Příspěvků: 7, poslední: 27.6.2015 20:22:4660715.Elektro
Bastlení zdar . Jelikož okurková sezona zasáhla i jawamanii cpu se sem s dalším dotazem ohledně mého kutilského experimentu . Jedná se o přetvoření tohoto prazvláštního motoru (původně zavíral a otevíral dveře v Bile ) http://kocourblbec.rajce.idnes.cz/100OLYMP#P1010165.jpg . Uvažuji o vytvoření nového rotoru ze silonu a osazení magnety po vzoru vape . Jen to bude obráceně . Zdá se že cívky jsou rozděleny na 3pole .Rotor bych chtěl osadit hodně silnýmy magnety třeba http://www.enesmagnets.pl/gb/ndfeb-(neodymium)-medium-block-magnetsbr-(l-12-30-mm)-g1-460.html . Ve výsledku bych chtěl vytvořit generátor jakéhosi proudu případně i napětí :-) . Poháněno to bude pomocí té modré banky která se rozřeže svaří a opatří dvěma vrtulema . Má význam se crcat s magnetama nebo máte někdo nějaký jiný lepší způsob jak změnit rotační pohyb na elektřinu ??
A ještě poddotaz kolik použít magnetů aby se navzájem doplnovaly tak aby byl pohyb co nejvíce plynulý ? Při použití 12magnetů je mi jasné že se přitáhnou k cívkám a už s tím nikdo nehne . Nebude vadit když na tu čtveřici spojených cívek ( zatím pouze předpokládám že je to 3x4) bude pusobit třeba jen 1magnet ?? V tomhle dost plavu.
PS kdyby někdo rušil a házel do šmelcu elekromotor s plastovou chladicí vrtulí průměru 25-40 cm dejtě vědět . Jedná se o klasické "sluníčko" Co hnalo vzduch na žebra .
ještě něco, možná by to chtělo zkusit ze začátku dát jenom dva magnety, jakoby aby ten rotor byl dvoupólovej, prostě aby to byl jen jeden magnet. Protože si vůbec nejsem jistý funkcí tohodle motoru, aby se to tam nějak netřískalo...
[Propeller477]
(27.6.2015 20:22:46)
Mňo, tož magnety tam fakt nejsou, je to BLDC motor bez magnetů, sorry za mystifikaci.
Stator má skutečně pravděpodobně 3 fáze (je to 3x4 na statoru jak pravíš, na rotoru 8 pólů). To černý zubatý kolo je enkodér, ten klidně vyhoď. Ale novej rotor nedělej, jenom kup magnety přiměřené velikostě a ty póly rotoru na soustruhu sniž tak, abys mohl epoxidem nalepit magnety. Pokus se o co nejmenší mezeru mezi statorem a rotorem. Magnety bohužel nejdou brousit. Stator pak zapojíš na klasický 6diodový usměrňovač z auto alternátoru, tedy do hvězdy. To by v tom byl pak čert, aby z toho nic nelezlo....
..toť můj nezávazný pivní večerní sobotní návrh...
rotor ze silonu ne, to oslabí magnety, magnety musí být hezky magneticky svázaný středem rotoru. jenom to sestruž a magnety tam nalep, pak uvidíš.
[Propeller477]
(27.6.2015 20:13:36)
Děkuji za trpělivost. Magnety v tom nejsou je to z plechů a nemagnetický . Altík CCCP je uzavřený gufefem a má dost velký odpor sám o sobě takže tudy cesta nevede . Máte pravdu nejdřív to sestavim napojim vodu roztočím vrtuly a pak budu řešit co dál .
[kocourluk]
(27.6.2015 13:48:10)
Nebylo by lepsi zkusit to s alternatorem("dynamem") z jizdniho kola?
[El Fag]
(26.6.2015 22:55:26)
Myslim, ze s nejakou energetickou bilanci se kocour nechce babrat a jde mu o to z dostupnych veci stvorit neco co bude aspon trochu fungovat.
Kocoure, vzdyt v tom rotoru magnety jsou, ne? Myslim ze vinuti jsou dve civky s vyvedenymi stredy. Kdyz si zjistis ktere 3 draty patri k sobe tak muzes rotorem zatocit a zmerit na nich napeti.
S tim ruskym generatorem ti to nemakalo? Buzeni bralo takovy vykon ze to neslo ani utocit do rozumnych otacek aby se to nabudilo.......
Pred kazdym polovym nastavcem magnet = nejvetsi vystupni napeti, na to aby rotor ke statoru "nelepil" bys musel mit siroke polove nastavce nebo magnety vuci nastavcum sikmo nebo spec tvar(drabkovy rotor v alternatoru z auta). To co mas je nejspis krokovy motor ktery se ma ve vypnute poloze fixovat a k otoceni treba znacne sily.
[El Fag]
(26.6.2015 22:54:01)
Zdar. Spíš bych šel cestou opačnou. Jaký výkon při jakých otáčkách budeš mít na hřídeli turbíny či vodního kola. Podle toho volit příslušně výkonný generátor a vyřešit převod na jeho jmenovité otáčky. Pokud je možnost najít pomaloběžný generátor, bude výhodou. Neztratí se tolik energie v převodech. Při volbě výkonu generátoru bude dobré odpočítat z výkonu na turbíně ještě ztrátový výkon v převodech a v samotném generátoru. To jest vynásobit účinnostmi jednotlivých komponent. Bo cestou, kterou ses teď vydal bys mohl taky dojít do stavu že v uvozovkách připojíš VAPE na kliku od kafemlejnku. Pak ti to dá houby, protože v tak nízých otáčkách dá vape ho.no a kdybys to i zpřevodoval na správné otáčky, tak zjistíš, že to neutočíš ani naprázdno, nebo jen tak tak. No a v takovém režimu má generátor ho.no účinnost a vlastně jen krmíš ztráty v železe kvůli remanenci zbytečně velkého statoru.
[Zahradník]
(26.6.2015 20:49:10)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19