Příspěvků: 28, poslední: 24.7.2015 18:25:3660931.Informace
Zdravím, přední vidle na mojí zetce už začíná mít dost a čeká mě výměna pouzder. Kdesi jsem se dočetl (žel už nevím kde..), že na tvrdochromované nosné trubky patří futra hliníková a na nepokovené ocelové pak bronzová. Může mi prosím nějaký strojař fundovaně vysvětlit, proč tomu tak je?
Dále prosím o tip, kde koupit kvalitní futra do vidle 477 (jak hliník tak bronz).
Ještě co se životnosti týče - vydrží víc kombinace ocel/bronz nebo tvrdochrom/hliník? Obojí by bylo provozováno s kryty. Mám totiž k disposici oba druhy nových nosných trubek. Předem díky.
Taky tam žádné ventilky nemám. Může někdo poradit jaké tam tedy dát? Nepochopil jsem jestli mají správné vytvářet podtlak (průchozí směrem ven) nebo přetlak (průchozí z vnějšku dovnitř). Obojí má totiž své opodstatnitelné výhody
[Vomi]
(24.7.2015 18:25:36)
monty: máš pravdu, ale očividně se na to kašlalo
[Marlboro]
(24.7.2015 13:15:25)
obyčejný šroubky tam byla jen na TRANSPORT. A jako předprodejní servis se měly nahradit ventilkama. Proto jsou červený,aby si lidi všimli.
Je to napsaný v každým návodu k obsluze od Kývačky.
Pročpak by to tam celý asi bylo? Díra, závit, šroubky,a ve finále žádná funkce?
[monty]
(24.7.2015 7:14:13)
Ty ventilky byly vylepšením. Právě proto, že gufera pak netrpěla podtlakem a přetlakem. Vidlice pak chodí hladčeji. Jsem pro použití ventilků.
[longr]
(23.7.2015 7:05:29)
Marlboro-Pravě tyto šroubky tam mám a nevím jestli to tak má být nebo tam patří ventilky jako u následných dvou typů vidlí.
[Jirka N.]
(22.7.2015 23:31:01)
JirkaN: taky jsem tyhle vidlice měl v ruce a byl tam obyč šroubek M6x5 s válcovou hlavou na plochej šroubovák, navíc natřenej na červeno. Katalog dílů taky hovoří o šroubu M6x5
[Marlboro]
(22.7.2015 19:55:56)
Jirka N.: Měly by tam snad být šroubky s ventylky . Já tam mám nahulváta našroubované plastové zpětné ventyly z ostřikovačů . Za jízdy tak vyvolávájí podtlak a pomáhají tak těsnit guferu . Dá se pak i pohodlněji laborovat s olejem dole vypustíš a "napumpuješ" hadičkou jiný .
[kocourluk]
(22.7.2015 19:14:39)
Připařím se z dotazem. Na přední vidle J250 kývačka s tlumičem a pružinami uvnitř patří odvzdušňovací šroubky. Mám tam jen normál šroubky.
[Jirka N.]
(22.7.2015 13:34:08)
Ještě jednou všem díky. Roury mám nové, tj. rovné a olej měním nejpozději po 5.000km. Dám bronz, životnost pak bude s mým ročním nájezdem jeden furt :)
[z477]
(22.7.2015 8:08:17)
Vidle z hranatý čízy, co mi zatím prošly rukou, měly vždycky pouzdra bronzová. Když jsem před pár lety tlumiče repasoval, tak mi p. Lhota nabídl pouze hliník, takže dobrý vědět, že už se dělají.
[Kulich]
(22.7.2015 1:07:44)
Dvě 353 r. 1961 číslo rámu cca o 1000 od sebe a obě dural (hliník?),zbytkový rám s předkem 559-1963 také.
[dadajan]
(21.7.2015 23:21:34)
moje panela rv 72 taky dural
[Mr.jawamyš]
(21.7.2015 20:50:24)
i to je možný. Já zase Panelku 559 rok 65 a měla dural.12x
[monty]
(21.7.2015 20:22:44)
monty já měl armádní čz 175/487 rv.83 a měla bronz
[Mr.jawamyš]
(21.7.2015 20:11:28)
Od roku cca 1965 měly snad všechny JAWY a Zetky hliníkový(možná spíš duralový? ) pouzdra. A fungujou dobře.
Důležitý bude nemít vidlici křivou, v tlumičích olej(čistej!) a nepoužívat turecký pouzdra.
MONTYJAWA vyrábí bronzový i duralový , stejný prodává i Etovar.
[monty]
(21.7.2015 19:44:02)
Ja som kupoval bronzové puzdrá u montyho, pasovali krásne.
