Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 10, poslední: 19.8.2015 16:04:3161112.Elektro
Přátelé, potřebuju radu, kde hledat problém - babetta v nízkých otáčkách nehází. Vyměněn nosník statoru s čidlem - odpor čidla proti kostře 17 Ohm (podle návodu OK), vyměněn tyristor (oba se chovají stejně), odpor VN cívky sv. 15 proti výstupu 6300 Ohm (návod udává kolem 6000, takže zřejmě OK), statorová cívka živící tyristor - odpor proti kostře 170-180 Ohm (návod udává 220 +/- 10) - tady by mohl být problém?

Motor bez svíčky a bez primáru roztáčím bateriovou vrtačkou, klasicky za šroub rotoru. Vrtačka točí na prázdno na 2. stupeň 1500 ot, se zatížením počítám tak 1300 - v těhle otáčkách naměřím na statorový cívce živící tyristor (v tu chvíli odpojený) 27,5 V střídavých což mi přijde málo. Pokud tyristor připojím, tak až cca v 1100 ot. se objeví na jeho výstupu jež napájí indukčku kolem 4 V a svíčka začne házet a to ještě dost slabě, dřív ani prd. Jelikož jinou 4V indukčku nemám, zkusil jsem 6V a chování je úplně totožný, takže VN cívku bych vyloučil. VN kabel, fajfka, svíčka samozřejmě nová. Podezírám proto statorovou cívku - zapalovací pól, nebo jak se to nazývá, ale potřebuju to vědět jistě.

Dík za pomoc
zřejmě opravdu ve statorový cívce. S původní to sice běželo taky, ale až ve vyšších otáčkách, volnoběh to nebylo schopný udržet. [Marlboro] (19.8.2015 16:04:31)
Marlboro: A v čem to bylo? [Ota] (19.8.2015 15:43:24)
už vrčí :-) [Marlboro] (19.8.2015 15:25:10)
Koupil jsem babettu co nesla nakopnout, mela 6v zapalovaci civku, koupil jsem novou 4v a sla na pootoceni pedalem na prvni prevaleni [Dawid] (19.8.2015 8:21:54)
Jo a zkus ještě odletovat drát od světelných - taky v nich sem tam bejvá nějakej ten čertík [Klouzek] (18.8.2015 21:57:35)
Však já jen ragoval na téma ruplej tyristor [Klouzek] (18.8.2015 21:56:37)
klouzek: "ty vole" umíš číst? :-) Píšu, že tyristor je měněnej, stejně jako čidlo (pochopitelně za nový) a zároveň, že starej tyristor je v "testovacím " režimu funkční, ale je ruplej, takže jsem si vědom toho, že to může v budoucnu dělat problémy - to byl hlavní důvod toho, proč jsem kupoval novej [Marlboro] (18.8.2015 21:49:26)
Ruplej tyristor jít může ale jak se dovnitř dostane vlhkost je hin - takový vyhazuju a dávám nový raději. Kdyžtak mi to dovez já ti to opravím :D Těch sráčů za sezonu spravím nepočítaně a leckdy to je hned a někdy to je na celej den a těch slov co padne :D [Klouzek] (18.8.2015 21:41:19)
klouzek: čidlo je nový, starý bylo viditelně po smrti. Tyristor taktéž, i když starej "funguje" má ruplej obal, takže možnej zdroj problémů. Zlatej fichtl a kladívka, babetta je zlo :-D [Marlboro] (18.8.2015 21:35:49)
Hochu to ti nikdo jen tak neřekne, prakticky jsou tam 3 věci - snímač otáček - ten se projeví vynecháváním za tepla, vadná cívka (pól) nebo chtějme li zapalovací cívka - se projevuje nejvíce že za běhu motoru se světly stroj zhasne. Tyristor se projeví buď že jde nastartovat a nejde do otáček, nebo nehází vůbec. Když děláš Babetty musíš mít tyhle díly na skladě nový pro snadnou idenitifkaci závady. Tu cívku prostě vyměň, bacha taky na špatnej kontakt mezi očkem/fastonem a drátem - to taky dokáže vytrestat. Navíc je píčovina to zkoušet vrtačkou, slož spojky, a zkoušej to normálně šlapáním, Babetta nikdy nehází jiskru jako 250 a přesto i chytne. Jo a v poslední řadě ty indučky 4v - preventivně je vyhazuju do háje a dávám tam tyristor už s VN vývodem, čímž odlehčím od jedný blbiny. Zajdi do kšeftu, ta cívka stojí +-130kč namontuj a uvidíš. Opakuji, hlavně to musíš zkoušet s novejma nebo ,,zaručeně,, funkčníma dílama, takový ty díly, Fanta říkal že to je dobrý hážu ihned do koše. [Klouzek] (18.8.2015 20:38:02)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,094 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19