Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Blinkry [Honza (Js)](21.8.2015 20:07:34)
Příspěvků: 15, poslední: 6.8.2016 19:54:0061138.Elektro
Zdravim. Mám krátký dotaz. Jede souprava Jawa + side + PAv. Vše má blinkry. Má blikat pravý blinkr na PAvovi?
Tak jsem to zapojil tak, že pav bliká vždy a sajda je připojená mikrofoním konektorem. [Honza (Js)] (6.8.2016 19:54:00)
Je mi jasny, ze sajdu nebudes od/pripojovat tak casto, nicmene ja prave kdysi mel na pavu dodelany blinkry na fastony pod sedlem. A po par pri/odpojovani v seru jsem to predelal aspon tak, aby to slo delat jen po hmatu ... abych po par dalsich pri/odpojovani to prekopal na normalni konektor, kde nebude potreba nic sundavat.
Ono v tomhle ohledu by asi vcelku dobre mohly poslouzit i takovy ty plastovy skatulky na fastony http://www.rasel.cz/www/obrazky/velke/281-090_001.jpg ... pod sedlem bych se toho nebal.
[Sim] (25.8.2015 10:30:41)
Sim: Bude to na 634 s 6V a minusem na kostře. 12V asi v budoucnu bude, ale je to v prioritách poměrně vzdadu. Do světel chci dát klasický žárovky. O konektoru s dvěma protikusy jsem přemýšlel, ale myslím, že když to nebudu přepojovat denně, budou stačit označený fastony.
kocourluk: Vzhledem k tomu, že to budu připojovat pod sedlem, kde neprší a je tam další propojování bych oxidace nijak specialně neřešil.
[Honza (Js)] (24.8.2015 15:11:36)
Docela pěkný konektory jsou na CB radiostanicich nebo nějaký průmyslový ty se delaji i vodotěsné rozhodne doporučují udělat si špunt - zaslepku když budeš mít odpojeno a pojedes sólo nemusí s pak řešit oxidy a nefunkčnost . [kocourluk] (24.8.2015 13:54:56)
Na jakej to chces peklostroj? Kdyby to bylo na 12V elektriku s minusovou kostrou, asi by nebyl problem to napasovat na klasickou autozasuvku pro vlek. Nevim presne jak je to zapojeny (mozna ze to je prave pres rele), ale dneska auto pozna, ze ma pripojenej vlek.
Pak me napada, ze kdybys mel v blinkrech a svetlech na sajde/motorce diody, proudove by to zvladnul audio jack, kterej se s vypinacim konektorem dela a je i ve ctyrpinovym provedeni.
Ale oboji mi to prijde takovy jako drbat se pravou rukou za levym uchem. Ty fastony zase jsou malo blbuvzdorny, leda je dat do nejakyho skupinovyho konektoru. No a to uz muzes potom pouzit prakticky jakykoliv bezny ctyrpinovy konektor, ktery bud zapojis do protikusu na motorce (a bude ti blikat i prava strana) nebo do protikusu na sajde (a bude blikat a svitit sajda).
Pripadne to udelat tak, ze tam budes mit konektor (treba samici) a k nemu budes mit bez sajdy pripojenej protikus na motorce (= bude svitit vsechno jak ma. Kdyz ho odpojis, vse zhasne). A po pripojeni sajdy mezi to das jakysi mezikus s odbockou, ktery rozboci svetla a odvede pravy blinkr.
[Sim] (24.8.2015 10:31:33)
Sim: Pravý blinkry na motorce budu vypínat. Víš o nějakým alespoň čtyřpinovým konektoru se spínačem? Pomocí relátka to dělat nechci. Zatím to mám namyšlený přepojovat pod sedlem pomocí faston konektorů. [Honza (Js)] (23.8.2015 23:33:02)
On tu sajdu za tak moc asi odpojovat nebude. Boční síly od sajdy mu tu motorku tak dokurví, že už na ni bez sajdy moc jezdit nepujde. [Deadman] (23.8.2015 22:11:24)
Kdyz budes pripojovat a odpojovat sajdu, budes urcite vypinat a zapinat i prave blinkry na motorce (resp. predpokladam, ze to budes mit delany pomoci nejakyho konektoru, co to vypne sam pri zapojeni). Pav je prodlouzena motorka, takze bych ho vypinal taky - pokud by blinkr na pavu blikal a na motorce ne, prislo by mi to asi jeste divnejsi. [Sim] (23.8.2015 7:25:56)
-vlek taky blika ac nekdy nezakryva svetla auta-,
nechal bych blikat i pava, alespon na sebe i upozorni a nemuseli by ho prehlidnout.
[Malken] (22.8.2015 13:39:18)
Můj názor je, že pokud budou blinkry na PAVu dobře viditelné (tj. žádné bludičky) tak to nikoho mást nebude. Navíc pravý blinkr je mnohem méně důležitý. Už jsem za takovouto soupravou párkrát jel a nepřišlo mi na tom nic zvláštního [Vomi] (22.8.2015 12:58:06)
Jirka N.: Já se neptal, jestli jsou vidět blinkry na motorce. Věřím, že tobě vidět jsou. Mně vidět nejsou.
Co psal pračlověk, jsem si taky říkal, ale taky si říkám, že když za mnou někdo pojede ve dne, bude se dívat na blinkry vozejku. Chci tam mít na PAvu oba blinkry, protože mám v úmyslu připojovat side podle potřeby. Můj úmysl, připojovat side podel potřeby mi, prosím, nerozmlouvejte. Byla by z toho akorát zbytečná diskuze. Byl bych rád, kdyby se tu k blikání pravého blinkru na PAvu vyjádřilo více lidí.
[Honza (Js)] (22.8.2015 12:28:53)
Vršek víka PAVa mám 65cm, stejně jako blinkr. Kdo je výš než právě těch 65 cm musí blinkr vidět. http://novotnyjr.rajce.idnes.cz/Jawa_250_Velorex_560_PAv_40/#Jawa250Velorex560PAv40014.jpg Chápu, že v dnešním povozu jsou blinkry potřeba, sám jsem je tam dodělával, i když na kejvačku nepatří. [Jirka N.] (22.8.2015 10:07:08)
Jirka N.: Chci blinkry na PAva právě proto, že mi zakrývá blinkry na motorce. [Honza (Js)] (22.8.2015 8:52:43)
Ne. Myslím si, že blinkry na PAVu nejsou až tak nutné, protože vozík nezakrývá blinkr na motorce. [Jirka N.] (22.8.2015 8:17:33)
Můj názor je ten, že NE. Při pohledu zezadu by to bylo matoucí, hlavně potmě.
Mimochodem, dřívější vyhláška umožňovala připojení postranního vozíku ke strojům od 170ccm, pava od 125ccm. Obojí se mohlo připojit, pokud měl motocykl objem od 450ccm. Při úpravě vyhlášky se tohle úplně vypustilo.
[pračlověk] (22.8.2015 2:28:05)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19