Příspěvků: 18, poslední: 24.7.2015 23:04:3760943.Automobily a jiné vehikly
Zdravím, několikrát jsem již podobnou cestu absolvoval pouze jako řidič, nicméně po víkendu mě samotného jako kupujícího čeká cesta pro auto do Německa. Jedná se o Mondeo z roku 2000, od soukromého prodejce, které nemá platnou TÜV. Pojedeme ve dvou, auto chci do Česka stáhnout po vlastní ose. Vůbec se ale nevyznám v problematice těch převozních značek (vím, že mají omezenou platnost na několik dní, v ceně je i povinné ručení??), proto bych chtěl poprosit někoho, kdo to již absolvoval, o radu, co a jak v Německu zařídit, kam zajít, abych nějaké ty značky dostal a mohl dojet po vlastní ose domů, na kolik vyjdou, atd. Najde se někdo, kdo je ochotný zde ztratit pár minut a poradit? Předem mnohokrát děkuji.
tak vzhledem k nicku uživatele se dá tak nějak poznat o jakou limitovanou edici se asi jedná =)
[malejmisa]
(24.7.2015 23:04:37)
Sim: Clovece ja si s tim nejsem jistej, podle zakona potrebujes k rizeni vozidla osvedceni o TP, pojistku, a ridicak. Coz nemas - mas jenom pojistku a ridicak ... Jinak jo, ja to taky resil proste kopii a stejne jsem mel papiry hotovy za dva dny.
[Krizoň IV.]
(24.7.2015 15:17:09)
[Krizoň IV.] > myslis to u nas? Ano, seberou ti puvodni nemecky doklady. Nicmene, ty je nemas kvuli tomu, abys je ukazoval policajtum, ale aby to na ne slo prihlasit. Pro provoz je potreba, aby byla na auto zaplacena pojistka a aby auto bylo v systemu (v nasem pripade v tom nemeckym). Tim padem pri kontrole ma hlidka podle ceho to zkontrolovat. Takze jsem si pro sichr pred odevzdanim ty nemecky doklady okopiroval a jezdil dal - ono to v dany situaci ani jinak resit neslo.
Kazdopadne, ve srovnani se zlutyma znackama znamenaji cerveny prevozky, ze si te prakticky nikdo nevsima, pokud nemaj propadlou platnost.
[Sim]
(24.7.2015 10:58:19)
mě spíš fascinuje, že se ptá na jawařským fóru, když se registroval včera, to se mohl regnout rovnou na Forďácký :D
[radar]
(24.7.2015 10:24:58)
Wiku> Já mám opačnou zkušenost - vždy solidní prodávající, auto/motorka vždy v perfektním stavu, pouze s těmi nedostatky, které jsou uvedeny/nafoceny v inzerátu. Nesmíš vymetat nejlevnější nabídky, tam lze očekávat jen šrot.
[Deadman]
(24.7.2015 10:19:24)
Jen pro info, proc chce tazatel kupovat stary vrak bez TUV - jedna se o nejakou starou limitovanou edici, takze to ze to nema TUV nutne neznamena ze to je vrak ani ze ho chce ojebat turek
[Krizoň IV.]
(24.7.2015 9:40:34)
Beztak ten soukromý prodejce je jen německý důchodce který figuruje jako bílý kůň. Ve skutečnosti ti auto prodá nějaký turecký čmoud a bude to totální vrak. 3x osobní zkušenost - na fotkách krásné zachovalé auto, cena přiměřená. Do telefonu ti tvrdí že s tím před týdnem žena přestala jezdit. Přijedeš na místo a tam stojí vrak na prázdných gumách olezlý mechem, který na fleku stojí minimálně rok. Navíc to bylo úplně jiné auto, než na foto v inzerátu. Místní překupníci míří přesně na českou klientelu a spoléhají na to, že když pro auto jedeš někam na hranice DE/FR, tak ho prostě odvezeš v jakémkoli stavu.
Vůbec se s tím nezabývej a vyber si jiné. Tuplem když se jedná o tuctový vůz jako mondeo.
[Wiku]
(24.7.2015 7:29:16)
Německá STK (TÜV) rozhodně není levná ani snadná. 15-leté auto ve stavu jaký je běžný v ČR, by tam prošlo asi těžko. Takže variantu jízdy po ose na převozkách bych rovnou zamítl. Pokud tě v Německu chytěj na žlutých převozkách, a že auta na žlutých mířící na východ chytají, rozhodně budou chtít STK a veškeré papíry v pořádku. To že jedeš na žlutých do země která je neuznává, je nezajímá, není to jejich problém. Mimochodem žluté převozky platí v EU ve všech zemích, které je uznávají, normálně k nim nabízí jak národní pojištění (pouze Německo), tak mezinárodní se zelenou kartou. Bez TÜV ale nic z toho nepřipadá v úvahu, vraky se vozí na přívěsech.
[Deadman]
(24.7.2015 0:21:43)
Bez TÜV nedostaneš červený převozky. Na žlutých nemůžeš do Čech a i kdybys to chtěl risknout, bez TÜV stejně nesmíš v Reichu na silnici. A to si piš, že auto na převozkách je tam v provozu vidět, jak šlapka u E50. V tom, že nemá TÜV, je nějaký háček, v Reichu to není prdel. Nekupuj nejlevnější plečku, co najdeš na netu.. Ani v Reichu ne.
