Příspěvků: 31, poslední: 8.4.2015 12:33:3560057.Barvy a lakování
Zdravim poradili byste mi prosimvás jakou barvu použít na ráfky. Napadlo mě je nechat našopovat hliníkem a pak dát třeba vypalovací barvu na vejfuk. Díky
Pánové děkuji za názory a fotky, ani jsem nečekal, že se to tak rozjede.
Vomi> Tak takhle si přesně představuju nový chrom pro chudé:-) A kde to dělají? Jech v Plzni? A je to exteriérový komaxit, jedna vrstva nebo víc vrstev(tj. antikor. základ, chrom efekt, vrchní transparentní lak)?
[Rumcajs]
(8.4.2015 12:33:35)
Vomi: Tak za ty peníze super. U nás násobek za holé ráfky. Tažné na Pava a nosič mě v galvě s niklem vyšel lehce nad dvě kila, ale za komaxit chtěli přes litr. A to celkem shodně v Liberci i Jablonci. Je fakt, že jsem chtěl jawackou, třeba je stříbřenka levnější. Nevím. Díky.
[verdom]
(5.4.2015 8:37:37)
verdom: nevím přesně, ale bylo to kolem 300Kč za kompletní kolo. 1500 bych za to nikdy nedal. Za samotný ráfek by to musela být ještě poloviční cena. Jsou to kola do nepohody. Kdybych chtěl na jawu nové ráfky, vykašlu se na chrom i nerez a připlatím si za kvalitní hliníkové. Taky to mám v plánu
[Vomi]
(5.4.2015 1:03:37)
Vomi: Na kolik vyšlo nastříkání těch kol? U nás za dvě kola chtěli cca1500. To se pomalu dostáváš na nové v chromu.
[verdom]
(4.4.2015 23:15:37)
Pajka, a co jako? Originalitu už stejně dnešníma barvama nezajistíš a dělám to na co největší výdrž a přiblížení se originálu s dnešními technologiemi.
Nechápu, co všichni máte proti práškovým barvám, které jsou správně aplikovány a provedeny.
[holdas]
(4.4.2015 22:02:55)
Ja pridam svuj nazor a to ze nesnasim stribrenku. V pripade ze si ma hrat na chrom ji to opravdu nejde. Nejakej stribrnej komax to uz nezachrani. Proc to nenalakovat do nejaky jiny barvy? Ja mam jedny rafky bezovy, jiny bily a nejvic se mi libi zetkovy cerny s bilejma linkama - dokonce se mi to libi vic nez chrom.. takze tot muj nazor ;-)
[Kidlathor]
(4.4.2015 20:28:32)
Dát komaxit na něco takového, jako je Robot... No tý brďo!
[Pajka]
(4.4.2015 14:56:38)
Pokud je to na ježdění, vykašlal bych se na to. Udělal bych jen údržbu - odrezit, něčím to napajcovat proti další rezivění, vycentrovat, případně dát nová ložiska, obložení, duši, gumu... Komaxit oceníš jen ty, chrom čumilové a původní stav následující generace...
[jc3]
(4.4.2015 11:02:43)
Kolegové veteránisti nechť prominou, ale kola a řídítka musí být v chromu. Jediný kola v "předválečný metalíze" mám na houserovi, a nelíbí se mi to. Předválečná metalíza = bezbarvý lak + 4% hliníkového prášku.
[Kosťa]
(4.4.2015 6:51:00)
Rumcajs: ani jeden ze zmiňovaných komaxitů nevypadá jako stříbřenka. Rozdíl poznáš pohledem ze dvou metrů.
[Wiku]
(3.4.2015 14:11:15)
Rumcajs, tady mám vyfocené kola na robota, jsou dělány z nových ráfků, pozinkovány slitinou ZnNi, nafosfátováno, zinkový práškový základ, vrch je interiérovka prášek imitace chromu a na tom UV stabilní venkovní transparentní prášek.
Verdom, vše záleží na schopnostech lakýrníka, já mám tu výhodu, že si to udělám v nějaké malé lakovně buď sám nebo pod mým dohledem to dělá dobrý lakýra. Nejhorší jsou lakovny, kde dělají UK a nebo jen cvičené opice, to jsou schopni tam dát 3X desetinu milimetru jen to fikne.... Já tam dávám každé barvy kolem 25um.
[holdas]
(3.4.2015 14:08:22)
Přifařím se s podobným dotazem. Mám na panelku stará kola v povrchovce "zašlá stříbřenka s prvky rzi" a chtěl bych jejich vzhled trochu vylepšit tak, aby se co nejvíce blížil původnímu chromu. Je to spíš na ježdění a jako chrom nebude vypadat nic, ale ať se na to dá taky trochu koukat:-) Po troše hledání zde i na googlu rozmýšlím nad následujícími možnostmi:
1)Nová stříbřenka
2)Komaxit v odstínu imitace chromu
3)Komaxit v odstínu stříbrná perleť
A dotaz zní, kdo máte něco z toho na ráfkách, můžete prosím ukázat fotky jak to vypadá? Detail zblízka a komplet na motorce? Ať se mě či třeba generacím příštím dobře rozhoduje:-) Díky!
