Příspěvků: 50, poslední: 23.7.2015 12:26:2660933.Oleje, mazání ...
Pánové zadřel jsem Jawu 250, olej podle místního doporučení 1:50 Repsol 2t syntetic, jel jsem v Černíči do kopce a na horizontu trrrr a konec, co s tím ?
Na tvou lehkou otázku je komplexnější odpověď. Pokud je to raflý fest a není to zralé jen na kosmetický peeling prasátek, tak udělat výbrus. Výbrus nechat udělat volnější. Vždycky nechávám výbrusy dělat volnější a nemám problem se zadíráním a životnost je přitom OK. Dát do kloudného stavu výfuky, abys neladil karbec na nějaký náhodný podmínky aktuálního zasrání a netěsností výfuků. Dát dopořádku předstih. Mně se u 250 osvědčil spíš menší. Svíčku 15ku s normálním jiskřištěm. Žádné ypsilonky. Samozřejmostí je nastavit dobře karburátor = otryskovat, jehlu do správné polohy, šroubek volnoběhu. Nedržet se tabulkových hodnot jako mantry. Rozhodující je, co potřebuje motor. Dnes už asi žádná jawka není ve stavu 100% nové série aby na ni spolehlivě pasovaly tovární tabulky nastavení. Už jen tolerance trysek a nepřesnosti jehel z druhovýroby nedává jistotu. Neochudit příliš režim částečného zatížení. Neděláš motorku pro eco-závody. No a pak zapomenout na homeopatické mazací poměry. Jezdil jsem panelku 1:40 a držel jsem ji pod krkem na dálnici 3/4 hodiny co to šlo a zvládala to. Podmínkou bylo to co jsem napsal.
[Zahradník]
(23.7.2015 12:26:26)
mais: do Pragovky leju Q8 plnou syntetiku, kupoval jsem před 7 lety 20L od Havlise, on leje do RD. na pragovce jsem už 3 roky nejel...
[dejvV]
(23.7.2015 9:24:56)
kdyz neumis cist, tak ti ani svecena voda nepomuze. v kopci 1:50 fakt nestaci a na kopci uberes plyn, ochudis a ses jasnej ...
[Hipik]
(23.7.2015 8:28:16)
Provokace, nemazal jsi náhodou před tím fichtla 1:80 !!!
[Uďa]
(22.7.2015 22:50:32)
Kocourluk: dle digitálního otáčkoměru má Jawa 250/592 "výkon" v pásmu 3500-5000 otáček. Ten "výkon" posuzuji tak, že když v tomto pásmu otáček přidám plyn tak nastupuje okamžitá reakce a nemyslím tím jen změnu zvuku - bučení. Samozřejmě ta reakce je ve dnešním měřítku dosti pozvolná, ale nějaké zrychlení se konat začne
[Vomi]
(22.7.2015 20:20:29)
Vomi: Prosimtě jak široký má jawa pásmo výkonu? 2-3 metry ?:-)
[kocourluk]
(22.7.2015 18:59:13)
Mám oila a bere si to snad 1:30 ale leju tam nějakou levnou čtyřtaktní polosintetiku do nakladáků co maj u nás stáčené v čsad a pohoda at si klidně kouří . Hlavně že maže . Když ji držím pod krkem je v obou nádržích solidní výr . Nedával jsem oila abych ušetřil ale chtěl jsem ho protože se mi prostě líbí .
[kocourluk]
(22.7.2015 18:57:59)
Potvrzuji ED250. Stačí přestat zneužívat krouťák (mluvím o Jawě 250) a jezdit v pásmu výkonu a kouřivost se sníží a dynamika zlepší a to při stejné spotřebě. Já navíc omotal kolena tuningovou izolační omotávkou a to také dost podstatně proti kouření pomohlo (kolena jsou teplejší a tak naprskaný olej v kolenech lépe hoří). V kombinaci s Laviem ta motorka opravdu dá se říct nekouří. A to si rád přimáznu třeba i na 1:33 například v horách nebo při přesunech po dálnici, kdy je motor dlouhodobě využíván v poslední pětině maximálních otáček s denní porcí 600km+
[Vomi]
(22.7.2015 16:38:20)
Dalimile anonyme . najdi si toho radila a stěžuj si jemu, nevím proč tu brečíš.
[Mates]
(22.7.2015 14:15:29)
dejvV: a co leješ do pragule?
