Příspěvků: 17, poslední: 3.4.2015 10:55:5760046.Veteráni
Neví někdo kdo by udělal GO kliky v okolí Plzně %50km ? Jedná se mi o výměnu spodních ojničních ložisek.Zasílat poštou se mi to zrovna moc nechce, je to potvora těžká.
Máš recht v tom, že s nastavením směsi jsem nehýbal; ovšem u posilube se mazací poměr při záběhu nemění, alespoň manuál stran záběhu ve stručnosti říká ve stručnosti "střídej otáčky a jízdní režimy, nehoň to a kapku obohať směs".
První dvou doporučení jsem se držel, posledního ne, tedy pana Herdu plně rehabilituji a jdu si posypat hlavu (svoji) karbonem..
[z477]
(3.4.2015 10:55:57)
To jsi dělal GO motoru na půl, když jsi tam měl vyhoněný válec. To jsi mazal jako po GO motoru. Pouzdro bylo těsnější, aby to po 10000 km nezvonilo, málo oleje v benzinu, směs seřízená po zajetí a pouzdro se nezaběhlo. Jinak nevím. Chybu bych u Herdy nehledal.
[kriz]
(3.4.2015 8:01:51)
Kliku mi dělal někdy začátkem ledna 2014 a od té doby najeto přibližně 1.000km. Kdy se to přidřelo těžko říct, mám oči, ne rentgen a motor byl kvůli vyběhanému válci dost hlučný, takže jsem během provozu nepostřehl žádnou změnu. Přišel jsem na to až při rozborce z níže uvedeného důvodu.
[z477]
(3.4.2015 7:42:08)
btw já sem zadřel kejvu na bronzovým futru kvuli chudé směsi, nikde jinde vše ok jen futro hin
[krf]
(3.4.2015 6:04:11)
To není mosaz, ta je více do žluta. Mluvil jsem s Herdou je to cínový bronz. Je mu divné, že se to zadřelo. Tento bronz tam dává normálně a zatím neměl problém. Jedině, že ti to udělal těsnější. Kolik jsi měl po výměně ojnice najeto km, když jsi to zadřel, a kdy ti dělal opravu kliky? Může se stát cokoli.
[kriz]
(2.4.2015 20:44:34)
Ještě dovětek - futro je atypické se silnější stěnou, neb jsem měl k disposici jen píst na 16-ku čep; stejně tak i to nové s drážkou, neb jsem v magacínu našel nový válec a píst ze 487, tedy zas na 16-ku čep.
[z477]
(2.4.2015 12:49:07)
kriz: díky za vysvětlení, původně jsem měl ojnici na jehlách a toto je poprvé, kdy jezdím na futro. Nicméně jiné motory tu drážku mají a ničemu nevadí, naopak rozvádí olej po celém obvodu čepu. Věřím ti, že žádná zetka drážku nikdy neměla, pak ovšem p. Herda buď a) vystružil futro příliš natěsno (nepravděpodobné, navíc co vzpomínám tak při montáži tam šel namazaný čep suvně s mírným odporem) nebo za b) šáhnul vedle a místo bronzu omylem použil mosaz, neb přidřené to je bez diskuse (mazáno dostatečně - Posilube dlouhodobým sledováním spotřeby oleje nastavené na průměrný poměr cca 1:30). Následkem nepohyblivosti čepu v ojnici to odnesl píst - má řádně vymlácené otvory pro čep; ovšem píst tak jako tak měním z jiného důvodu (nízký kolíček zámku 3.ho kroužku způsobil jeho pootočení, následkem byla jeho defragmentace a mechanické přetvoření některých částí motoru do jiné podoby), takže se nad to v tomto případě povznesu.
