Příspěvků: 12, poslední: 3.8.2015 20:55:5961006.Automobily a jiné vehikly
Cus,
odvzdusnuju tak, ze mam auto cumakem do kopce, leju vodu do expanzky, a mam pustenej kohoutek pod kapotou. Jenze mi to tece z prepadu z expanzky i z toho kohoutku. Co delam spatne? Tohle jsem se docetl nekde na netu, napsal by mi prosim nekdo presnej postup?
Dik, Jarda
1) Hadice od expanzky k termostatu mít co nejvíc v rovině.
2) Odvzdušňovat při provozní teplotě při plně otevřeném termostatu.
3) Otevřít kohout topení na palubovce.
4) Zvýšit otáčky a pustit odvzdušňovací ventil v kufru. Nechat odtékat dokud nepůjdou žádné bublinky a hlídat dostatek vody v expanzce.
Já to dělám s čumákem do mírného kopce, skoro na rovině. Po zkušební jízdě to zkusím odvzdušnit pro jistotu ještě jednou. Jo a voda mě z ventilu v kufru teče i bez víčka na expanzce takže není tam důležité. Stejně musíš dolívat...
[stanley]
(3.8.2015 20:55:59)
jinak když jsem odvznušňoval tak jsem,postavil auto šňupákem nahoru a normálně hubou natlakoval okruh a za asistence pomocníka byl otevřen odvzdušňovací kohout a odvzdušněn okruh,šlo to i na rovině
[ing.jetelinek]
(2.8.2015 17:26:08)
hlavně abys měl na tom víčku správný přetlak.Když bude moc malý tak ti bude utíkat voda přepadem,když moc velký může někde něco povolit....
[ing.jetelinek]
(2.8.2015 17:22:24)
Pozor na dvě věci!
1) Jak psal KRF - musíš mít hadici od termostatu k expanzce nataženou. Nesmí být ani prověšená, ani moc zavěšená, prostě rovně.
2) Kup si nové víčko expanzky! Jestliže ti teče voda z přepadu, tak to víčko netěsní a bez dobrého víčka ti chladící okruh nikdy nebude správně fungovat. Ono tam není jen na okrasu.
Správně to odvzdušníš tak, že zahřáté auto (tzn. teplota aspoň 85°C) s puštěným topením postavíš do mírného kopce. Fungující víčko ti zajistí, že v okruhu vznikne přetlak, pak pustíš vepředu ventil a se zvýšenýma otáčkama to odpustíš. Chce to ale vždy dělat několikrát, málo kdy se to podaří hned. To víčko funguje tak, že do tuším 110°C perfektně těsní a pak teprv vodu odpouští přepadem (v případě přehřátí), takto ti to tam teče pořád a nikdy ti nevznikne dostatečný tlak.
[Pajka]
(2.8.2015 13:52:31)
Já koupil auto a v expanzce jak starej guláš hnědej :-D
[Gepin]
(2.8.2015 13:16:32)
vždy jsem to dělal normalně auto v rovine, motor hřátej aby byl otevřenej termostat, nalejt vodu, zvednout volnoběh a nejdřív kohoutem chladič a pak otevřít topení a odvzdušnit topení. když ti prdne hlava tak budeš furt vařit a bude ti to vyhazovat přepadem vodu ve velkém. na hadici od nádržky k termostatu nesmí být vlna, musí to bejt krásně natažený dokopečka
[krf]
(2.8.2015 12:43:20)
No hadičkou do flašky aby ten fridex netekl po silnici
[Klouzek]
(2.8.2015 12:39:37)
Jinak co to dělá? Nedrží teplotu, přehřívá se, jdou bubliny z expanzky, když vytahneš měrku oleje, je čistý nebo hnědá suspenze...?
[Jad]
(2.8.2015 12:11:58)
A aby to bylo úplné, já odvzdušňoval na rovině, jak auto stálo na parkovišti:-) Pokud by byla prasklá hlava nebo těsnění, může to foukat do chladícího okruhu a pak skutečně odvzdušnění nepomůže.
[Jad]
(2.8.2015 12:04:58)
Mne to nekdo poradil takhle a fakt to nejde. Je to 130 motor, kdyby mel prasklou hlavu tak to neodvzdusnim, co?
[Jardaaa]
(2.8.2015 11:59:21)
Jak s hadickou do flasky? :-)
[jardaaa]
(2.8.2015 11:56:09)
Já to dělám teda obráceně - předek z kopce, nastartuju studený, pustím ventil topení, otevřu ten kohout ve předu s hadičkou do flašky a vzadu dolívám.
[Klouzek]
(2.8.2015 11:51:35)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19