Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Renovace Jawy 350/632 [jawa 632](8.7.2015 9:24:41)
Příspěvků: 32, poslední: 9.7.2015 21:09:3460811.Nejede nebo nestartuje
Uvažuji o koupi Jawy 350, 632-0-00. Je to rok 1990. Motorka je od původního majitele, má RZ a placené povinné ručení. Problém je v tom, že majitel jí nechal stát dva roky venku pod plachtou / a možná i bez plachty/. Skončilo to tím, že nejde protočit motor, jsou zřejmě zarezlý všechny lanovody, nádrž je plná rzi atd. Nevím, co dál. Motorka by se mi líbila, nebyla by drahá. Na druhé straně nevím, jestli její oprava má vůbec cenu. Poraďte. Díky.
Foto vložím zítra, jinak motorku chci na běžné užívání. Neuvažuju o nějaké rozsáhlé renovaci. Prostě za rozumné peníze zprovoznit a jezdit. [jawa 632] (9.7.2015 21:09:34)
ono je zásadní otázka, na co tu motorku vlastně chceš, jestli na ježdění, nebo na leštění, nebo jako pracovní stroj a tedy kolik do toho chceš nacpat... za 4 bych ji klidně vzal i sám :-) [maspe] (9.7.2015 14:01:44)
Na inzerát jsem se díval. Je to i důvod, proč s koupí váhám. Zatím se tyto typy motorek nechají koupit celkem lacino. [jawa 632] (9.7.2015 13:25:35)
jawa 632: hoď alespoň fotky, když nemáš v okolí někoho, kdo ti s tím pomůže. Takhle je to věštění. Osobně jsem nastartoval motorku, co 35 let stála, z toho 4 roky venku, nepříliš přikrytá. Původně byl taky motor natvrdo a když se Wdčku nechalo trochu času, tak svou práci udělalo. [maspe] (9.7.2015 13:02:05)
Hele já u tý svojí sem žádnou renovaci nedělal, spíš takovou běžnou údržbu a sem tam něco vylepšit, a možná už v tom jsem taky za 25. [Laurel] (9.7.2015 12:28:26)
renovace za 50 litrů? to by ta motorka bylůa lepší jak nová, když nová stojí stejně.
Já sem se třeba pokusil o toto: http://jawa90.webz.cz/P1010175.JPG . Neřešil sem chromy a další detaily (jiný zapalování, tachometr, stupačky). I když bych tam dal vše, origo a chromy, tak bych se dostal s renovací asi na 15tis.
[mipsi] (9.7.2015 11:48:35)
Já myslim, že když byla elektrika pod vodou, ale nebyla zapnutá, tak co by se jí stalo? Maximálně zoxidujou dráty. Vysušit, vyzkoušet. [Laurel] (9.7.2015 9:27:17)
Chtelo by to videt, ale pokud je to nezbastlene a jen zanedbane, tak bych to bral. Lepsi resit korozi nez prevareny ram :) za ty penize uz kvuli dokladum bych do toho sel... [mickael] (9.7.2015 9:23:27)
Majiteli je pomalu 70 let. Je po operaci srdce, proto motorka zůstala venku. Je na ní vidět, že o ní moc nedbal, ale je v původním stavu.Chybí snad jen padací rám. Lak je bez lesku, ráfky kol a výfuky mají mírný rez.
Nevím v jakém je stavu zapalování, alternátor, usměrňovač... je vidět, že se všude dostala voda. Může to stát dost peněz.
[jawa 632] (9.7.2015 8:51:00)
Tak radit, abys motorku rozpáral na orgány a rozprodal mi připadá předčasné... :-) Chtělo by to vidět. Že stála 2 roky venku ještě neznamená, že ty zajímavé věci (jako případný původní tovární lak) ještě nepůjdou zachránit... Kolikrát i lak, chromy atd., který vypadají už slepý, když se přeleští a navoskují, tak jsou ještě pěkný. Mě by zajímal spíš ten lak, pokovení, nezbastlenost, podvozek (aby nebyl hnutej rám či vidle po bouračce). Motor si zgenerálkuješ, to zas není takovej problém, převodovce a spojce by ta odstávka s velkou pravděpodobností ublížit neměla, spíš to vypadá na výměnu ložisek, GO klikovky (jestli liška chytla jehly) a výbrusy (v případě koroze válců). Záleží, co všechno je špatný a jestli si tu práci jsi schopen udělat sám (pak by to finančně nebylo tak hrozný)... [Peterson] (9.7.2015 8:39:22)
Motor by jsi stejně jednou, dřív nebo pozdějc dělal. Neni to taková makačka. Nebál bych se toho. [Laurel] (9.7.2015 8:28:16)
S motorem bude asi problém. Majitel ve snaze motorku zprovoznit lil do válců všechno možné, zkoušel prý i červenou brzdovou kapalinu. Tak nevím, co to s motorem udělalo.
Jinak motor má už elektronické zapalování a 12V alternátor s usměrňovačem.
[jawa 632] (9.7.2015 7:57:32)
Angeliczek: renovace - uvedení do stavu nového. To se pak lakují i takové věci jako kryt řetězu, zinkují klíče a pružiny brzd.
Každý má dnes plnou hubu renovace, ale renovaci nedělá ani za mák.

