Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Kapajici olej [Lukáš](12.8.2015 12:49:43)
Příspěvků: 14, poslední: 15.8.2015 11:20:4661070.Informace
Ahoj všichni,
pořád dokola řeším kapajici olej z Jawky 640. Prolíná kolem start páky, dvakrát vyměněno a fluše to až na výfuk. Na druhé straně skrz tyčku, ta je nová, těsnění 3x. Gufero také nové. Kamkoliv přijedu, tak je pod motorkou fleků, jak by tam ležel dalmatin.
Snad to není typická vlastnost Jaw. Mám se s tím smířit, nebo...
Jo, olej Mogul SAE 90, jeden litr.
Díky a hezký den.
Tak děkuji za příspěvky, z odvětrání jsem vydloubal něaký silikon, nicméně nevypadal, že to úplně utěsňuje. No uvidíme, až přestane pršet ;-) [Lukáš] (15.8.2015 11:20:46)
Rychnak - z Jawy netečie olej, ona si iba značkuje svoje územie :D [Milos634] (13.8.2015 23:08:04)
Však se říká, "Jawa, ze které nechčije olej, tak ho nemá" :D [Rychnak] (13.8.2015 13:09:38)
Tím jsem si také prošel. Nakonec to vyřešilo vysoustružením dalšího zápichu na řadící a startovací hřídeli hned vedle originálu a vložení příslušného "O" kroužku. na utěsnění tyčky spojky mám v hřídeli domek s filcovým kroužkem a ještě "O" kroužkem. Postupem času jsem t udělal u všech svých motorek a dnes mi opravdu nekápne ani jedna a dokonale suchý je i půllitr. Marlboro pouzdro ve víku se vkládá do formy už při lití. je tam zalité a proto nejde vyndat jinak než destruktivně. [ED250] (13.8.2015 7:38:46)
odvzdusneni je ve zlabku motoru pod svornikem - zadmim hornim sroubem drzicim motor [Marlboro] (13.8.2015 3:17:59)
Jo díky za info, odvzdušnění převodovky mě vůbec nenapadlo, 639/640 by ho měly mít kde? Trochu jsem hledal a nikde nic. [Lukáš] (12.8.2015 22:54:12)
Na simsonu jsem únik přes startovací hřídel řešil namotáním nitě do zápichu pro o kroužek, ten pak byl těsněji uložen a měl jsem pokoj. Ale na tutom stíracím kroužku by to asi moc efekt nemělo :-( [Laurel] (12.8.2015 19:56:20)
ja som bohužiaľ zistil "ako sa veci majú" až keď som futro vytĺkol "špeciálne vyrobeným inštrumentom" s následným prasknutím veka :-) takže bacha [bongo] (12.8.2015 19:39:56)
Já to řešil loni na jednom motoru, co jsem skládal, a přišel jsem na jednu možnost, která to vše vyřešila. Při montáži karterů jsem zapoměl na odvzdušňovací otvor v převodovce, který jsem nedopatřením zalepil silikonem, a při jízdě se olej tlačil nepohodlnější cestou a to řadičkou a přes tyčku spojky. I neustálé nové těsnění a okroužky nepomohly. Nakonec jsem mosel motor vymontovat a prošťourat odvzdušňovací labirint drátkem a vším co jsem našel, až byl nakonec průchozí a pak už ani kapka. Možná to někomu pomůže a vyřeší to mnoho problémů. [skodna] (12.8.2015 18:46:03)
mickael: asi tak nějak, předpokládám, že měli ve formě trn s pouzdrem a odlili víko. Hlavně to chce díru ve víku vystružit přesně rovně, ať pak není pouzdro šejdem, jinak pak bude řadička dřít nebo se nebude hýbat vůbec. [Marlboro] (12.8.2015 16:54:36)
Marlboro: co jsem to studoval, tak si myslim, ze je tam primo zalite. Takze se to vystruznikem protahne na tu vnejsi miru futra a vyrobi se nove se silnejsi stenou, ktere se nalisuje? Tato uprava me docela zajima, taky mi to kolem radicky tece... [mickael] (12.8.2015 16:25:12)
převložkování víka už jsem řešil, ale musím to udělat znovu, pač jsem ho udělal moc volný :-) Původní profil futra vůči víku má takovýhle tvar http://www.jawamania.info/Files/users/168538/5.jpg takže vylisovat nejde, jedině rozříznout, nebo opatrně ubousit (nechápu ale jak ho tam dostali). Pak díru v karteru zarovnat výstružníkem, a udělat futro na míru. [Marlboro] (12.8.2015 16:18:09)
viz mickael - někde musíš mít chybu. [Ota] (12.8.2015 15:14:58)
Kolem startpaky to muze mit nekolik pricin. Davas tam origo tesneni s britem nebo jen nejaky O-krouzek? Musi tam jit to s britem a samozrejme byt spravne orientovane, otevrenou casti dovnitr motoru. Pak se muze stat, ze je ostra hrankaa pri montazi vika toto tesneni zcasti seknes. No a nejhorsi varianta je, ze uz je vykloktane pouzdro ve viku. To bud sehnat nove viko a nebo mozna by to nekdo zvladl prevlozkovat? Ma tu s tim nekdo zkusenost?
Na druhe strane to muze teci bud kolem gufera pod sekundarnim kolem (mene caste) nebo pres tu spojkovou tycku (caste). Tesneni tycky je takova trojdilna sada (dve zatky a uprostred O-Krouzek) ktera jde do vystupniho kola prevodovky. Stavalo se mi, ze po case vzdy vlozky vypadly a netesnily, potom jsem nekde sehnal hlinikovou sadu (puvodni byl nejaky bakelit) a ta tesni dobre, jen uz ji z tama asi nikdy nikdy nevytahne.
Takze ano, do jiste miry je lehky unik oleje typicka vlastnost jaw (kolem tycky primazava retez), ale aby pri kazdem zastaveni byly pod motorkou louzicky, to v poradku neni...
[mickael] (12.8.2015 13:55:24)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19