Příspěvků: 37, poslední: 19.4.2016 15:19:4861113.Tuning a přestavby
Zdravim, nevi nekdo, nejlip nekdo kdo s tim ma zkusenost, jestli v jawe povoli prestavbu 353 na 559? Mam doma celou kyvacku s papirama, bohuzel bez motoru. Kamarad ma motor 559. Tak me zajima jestli by to slo legalne postavit na papiry od 353.
neví někdo jak je to ted s prestavbou? papír od jawy mám ..dál s tím musím na technickou a následně na úřad? kolik se kde platí?
[pajas]
(19.4.2016 15:19:48)
Nunici, to je možné, na kývačce odešel motor, už se nevyráběl a pasuje tam i 559. Většinou to šlo legálně vyměnit i se zápisem v TP. Já mám 2 kývačky s rámem z 559, žádné N na čísle rámu, ale normální 353 a číslo. Ovšem vše zapsáno v TP.
[holdas]
(22.8.2015 20:40:36)
Jen tak pro info - taky se nijak neorientuju v dané problematice, pár motorů mám vevnitř mix ale krom nákupu náhradních dílů panelka/kývačka tohle až tak problém není...ale potkal jsem pár dle majitelů "čistokrevných kývaček" které měly motor s číslem 559 ... ... , STK v pohodě... jednu krásnou dokonce s chromovanýma plechama na nádrži a s rybinama... takže s obecným povědomím je to poněkud slabší
Taky mám kývačkový motor v panelkovém rámu + nějaké další úpravy po x původních majitelích...prostě se mi to tak líbí a dobře jezdí
[nunici]
(21.8.2015 17:32:50)
holdas: Ale zajímalo by mě, jak to bude u průseru vypadat, když JAWA bude z poslední platné STK krásně nafocená za všech stran i na kameře a to s motorem z čezety... ;)
[verdom]
(21.8.2015 9:52:50)
Jean, už jen jiný výrobce, to stačí. detailů je tam více. Jedeš na nelegální motorce.
[holdas]
(20.8.2015 20:49:19)
Holdas, priblíž mi ten prúser, nejak si to neviem predstaviť, aký armagedon sa blíži pri použití papierov 353 na 455 :)
[Jean]
(20.8.2015 18:08:53)
Verdom: jo jo, ty fotky jsem viděl: 1+.
[JZ]
(20.8.2015 10:28:48)
pavel.paja: Souhlas, stačí posvěcení poslané poštou za patřičný obnos a vše je v pořádku. Přitom o co jde? Pokud jdou panelkový papíry použít na péráka. Pokud jdou napsat sportkový 19ky kola na kejvu s 16kama a spousta jiných variabilit jen po zaplacení bakšiše pohrobku jawy, pak je to fraška a nedivím se, že na STK to mnohdy neřeší a nechají to projít, pokud to nevypadá nějak nebezpečně a nebo splácaně a funguje to. Protože ono ve finále o nic nejde. Ty věci se dělaly unifikovaný a běžně se zaměňovaly.
[verdom]
(20.8.2015 6:48:53)
před 14 dny jsem to absolvoval, Kraft poslal z jawy vyjádření s nějakým jiným paragrafem nebo co a místo 50kč za alternativní motor jsem platil 15 stovek za přestavbu... ale jinak mám poskládanou "Pakývačku" 353 s motorem 559 z dílů co zbyly :-)
[No_-_name]
(20.8.2015 0:10:57)
Já osobně viděl ČZ 455 na papírech Jawa 353 a po čerstvé STK, takže se už nedivím ničemu, uplatit se dá asi u nás všechno, ale jen do prvního průseru.
[holdas]
(19.8.2015 22:59:22)
PS: stejně je paradox a v podstatě sranda, že když něco povolí tzv. JAWA, která s tou původní nemá vlastně už nic společného a v odbornosti vůči strojům z 60. let už tuplem nic, tak je to OK. To je typický příklad smrti "západní" splečnosti, která sama sebe ubíjí v normalizacích a auditech a jaksi zapomíná na podstatu věci... :-(
[pavel.paja]
(19.8.2015 22:29:03)
holdas: No tak nějak - fakt myslím, že rozpoznat motor 353 a 559 už umí jen specializovaná menšina lidí i když na STK asi koncentrovaných Ale to je jen akademická úvaha, lege artis máš pravdu...
