Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 26, poslední: 12.8.2015 21:24:2761051.všechno ostatní
Zdravím Vás, poradíte mi, co s přední kotoučovou brzdou? Mám ji na ČZ 180. Funguje dobře, ale při prudkém brzdění se nevrátí úplně a brzdí. Po vychladnutí zase funguje dobře. Myslel jsem, jestli to není stará brzdovka, tu jsem vyměnil, pístky, které hýbou destičkami jsem rozhýbal, ale dělá to pořád. Když brzdím dlouho, tak zůstane "viset", dokud nevychladne. Moc díky.
Gunsmith: a co dvoukomoraky? Mas srovnani proti originalum na tomhle 634 motoru? [Bakoun] (12.8.2015 21:24:27)
jelikoz jsem na zadne sve jawe nemel kotouc a pokud to srovnam s kamosovym trampem na 21"kole tak ja brzdim lehceji s lepsim brzdnym ucinkem.potapeni myslis jako jak jdou vidle dolu?celkem jo,ale jezdim docela slusne,tak nepotrebuji moc "hamovat" [Gunsmith] (12.8.2015 16:08:44)
Gunsmith: a nepotápí se ti předek s tak velkým kotoučem? A jak je to znát ten velký kotouč? Já i teďka dokážu dostat přední Continental ContiGO! do hvízdání, ale potápí se to slušně. [Bakoun] (10.8.2015 21:31:30)
pri predelavani brzdy z bubnu na kotouc jsem to uz taky resil jinym trmenem a pancerovou hadici,a rovnou i vetsi kotouc,staci mi uz jen brzdit dvema prsty http://gunsmith.rajce.idnes.cz/jawka_632-jka/#Fotografie004.jpg [Gunsmith] (10.8.2015 20:11:08)
Už u 2 brzd se mi stalo, že byl ten pístek dost poškrábaný. Chovalo se to podobně. Takže rozborka a sborka s novými pístky, těsněními, gumičkami, k tomu pancéřovou hadici, plovoucí kotouč, S3 destičky a ČZ brzdí slušně. [Bakoun] (10.8.2015 15:56:31)
Jasně, "už" to chápu :-) [Kire640] (10.8.2015 14:42:25)
Kire640: To tehdy, pokud potřebuješ vytlačit pístek z levé části třmenu, ve které je standardně našroubován odvzdušňovák. [Ota] (10.8.2015 14:41:31)
Oto, díky moc, dobrá rada. Jen na co šroubovat hadici na místo odvzdušňováku? [Kire640] (10.8.2015 14:39:47)
Při demontáži třmenu doporučuju sundat třmen z vidlice a mačkat páčku brzdy, dokud se pístky nevytlačí. Pokud se vytlačí jen jeden a druhý nejde vyndat ani pomocí do pístku zašroubovaného šroubu, chce to třmen opět smontovat, ovšem místo těsnění kolem přepouštěcího otvoru pro kapalinu vystřihnout kolečko gumy ze staré duše, aby se kapalina nedostala do druhé půlky třmenu s již vytlačeným pístkem. V případě potřeby lze brzdovou hadici našroubovat místo odvzdušňováku. Tímhle stylem lze bezpečně a bez námahy pístky demontovat. [Ota] (10.8.2015 14:01:08)
Tak tohle jsem řešil cca dva roky, po různých rozborkách a výměny všeho potom nakonec trochu pomohl plovoucí kotouč ale největší rozdíl a eliminace všech problémů s kot.brzdou Jawy vyřešili brzdový desky, nechávám si je lepit nějakým černým materiálem a zjistil jsem že to brzdí o cca 200% víc (opravdu brzdí), jezdím z 90% ve dvou takže brzdím o hodně víc a ještě se mi nestalo že by se ohřály tak že by se kousli.
foto desek v profilu

Ruda www.jawadm.webnode.cz
[Rudabob] (10.8.2015 13:46:49)
Ale na ten čínský dvojpístek je třeba i jiný kotouč, ne?
