Příspěvků: 39, poslední: 18.8.2015 11:06:3561029.Informace
Letos poprvé se s kamarádem chystáme na vícedenní cestu (já kývačka 250, on panelka 350). Chtěl bych se zeptat na zkušenosti ostatních, co vzít s sebou za díly, případně nářadí. Mám zatím napsáno: Sadu lanek, těsnění pod hlavu, duši, lepení, žárovky, svíčku, kladívko, kondík, olej do motoru, základní spojovací materiál, základní nářadí (pár šroubováků, kombinačky, stranové klíče, svíčák, kus hadru), montpáky, spojku na řetěz, pumpičku, kus kabelu, fajfku s kabelem, měrku předstihu, ventilky, zkoušečku, cívku, stahovací pásky a duct tape. Kdyby někoho cokoliv napadlo, tak prosím o doplnění.
Uda: to jsou slinty...
[Bakoun]
(18.8.2015 11:06:35)
No ja jsem s klasickým kladivkem permanentně spokojený! Wape bych nechtěl ani zadarmo!
[Uďa]
(10.8.2015 16:08:55)
základ je mít motorku v precizním stavu, nad běžné věci, co vozím s sebou pokaždé jsem si bral pytlík se šrouby. Takže suma sumárum: duše i lepení (jenom já umím píchnout obě kola naráz), cívku na vape, snímač, regulátor dobíjení, vázací dát, kus drátu, pár fastonů, žárovky, nějakej olej do benzínu (při startu plná nádrž na oilmastera= 1000 km vyřešeno), hodně dobré je mít s sebou dobrou lékárničku a umět jí použít - do extrémnějších podmínek krom úrazovky se hodí? Torecan a smecta (imodium a endiaron) jsou samozřejmost, zirtec (i pro nealergiky), líh, dezinfekci do vody, dětské zavodňováky ala vodníček, pro znalejší základní antibiotika (horní cesty dýchací, obecné záněty), základní stahováky (sportovní pásky), repelenty na klíšťata, dětskej pudr, opalovací krém a panthenol, pro fakt extrémní cesty potom antimalarika (bacha dost lidem je po nich zle) a chinin. No a skoro samozřejmost je očkování na klíšťata, žloutenky a mimo eu Tyfus, žluté zimnice atd jsou do Asie..
[mais]
(9.8.2015 21:43:21)
Vomi: Dalo se to celkem v klidu (640tka + pav). 15z kolečko a přeplánovat trasu, zastavovat tak aby se pak rozjíždělo zkopce. Města byly celkem v klidu kopce trochu adrenalin a hlavně neubírat. Černou horu sem na tom přejel celou bez tažení na laně ( jednou sem chvíli spojčil), v bosně sme několikrát tahali a pak se vyjelo z hor a už na tom jel majitel (130kg). Jen ty rozjezdy byly hodně pomalý než se ten motor sebral. Ten motor se celkem v klidu sebere od 1000otáček ( po rovině)...
[dpdp]
(9.8.2015 20:53:01)
taky si tu jízdu nedovedu moc představit - na 634 se mi vylámaly zuby na výstupním kolečku takže tam šla jen čtyřka, a vůbec to na ní nejelo. Prakticky žádnej kopec se nedal vyjet, a jet každej kopec na plnej a brousit spojku jsem zavrhnul po prvním pokusu.. dálnice by asi byla lepší, ale kopce musely bejt zážitek
[xTas]
(9.8.2015 13:15:19)
Bakoun: stala se nám podobná (ale mnohem méně závažná) závada, kdy šlo zařadit jenom 3 a 4. Našlo se hodně malý sekundární kolečko, aby byl převod co nejlehčí a s tímto se vyrazilo na cestu. Dá se s tím celkem dobře jet, ale problémy nastávají v kopcích a městech, spojka pak zažívá středověk. U vás to jen se čtyrkou asi byl dost masakr
[Vomi]
(9.8.2015 10:31:07)
mickael: vyhodila se předlohová hřídel, zařadila se čtyřka. S pomocí lidí a panelky jsme se dostali z hor a jelo se na čtyřku přískoky domů.
[Bakoun]
(8.8.2015 20:48:23)
Bakoun: a jestli se muzu zeptat, jak jste tam tu zavadu vyresili? Nepredpokladam, ze se mi to taky stane, ale v planu nejaka delsi cesta je...
