Příspěvků: 26, poslední: 9.8.2015 22:52:4861034.Informace
Ahoj, takový páteční filozofický dotaz :D
Jakým stylem jezdíte na třipade, viz. titulek ?
Osobně mám třindu pro potěšení z jízdy "na doraz jejích možností, prostě všechno pod 4 tis. znamená volnoběh a to mám kit 27 hp, rovné laufy a 17z. sekundár. Mnoha lidmi jsem byl napomínán/poučován, že jawa na vysoké otáčky není a nemůže takovou jízdu dlouhodobě vydržet prostě prý trápení motoru.....
Dle mě neexistuje důvod proč by motoru mělo vadit trvale plné zatížení při adekvádní směsi a dostatečném mazání. Jezdil jsem tak na fichlovi i na čz 487 a nikdy se nic nestalo, na 487 mám denní rekord 320 km pořád na plnej kotel, všechny kvalty do přetočení. Najel jsem tímto stylem 30 000 po go a motor potřeboval jen překroužkovat jinak perfekně držel a jel.
Nyní třipade kterou vlastním by na tom měla být ještě lépe, celohliníkáč, lepší chlazení.
Občas mě to taky chytne a kochám se 90tkou, ale tohle není pro mě :D
Pochlubte se pánové, jestli někdo jezdíte "sportovněji na jawě, jestli se to dá vůbec říci :D
Tenhle dotaz jsem sesmolil protože chci znát pravdu, jestli takto někdo opravdu dlouhodoběji jezdí a jestli je označován za "trapiče motoru" :D
Hezký víkend !
cezeta22: je teda fakt že se 15z dával na stroje se sajdou, ale proč to nevyzkoušet i bez ní:-) Já jsem ti to psal, že se Jawa v rámci možností promění v pěkně divokýho býka. Baví mě sledovat úsměvy řidičů aut, kteří když vidí 25let starou Jawu, tak se jim jistě honí hlavou buď vzpomínky na mládí a nebo si říkaj, běž s tím zvonícím, kouřícím křápem někam. Když to potom na zelenou osolím, tak jim padá čelist:-) A také mi často uhejbaj, když to valím 100-110. S kombinací o které jsem psal, není problém předjet autobus, jedoucí 100. I přes tu spotřebu je to tuze krásný poježdění na socialistickým stroji:-)
[Kuželík 350]
(9.8.2015 22:52:48)
řešíte blbosti, Jawy jezdí běžně na Kubě, na šílenej benzín s mazutem a jezdí...troška tepla, co tu je nemůže Jawu rozhodit, proti Havaně nebo jiným městům je to pořád skoro nic
[mais]
(9.8.2015 21:29:02)
Tak dnes jsem na tu svoji 27 hp od TKm jawku nasadil 15 z. sekundár a musím říct, že to jede pekelně .... na dvojku se to zvedá na zadní :D Docela masakr na jawu, maximálka 120 - 130 digi, ale fakt na okresky je to něco neskutečnýho :D
[cezeta22]
(9.8.2015 15:54:21)
to mi připomíná vtipnej manuál na babetu 210: Rozjíždění - rozjezd s plnym plynom (športovny zposob jazdy), rozjezd na pol plynu (ekonomický zposob jazdy) :-))) nemám rád když mě na akceleraci dá i korečkový rypadlo :-D
[xTas]
(9.8.2015 13:04:42)
souhlasím s Vomim...250 neutavíš...u 350 to je horší ta jde i dobře seřízená zlikvidovat jízdou
[buchtic]
(9.8.2015 11:59:58)
Podle mě jsou ty jawácký motory tak omezený kanálama, karburátorama, vejfukama a vlastně asi úplně vším tak, že přirozený "omezovač" sepne mnohem dříve, než by se motor otáčkově dostal do nebezpečného pásma. Osobně mám četné zkušenosti s panelkou 250, kdy například v offroad režimu jsem v bahnitém terénu v podstatě asi 20 minut hrabal na jedničku v plných otáčkách a sunul se pomaloučku dopředu - tedy téměř bez chlazení náporem vzduchu. A motor bez náznaku že by se mu něco nelíbilo. Stejně celodenní jízda po dálnici v hicech jako jsou dnes a stále jeden jízdní režim bez nějakého "vrkání" plynem. Několika kilometrové stoupání na jedničku a full gas, žádný problém. Podle mě ty motory nemají tolik výkonu, aby si mohl člověk dovolit jezdit na půl plynu - alespoň mnou vyjmenované situace prostě potřebují 100% zápřah motoru. Dobře poskládaný, seřízený a zajetý motor to musí vydržet.