No jsem na to zvědavý...
[Kire640] (10.8.2015 12:59:27)
špek tam vyloženě žádný není, jen pozor ať nezapomeneš na kroužek co těsní kanálek spojujcí obě poloviny třmenu a abys nedal opačně destičky - seříznutým koncem dovnitř třmenu resp. k vnějšímu obvodu kotouče [Marlboro] (10.8.2015 12:56:01)
koupením čínského dvoupístku co se dává na novjěší jawy si ušetříš hodně nervů a následně možná i peněz... [ghdsfg] (10.8.2015 12:52:50)
Neni tam zadny spek, proste odmontujes trmen, povolis tri srouby co drzi jeho poloviny u sebe a rozdelas ho. Je mozne, ze se ti nebude darit vytahnout pistek, v lepsim pripade zasroubujes sroubek do zavitu v nem a pomoci toho ho vytahnes. V extremnejsim pripade lze pouzit stlaceny vzduch, ale jen maly tlak (1bar), ja jsem do toho foukl kompresorem a stat nekdo v draze letu pistku tak je mrtvy :) [mickael] (10.8.2015 12:49:18)
Děkuji všem, asi mě ta rozborka nemine. Je tam nějaký špek, na co si dát pozor? Jeníkovy stránky nefungují... [Kire640] (10.8.2015 12:43:41)
Pokud horká přibrzďuje a za studena funguje normálně, tak jednoznačně vázne nějakej pístek. [Rikša] (10.8.2015 12:42:36)
Ano je to to tesneni co posilas, uz pri te prilezitosti vymen i prachovky. Kus odloupnuty na pistku mam taky, jednou se mi stalo, ze to vazlo, pak jsem to rozdelal, pretesnil, brusnou pastou lehce zabrousil a je pokoj...jasne chtelo by to novy pistek, ale nechce se mi to resit uz... [mickael] (10.8.2015 12:33:58)
Pístky jsi viděl, měls je venku? U naší 640 byl na jednom pístku na pracovní ploše odloupnutý kus eloxu a pístek vázl a špatně se vracel - projevovalo se to občasným přehřátím a uváznutím brzdy. Po vychladnutí povolila a jelo se dál. Teda, stalo se to asi 2x - pak byla závada při kompletní rozborce brzdy odhalena. [Peterson] (10.8.2015 12:27:20)
Omlouvám se, myslel jsem tohle: http://www.fichtlkramek.cz/nahled/tesnici_krouzek_velky.html [Kire640] (10.8.2015 11:21:20)
Takže tohle těsnění? http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/upravy/33.htm [Kire640] (10.8.2015 11:17:24)
přetěsnit a novou hadici.. něco podobného se mi děje na MTB, když táhnu vozík se dvouma dětma a jedeme z dlouhého kopce, ale tam jsou to nezajeté brzdové destičky - cca 100 km [mais] (10.8.2015 11:12:31)
A myslíš, že by na to mělo vliv to zahřátí při intenzivním brzdění? Protože jinak se vrací normálně. [Kire640] (10.8.2015 11:09:54)
Tak vymen hadici, muze se stat ze vevnitr zpuchri a funguje jako jednocestny ventil. Tesneni kolem pistku v trmenu ma krom samotneho tesneni za ukol taky vracet pistky, pokud bude ztvrdle, tak uz to nemusi tak dobre fungovat. [mickael] (10.8.2015 11:05:36)
To mickael: Hadice asi původní (1992). Těsnění jsem neměnil, ale proč by to dělalo? Myslíš u pístku v nádobce na brzd. kapalinu na řidítkách?
To Mr.jawamyš: to určitě nemám :-)
[Kire640] (10.8.2015 10:28:05)
nemáš moc kapaliny v nádržce? [Mr.jawamyš] (10.8.2015 10:04:53)
Co hadice? Jak je stara? U pistku jsi vymenil tesneni? [mickael] (10.8.2015 9:49:05)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19