[Rumcajs]
(3.4.2015 13:06:56)
Vomi: Viděl jsem spoustu dorvaných chromovaných ráfků, natož lakovaných. Vůbec zmíněnými třemi vrstvami. :) A Peppa nepíše ani na co to má. Ono totiž kolikrát vyjde levněji a vypadá lépe koupit ráfek nový (chrom, elox atd)než za stejné peníze nechat stříkat či galvanizovat nějakou prorezlou a zohýbanou hrůzu.
[verdom]
(3.4.2015 12:22:20)
Komaxit je na kola skvělá volba, ale jak už bylo řečeno, musí to být kvalitní lakovna. Optimálně taková, která dělá pro průmyslové aplikace pro venkovní prostředí. Pak to vydrží vše včetně rejpání montpákama.
[Vomi]
(3.4.2015 9:52:46)
po syntetice jde nazout pneu úplně v klidu bez ojebání, jen to musíš dělat hlavou a ne hrubou sílou. A když není někomu uhůry dámo, tak to pak přetře. Komaxit je kravina, pod tim to stejně bude reznout, víme, jak to každej dělá..
[rgds]
(3.4.2015 9:34:52)
Pokud to chces mit levnejsi, tak bezoplachovej odrezovac, epoxydovej zaklad, nechat aspon tejden vytvrdnout a navrch akrylat, nebo pripadne syntak a dat tomu tak dva tejdny na vytvrdnuti. Ale pak musis davat velkyho majzla pri nazouvani plaste.
[Davy_]
(3.4.2015 8:25:47)
U komaxu je blbý to, že čím je silnější vrstva, tím při nárazu ostrého předmětu bude náchylnější na oloupání. Já jsem málem padnul na znak, když jsem se na Jablonecku ptal, na kolik vyjde komax na nosič a tažné na Pava. Pak jsem zašel do galvy ( http://www.galvanotechna.jn.cz/profil.html ) a poniklování mě vyšlo na třetinu. :) (platil jsem 220Kč)
[verdom]
(3.4.2015 8:20:16)
Holdasi ano to je správný postup a je to nesmrtelný ale cena takové povrchovky se bude rovnat 2/3 ceny novýho ráfku..osobní zkušenost =)
[malejmisa]
(3.4.2015 2:01:10)
Opískovat, odmastit s železnatým fosfárem, celý ráfek práškový základ, zapéct a znovu stříknout práškový vrch, exteriérový, zapéct. Pro echt ještě nahoru dát transparentní práškový lak.
[holdas]
(2.4.2015 20:22:47)
holdas>Takže starý ráfek opískovat z obou stran a dát do práškové lakovny a chtít venkovní lak. Vnitřek ráfku nechat v základu?
[dadajan]
(2.4.2015 20:01:14)
hammerite by som nezatracoval na traktore som disky opieskoval dva razy natrel a absolutne to nehrdzavie,v zime traktorom solím,v lete rozhadzujem priemyselné hnojivo,aj maštalný hnoj a disky sú bez hrdze.
[miník]
(2.4.2015 19:58:23)
Práškový lak, hlavně se základem. Dají se dát i strukturované laky, vypadají jako kladívkový lak, záleží na lakovně, některé jsou zajety jen na vnitřní laky, na to pozor.
[holdas]
(2.4.2015 18:54:20)
Osobni zkusenost mam se znackou Alkyton. Nemyslim, ze to co zmiňuješ je nesmysl, nesmysl je držet se toho, ze to můžu natrit na zkorodovany povrch a je to hotovo. Určitě vis, jak spravne pripravit povrh pod komaxit a jak s dilem podle tg postupu lakovani komaxitem zachazet. Tim, ze povrch nemusi byt tak dokonale pripraven jsem myslel to, ze povrch nemusi být "dokonale bez otisku prstů ", ale můžeš jej mechanicky odrezit doma a nemusíš jit na čistý kov po celem povrchu. Jasné,bylo by to nejlepší ale pro zakladni nátěr to asi není nutné. Určitě ne patlat barvu na rez :) ale to uz je něco jineho, nez na co se ptal...
[Wheel]
(2.4.2015 16:27:52)
Komaxit, ale poctivej, se zakladem.
Wheel> Pod kladivkovou barvu musi bejt zaklad jako pod jakoukoliv jinou. Jestli myslis takovy ty nesmysly 2v1 typu Hammerite, tak to sice celkem drzi, ale je to porezni, takze to vesele rezne pod tim.
[Davy_]
(2.4.2015 15:52:51)
Co treba kladivkova barva ? Dobře prilne k povrchu, zakryje pripadne vady povrchu (skrabance, mensi dulky) a rafek nemusi byt dokonale pripraveny jako pred komaxitem.
[Wheel]
(2.4.2015 15:47:21)
viz Kuba, a předtím je nešopovat, bo to jsou vyhozený peníze. Komax je vyzkoušené, levné a odolné řešení - na užitkovou motorku ideální.
[z477]
(2.4.2015 15:27:48)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19