútr MANET a ten byl také pověstný hlučnou převodovkou a s tímto olejem se převodovka dost utišila!
[Uďa]
(23.3.2015 12:49:41)
Ok mám jeden motor na díly tak přehodím primár, měl jsem strach že to vychází z převodovky, dík za rady
[ondra350]
(23.3.2015 12:32:54)
Podle hlasu to dělá na 99% primár; sežeň jiná kola a uvidíš, resp. uslyšíš (vyměníš je i s motorem v rámu).
[z477]
(23.3.2015 12:24:22)
Hučí to právě jen s kvaltem, bez sekundáru tedy bez zatížení to nejspíš slyšet nebude, při skládání motoru jsem si tu trochu nastudoval problematiku stadioních motorů, půlměsíce mám nové a podložky od sesy se mi vešly pod páku levé šlapky dvě, není možne že když se hřídel na které je táhlo zadní brzdy otáčí s odporem o kroužku, tak se dostatečně nevrací a vázne nějak volnoběžka příšlapu, ale asi to bude ten primár kliku mám v replice tak jestli třeba neovlivňuje vzájemnou polohu kol
[ondra350]
(23.3.2015 12:05:28)
Máš u šlapky (mezi šlapkou a víkem u spojky) tu 2mm silnou podložku? Máš tam ty půlměsíce zajištěné drátem u hřídele příšlapu?
[verdom]
(23.3.2015 10:23:50)
Mates: na neutrál to, alespoň u mých mopedů, slyšet není, teprve až když motor točí zadním kolem (= je tam nějaká zátěž, byť třeba minimální - zadní kolo ve vzduchu) primár začne kvílet. Zvláště u jawetty je ten hluk výrazný (má motor bez silentbloků natvrdo v kastli, která funguje jako výborná ozvučnice).
Btw, kolo příšlapu se točí i na neutrál - je hnaný předlohou.
[z477]
(23.3.2015 9:36:55)
nemůžu si pustit zvuk, ale jestli to huží i na neutrál , jsou to ty kola , ale pokud to huží jen se zařazeným kvaltem , typoval bych to na ozubený kolo šlapek , který hlodá karter
[Mates]
(23.3.2015 9:00:05)
souhlas s níže napsaným, šikmý ozubení vydává specifickej zvuk a ve výrobě se to řešilo, i když prakticky bez výsledku. Nicméně ta zařazená rychlost a točící se zadní kolo vydává zvuk, kterej to dost ruší (jako by šmajdalo kolo a škrtalo v jenom místě o blatník, nebo je to jen ševelení řetězu a otáčejícího se kola) a je dost těžký se analyzovat jen zvuk z převodovky. Zkus to natočit ještě jednou, ale bez sekundárního řetězu, ať můžeš zařadit kvalt, ale jsou slyšet zvuky pouze motoru
[Marlboro]
(23.3.2015 8:47:39)
Olej v převodovce máš? :-)
Tenhle zvuk dělá olítaný soukolí primárního převodu. Teorie sice říká, že kola se šikmým ozubením jsou méně hlučná než s ozubením přímým, ale u mopedů se to nějak vymklo a problémy s hlukem primáru se řešily po celou dobu jejich výroby, dělaly se pokusy s párováním kol (vybírala se k sobě kola dle tolerancí), vzájemným záběhem pomocí lapovací pasty, se změnou materiálu velkého kola tad, vše bez valných výsledků - musela by se změnit obě kola, což by bylo drahé, takže na to nakonec v Motoru hodili bobek.
Sežeň jiná kola a modli se, aby hučela méně (pravděpodobně uspěješ, protože ten tvůj motor hučí fakt festovně).
[z477]
(23.3.2015 8:16:59)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19