[Bubak]
(23.7.2015 20:47:22)
dejvV: deadman to vezl na žlutých, protože v době nákupu již auto nemělo značky a bez žlutých nebylo možné zajet pro červené a když měl žluté, tak už DI zavíral, takže se jelo po okreskách na žlutých.
[maspe]
(23.7.2015 17:30:45)
Sim: S tema cervenejma to tak ruzovy neni, me pri podani zadosti o prihlaseni sebrali DE technicak, velkej i malej, takze jsem sice mel platne znacky, platnou STK, ale bez dokladu ... kazdopadne tech par dni jsem vpohode prezil.
Majda: Souhlasim s vyse recenym, bud najdi jine auto co ma TUV, nebo si v cechach na inzerat najdi nekoho kdo tam s tebou sjede s dodavkou a podvalem, rekne si o par tisic plus naftu, a ve finale ta cena je podobna jako za cervene znacky. Nevyhoda je ze v cechach s tim nemuzes pak uz doject na STK, tohle musis nejak promyslet predem.
[Krizoň IV.]
(23.7.2015 15:20:33)
Cerveny znacky se vsim vsudy s platnosti 15 dni me vysly asi na 200€. Je to vcetne pojisteni, u prvniho kiosku co znacky vydava - velmi pravdepodobne se to da poridit i levneji, ale nas tlacil cas.
Zluty znacky jsou v radu desitek € ... takze rozdil znacnej je. Akorat ze na tech cervenejch dojedes domu (pokud to teda bude mit nemeckou STK, tedy TUV) a po celou dobu platnosti pojisteni a znacek na tom smis jeste doma jezdit. A protoze vyrizeni CZ papiru mi trvalo tyden + jeste musis na STK, byl jsem nakonec rad, ze jsem ty cerveny mel a moh to vse objizdet po ose.
Esi je to auto, ktery nema TUV a pro ktery se ti nevyplati jet s dodavkou nebo vlekem, najdi si jiny, ktery technickou ma. Aut je mraky a nema smysl se upinat na jedno konkretni.
[Sim]
(23.7.2015 14:52:55)
OK, díky za osvětlení situace. Nevíte někdo, na kolik ty značky (žluté a červené) stojí (zhruba)? Pokud by tam byl velký rozdíl v ceně, nechal bych si vydat značky pouze žluté, abych nemusel na TÜV (pokud by někdo věděl, kolik stojí, byl bych rád), dojel s těmi značkami na DE-CZE hranice a odtud by auto jelo domů například na přívěsu - je možný (legální) tento scénář? Do Německa mi auto s přívěsem nebo dodávku nikdo za rozumný peníz nepůjčí, bohužel. Co vše potom potřebuji na přihlášení tady v Česku?
[MajdaST200]
(23.7.2015 14:25:14)
napiš uživateli Deadmen
[dejvV]
(23.7.2015 14:23:05)
Pruser zlutejch prevozek je ten, ze nejsou registrovany na auto, ale na jmeno drzitele. V podstate to funguje tak, ze prijdes v nemecku na misto (urad nebo firma), kde se prevozky vydavaj. Vyplnis formular, zaplatis poplatek, dostanes znacky a doklad k nim. To vse bez auta ... takze s takhle nakoupenyma znackama pak obchazis bazary a az si neco vyberes, jen do tech dokladu dopises udaje o aute, pricvaknes je a muzes jet - a v tom je prave ten kamen urazu. Nase legislativa pocita s tim, ze doklady jsou na auto a tyhle nejsou - pokud si to daji vyhledat v systemu, vyjedou jim jen tvoje nacionale. To je duvod, proc je to u nas neplatny.
Teoreticky je samozrejme mozna i varianta, ze si nechas vystavit zluty znacky na auto primo na urade za pritomnosti auta - ale jak tohle konkretne funguje nevim. Jakmile jsem se totiz zminil o tom, ze chci auto vezt do CZ, automaticky mi pripravili cerveny prevozky.
Takze se zlutyma znackama smis oficialne jet po nemecku az na nase hranice a od nich potom po nasem uzemi pokracovat na odtahovce nebo vleku. Ale pocitam s tim, ze po ose se nesmi ani po nemecku jezdit s propadlou technickou, bez ohledu na to, jaky ma znacky.
Nejrozumejsi mi v tyhle situaci prijde pujcit si vlek nebo dodavku. Akorat mi tedy prijde divny, ze by si soukromy provozovatel nechal propadnout STK, cekal bych tam nejakou habaduru.
[Sim]
(23.7.2015 13:37:08)
Jenze urad ti je nevyda, zlute znacky vydavaj v nemecku poverene firmy. Urad ti vyda cervenou a na tu potrebujes tuv.
[Krizoň IV.]
(23.7.2015 13:34:22)
Prevozni znacky zlute barvy nevyzaduji TUV, a NEPLATI v cr, pouze v nemecku. Pokud te s nima chyti policajt, prijdes o ridicak, a od lonska po nich policajti dost jdou. Docasne znacky cervene barvy plati v CR, ovsem vyzaduji platnou TUV - jedna se defacto o registraci auta v nemecku na DI, na tvoje jmeno, platis z toho i silnicni dan. Bud si na to mondeo zarid v nemecku TUV, nebo to odvez na podvalu, jina legalni moznost neni.
[Krizoň IV.]
(23.7.2015 12:47:16)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19