[mickael]
(8.8.2015 12:02:56)
Vomi: DHL sice pošle kamkoliv na světě dejme tomu do 3 dnů, ale mimo eu to může bejt na celnici až měsíc (aspoň v albánii kde se to stalo). Na cestování kdy maj všichni 14 dní dovolený je to proto nepoužitelný. Ptát se místních albánců někde v horách jestli nemaj převodovku do motoru 638 to je prostě nesmysl. To je dobrý na ty běžný opravy jako něco zavařit ale jinak ne. V albánii zase tolik jaw nejezdí, letos sem tam snad žádnou jinou jawu než naše neviděl.
[dpdp]
(8.8.2015 12:01:10)
Bakoun: Jasné, peníze to stojí, ale je to pořád míň jak odtah domů. Zrovna tu převodovku bych si s klidem vzal, zvláště pokud jede více stejných strojů. Za poslední léta se nám na cestách převodovky vysraly kompletně už 3x. Ani jednou jsme neměli náhradní a z toho 2x se náhradní převodovka našla mezi domorodci. Na příště ji s sebou už beru. Ty originál převodovky po 50 letech a neznámému nájezdu (bůh ví kolik km z toho bylo bez oleje nebo kolik výměn to vůbec zažilo) už prostě občas doslouží
[Vomi]
(8.8.2015 11:05:27)
Uďa: ale to je jen tím, že kdo má klasiku, tak je permanentně frustrovanej a na nějaké vypisování obvyklých problémů furt dokola nemá náladu. Kdežto kdo dal 4 litry za Vape, tak má pocit, že za ně dal 4 mega a musí to bejt zlatý.
[Propeller477]
(8.8.2015 7:36:52)
S tím Wape bych moc nespěchal, když si pročteš tento web, tak je zde opravdu velká mrda příspěvků s problémy wape, ale docela dost málo problémů s kladívkama a klasickým dynamem ;)
[Uďa]
(8.8.2015 0:58:06)
Vomi: to s tím DHLkem máš sice pravdu, ale mimo EU se řeší sračky jako proclení a stojí to docela ranec. Řešili jsme to právě s tou předlohovou hřídelí a zvažovali několik variant.
[Bakoun]
(7.8.2015 22:50:23)
Nenapsal jsi kam chcete cestovat. Každopádně převodový olej bych rozhodně nevozil. Je k mání na každé benzínce, převodovka jde dlouhodobě provozovat i s m2t nebo 2T olejem, auto motorákem nebo třeba i s transformátorovým olejem. Ale jako první bych si dal motorku dohromady, aby z ní zbytečně nic nechcalo. Měním převoďák co 5000km a nemusím dolejvat celou dobu. Pokud jedete opravdu daleko a do divočiny, čekal bych nejpravděpodobněji závady na pneumatikách, řetězu a lankách. To je nejčastější. Vzal bych si normální nářadí na běžné opravy. Pro klid duše se ty díly můžou připravit do garáže pak někým nechat poslat DHL kamkoli na světě. Jo a jinak v případě závady doporučuju okamžitě interagovat s domorodým obyvatelstvem. Nejen že většinou ani není třeba vlastní nářadí, ale oprava bývá často zadarmo a je to perfektní zážitek jak pro tebe tak pro ně. A to je to proč kurva tak miluju to cestování na jawách. Noční můra že se něco posere se vždycky promění v nejlepší životní zážitky.
[Vomi]
(7.8.2015 22:47:38)
Kdybych vlastnil zlatou VISA kartu, tak je jawa asi to poslední na čem bych cestoval... :D :D :D
[Kuba z Neve]
(7.8.2015 17:55:10)
Zlatou VISA kartu........pak je to bez problémů.....
[bimbo]
(7.8.2015 11:41:23)
Bakoun: To máš v převodovce soustruh s tupým nožem? :) Vzít s sebou vercajk a pak to, co by mohlo odejít (kladívka, kondík, fajfku, svíčky, kabel) A dovnitř, pokud máš o tom konkrétním motoru přehled, víš, co by ti mohlo odejít. A když odejde něco jiného, bude to stejně improvizace, kliku s sebou nepotáhneš.