[pavel.paja]
(19.8.2015 22:23:47)
pavel.paja, výmaz čísla motoru není problém, ale musí tam být motor s číslem začínajícím 353, ne 559. To si myslíte, že už nikdo nerozpozná motor 353 od 559? Co je to "instalace mimikry 559 místo 353", pokud myslíš na hulváta přebouchat čísla, tak to zavání průšvihem a šel bych legální výměnou motoru 353 za 559 s povolením z Jawy.
[holdas]
(19.8.2015 22:01:43)
Četl jsem věrohodné zkušenosti, že to 559-dvouložisko zas taková hrůza není. Ale to jen na okraj po přečtení diskuse. K tématu - je takový problém výmaz motoru v TP a instalace mimikry 559 místo 353? Formálně možná problém, ale prakticky? Vážně - sám se rád poučím!
[pavel.paja]
(19.8.2015 21:32:36)
To je jednoduche taky jsem to řešil s motorkou. Pořiď jsi číselne raznice velikosti 5 nebo 6 a vyraz znovu číslo na motor.
[yannick]
(19.8.2015 20:45:54)
[domino1973] - těžce se musím zastat tony-ho. Také se hrabu v archivech, taé se hrabu v kvantech fabrických dat a výkresů (poslední dovozená část v plném kufru mondea)
Dokumentovalo a technicky se popisovalo všechno a vždy. Proto mě zaujalo že sem nikdy o ničem takovém neslyšel. A kecy (opravdu kecy) o důchodcích co si vzpomínají, pamětnících co si pamatují a podobně jsou opravdu jen kydy a vaření z ničeho! Oni si napamatují nic. Obecně sem tam něco anio, ale v souvislostech techniky nikoliv! Jelikož z vlastního výzkumu vím, že pán co dělal u zapalování, svařoval ráfky a nebo paní co vyplétalal kola, neměla tucha co se montuje vedle v hale!!!
To vím z vlastní zkušenosti výzkumu.
Pokud totiž přišla objednávka a změna bylo vždy nutné ji vyzkoušet a zdokunemtovat. Kup s i knihu kolegy Vošalíka o ČZtách. Po přečtení Ti bude jasné, že to samé dělalal i Strakonická továrna! Pro každého dodavatele vlastní dokumentace o změnách,...
Peace!
[Dolin]
(19.8.2015 20:26:13)
Já teda nevím, co na těch dvouložiskovkách vidíte tak strašného. Kolik vás s nimi jezdilo?
Já ji sedlal osm let, najezdil jsem na ní 35000 km a lóža bez problémů držela. Pak jsem ji s příchodem Konopnice bohužel blb prodal, takže teď jsem si po jedenácti letech musel sehnat jinou. Sice už tříložiskovou, ale kdyby to byla ještě dvouložisková, tak by mi to rozhodně nevadilo. :-)
[Westfan634]
(19.8.2015 20:03:51)
verdom: krásná práce :-)
[k2j89]
(19.8.2015 19:55:21)
verdom: navíc motor na 353 je v průměru levnější (a líp se shání) než na 559.
[JZ]
(19.8.2015 17:18:43)
tony: A odkud si taháš ty čísla ty? Ano, co se týče strojní výroby na lince, tam je to něco jiného, ale existovala paralelně s ní i nestandardní výroba atypů, jako byly sportky na 19kách kolech, rikšy a bůhví co ještě. A JAWA to nebyl jen Týnec, ale i provozovna v Praze 10-Strašnicích a částečně i ve Strakonicích v ČZ. A protože NEBYLO možné vše spárovat, tak po ukončení strojní výroby na lince se zbytek dílů zpracovával nestandardně a nebo převedl do mototechny. Nikdy se nic nevyhodilo. Dokonce, když se nepovedl chrom, tak udělali na ráfcích uprostřed olinkovaný pruh, jen aby se nic nevyhodilo. Tak si ty svý kecy schovej mezi ty čísla bůhvíodkud. ;)
[domino1973]
(19.8.2015 17:03:38)
Domino: to jsou ale kecy..... jawská fabrická dokumentace s výr.čísly praví: srpen 1962 - konec 353 výr. č.rámu 354580, motoru 357032. Pak nastupuje první panelka ovšem kola kývačka, záchyt reakce z.brzdy kostka, kryt řetězu kývačka. V dubnu 1962 končí výr. 350/354 a od května najíždí panel 354/06. Tvoji pamětníci mají divnou paměť- na linku nešlo dát dopoledne např. rybiny a odpol. doutníky.
