Příspěvků: 40, poslední: 8.4.2015 22:39:2860097.Oleje, mazání ...
Chtěl bych se zeptat jaký mísící poměr do Jawy 350/634 četl jsem zde že stačí 1:60 a na zajetí 1:50 a dávat jí klidně plnej kotel ať si zvykne, mám nové výbrusy olej Stihl mixture 1:50. díky
Kocoure, doufám že jsi jenom slušně popil a nejedeš v něčem tvrdším :-)
[Deadman]
(8.4.2015 22:39:28)
ta svíčka to je bomba, pošlu jim flašku m2t a maj hned další produkt - místo vonný svíčky dýmovnici :-)
[xTas]
(8.4.2015 20:36:59)
Jj, navštívit takovej kšeft Yankee Candle, to by člověk grcal.
[70CB750]
(8.4.2015 13:53:02)
70CB750: To si pořídím, třeba to babu vyléčí z vonnejch blbostí....
[Hlade]
(8.4.2015 13:32:44)
Kocoure co tady valíš tlaky do hlavy, já nevím kdo mě posledně zbil a vzal mi 20kč :D :D
[Klouzek]
(8.4.2015 12:38:35)
290ccm/592 - čtvrt flašky na 10l, nebo třetinka flašky na nádrž (cca 15l)
olej mandit 2t za 90 korun od papoilu - nehulí, skoro nesmrdí, jen se trochu zasíraj vejfuky na koncích. Jednou za čas vyvenčit na dálnici a přidat repsola, a sajrajt z vejfuků se vypálí a rozpustí.
[Panelka290]
(8.4.2015 10:30:28)
250/592 měla na ojnici taky futro a předepsaný poměr po záběhu byl 1:40. Léta provozuju od GO 250/559 a mažu stabilně 1:40. 35 000Km a motor je stále v kondici. Jo a mažu plnou syntetikou po celou dobu. Mám ji tu celkem levnou.
[ED250]
(8.4.2015 9:33:11)
bronzové púzdra 1:33 (1:20 zábeh)
ihličkové ložiská 1:50 (1:33 zábeh)
johny634: to je všetko čo potrebuješ vedieť. Ak niekto maže olejom z panvice nech si dá aj 1:10, je ho vec. Aj na babette na nádrži býva nálepka takýchto pomerov (aj simsony a pod.) Lej tam radšej motorkový 2T olej a jazdi. Na ten Stihl som síce aj ja najazdil veľa ale už ho nedávam.
[Milos634]
(8.4.2015 9:28:38)
Teda Kocoure, ty ses ale rozjel:-)
johny634: Jestli tebou udávané poměry stačí, je otázkou. Důležitým faktorem je, že 634 má písty uložené na jehlách. Novější motor typu 638, který má stejné uložení pístů, ale zároveň hliníkové válce, tudíž by se měl patrně lépe chladit, má pro provoz v nejnovějších manuálech výrobce předepsány tebou udávané mazací poměry pro olej v Mogul TS. Já osobně zajíždím 639 na Mogul TSF v poměru 1:50 (přičemž první nádrž jsem namazal 1:33 a druhou 1:40) a motor neprotestuje. U 634 bych ale pro klid v duši zajížděl na 1:40. Otázkou je ten tvůj olej Stihl. Krf na něj zadřel středová ložiska na klice. Raději bych použil olej určený pro motocykly, resp. motorová vozidla.
[Ota]
(8.4.2015 8:56:26)
Laurel: Ne nutně, znám jednoho co nádrže plácal vazelínu :D
[Hlade]
(8.4.2015 8:48:41)
Renovátoři klik doporučují mazat 1:200.
[Dolin]
(8.4.2015 8:34:01)
kocour už vystrkuje drápky :-D
[No_-_name]
(8.4.2015 8:33:59)
Počkat moment, já mám do benzínu přidávat olej? :-O
[Laurel]
(8.4.2015 7:26:13)
Snad nikde na světě se nenacancalo tolik zbytečností o mazání 2T motoru jako tady...jak to asi miliony uživatelů bez tohohle cancání zvládli..když tady komunita nějakých 1000 lidi nedělá nic jinýho, než že řeší mazání motoru a to ještě takovýho, kterej je trošku lepší stabilák s náznakem komprese a výrobní vůlí cca rukodělné domácí výroby..