[mais]
(22.7.2015 13:39:20)
zrovna jsem koupil v kauflandu auto olej minerální v akci, už to leju do jawky - oilmaster 2 roky, paráda !
[dejvV]
(22.7.2015 13:31:08)
prdlačky po městě vylepšil oilmaster, bez něj to bylo po celém dnu celkem utrpení - z motorky dýmovnice a vůbec nechtěla tahat
[mais]
(22.7.2015 12:55:33)
Souhlas. po prdlačkách přes město se to tam nahromadí a momentě volné silnice chvíli jedu "na uhlí" a pak jen modrý závoj. Jinak poměr 1:38 až 1:45 jak to vyjde a syna syntetiku. V pařákách jí trošku přicpu vzduch a nezadře se.
[Michi]
(22.7.2015 12:06:04)
To se děje provozním režimem. Když pár dní člověk jezdí pomálu, nebo po městě naplive dvoutakt zbytky nespáleného oleje do výfuku a když tomu pak dáte čas od času zabrat, tak kouří, protože se konečně začnou vypalovat výfuky.. Kdyby byl sportovní režim jízdy trvanlivý, nezakouří ani při trvalých 120km/h.
[ED250]
(22.7.2015 11:01:28)
Endy: Podle me se stejne chovaji vsechny slusny oleje - podobnou zkusenost mam pote co jsem do svoji zaM2Tckovane devitky zacal lit TSF. Ze zacatku hulila desne, potom co jsem ji vypalil vyfuky a celkove ji seridil, tak vpohode, pri beznem provozu po Praze nezakouri. Nicmene kdyz ji rozdrazdim na kilo a vic tak za mnou modra clona zustava.
[Krizoň IV.]
(22.7.2015 10:22:58)
Taky používám Lavio. Ze začátku peklo, rozpouštělo původní usazeniny, po pár stech km přestala mašina úplně kouřit - motor 638, oilmaster. Teď v těch parnech vůbec nekouřila, po zastavení na křižovatce jsem ale smrad z vejfuku cejtil. Na dálnici jsem si teď netroufal, takže 70-90kmh okresky, nekouřila, začal jsem bejt nervozní. Včera večer jsem to ale roztáhl na plnej do kopce a koukám za sebe, nic nevidím, modro! Takže všechno je v pořádku, a i Lavio umí zahulit:-). Přesto lavio doporučuju a pokud udržej cenu, krmím všechny dvoutakty laviem.
[Endy]
(22.7.2015 9:45:01)
Mr.jawamyš: Tak Jawa udává pro motor 638 na pozáběhový provoz dokonce poměr 1:60, a to i na Mogul TS. Pokud nevěříš, podívej se ke mě do dat - jsou tam scany ze starší i novější příručky. Osobně v záběhu na 639 jezdím bez nejmenšího problému na Mogul TSF v poměru 1:50, i když pro jistotu první nádrž jsem namazal 1:33 a druhou 1:40.
[Ota]
(22.7.2015 8:23:05)
No, k tématu mísícího poměru se vyjadřovat nebudu, za mě to řeší už x let Posilube; ovšem nedávno jsem přešel z Mogulu TS (došel 10l kanystr) na zde často vychvalovaný Lavio splňující JASO FD. Ze začátku jsem na tu mastnou vodu barvy rozmačkaných borůvek koukal nedůvěřivě, leč
a) po zahřátí motoru žádný viditelný kouř z výfuku v jakémkoliv jízdním módu, což s TSkem bylo nemyslitelné
b) zajíždět úplně syrový motor po výbrusu a s novým futrem čepu v těchto vedrech asi není úplně nejlepší, ale zatím jsem nezaznamenal problém.
Uvidíme po pár tisících km, ale zatím to vypadá, že u tohoto oleje už zůstanu, bo cena je srovnatelná s TSkem (kanystr 3l za 295,- Kč).
[z477]
(22.7.2015 8:22:37)
Jak jsem již ti již jednou psal, v tomto poměru jedině olivový olej Extra Vergine!
[Ota]
(22.7.2015 8:14:39)
s panelkou bez problémů lze jezdit 1:40 na svý mám ted skoro 60tis od GO a většinu jsem s tím najezdil v poměru 1:40 a nikdy lepší olej než M2t neviděla..
