Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Konstrukční úpravy [Mallrn](12.7.2015 11:49:28)
Příspěvků: 15, poslední: 20.7.2015 16:09:5260850.Tuning a přestavby
Zdravím, neví někdo kam se obrátit s žádostí o povolení konstrukční úpravy na Jawách z Považských strojíren? Díky za rady.
Jak Vás tak čtu, tak bude asi nejlepší zrepasovat ty origo vidle. Sice jsem se tomu chtěl vyhnout - dávat peníze do něčeho, co nikdy nebude pořádně fungovat - ale asi to bude cesta nejmenšího zla. Jaký máte názor na to vyztužení rámu pod nádrží u mustanga? A jak je to se zaměnitelností motorů 21 a 23 (z hlediska evidence)?

Ještě abych odpověděl na otázku co jsem chtěl s vidlema: chtěl jsem celkově bytelnější a s olejovým tlumením..
[Mallrn] (20.7.2015 16:09:52)
A co vidle z Mosquita? [jc3] (14.7.2015 14:55:37)
Simsoní vidle je netlumená a příliš měkká. Po obsazení mustanga jedním jezdcem jdou pružiny až na polovinu svého zdvihu. Nutno si koupit za cca 800kč tuningové pružiny z drátu 3,6mm (simson elektronik 3,2mm, simson enduro 3,4mm). Pak ovšem dojde na problém ohýbání táhel uvnitř vidlice.
Ikdyž ji na svém mustangu mám, znovu bych ji tam nedal. Taktéž vidlice z Dandy je blbost.
[Wiku] (14.7.2015 13:52:50)
Vidlice ze Simsona není žádná výhra. Nemá žádné tlumení, jsou v ní jen pružiny a olejový doraz (při větším propružení se vidlice trochu promaže). Je stavěna na jiný pracovní úhel, na pionýrovi to vypadá otřesně a má příliš velký zdvih. Kombinace s poměrně tvrdě odpruženým zadkem je z toho houpavý nesmysl bez zlepšení jízdních vlastností. Kromě toho na pionýrovi vypadá dost otřesně a masku na to rozumně nedáš. Jedině to celé předělat. Originální vidlice je dělaná tak, aby se při havárii vyměnila a jelo se dál. Se simsoňáckou vidlicí vjedeš do většího rigolu a sice se jí nic nestane, ale rámy můžeš měnit jak na běžícím páse.

Já jsem si ji sice dal na Mustanga, ale nahradil jsem zároveń zadní tlumiče za jiné, upravil jsem úhel krku a vyztužil rám pod nádrží + další blbosti.
[Pajka] (14.7.2015 11:23:21)
Za mých mladých let jsme tam dávali teleskopy ze Simsona. [Jirka N.] (14.7.2015 10:23:26)
Ani s jinou vidlicí to není taková sranda. Úhel je příliš velký, když tam dáš cokoli jiného, nebude to správně fungovat a budeš tím dost zatěžovat rám. Když už upravovat, tak jedině z gruntu. Stejně ti na tom nikdo neschválí vůbec nic. Naštěstí se na to ale moc nehledí (ani na TK), hrůza z "možných" postupů zaměstnanců pojišťoven při nehodách ale hodně lidí od úprav odrazuje. Jenže jak se říká: "Nejhorší smrt je z vyděšení". Záleží prostě na tobě, jak se k tomu postavíš a taky jak to bude vypadat (fungovat). Na nějaké oficiální postupy a úřední zápisy ale radši zapomeň. [Pajka] (14.7.2015 9:57:46)
CO konkretne si s tema vidlema predstavujes za upravy? [Sim] (14.7.2015 8:43:55)
Každej motorkář by měl začínat na fichtlu. [Laurel] (13.7.2015 23:26:11)
Bezpecne priblizovadlo? Prodej fichtla a kup skutr... fichtl je pro fandy [mais] (13.7.2015 22:16:30)
Tak zrovna na vidle dle meho nazoru povoleni nepotrebujes. Akorat musis nechat predni brzdu bubnovou - prestavba na kotouc neprojde. [Krizoň IV.] (13.7.2015 16:52:18)
Chtěl bych minimálně nějaké lepší vidle. Ty origo jsou z mého pohledu jedna velká hrůza. Veterána z toho dělat nechci - chci jen trochu bezpečné přibližovadlo. Díky všem za odpověďi. [Mallrn] (13.7.2015 16:23:59)
Co bys chtěl konstrukčně upravit? [Venca_n] (12.7.2015 19:46:15)
Povazske strojirny jsou uz cca 10 let v konkurzu, a tuhle agendu tam nikdo nevyrizuje. Co se fichtlu tyce, smula, tam se neda vymyslet nic. [Krizoň IV.] (12.7.2015 19:41:05)
když už je to nahoře :-) konstrukční úpravy ti stejně nikdo nedovolí, leda tak přestavby a povolení výměnných kusů. povážské strojárne furt snad ještě žijí, sice nedělajá moto ale s touto agendou by mohli mít nějaký názor... [krf] (12.7.2015 19:37:38)
Nekurvi Pionýra tuzingem! [Venca_n] (12.7.2015 17:01:05)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19