[z477]
(2.4.2015 12:35:35)
z477: Měl jsem v ruce asi 25 ojnic na bronzové pouzdro na 18 mm pístní čep do motorů 60. let jako ČZ 175/450. Asi 10 ojnic na bronzové pouzdro na 15 mm pístní čep do motorů kývačky 250. Asi 10 ojnic na bronzové pouzdro na 18 mm pístní čep do motorů panelky 250. Asi 20 ojnic na bronzové pouzdro na 15 mm pístní čep do motorů kývačky a panelky 350. Asi 10 ojnic na bronzové pouzdro na 18 mm pístní čep do motorů 477. Tyto byly rozřízlé jen ze shora na mazání pístního čepu a bronzového pouzdra. Nikdy opakuji nikdy tyto originály vyrobené v ČZ neměly ještě k tomu drážku na přimazávání pístního čepu a ani se na tyto typy s drážkou pouzdra nedělaly. Lidé si tam drážky do pouzder při repasy ojnice dělali sami, aby jim to lépe mazalo. Drážku tam měly jen pouzdra do péráků a prvních kývaček, ale ty měly ze shora do ojnice skrz pouzdro vyvrtanou jen dirku. Měl jsem doma tři nové ojnice z ČZ do 477 a žádná tu mazací drážku neměla a nemá mít. Jedině, když si ji někdo dodělá. Repasoval jsem si pro sebe asi 15 ojnic do 450 a 455 a žádné mazací drážky jsem tam nedělal a to také z toho důvodu, že pouzdra na 18 mm pístní čep mají slabší stěnu než pouzdra na 15 mm pístní čep. Nevím, kde jste vzali, že pouzdro na 477 musí mít ještě na přimazávání drážku, když ve výrobě v ČZ se skutečně nikdy nedělala. Jestli jsi měl tvoji původní ojnici bez repase, tak žádnou mazací drážku v bronzovém pouzdru NEMĚLA.
[kriz]
(2.4.2015 10:11:50)
Díky za tipy! Že nebylo futro s drážkou, to já jsem poslal kliku na svoji 250 nějakému panu M.Zápotočnému a ona se vrátila s nevyměněným čepem u dynama (který byl vyrezlý přímo v místě gufera), ačkoliv jsem to požadoval.Reklamace trvala 4 měsíce...
[edward]
(2.4.2015 8:50:54)
kriz: ne, proříznuté bylo, ale na vnitřním obvodu chybí zahloubení - drážka, která rozvádí olej z rozříznutí po celém obvodu futra; v důsledku toho se čep přidřel v místě největšího namáhání, tedy přímo proti proříznutí na vršku ojnice. Zítra sem hodím fotku, to je lepší než tisíc slov.
[z477]
(1.4.2015 20:32:28)
To myslíš, že jako zapomněl to bronzové futro roz��íznout?
[kriz]
(1.4.2015 18:49:21)
Jad: nereklamoval jsem a nejspíš ani nebudu, neb do Strakonic jen kvůli tomuhle nepojedu. Přišel jsem na to náhodou, když jsem rozebíral motor z jiného důvodu (potvora zetka si smlsla na pístním kroužku, za to ovšem špatné futro nemůže).
[z477]
(1.4.2015 17:46:34)
Zavolej do AutoMoto Nový v Plzni, Puškinova tel :377 321 330 a slušnĕ je požádej jestli Ti to udĕlaj (nebo Ti možná dají přímej kontakt). Kvalita 1A.
[grošák]
(1.4.2015 17:46:24)
z477: Jak dopadla reklamace? Docela by me zajimal jeho pristup, pokud se vyskytne nekjaky problem, protoze normalne je vzdycky vstricny a v pohode… Ale prave az kdyz neco takoveho nastane, pozna se solidni jednani.
[Jad]
(1.4.2015 16:37:07)
Prací pana Herdy jsem byl také velice nadšen, a to až do minulého týdne, kdy jsem z ojnice nechal vylisovat jím dodané, nalisované a vystružené futro, které postrádá uvnitř mazací drážku (jsem ovšem sám vůl, že jsem si to při přebírání kliky od něj nebo nejpozději před montáží motoru nezkontroloval) a navíc se konsilium 3 lidí shodlo na tom, že materiálem futra není fosforová bronz (která je světlá jako mosaz), ale pravděpodobně mosaz, která jak známo příliš dobře nemaže. Možná to bylo ojedinělé šlápnutí vedle, možná to futro nedělal přímo on, ovšem chybějící mazací drážka je ku*evsky hrubý nedostatek (čep se přidřel přesně naproti od proříznutí oka ojnice, kam už nemohl olej proniknout).
Tedy mé nadšení jeho prací je poněkud oslabeno; na druhou stranu jím zrepasovaný spodek ojnice a klika jako taková zatím drží; ale vršek prostě v mém případě podělal.
[z477]
(1.4.2015 15:15:56)
Neni to sice uplne do 50 km, ale mam osobni vybornou zkusenost s panem Herdou ze Strakonic.
[Jad]
(1.4.2015 14:25:15)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19