jawa 632: tu motorku ber. Je to pudová záležitost - buď to pude, nebo nepude :-) Za ty peníze za chvíli neseženeš ani papíry. Jak jsem psal dole - zprovoznění se do 10 vejde, max 15, kdyby tam byly opravdu špeky.
[maspe] (9.7.2015 7:37:45)
Rychnak: naprosty souhlas,mam stejny stroj,v profilu jak jsem ji koupil a na rajceti jak vypada ted.udelal jsem provozni veci,a az pak jsem na ni zacal vymejslet bejkarny.a ze bych do ni nalil tolik?tezko....ale zase jsem nerenovoval kazdy sroubek a nipl,a neresil jsem chrom,stribrenku nebo nikl [Gunsmith] (9.7.2015 0:25:09)
Jejda nádrž odrezíš, lanovody vyměníš, brzdy projdeš... do motoru naliješ směs petroleje a nafty a necháš 14 dní být...Pořešíš elektriku, pneu a ptákoviny a začneš jezdit. Když tě ta motorka chytne, tak uděláš mčasekomplet renovaci - pokud ten motor je opravdu tak fest zarezlý, že to bude na GO, tak udělej GO motoru. Ale myslím si, že zprovoznění motorky nemůže být ani v tom nejhorším případě dražší jak 15 tisíc. [Rychnak] (9.7.2015 0:14:58)
Díky za Vaše připomínky. Osobně mě napadají dvě řešení. Jawu dát do prozuschopného stavu za co nejméně peněz. Nebo jí rozebrat na díly a k na doklady sehnat jinou v provozu. Jinak majitel za ní chce 4 tisíce Kč. [jawa 632] (8.7.2015 23:23:18)
Osobně bych to koupil za málo, rozdělal na ND a fertig, takových 632 musí ještě bejt kotel v dobrým stavu za ok peníz [Klouzek] (8.7.2015 22:33:06)
nehádejte se s ním, nechte ho. at si ji zrenovuje za 25tis, klidně i za 2,5tis je to jeho volba. třeba dojede i tam kdo nikdo v životě... [dejvV] (8.7.2015 22:21:48)
Dělal jsem motor do Velorexu 350 a vyšel kolem 10 tisíc jen to fiklo ! Jen 3800 klika atd... vždycky je to +- podle kvality ostatních dílů [Klouzek] (8.7.2015 22:11:26)
Teda mysleno v dilech = vybrus, klika, prevodovka (komplet i s kulisou), spojka, primar, loziska, gufera atd, zustaly v podstate jen hole bloky...bez prace, delal jsem sam. [mickael] (8.7.2015 21:56:32)
Kompletni renovace motoru 638 me jen v dilech vysla nekde kolem 12 tisic (a to bylo jeste bez cisteni). Takze komplet celou motorku za 25 ani nahodou... tech padesat je realnych, klidne i vic, zalezi jak to clovek chce mit perfektni. Za renovaci ale povazuju komplet repasi vseho... [mickael] (8.7.2015 21:54:18)
primár, další litr [jawarmaniak] (8.7.2015 21:49:59)
klouze: ještě spojka - klidně litr [jawarmaniak] (8.7.2015 21:49:31)
Angeliczek: UKAŽ mi, co jsi za tu cenu "zrenovoval" [jawarmaniak] (8.7.2015 21:48:38)
Počítej se mnou - repase kliky 3500, válce 1500, ložiska píčovinky 1500 - to máš matroš do motoru 6500 a bez dílů do převodovky, pneumatiky + duše 2500, ráfky + nyple cca 2600, potažení sedačky 1000,- lanka 250, výfuky+kolena 5000, atd atd... ono se to nezdá ale naskáče to [Klouzek] (8.7.2015 21:38:10)
Ano. Všechno narvu motor odborníkům, zrezlou nádrž profesionálním lakýrníkům, díly k pochromování ponesu ještě polezlé rzí. Pak mi opravdu 50 000 stačit nebude.

Elektrika? Pneu? Toto přeci nejsou na Jawě ani kalkulovatelné položky.
[Angeliczek] (8.7.2015 21:28:04)
Angeliczek: asai jsi nic nerenovoval. [maspe] (8.7.2015 21:06:31)
Angeliczek: Za 25000 opravdu poctivou renovaci neuděláš. Jen do motoru můžeš, dle stavu, nasypat až 10 tisíc. Za zbytek neuděláš lak, chromy, elektriku kola, pneu, atd... [jawarmaniak] (8.7.2015 21:04:23)
maspe: renovace za 50 000kč? Vyděl dvěma a máš v tom i následující motodovolenou.

Jinak je to na uváženou. Tou renovací si k ní uděláš krásný vztah. Na druhou stranu bude chvíli trvat než se projedeš aniž bys musel mít strach z nějakého problému vzešlého z kompletní rozborky.
[Angeliczek] (8.7.2015 18:56:29)
Počítej se zarostlým čepem kyvky. [Laurel] (8.7.2015 13:05:43)
lanka = 250kč, vyčištění nádrže jedno odpoledne. Pokud budeš dělat komplet motor tak počítej 10000,-, pokud není voda v motoru, je to nejspíš chycené na kroužkách a WD či porobný roztok si s tím poradí. Ideálně pak přeložiskovat a přetěsnit - do 1000 kč, pokut tam nebude schované něco ošklivého. Ideálně sežeň někoho kdo tomu trochu rozumí ať na to koukne, jestli to má cenu.
A pokud chceš dělat renovaci jako fakt renovaci a ne jen zpojízdnění, tak počítej minimálně 50 000,-
[maspe] (8.7.2015 10:44:39)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (10), 0,187 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19