[Vomi]
(9.8.2015 10:24:28)
sice mám naprosto origo motor (první výbrus, doutníky, sekundár) ale na osmičkovym motoru je třeba točit :-) občas jezdim jen tak aby se neřeklo, ale častějc to tam kopu až když 'nemůže' na okreskách se dá moc hezky vyblbnout a na hlavních dle digi tak 110-130 furt (i ve dvou). Ale nejlíp se jezdí sám, na okreskách, kde klidně držíš krok s daleko silnějšíma strojema (je to o jezdci). Když se nechá napít, tak se s ní jede moooc hezky. Btw spotřeba i při 'furtplnym' max 6l
[Akamu]
(8.8.2015 23:28:12)
dejvV: Mám podobné pocity. Dneska jsem jel na 634 docela kvapík na křivoklátsku a do kopců jsem jel klidně na roztočenou trojku 90 km/h. Holt bylo potřeba držet tempo. Půl kilometru do zatáčkovitého kopce jako čert jsem to pálil na dvojku 50, protože trojka bučela (fakt ostrej kopec). Když jsem dělali chcací přestávky, tak motorka po vypnutí ještě jakou dobu běžela na samozápaly. Ale žádné vadnutí či zvonění motoru jsem nepozoroval. A dneska to fakt byl mazec. Člověk za jízdy cítil jak ta silnice doslova topí pod kolama. Po dnešku už vím, že ten stroj vydrží všechno.
[Jer250]
(8.8.2015 22:18:30)
dneska odpoledne jsem projížděl přes prahu a nechápu v tom vedru jak se vzduchem chlazený motor chladí... mažu oilmastrem nejlevnější motorák minerál z kauflandu a dva velký panáky do plné nádrže a furt jezdí jak divoška ! :-)
[dejvV]
(8.8.2015 21:57:11)
jezdím jak je potřeba/nálada. někdy důchodce a jindy zas spěchám.
[dejvV]
(8.8.2015 21:54:18)
Já jezdím "něco mezi" Na silnicích 1. třídy jezdím 100 - 110 km/h, když to jde. Víc ne, protože to pak zbytečně moc žere. Na okreskách podle stavu silnice, v zatáčkách to zas až tak moc neklopím - když se rozvášním, stejně mě brzy zarazí zvuk stojánku škrtajícího o zem:-)
[Ota]
(8.8.2015 19:35:17)
Marlboro: potvrzuju, maximalka digitacho je 130, ale analog mel velkou fantazii, neco snad i pres 150 se tam objevilo :))
BRK: takto uz casto nejezdím, jen kdyz me to chytne. Vetsinou casu jezdim do 4500ot. a do pul plynu, i tak to jede do kopecka pres 90 a to staci :)
[mickael]
(8.8.2015 11:58:26)
stylem mickaela jsem najezdil 15t km ve dvou a středový ložisko je v píči, na mojí předchozí 350 to bylo to samý ... na volnoběh to má pak zvuk jako když pereš šrouby v pračce :))) Spotřeba v tomto "cestovním" režimu u mě byla vždy kolem 8 litrů, i víc. Koupil jsem si radši rejži a jen si tak vrkám plynem. Na 350 už teď jezdím jako ty, na čumendu.
[BRK]
(8.8.2015 10:44:33)
mickael: je fakt, že analog má oproti digi pružnější reakci, ale vzhledem k tomu jak "přesně" analogy měřej, se nemůžem divit, že každá Jawa jezdí 150 :-)
[Marlboro]
(8.8.2015 4:43:29)
Celá řada zdejších uživatelů ví, co se dá ze sériového 638 motoru dostat a také jaké to stojí úsilí a peníze. Nedá mi to, abych nenapsal pár řádků, když už si nás vyzval, protože i já jsem neodolal a rozjel to ve velkém. Takže mám to, co píšeš + lehkou kliku a laděný koncovky 2komoráčů.
Jezdil jsem poměrně dlouho na 17z kolečko a pořád přemýšlel o 16z. Byla chyba, že jsem ho neosadil hned. Motor je v celém spektru otáček pružnější a to že točí víc, vůbec nevadí, ba právě naopak a s úpravami jakbysmet. Nebudu tady popisovat kolik točí a jede, protože údaje pochází z analogových přístrojů a jsou tedy nepřesné. Léta jsem jezdil sériový a když to porovnám s tím co mám, tak je to naprosto úžasný a se spotřebou jsem se smířil už v momentě, kdy jsem o úpravách přemýšlel. Dá se s ní sice jet do 4litrů, ale proč, když motor přímo vybízí k vytáčení. Ano s 5-6l spotřeby se dá s Japoncem udělat mnohem víc muziky. Ale o tom to není. Když ji miluješ, tak není co řešit:-) Pokud jste léta jezdili se sériovým motorem nebo na něčem slabším, přijde vám, že máte pod nohama divokýho bejka, který se dokáže pěkně rozdovádět:-)
A na závěr, pokud je motor 638 dobře udělaný a zaběhnutý, tak musí zvládnout provoz pod plným plynem po neomezenou dobu a i při takových letních teplotách, jaké letos jsou. Pokud motor netrápíš chudou směsí a nedostatkem oleje, tak mu otáčky <4000 nemohou ublížit.