[buchtic]
(21.7.2015 22:51:16)
jawamyš: nikdo mu přece netvrdil, aby ředil 1:50, naopak radíme mu 1:33 je to 250 tudíž nejpozději panelka a tomu i odpovídá směs, ty máš 638 a tam je psaný poměr 1:40 a při použití oleje Castrol 1:50, je to v manuálu, pokud chceš mohu ti to klidně ofotit a poslat na mail, nedávno tady byl článek že M2T olej nebyl tak špatný co se viskozity týče oproti dnešním syntetikám či olejům do sekaček a podobně, ale každý motor je trochu jiný a vyhovuje mu něco jiného, ale to je spíš tím jak s tím kdo jezdí, protože mám kamarády kteří používají na motorce svíčky jedině Y a za posledních 7 let píst nepropálili a nemohou si ji vynachválit, já jezdil na obyč a taky jsem byl spokojen
[k2j89]
(21.7.2015 22:20:02)
Jawamys: U me to neni o tom ze bych setril olej, ale proste mi to tak vychazi. Pod sedlem vozim 250ml TSFka, vetsi se nevejde. Jezdim dokud neprepnu na rezervu, pak do nadrze zvrhnu olej a vezmu mezi 13 az 15l benzinu, podle toho kolik se vejde. Co se stavu motoru tyce - tezko rict kolik mam najeto, v jenom kuse mi odchazi pocitadlo kilometru. Odhaduju to za ten rok a neco co 639ku mam cca 8 tisic km, podle spotreby oleje (: Klikovka je asi puvodni, zatim bez problemu. V lete me ceka GO motoru z duvodu odchazejici kulisy razeni, pri te prilezitosti zkouknu stavajici klikovku, a cely motor preloziskuju na SKF, vcetne kliky. Zaroven budu instalovat oilmaster, takze za dalsi rok budu vedet jak se chova poctive udelany motor s oilem po 10kkm
[Krizoň IV.]
(21.7.2015 21:32:01)
Mažu motorku dle příručky zcela nezávisle na značce či specifikaci oleje a zadření se vyhýbám. Chyba bude jinde soudruhu!
[Vomi]
(21.7.2015 21:14:37)
Více jak 10 let jezdím na 559 ( s bronzí) 1:40 plnou syntetikou (mám jí pod 200Kč) a nikdy nezadřeno.
[ED250]
(21.7.2015 20:55:19)
leopold přesně jak říkáš. 1:40 a jak je tepla tak nekuri
[Mr.jawamyš]
(21.7.2015 20:24:35)
krizon ty řešíš deci oleje na padesati litrech. Než ušetříš litr je to 500 litru.
[Mr.jawamyš]
(21.7.2015 20:23:08)
Uz jsem po dvou sadach stredovych lozisek pri 1:50-1:60 vyleceny. Asi to staci, kdyz clovek jezdi prd prd turista. Ale kdyz to obcas drzim dlouho na plny vykon do kopce... Proste uz mazu 1:40 a neresim, kouri to trochu zastudena, ale zatepla uz ne. On ten oilmaster pri plnem zatizeni taky maze i 1:20. Jedna se o motor 638.
[mickael]
(21.7.2015 20:21:48)
Leopold: trollujici blbecek s 250 davno nikoho nezajima, ted se resi mazaci pomer uprostred okurkove sezony ☺
Jawamys: loziska odchazi, ale tam mi prijde ze to je spis kvalitou lozisek nez mazanim. Zrovna u kliky z jawy moderni produkce, co je taky nejspis delana v cine me to neprekvapi
[Krizoň IV.]
(21.7.2015 20:12:55)
Mr.jawamyš > videl som tiež ten pomer. Jednoducho bronz 1:33, ihly 1:50 a nieje čo riešiť. Nikdy som nič nezadrel... Aj na babettách bývala nálepka na nádrži 1:50 a zábeh 1:33
[Milos634]
(21.7.2015 19:46:35)
srovnávat konstrukci motoru J 250 a J640 ,no pánové ....
Jinak - u J638 je psáno 1:40 ale taky se stane že odejde občas střed kliky.
[Leopold Makumba]
(21.7.2015 19:41:56)
jinak kluk si koupil 3 mesice zpet fungl 640,starter,oil proste machrovina. Od nova plna syntetika. 5 tis najeto a v Chorvatsku lozisko na klice pááá. Tak hlavně ze to nehulí
[Mr.jawamyš]
(21.7.2015 19:41:47)
Jawa ? Kontrukcni zmena ? To myslis vazne ? ☺
Obecne kazdy motor na jehlach jde mazat 1:50 bez problemu pri pouziti slusneho oleje - 634, 477 i 487. Stejne tak simson i mz udavaji 1:50 uz z vyroby
[Krizoň IV.]
