Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Řadička se nevrací [Mejcin](24.3.2015 13:40:32)
Příspěvků: 18, poslední: 26.3.2015 8:11:4559822.Informace
Ahoj! Na 634 jsem dnes zkoušel nově složený motor. Řadit jde snadno, ale řadička se jen výjimečně vrací do neutrální polohy, musím jí pomáhat špičkou. Vy vysokých otáčkách (když už motor trošku vibruje) se vrací, ale když zařadím 4. kvalt tak zůstane vždy dole (řazení mám 1. nahoru 2,3,4 dolů). Může to být tím, jak je v převodovce vše nové a musí se to oběhat (dnes prvních cca 100km), nebo jsou to slabé pružiny?
To nevracení řadící páky může být také způsobeno tím, že ti drhne vačka poloautomatu o karter a přibržďuje hřídel kalhotek.Buď je to příliš velkou vrstvou těsnění mezi kartery nebo silnou podložkou (pokud jí tam máš)pod vačkou poloautomatu. [clixclax] (26.3.2015 8:11:45)
Mejcin: Pokud startpáku těsníš ve víku obyčejným o-kroužkem na místo toho speciálního s břitem a ten o-kroužek jsi tam dal hodně těsnej, mohl by váznutí páky způsobovat právě on. [Ota] (25.3.2015 16:30:11)
Kosťa: tak tu vačku lízni, ať je rolnička i v krajní poloze na sklonu. U motoru s poloautomatem to musí makat. U motoru bez jsem si zvyk vždycky do páky lehce ťuknout nohou, aby se vrátila, tam jsem to neuměl odstranit. Leda někde shánět silnější pružiny dovnitř. [pavelEC300] (25.3.2015 13:51:31)
já to řešil na péráku, nevrací se, protože při zařazení vybehne kladka mimo skloněnou plochu a z plošky vačky nemá důvod se vrátit. 634 má kladku řešenou jinak, ale odchylky našich motorů jsou nevyzpytatelné... [Kosťa] (25.3.2015 12:58:31)
Řešil jsem to loni. Unavená dolní pružinka řadícího automatu a musel jsem pomáhat řadičce. Vytrestal jsem se koupí nových velmi velmi... nové pružinky z produkce moto ústí měly o desetinku větší průměr drátu. Za studena ok, ale po ohřátí jsem už nezařadil... takže bacha na rozměry při výměně. Nakonec pomohlo sehnat staré bolševické pružinky! [Chong] (25.3.2015 7:18:49)
S dovolením se přicpu s podobným dotazem.
Nevrací se mi řadička na malé (125) kejvačce z dolní polohy (zejména u trojky). Čím to tam může být? Tyčka ohnutá není, posuv kol v převodovce po hřídeli jakož i pružinky jsou OK. Může to být kulisou či těma čertíkama na pérku, co s ní pohybují?
[Mike] (24.3.2015 20:32:21)
Marlboro on ten klasický "O" kroužek těsní lépe než to co tam Jawa dala. To profilované těsnění s břitem je tam jen proto, aby byl snadnější axiální posun hřídele při přesunu na startování a naopak. "O" kroužek se díky kulatému průřezu naroluje do strany drážky a hřídel jde hůře posunout. Nicméně to funguje taky a nic neteče. [ED250] (24.3.2015 17:23:02)
Mně to samý dělala ČZta. Na vině byly nový pružinky, kerý byly měkčí než ty starý [Peppa21] (24.3.2015 17:09:32)
Milos: je to způsobený vymačkáním dosedacích ploch kalhotek (odkaz) a hřídele. Čím větší vůle, tím se prodlužuje krok řadičky právě o "mrtvej chod" a už tak humpolácký řazení se stává ještě horší. Může se stát i do, že opotřebení dosedacích ploch bude tak velký, že při řazení nahoru se bude řadička automaticky překlápět na startpáku [Marlboro] (24.3.2015 16:08:17)
není to klasickej "o" kroužek. Má hranatej průřez a břit. Pokud bys ho nasadil obráceně než má být (správně břitem dovnitř) 100% ten břit při nasazování víka žvejkneš a řadička pak může váznout. Spíš bych se ale zaměřil na ty pružiny v kulise. [Marlboro] (24.3.2015 16:04:03)
Keď už tu riešite radičku tak sa spýtam - je normálne že má vakl radička? Či je to spôsobené vymačkaním hriadele tam kde je nasunutá pod deklom? V tomto mieste...
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/hridel_s_unasecem.html
[Milos] (24.3.2015 16:02:10)
těsnění řadičky není obyč O kroužek? Tam záleží na poloze? [Mejcin] (24.3.2015 15:59:28)
ročník 1983, ale je dělaná vzhledově ještě do doby před modernizací v roce 1979 (ještě plechové kryty teleskopů, starší typ nádrže s gumovými kolenicemi atd.) První provozovatel Ministerstvo vnitra ČSSR, takže to není origo tovární stav... [Mejcin] (24.3.2015 15:52:53)
buď jsi se netrefil hrotem kalhotek přesně mezi pružiny, jak je zmíněno níže nebo můžeš mít něco s hřídelí, futrem ve víku, dal jsi obráceně těsnění řadičky a díky tomu teď vázne. Zrovna tak může být něco s pružinou. Příčin může být mnoho. [Marlboro] (24.3.2015 15:50:35)
Ta 634-ka je z jakého roku?
Motor značený 632 na 634-ce bejt může. Ale až od roku 1982.
viz: http://www.metalmoto.cz/clanky/jawa-350-634/jawa-350-634-uplna-historie.html
Každopádně mám ten samej motor, ale řadičku sem taky ještě nenaučil aby se vracela.
[Jirik77] (24.3.2015 15:40:27)
je to asi nějaký bastl, vyražené číslo udává typ motoru 632, stejně i TP. Je tam spojkový poloautomat, nastavil jsem ho podle Dočkala. Nicméně je celý pozinkovaný, to jsem ještě neviděl, vždy jen ten šedý plech. Možná to proto nechodí tak snadno jak by mělo, ale to neumím posoudit. Páčku spojky normálně zmáčknu, žádná velká síla, automat je namazaný... [Mejcin] (24.3.2015 14:43:08)
Je to 634 nebo motor 633 bez spojk poloautomatu? A ten máš namontovanej a nastavenej? U 633 motoru je to dost běžný. U motoru se spojk p.automatem páce hodně pomáhá právě jeho vačka. [pavelEC300] (24.3.2015 14:35:13)
Nemas spatne zasunutou radici hridel mezi pruziny ? Celkem snadno se stane ze ten vycnelek na radici hrideli se netrefi presne mezi pruziny, ale mezi zavity jedne z pruzin, a ta je pak logicky slabsi. [Krizoň IV.] (24.3.2015 14:02:43)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,094 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19