[Jean]
(21.7.2015 18:08:11)
Osobně používám hliníkové pouzdra a na jedné sadě jsem najel asi 50 tis Km. Olej měním pravidelně, kluzáky mám pořád originální a vidlice chodí naprosto perfektně!
[Uďa]
(21.7.2015 16:24:55)
Záleží kolik najezdíš.. Pokud tam bude olej a bude se sem tam měnit, tak vydrží hodně i ty hliníkový. Každopádně trvalejší řešení je bronz. V obou případech platí, že to musí být kvalitní výrobek a to jak tvarem, rozměrem i materiálem. To u mě splňuje jen Etovar.cz nebo Montyjawa. Tyhle pouzdra pasují skvěle, ale je tam to zmiňované riziko, že jsou ostatní součásti již opotřebované a vůle bude i s novými pouzdry větší, než by měla. Také jsem měl představu nechat si vytočit pouzdra na míru, ale pak když si vezmete nosnou tyč a začnete měřit, tak pochopíte, že to nemá cenu, protože jsou plochy "vychozené" různě. Jediné řešení by bylo stáhnout celou funkční plochu na menší průměr, nanést tvrdochrom, zbrousit na požadovaný rozměr, vyleštit. U kluzáku to bude ještě složitější, protože tvrdochromovat vnitřek a pak přesně brousit je utopie, takže jedině udělat nový kus. Na kolik by tahle sranda vyšla to asi tuší každý. Jinak dobrá rada na montáž - bronzová pouzdra je nutno opravdu pořádně nahřát, protože mají jen o málo větší roztažnost než ocel. S hliníkem to je sranda, ten se roztáhne hodně.
[Vomi]
(21.7.2015 14:57:43)
Krizoň IV.: jj, tvrdochrom je povrchovka trubky, nikoliv kluzáku. Byla to nutnost kvůli absenci krytů - kamínky, prach & jiný bordel by jinak povrch trubek velmi rychle vydřely. Kryty přesto namontuji, neb a) se mi to bez nich nelíbí b) ještě tím zvýším životnost trubek.
to all: takže dám bronz a fertig. Díky všem!
[z477]
(21.7.2015 14:50:21)
z477: takze jestli to spravne chapu tak tvrdochrom tam byl, ale pouze jako povrchova uprava ? Pak bych dal bronz, vzhledem k tomu ze tam porad jezdi futro na obyc oceli, a ne po tvrdochromu.
[Krizoň IV.]
(21.7.2015 14:35:50)
tak vem starej kus plus to kde se to ma lisovat,at si to pomeří.
[Mr.jawamyš]
(21.7.2015 14:31:47)
Mr.jawamyš: to jo, akorát že starý kus už je opotřebený. Zatím to vidím na bronz od etovara.
[z477]
(21.7.2015 14:10:30)
Krizoň IV.: tvrdochromovaný trubky se dávaly třeba na 477.5 "harlejky" nebo na traily 482 a tyto modely postrádaly vnější kryty trubek, pouze přes matici s guferem a stíracím kroužkem byla navlečená taková gumová šprcka http://www.ceskemotocykly.eu/CZ-Trail,-Export--guma,-manzeta-predni-vidlice,2029.html . To jsou jediný odlišnosti oproti normální vidli pro dělnickou třídu, celý střeva vidle jsou úplně stejný včetně kluzáků. Jediná odlišnost je pokovení trubek tvrdochromem a absence krytů (ty ale jdou nadále namontovat).
[z477]
(21.7.2015 14:08:38)
z477: vidle na zetku se delaly s tvrdochromem ? Nejak si to moc nedovedu predstavit ... mel jsem za to ze varianta vidli kde se pouzivaji futra jezdi uvnitr kluzaku, a dost dobre si nedovedu predstavit jak tam nekdo dovnitr dostava tvrdochrom, tuplem za sociku ?
Jinak ja slysel ze hlinik se zacal pouzivat proste protoze byl levnejsi.
[Krizoň IV.]
(21.7.2015 13:50:44)
dobrej soustruzník ti je vytočí z bronzu oproti staremu kusu
[Mr.jawamyš]
(21.7.2015 13:07:54)
Kdysi jsem kupoval na kývačku bronzové na etovaru a veliká spokojenost. Padli úplně přesně. Né jak jiné replikové díly, že si koupíš a ještě je musíš upravovat..
[Schejby]
(21.7.2015 11:53:58)
Ze strojařskýho pohledu je hliník na kluzný součásti jen levná náhražka a je fuk co je proti němu. Nejlepší řešení bude tvrdochrom proti bronzi.
[Hlade]
(21.7.2015 11:40:15)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19