[longr]
(7.8.2015 10:05:11)
Jako základ vždycky vozim dobrý sikovky, sekací šroubovák a sekeru. Tim se spláchne dobrá polovina oprav a je pak zbytečný vozit klíče na velký matky který zabíraj hodně místa.. krk řízení 41, náhonový kolečko 36, matka rozety 32.. Další čtvrtina oprav je pomocí izolačky, silikonu a kusu drátu. Docela skladná je sada trubkovejch klíčů a pak ty drobný věci který nic nezaberou, nic nevážej a hodně potrápěj když chyběj.. kladívko, kondík, fajfku, multimetr, ventilek atd... vozit převodovky je nesmysl, stejně se rozšvihá i karter (dalčí Bakounova fotka) a s tim už nešlo dělat asi nic. Ještě bych popřemejšlel nad nějakym plánem co dělat když to opravit nepude (středový ložiska, vymlácený čelo, převodovka, díra v pístu). Delší cesta na jawách je dycky o štěstí...
[dpdp]
(7.8.2015 8:04:44)
Bakoun: šok !
[BRK]
(6.8.2015 23:59:29)
já bych přivodil ještě náhradní packu padne to ze stojanku zlomí se nebo ohne a sháněj ji někde po okolí.
[kocourluk]
(6.8.2015 23:24:25)
Pokud pojedes v noci a máš originál zadní svetlo, dej si dozadu velkou odrazku a světlo na kola.
Minulí tyden jsem potkal na D1 v noci kývačku, naloženej ruksak světlo jen mlžilo, protože vím jak kývačky svítí, tak jsem ji poznal už z dálky, nebyl problém, ale s kamionu musel být neviditelný, přes naložený nosič a na odtatních osobácích na dálnici bylo vidět, že si ho všimli dost pozdě.
Díli jsem postupem redukoval tak, že vozím telefon a peneženku.
[auuu]
(6.8.2015 22:35:22)
Bakoun: to je taky zajímavý přírodní úkaz
[maspe]
(6.8.2015 22:01:18)
Mam na jawe nacestovane naozaj vela a možem povedat že ani raz nebol problem... a ked nahodou, tak tato motorka sa da opraviť VŽDY a VŠADE!!! A s tym čo prave mate so sebou...
[mildo]
(6.8.2015 20:47:10)
Stavěcí klíč, co jde nastavit na největší rozměr matky na mašině (na kejvě je to myslím matka, co drží zadní rozetu nebo na hlavovém složení, teď zrovna nevím, kdyžtak mne opravte), nebo ideálně 2 nastavovací o různých velikostech, ušetří min. 10 dalších extra klíčů, takže lze pak vozit navíc už jenom speciální, případně takové, které potřebujete na některá místa, kam se se stavěcím nedostanete. A jak znám kejvy, tak bych si ještě vzal klíč na utahování výfukových matic.
[ladis]
(6.8.2015 20:43:13)
když sem jawil, tak jsem mel vercajk na vyndání kola + na jeho opravu + standart klíče, kladívo, kombinačky, fajfku s kablem a svicku, kus drátu a plynový lanko (spojkovat automatem a brzdit jednou brzdou nouzově jde), zbytek se dá vždycky sehnat kdekoliv - žárovky, olej... zkoušečku ze žárovky delám i na italu z blikače. měrky k prdu, jede to nějak na cokoliv když človek není řepa. na kejvě mam k tomu všemu navrch ještě kondík, kladívečko a jeden uhlík
[krf]
(6.8.2015 20:42:57)
já bych si koupil Vape a před motor píchnul šroubovák a tim to hasne :D Důležitý je mít motorku v pořádku před cestou a na nic se nevysrat se slovy "to vydží"
Letos sme dali na panelkách celý Rumunsko až do Bulharska k moři a na 4 motorkách jsme za 4000 km vyměnili dvě přední žárovky, jedno plynový lanko a jednou kámoš dotáh preventivně krk a řetěz, jinak bez problémů.
Ale připraveni sme byli na ledacos. Každej si vezl duši, lanka, 2 svíčky, spojku na řetěz, těsnění pod hlavu, drcpásky a kus drátu. Dohromady sme měli komplet vercajk, náhradní řetěz, snímač na vape, lamely, americkou pásku, plovák, jehlu s plíškem, pružiny řazení, převodovku, vidličky a stahováky :D
[Kuba z Neve]
(6.8.2015 20:03:30)
Na olej do prevodovky se vyprdni, zbytecny zabirani mista. V nouzi staci olej, co davas normalne do benzinu.
