Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
tažné PAV Jawa 250/592 [vrkal](29.6.2015 22:23:17)
Příspěvků: 20, poslední: 2.7.2015 21:54:2760754.Informace
Renovuji PAVa za Jawu 250/592 (co mám v profilu). Protože mám 16" kola sehnal jsem si tažné za 16", ale doma jsem zjistil, že rozměrově nesedí mělo by tam být 19". Ptám se proto zda je tomu u tohoto typu skutečně tak, nebo mám pouze nějak blbě nastaveny zadní tlumiče?
Doklady teď nemám u sebe, ale tak jak mám foto v profilu ji otec v roce 71 jako funglovku koupil v mototechně(mám i doklady o koupi). Nic na ní neměnil a vše je původní. Sice mne oproti některých fotek 592 překvapuje, že má:
- řidítka s hrazdou
- horní maska s tacho nemá prodloužené krytí k přepínačům a pákám
ale to je myslím v poho.
[vrkal] (2.7.2015 21:54:27)
vrkal: podle fotek z profilu máš normální 592 [Jiřík] (1.7.2015 10:08:19)
Rozměry motocyklu najdeš v návodu k použit. Ke sportkám pak existuje dodatek k návodu, který uvádí odchylné rozměry, tak z toho možná něco vyčteš, i když asi délku kyvky nikoliv. Každopádně mám za to, že bys návod i dodatek měl nalézt v sekci technika. [Ota] (1.7.2015 8:49:26)
Rozmery nemam, ale rozdil delek kdyvky zjistis, kdyz si porovnas parametry 16" kejvy a sportky - rozvor by se mel lisit prave o rozdil delek kyvnych vidlic.
Jinak, 592 je "sestra" od kalifa, z fabriky sla na 16" kolech. Sportka ctvrtlitr ma oznaceni 590. Takze, pokud mas motorku se sportkovym zadkem na 16" kolech, bud nekdo na 592 menil kyvku a sehnal zrovna sportkovou (takze pak musel vymenit i blatnil), nebo je to puvodne sportka a nekdo tam proste dal maly kola.
Pro rozpoznani, co to vlastne mas, pozjistuj nasledujici:
- riditka uzka a tacho ovalny (+ plech "panelka"), nebo riditka siroka s hrazdou a tacho kulaty (+ plech "zelva")?
- ma blinkry?
- ma dlouhy nebo kratky stojanek?
- jaky ma airbox, kybl typicky pro ctvrtlitry nebo uzky s kulatym spodkem i vrskem, co se dava na trindy?
- nadrz kapka nebo hranata kalifacka?
- dynamo 45 nebo 55W?
- typ karburatoru
- pripadne oznaceni motoru a ramu, ale to moh nekdo klidne prerazit
[Sim] (1.7.2015 8:39:52)
to SIM: přesně tak to asi mám, bo v namontování mi brání blatník, jak mi říkal otec, ta naše Jawa prý má být údajně sportková s 16" kolama(když ji kupoval tak to asi musí vědět..:-)), ale zda to tak je nevím, nejsem takový znalec. Nicméně blatník vadí tudíž vše budu řešit ala Jirka N. rozříznutím tažného a nastavením trubkou.

PS: ať vím, není někde odkaz na technické rozměry rámu popř. jenom té kyvky u sportky?
[vrkal] (30.6.2015 21:27:01)
Koupil jsem "originální tažné" na sportku a stejně bez nastavení spodních vzpěr by to nepasovalo kvůli spz, musíš si to napasovat podle svého vkusu a rozumu. Co výrobce to originál [honza70] (30.6.2015 18:44:23)
Šimone když je to pravidelně, tak už tě to nevzrušuje, ne? ;-) Lepší ohnout značku než dobastlovat tažné, nehledě na to, že je pak níž závěs... [Jiřík] (30.6.2015 17:06:41)
Zjevně netušíš,jak se montuje. Ted jsem to byl změřit na motorce,a vychází to 340 mm mezi HORNÍ oko tlumiče,a ZADNÍ STUPAČKU ! Těch 295 mm je délka tlumičů samotných(stejná u Panelky,Kejvy i Sportky) [MOnty] (30.6.2015 14:24:05)
clixclax: ano, tak to taky mam na jedne motorce. A hadej kdo za to pravidelne dostava na technicke pojeb? Ano, ja :-D [Šimon_BSM30+] (30.6.2015 14:12:32)
Není třeba nastavovat tažný.Jde přizpůsobit RZ :-) Foto u mně v datech. [clixclax] (30.6.2015 14:09:25)
H.R. Nákres nemám, ten ti poskytl Skoba. To prodloužení jsem dělal z původního tažného přeříznutím horní trubky v půli a nastavením trubkou o stejném průměru asi 5 cm dlouhou, přesně si to nepamatuji.Pro pevnost spoje jsem dovnitř trubky zasunul navíc kulatinu. Tu délku bych řešil individuálně. Chytit tažné jen na dolní šroub, naklonit pod RZ a doměřit horní oko k úchytu na motorce. [Jirka N.] (30.6.2015 12:08:43)
Skoba:
ano, ale to je ta kratší verze která koliduje s velkou RZ, ne?
[H.R.] (30.6.2015 11:58:53)
Jirka N.: nemáte někde rozměry toho tažnýho, případně nákres?
díky
H.R.
[H.R.] (30.6.2015 11:26:26)
[vrkal] kostra normalni kejvy/panelky a sportky je vzdy stejna, lisi se jen v delce kyvne vidlice. Tazny na Pav se pridelava na kostru, takze roztec ok na srouby musi mit sportkova a kejvackova/panelkova verze opet stejny. Sportkovy tazny je pouze delsi, jde samosebou namontovat i za "nesportkovou" kejvu/panelu, jen bude vic trcet dozadu. A stejne tak "nesportkove" tazne pujde po sundani zadniho blatniku namontovat na sportku. [Sim] (30.6.2015 11:11:23)
Vím, kam se montuje tažné. Blbě jsem formuloval otázku, chtěl jsem vědět, zda daný typ Jawy nemá zadní stavbu vyšší, tudíž je třeba tažné na 19", bo rozteč mezi horním a dolním uchycením tažného mám 350mm, kdežto co jsem vyčetl u 16" kol by ta rozteč měly být 293mm.

Vše je origo, tak jak tatík motorku koupil, tudíž i blatník.
[vrkal] (30.6.2015 11:04:06)
Tažný má se zadníma tlumičema společný akorát horní šroub pro uchycení. Také tam dělá problém šířka RZ. Já to musel vyřešit prodloužením hodních držáků závěsu, aby kříž vyšel pod RZ. http://novotnyjr.rajce.idnes.cz/Uchyceni_nosice_a_tazneho_zarizeni_PAV/ [Jirka N.] (30.6.2015 8:47:34)
se zadníma tlumičema to nemá nic společnýho viz. Mates [Marlboro] (30.6.2015 8:24:34)
vyznělo to tak, že chceš tažný montovat , nahoře i dole k tlumičům . rozumím tomu? má to bejt chycený nahoře u tlumiče a dole za horní šroub stupačky. je možný, že tam máš třeba blatník ze sportky , pak bys to tam nenacpal [Mates] (29.6.2015 23:11:39)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19