[tony]
(19.8.2015 16:16:05)
Dolin: No on tehdy nikdo nic moc nedokumentoval. Taky co a proč. Zdokumentovat kočkopsa proto, že nebyly díly? Nebo že se nepovedlo něco s něčím spárovat? To spíše byl každý rád, že se to nikde nezaznamenalo. ;) A když jsem viděl v JAWĚ před demolicí ten rozházený archiv po kontejnerech, moc dokumentace se nedochovalo asi ani z mnohem mladší doby. Proto se dnes skoro nedá s jistotou říct "toto se takto nikdy nedělalo..." Jako jistě, panelka s rybinama a nebo pérák s doutníkama asi opravdu z fabriky nevyjel. Ikdyž... ;)) Ale dělat kočkopsa, když motory jsou (viz můj link) je škoda a zbytečný.
[verdom]
(19.8.2015 13:50:46)
Aha OK, čili klasická "jpp" nepodložená ničím a předávaná z generace na generaci.
[Dolin]
(19.8.2015 13:17:56)
Dej tam motor 353, proč přestavovat. Motorů 353 je dost.
[kriz]
(19.8.2015 13:05:30)
Pridam svuj hlas k davu, dal bych motor 353, neni problem ho sehnat. Pokud je ten 559 dvoulozisko, vubec bych nad nim neuvazoval, pokud trilozisko a dostanes ho zadarmo, muzes ho na inzerat vymenit za 353
[Krizoň IV.]
(19.8.2015 10:50:43)
Dolin: Bohužel, ty informace spíše z druhé ruky, nicméně od celkem znalých "pamětníků" ;) Ono se dělalo kdeco a o "kočkopsi" nebyla nouze a nebyly to ani tak splácaniny jako z dnešního pohledu rarYty :) Třebas supersport měl sice motor 557, ale bylo na něm vyražené 353 a sluníčka na výfucích taky neměl. http://www.jawamania.info/historie/detail.aspx?historyid=38 A co se týče vývozu do Ruska, tam to prý bylo úplně mimo rámec chápání. Pokud dorazila objednávka, musela se splnit a nebyl čas lámat si hlavu z čeho. Proto jawa šla cestou unifikace dílů.
[domino1973]
(19.8.2015 10:16:26)
clixclax: předpokládám, že kejvačkový matice na panelkovým václi jsou jen "atrapa". Někdo si upravil panelkový matice nebo udělal nový tak, že místo toho ozubení na hákový klíč zvenčí je prostě závit a na něm našroubovaný kejvačkový "sluníčka"
[Marlboro]
(19.8.2015 9:21:59)
verdom: pěknej kočkopes :-) Nejvíc by mně zajímalo, jak uchytil ty kolena k válci zrovna přes tyhle matice.
[clixclax]
(19.8.2015 9:13:28)
Ale taky bych to nechal s 353. Porad jsou.
[domino1973]
(19.8.2015 9:00:13)
[domino1973] - nějaké podklady k těm kývačkám s motorem 559??? Velmi by mě to zajímalo. Děkuji.
[Dolin]
(19.8.2015 8:24:55)
S povolením od p. Krafta z Jawy k možnosti změny typu motoru by to neměl být problém.
[Ota]
(19.8.2015 8:22:55)
Ale taky bych to nechal s 353. Porad jsou.
[domino1973]
(19.8.2015 6:59:01)
S tim nebude problem. Dokonce existovala serie poslednich kyvacek s podsedlaky a motory z 559. Bylo to spise na vyvoz do Ruska, kde chteli lepsi motor, ale par jich zbylo i v Cechach. Nicmene diky dvoum loziskum to tehdy byl vetsi prusvih nez se cekalo a JAWA se pak musela vratit po nejakem case k trilozisku, protoze ty motory moc nevydrzely.
[domino1973]
(19.8.2015 6:55:40)
Není lepší sehnat kývačkový motor? Zatím ještě jsou...
[holdas]
(18.8.2015 22:23:56)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19