[Bakoun]
(6.8.2015 20:02:47)
Plíšek na zajištění jehly určo vemu a ze seznamu od verdoma se určitě hodí i kus šmirglu ;);)
[Vesnican]
(6.8.2015 17:04:46)
O čem jsem věděl že není úplně v pořádku a měl z toho obavy, to pokaždé vydrželo a odešly věci které bych nečekal:-) Nejčastější závadou za dobu co jezdím bylo píchlé kolo, takže hlavně nářadí, pumpičku a lepení.
[Jad]
(6.8.2015 16:49:19)
Chybi mi v tom tvem seznamu pojistka jehly karbu. Potkal jsem onehdy nahore na slapech mladyho borce na CZ 125, praskla mu pojistka, a bez ji proste fakt nedojedes. Chytat to kusem dratu stoji taky dost za <|> Takze bych pridal nahradni jehly a pojistku jehly. Jinak ten tvuj seznam vicemene sedi s tim co vozim ja. Doporucuju si projit seznam naradi pro danou motorku z katalogu ND a odskrtat si ze skutecne vsechno mas - ono to naradi ve finale staci na komplet rozborku/sborku mimo puleni motoru.
[Krizoň IV.]
(6.8.2015 15:51:15)
Bral jsem s sebou klíče a šroubováky na povolení či utažení jakéhokoliv šroubu na motorce a pak v podstatě jen to, co píšeš. Nezapomeň na montpáky, bez nich by ti nebylo lepení a náhradní duše k ničemu. Tak s sebou vozím pár fast on konektorů, ale ty se nejspíš na kývačkách a panelkách nepoužívají. Hodí se i elektrikářská izolačka a lampička na seřízení předstihu či na posvícení při nočních opravách - viz Dočkal. Na dlouhou cestu jsem bral i multimetr. Obvykle jsem z toho všeho potřeboval jen naprosté minimum.
[Ota]
(6.8.2015 15:49:14)
550km za den na JAWĚ se dá (JAWA 550, 560 apod.) na kejvě nebo péráku možná taky, ale je to asi o život. ;)
A co sebou?
Kamarád říká, že stačí kreditka. :) Nějaký excel_seznam jsem ti poslal do emailu. Ale je zbytečně dlouhej, stejně se vytelí něco, co nemáš ;)
[verdom]
(6.8.2015 15:48:41)
[Uďa] (6.8.2015 14:21:06)
Klobúk dole,keď si na JAWE urobil za desať dní 5500km.Trochu tomu neverím,lebo niečo som aj ja odjazdil,aj na iných moto a 10 dní v priemere 550km ja moc .Ale ak je to tak,uznanie.
[hastrman]
(6.8.2015 14:42:35)
Davy to má značně přehnaný ;) ;) zas tolik krámů tahat rozhodně nebudu. Ale díky za pomoc, určitě se hodí převodový olej. Jinak odvoz budeme mít v případě větší poruchy zajištěný. Opravdu nepočítám, že budu někde na cestě půlit motor kvůli vidličkám :) :)
[Vesnican]
(6.8.2015 14:34:40)
Po mé osobní zkušenosti jsem nejvíce potřeboval : Žárovky, lanka, duši, kladívko, svíčku nářadí potřebné k výměně předešlého, spojkové lamely a olej. Ostatní jsem dovezl neupotřebené a to jsem měl sebou i náhradní zapalování. Hlavní je před jízdou pořádně Jawu nachystat. Já ujel 5500 Km za deset dní a měnil jsem duši a plynové lanko a kamarád kladívko a spojkové lamely. Olej jsme dolévali všichni průběžně, ale stejně jsme ho dovezly polovinu domů (převodový). Olej do motoru chce mít spočítaný, ale na benzinách v zahraničí se dá koupit normální motorák a ten na umazání Jawy stačí!
[Uďa]
(6.8.2015 14:21:06)
tolik sem toho nevez ani na 10,5tkm :D
[fsdhf]
(6.8.2015 14:15:41)
osobní zkušenost - podělá se z 90% to co zrovna nemám ... takže buď jezdím s tím že mám 1. někoho s dodávkou pro případ total kixu ,nebo 2. manželku se servisním vozidlem nebo 3. plnou batožinu klíčů a náhradních dílů
[nunici]
(6.8.2015 13:31:13)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19