Příspěvků: 22, poslední: 1.8.2015 14:44:0560980.Tuning a přestavby
Zdravim hosi je tady spousta debat ohledne rucniho honovani rad bych to vyskousel take ale zaboha netusim ani nemuzu najit kde se da ta rucni honovacka koupit :) muzu poprosit o odkaz ? Diky
souhlasím s CB,rozměr to nemění.Pro nový kroužky optimální příprava válce pro kvalitní záběh.Např. při uhonění slabého benzíňáku a následné spotřebě oleje,nebo po přehřátí...
[ing.jetelinek]
(1.8.2015 14:44:05)
Není jedno čím se to dělá, každý postup se používá v určitém, specifickém případě.
Je rozdíl mezi soustružením, vyvrtáváním a broušením nakulato.
Šroubovité stopy jsou potřebné a nutné, aby si kroužky správně sedly.
Motor může být OK, ale mít prasklý kroužek. Výbrus je zbytečný, ale nové kroužky potřeba jsou a stačí to jen protáhnout flexhonem a znovu složit. Nebo motor stál a písty zarezly ve válci. Dostaneš je ven, protáhneš válce flex honem abys viděl nakolik je rez poničil. Někdy máš kliku a nic víc to nechce, jindy se to musí nechat převrtat.
A znova, pomalu a už naposled. Flex hon nemění geometrii válce a proto se používá.
To že něco neznáš, rozhodně neznamená že to nefunguje.
[70CB750]
(30.7.2015 19:39:18)
Při výbrusu (či převrtání) se z válce odebere vrstva materiálu, aby se dosáhlo požadovaného jmenovitého rozměru. Typicky u jawy zvětší vrtání o 0,25mm. Jestli to bude soustružit, dělat vyvrtávací hlavou, nebo brousit na kulato je putna. Pak následuje honování které ukazuje krf na videu. Tím se vnitřní ploše válce dodá perfektně válcovitý tvar (což žádná z předcházejících technologií nedokáže udržet) a také se vytvoří správný rozměr válce (aby měl píst předepsanou vůli). To že na stěnách válce vznijakí šroubovité stopy je vlastnost technologie honování a spíše taková třešnička na dortu.
Celou tuhle procedůru nemůžeš osekat na prosté obrobení válce protažení hajzlštětkou.
Takže znovu píšu a stojím si zatím: u seriévo mašiny nevidím žádný důvod k použití hajzlštětky. Buďto je motor OK, pak není důvod do něj hrabat, nebo je zralý na výbrus a ten tímto ručním nástorjem nelze udělat.
[Wiku]
(30.7.2015 18:49:08)
Nejsme ve při. Ta tatrovka je trochu jiná úroveň, hlavně je mašina a válec soustředný a tak si taky můžou lajsnout obdélníkové kameny.
Obdélníkový kameny se pro domácího mechanika spíš nedoporučují, protože už můžou brát moc.
Flex hone bere velice málo, jde jen o povrchovou úpravu a nikoliv o změnu rozměru válce. Proto to není nutné měřit hodinkami před a po - stačí nový do válce, bez pístu, jen kroužek, a změřit jestli je mezera v kroužku v předepsaném rozmezí.
[70CB750]
(30.7.2015 17:44:07)
70CB750: honují se všechny válce, od liton. kompresorů, přes fekály, cb750, tatry i lokomotivy, prostě všechny litinový valce na ktery se sahlo kudlou, protože bez toho by ten vzniklej pilník sežral všechno a ještě navíc se tím upravuje přesnost provozní vůle
[krf]
(30.7.2015 17:24:16)
Wiku: meleš o věcech o kterejch evidentně víš hovno. Motory se i po převrtání - třeba z 736 pro CB750 na 836cc - honují, aby si, jak už jsem psal, nové kroužky dobře sedly.
A šetření motoru v záběhu je blbost. Ve skutečnosti máš jen několik set kilometrů na to, aby se usadily kroužky (i když třeba BMW tradičně potřebuje víc) a když budeš motor šetřit, tak si válce oblejskáš a bude to chlastat olej jak za nároďák. Akcelerovat tak 1000 - 2000 pod červenou čáru, zpomalit, pak zase zrychlit, hlavně to nedržet furt ve stejnejch otáčkách.
Mluvím o 4 taktních motocyklových motorech, aby nevznikla nějaká mejlka.
[70CB750]
(30.7.2015 15:12:16)
1500 až 2000km po výbrusu motor šetříme, aby se třecí povrchy takzvaně zaběhly a mohl se využít celý výkon motoru. Načež tímto udělátkem povrch válce krásmě poškrábeme, abychom mohli zajíždět znovu. Úžasné.
Kde to má význam jsou závodní minibiky. Tam je potřeba podobnou štětkou projet válec před každým závodem, aby se zdrsnil a držel na něm olej. Jakmile se válec těchto minibiků zajede, hryzne se. Jenže to jsou stroje, kde se válec vybrušuje každých 1000km.
[Wiku]
(30.7.2015 8:28:22)
na čištění dobrý, honovací hlava vypadá trochu jinak
[krf]
(30.7.2015 6:09:22)
[70CB750]Prosím objasni mi výraz /// Flex hone ///.Ďakujem.
[hastrman]
(29.7.2015 21:03:03)
Přesně. Tohle nemá měnit rozměry, jen zdrsnit povrch aby si nový kroužky - například - dobře sedly. Flex hone je lepší než takový ty obdélníkový kameny, protože fakt bere jen malinko. Ideálně to dělat s olejem a snažit se o 45 stupnu na stěnách válce.
[70CB750]
(29.7.2015 20:48:28)
[monty]Mýliť sa je ľudské a všetko je v poriadku.Maj sa.
[hastrman]
(29.7.2015 20:41:28)
Ano, tak to je, souhlasím. Zase jsem se nechal unést.12x
[monty]
(29.7.2015 20:30:02)
[monty]Myslím,že tu nikto nehovorí o výbruse ale o honovaní a ak to dobre rozumiem je to len malé opracovanie po výbruse,alebo po miernom zadretí.Ak sa mýlim uveď ma na správnu kolaj.Čau.LA:
[hastrman]
(29.7.2015 20:28:42)
a pak zase bude:
mně to nejede,co s tím je?
to si fakt myslíte, že čísnkým šitákem za 250,- kč se dá udělat VÝBRUS? Na co by asi celej svět používal drahý a složitý stroje na broušení válců?
ten cajk do vrtačky může trošku zlepšit povrch válce,odstranit třeba hliník po zadření nebo rýhu po nějaké nečistotě.Ale pořádný výbrus to přece nikdy nemůže nahradit.........
[monty]
(29.7.2015 20:21:44)
..a Padalík nebude mít co žrát :)
[z477]
(29.7.2015 19:57:01)
Ja som to robil jemným šmirglom 800tovkou na molitanovom valčeku primeranom priemere.
[hastrman]
(29.7.2015 19:43:09)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19