[Kuželík 350]
(7.8.2015 23:17:54)
Marlboro: ano kecal dobre (vyrobni kecani + 16z kolecko), kdybych tam nemel ten digital, tak by to vypadalo jako ultrarychla jizda :D zas druha vec je, ze ten digital ma urcite spozdeni, tak to vypada jeste dramatictejsi....
[mickael]
(7.8.2015 22:49:21)
Že to motor nevydrží? To jsou hospodský kecy. Můžeš přejet celou republiku na plnej plyn a motor to musí vydržet. Když nevydrží, nebyl v pořádku. A to neplatí jen o jawě 350/638, ale i o autech. Nezanáší se výfuky a spalovací prostor, motor si udělá správné vůle atd. Naopak podtáčením motoru se rychle vymlátí ojniční ložiska, ložiska na klice a vytlučou se drážky pro kroužky.
[Wiku]
(7.8.2015 19:56:42)
Jezdím tak asi na těch 70-80%, většinou 90 až 100 km/h, plyn nadoraz prakticky nikdy nemám. Teď mi kukaj ložiska na klice a zdá se mi, že se snad ještě zlepšila, jedu svým klasickým stylem a najednou koukám, že tam mám 110 :-))
[Laurel]
(7.8.2015 19:27:12)
mickael: koukám, že ti analog oproti digi taky pěkně kecá :-)
[Marlboro]
(7.8.2015 19:27:00)
Moje stará CB750 silně nastupuje na 4000 otáčkách a vyloženě si medí mezi 6-8000. To uz jsem teda daleko za priblblym americkym rychlostnim limitem ale Honda si fakt libuje.
45 let stara masina a cim vic ji honim, tim lip jezdi.
Kochacku podle situace, treba kdyz jelencum leze mruk na mozek, to pak je to na silnicich trochu o tlamu.
[70CB750]
(7.8.2015 19:13:15)
Taky ji nešetřim. Hlavně to snad ani nejde, to bych tam skoro ani nedal 4ku, kdybych to netočil :D
[pospa73104179]
(7.8.2015 19:11:52)
mickael:pěkná jízda !, Krf:jako bych se sám viděl ..... :D
Jinak, jakej jezdíte převod při 8mým výbrudsu, Tk moto 27hp,rovné laufy???
Zatím mám 17 z. Vmax,digi 136, láká mě lehčí 16tka stejně nad 130, moc nejezdím převážně do 120km/h.
[cezeta22]
(7.8.2015 19:11:45)
Ja se docela i bojim si koupit silnou motorku protoze na co vlezu tomu davam porad plnej, na jawach a cezetach to podle me ani jinak nejde a podle me se to tem motorkam i libi kdyz je nepretacis tam kde uz stejne netahnou
[Kidlathor]
(7.8.2015 18:35:33)
az tio zajedes jed furt 110-120 a nebudes mit problém - motor bude casem zvonit protože bude mit studenej vetsi vule ale to je spis dobře - aspoň se od ty doby uz nezadre :-)
[milánek]
(7.8.2015 18:26:39)
Jezdim jak se mi zrovna chce, ale kochacku moc nezvladam, proste vetsinou tak na 80% toho, co ta motorka je schopna jet... Kdyz jsme jeli kolem republiky, tak jsem se i s bagazi nechal obcas unest :)
https://www.youtube.com/watch?v=BCj3xgJIep8
[mickael]
(7.8.2015 18:23:37)
jezdil jsem s ní zezačátku jako dědek, prdla prdla asi půl roku... po výbrusu, když jsem to přidřel do kopce na Seč za náklaďákem jsem se nějak nasral a motor prostě rozjezdil. cinkal, ale jel jako střelený, 10,20,30,40,50 tisic furt jedny válce, jen 2 KO kliky zezačátku, když sem začal jezdil na motorex 1:40 jezdilo to do posledního dne 110 na 3q, ve městě 2q před cedulí konec heft max a otáčky co dokázali ty sladěné kanálky a zvetšené sáníčko ukrmit, trojka též, 4 udržovačka, protože nad 120 sem se bál :-D jednou při zavří heftu sem mel řiditka od dorazu k dorazu, pak sem zpevnil předek podkovou, podvařil kyvku, vyhodil metalplast ale v mozku to furt zůstalo :-D
[krf]
(7.8.2015 18:01:23)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19