[mais]
(8.4.2015 7:21:29)
Jak to dopadne když namažete něco co bylo několik let přemazané je možno shlédnout na několika málo fotkách zde :
[kocourluk]
(8.4.2015 3:07:04)
Jinak jawu mažu olejem polosintetickým který není určený pro dvoudobé motory ale nejlevnější co seženu v poměru 1:20 až 1:100 a jezdím neřeším kolik ho mám lejt do nádrže ale hlídám si abych neklesl pod půl litru na nádrž . Toto prosím ty co mě znáte nerozvádějte je to mé osobní rozhodnutí a nechci aby mi někdo záviděl a skupoval mi náhradní díly.
[kocourluk]
(8.4.2015 2:54:43)
A píču je taky lepší nejdřív políbit a pak teprve šukat :-)
[kocourluk]
(8.4.2015 2:47:27)
A na závěr: Kdo maže ten stojí. ALE ten kdo pořádně všechno kvalitně namazal ten se na silnici nezastavuje . A ještě pro ty co by mě potom mohly obvinovat že si namazaly ulpně něco jiného . Držte se návodu dodávaného výrobcem vozidla . Trabanty taky jezdily na M2T už od roku 19xx ale najděte si jak měly ošetřené písty jaká měly ložiska a kupodivu ŘÍZENÉ CHLAZENÍ . Tedy měly obyčejný axiální ventylátor a obyčejný klínový remen . Takže poměr otáčky motoru a rychlost proudění vzduchu okolo válců KONSTANTNÍ .
[kocourluk]
(8.4.2015 2:46:03)
Hulí-kulí na plný céres .
Profík odborník je servisák na motorové pily a né strejda co opravuje na polesí lakatoše .
Maximální otáčky mé pily jsou 14800 jonseret a 13000 husgvarna .
Volnoběžné jsou u obou stejné něco mezi chcípnutím a pocukáváním rětězem .
Šlak mě tuhle málem trefil když sem půjčoval strejdovy automechanikovy moji oblíbenou motorovku na pár větví . Kanystr s mou směsí 1:40 s kvalitním olejem pro motorovky odmítl v pohodě párkrát říznu a nádrž máš přeci plnou. po týdnu kdy pršelo a udělalo se pěkně mi volá a já neberu telefon protože sem si užíval pěkného pocací mo volám nazpět a sliším . Došel mi benzín ale neboj dal sem ti do toho M2T v poměru 1:50.
[kocourluk]
(8.4.2015 2:33:24)
klouzka neberte moc vážně . on si plete pojem jist a srát občas si k snídani dá rohlík "druhou stranou" a pak mu z pusy padají takováto moudra . Jinak k mému pohledu na mísicí poměry uvádím toto: . Už na učelišti lesnickém v roce 1995 nám trídní vysvětloval v nauce o práci toto . Motorová pila se maže těmito mísicími poměry proto aby dělník nečuchal ten smrad. Ano mazací poměr pro vysokootáčkové motory je 1:50 ale to je pro kompromis mezi zdravým dělníka pracujícího v lese kde moc nefouká a je skloněn nad motorem co to hulí na plný céres . Dále si uvědomte že vývoj motorových pil také už není dál kam hnát . Od doby kdy motorová pila má nicasil a fakt kvalitní matroš pístu se poměr ustálil na 1:50. A již se nemění jen se třeba přidává katalizátor atd . vývoj jawy jde taktéž dál ovšem pořád se bavíme o litinovém válci a pístech "co zrovna svět dal" . No a pak si porovnejte pracovní podmínky techto dvou motorů . Jeden má téměř dokonalý karburátor šteluje ho profík odborník na dva rozsahy otáček . Volnoběh a pracovní . Nic mezi tím není . Volnoběh je jasný a plný plyn u motorovky taky nemusím komentovat . Tak a co ty naše jawy ? Fouká jim do zad ? Jezdí z kopce na čtvrt plynu ? Mají chladicí ventilátor ? Zajímá ostatní řidiče náš kouř ? Ne právě tady bude ta chyba jawy mame rádi mi z jawamánie ale pro 99% řidičů jsme škodná je nás třeba odstranit ze silnice . Umístit do muzea!!!!!! Takže mažte si každý jak uznáte za vhodné vzhledem k stáří vašeho stroje k místu výskytu vás i vašeho stroje a k rychlosti za jak dlouho si vyděláte na generálku motoru . S práním at to rychle srůstá kocour :-)))
[kocourluk]
(8.4.2015 2:22:00)
Jen si zkus dát olej v poměru 1:60, zvlášť na záběh a poznáš tak brutální zásek motoru až se z toho... zvlášť s olejem Stihl pro motorové pily a sekačky, který není stavěný pro takový provozní režim 2T motoru Jawa. Motor umaže i blbé M2T, ale důležitý je kvantita oleje, nikoliv kvalita.