(21.7.2015 19:41:31)
a kde más jistotu ze tam nedoslo ke konstrukční změně?
[Mr.jawamyš]
(21.7.2015 19:36:09)
Ano já doporučuji mazat Repsolem 1:100 - protože za prvé nezakouří a za druhé šetří benzín.
[Klouzek]
(21.7.2015 19:28:10)
V posledni verzi prirucky pro j640 jawa udava 1:50 pri pouziti oleje Mogul TS
[Krizoň IV.]
(21.7.2015 19:27:36)
krizoň prosím kde jawa udává 1:50?
[Mr.jawamyš]
(21.7.2015 19:23:32)
2x som zadrel moju 350tku s tymto olejom... Repsol Jawe nesmakuje. Momentalne davam Valvoline durablend 2T a ide to pekne, nedymi a nekarbonuje. Tot moja skusenost.
[Mirec]
(21.7.2015 19:21:09)
Jawamys: tak zrovna 638 motor ma od jawy udavanych 1:50 pri pouziti slusneho oleje, takze 1:40 zase takova machrovina neni ☺ jinak ja mazu TSFkem za 120kc litr v pomeru 1:50 az 1:60 podlw toho jak to zrovna vyjde a taky bez nejmensich problemu
[Krizoň IV.]
(21.7.2015 18:56:48)
tak já 638 mažu olejem z Kaufu za 90 litr 1:40 a neni problem. Tak ale predhanejte se drahema sračkama
[Mr.jawamyš]
(21.7.2015 18:37:32)
Dalimil Krcábek> Nevykládej nikomu ,že jsi ten motor zadřít nechtěl.Kdyby opravdu ne,mazal by jsi tak jak je předepsáno výrobcem.Ty motory jsou konstrukčně navrženy tak,jak jsou a proto potřebují určitý množství oleje.
Jinak- co s tím ? rozebrat s opatrností a vyměnit co je třeba.
[Leopold Makumba]
(21.7.2015 18:09:25)
Neviem, či je to zase trolling, ale ak je to myslené vážne, tak gratulujem k ušetreným centilitrom oleja. Ja v tomto teple mažem kývačku 1:20-1:25 drahými API TC olejmi (aj ked naposledy dolahla núdza počas cesty, tak som nalial m2t z pumpy) a ešte sa bojím, či sa nekusne.
[Jean]
(21.7.2015 18:04:35)
Laurel: Ja minuly tyden v Karline prejdel porsche kabriolet, taky me to potesilo, a to i prestoze on stal v kolone a ja ne (:
[Krizoň IV.]
(21.7.2015 17:55:08)
1:80 tady nemaže nikdo, jenom Klouzek 1:100 ale ten má speciální olej a motor, jinak bych se držel rad výrobce, u Jawy 250 bych doporučoval 1:33 nebo kolik to tam bylo a syntetika je podle mého názoru taky špatně.
[k2j89]
(21.7.2015 17:42:26)
Hryzlo se to proto, že to nebyl racingovej volej...
[dePorsche]
(21.7.2015 17:36:52)
Jo a to nemluvim o tom, že když mě to předjelo, tak nejen že mi to nemohlo ujet, ale chvílema mě to i brzdilo.
[Laurel]
(21.7.2015 17:21:23)
:-D
Co mě dneska potěšilo:
Valím si to na Jawce po státní hore kopcem, když mě začne předjíždět filcka. Teda tak dlouhej předjížděcí manévr už jsem dlouho neviděl. Hoši, ta felda si mě prostě nedávala :-D Kdybych si vyčistil laufy tak nemá šanci. Sem o tom voze ztratil zbytek iluzí :-D
[Laurel]
(21.7.2015 17:19:13)
Kdyz uz je ta picovina nahore:
Doktor: Děláte nějaký sport?
Pacient: Počítá se sex?
Doktor: Jistě.
Pacient: Tak ne.
[Bakoun]
(21.7.2015 17:14:04)
Četl jsem zde že někdo maže i 1:80 tak proč jsem to zadřel zrovna já ?
[Dalimil Krcábek]
(21.7.2015 17:10:11)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19