Takže na záběh tak 1:30 a po záběhu 1:40, hotovo dvacet!
[Čezeta - rider]
(8.4.2015 1:02:54)
Oleje a mísící poměry je nevyřešitelné téma, všichni si z toho už dělaj prdel, protože to nemá cenu vubec řešit, takže pro nováčka je dobré dlouze hledat, popř se poradit s někým, koho na téma oleje nerozčílíš :D A takový ironický rady od Klouzka a ostaních ber jako odtrašující případ, protože všem už na mánii z olejů hrabe, takže ti všeci poraděj, at mažeš psím sádlem 1:1000 apod :D Dám ti jedinnou radu, podívej se do uživatelskýho manuálu a přečti si tam jaký je poměr pro záběh a jaký poměr po záběhu, toto se snaž dodržovat bez ohledu, jestli je to M2T a nebo Repsol...
[patt]
(7.4.2015 23:23:43)
1:40 tak jak je napsáno v té knížce, kterou nikdo nečte.
[Bakoun]
(7.4.2015 22:55:45)
ne, jen si z toho dělá srandu...
[k2j89]
(7.4.2015 21:52:05)
Hele a ten klouzek na takovej pomer fakt jezdi?
[Kidlathor]
(7.4.2015 21:49:21)
Oprava. Zajíždění 1:25, pak 1:30.
[Honza (Js)]
(7.4.2015 21:39:34)
výrobce ví co píše, tudíž dodržovat mísící poměr dle jeho návodu, ačkoli mažeš olejem Stihl, ale pokud chceš zadřít, tak to ber klidně v poměru podle Klouzka, který je tímto poměrem zde již pověstný. No a k tomu stylu jízdy, jezdit s ní svižně, netrápit ji do kopců na 4 rychl. stupeň a v nízkých otáčkách, střídat rychlejší jízdu s klidnější, nepodtáčet a nepřetáčet.
[k2j89]
(7.4.2015 21:06:29)
Naco olej! Já mám vysoký chlesterol a tak mám v moči hodně tuku! Stačí tak jen nachcat do nádrže a maže to! :-D
[Uďa]
(7.4.2015 20:41:31)
Klouzku, ty si nedáš pokoj. :)
Muhehe, oleje. To tu dlouho nebylo....
V každém návodu k moto je poměr zapsán.
Honza ti to našel a tak jej poslechni. ;)
[verdom]
(7.4.2015 20:34:45)
1:40 mogul TS po zajetí strop! ale různé ejakuláty od mountfildů udelají svoji práci taky, ale na desetinovým nájezdu...
[krf]
(7.4.2015 20:33:36)
dalsi olejovej,myslim,ze ten posledni bude jeste na teto strance,jinak mazu psim sadlem,fritolem a olejem do krovinaku z maunfíldu v akci.pomer asi 1:150,bohate postaci :) (neber vazne,pouze ironie)
[Gunsmith]
(7.4.2015 20:31:17)
Klouzek proc? Do 634 bych nedaval min oleje jak 1:40..
[Kidlathor]
(7.4.2015 20:29:07)
Já doporučuji mazat vnitřně pálenkou nebo čímkoliv vysokoVOLtážním.
[Deadman]
(7.4.2015 20:27:40)
Já doporučuji na zajíždění 1:80 a na normální provoz 1:100 olej REPSOL full synthetic
[Klouzek]
(7.4.2015 20:14:49)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19