Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 17, poslední: 1.9.2015 13:06:3761184.Veteráni
Samozřejmě je to kývačka, jen konstrukce tlumičů postrádá příjemny pocit z jízdy ... nemáte na to někdo nějaký "lék" ? Je to tvrdy jako prase (nemyslím ČZ).
... eh, jsem to nejak odklepl nedopsany, takze aspon nejaky zaver:
V podstate kazda motorka, co jsem mel, mela nejake sve mouchy, pripadne postupy, jak se s tim vyrovnat. Diky ne prave ukazkovemu rizeni jakosti behem vyroby jak dilu, tak celku tu mame situaci, kdy dva zcela totozne vypadajici dily muzou fungovat kazdy jinak - zcela totozny buben, jako byl na 592, jsem mel i na 593 s odkrytym retezem. A pritom na ni fungoval zcela ukazkove - jak brzdnym ucinkem, tak i davkovatelnosti.
[Sim] (1.9.2015 13:06:37)
Dolin > ja nevim, s bubnovyma brzdama jsem si uzil ledasjakyho koumani a patrani po pricinach, nakonec jsem dosel k nasledujicimu:
- origo pulbuben na 150/352 se mi nikdy nepovedlo primet k rozumnemu brzdnemu ucinku. Nove oblozeni, lanko promazane tak, ze z nej dole kape olej, na bubnovem stitu nejdelsi klic jaky jsem mel a na riditkach dlouha packa. Furt to bylo o nicem, brzda byla pouze jako doplnkova. Pritom pri snaze brzdit dlouhe kopce se brzda prehrala tak, ze se z ni kourilo, ucinek se ale nemenil.
- po vymene kola za celobubnove to brzdi normalne (= na suchem asfaltu je to problem zablokovat, ale na mokrem se to utrhne), aniz bych cokoliv jinyho menil.
- zadni pulbuben (= v rozete) na te same motorce brzdil vzdy dobre (tahlo dela zazraky), jen mel sklon k prehrivani.
- origo jednoklic na panelce vpredu brzdil normalne, bez ohledu na to, co jsem s nim delal. Stare nebo nove oblozeni, furt tak nejak stejne.
- po nahrazeni dvouklicem jsem mel problem ho poradne sestelovat a ani po nalepeni noveho oblozeni se to moc nezmenilo - sice jsem schopen predni kolo utrhnout i na suchem asfaltu, ale kolo se nechce odbrzdovat, prestoze jsou vsechny pruzinky tam kde maji byt a jsou radne namazany. Pokud zacne klesat brzdny ucinek, chce to "osoustruzeny" prach vyplachnout vodou a zase to brzdi dobre. Buben evidentne je trochu kopnuty, ale tomu se podle me nevyhnu, ani kdybych to rozpletl, nechal pretocit a zapletl znovu - s tim bubnem hybe prave vyplet.
- zadni brzdu na 592 mam origo buben jednoklic a nebrzdi to vylozene spatne, ale nalozenou/ve dvou ji na suchem asfaltu nezablokuju. Pocitam, ze se tam muze provozem dostavat mastnota od retezu (sice je zakrytovany, ale stejne je vsude v prostoru zadniho kola vse pokryte mastnym prachem), po vycisteni to pomuze, ale rychle se to vrati zase "do normalu".
[Sim] (1.9.2015 13:01:56)
Brzda půlbubna (i péráka) brzdí v pohodě a úplně dostatečně. Chce to mít mimo nového obložení, (které je po zajetí velmi účinné) i namazané lanka. Půlbuben mě nikdy moc dobře nebrzdil, dokud jsem nenamazal přední lanko brzdy. Stejně tak u péráka. Oboje motorky brzdí normálně tak, že se v pohodě potopí přední vidlice. Také je důležité mít obložení paken nové. Nikoliv staré "ještějedobré". Je opravdu strašně poznat i umyté staré a nové zcela čisté a nemastné.

Přední tlumiče jsem ladil směsí oleje tak, ža to bylo tak nějak dobré...
[Dolin] (1.9.2015 8:09:46)
Krizoň IV.: hustota oleje ovlivňuje dost postatně i odpor při potápění (hustší olej = vidlice se chová celkově jako tvrdší, v obou směrech). Třeba u 634 přední vidlice pouze s tlumičákem - tragicky měkká, při prudkém brzdění si kolikrát i klepla o doraz. Po nalití směsi 3 díly tlumičáku, 1 díl PP90 se chová mnohem lépe. [Peterson] (31.8.2015 23:39:07)
do zadnich tlumicu dle navodu olej s petrolejem! tim je to mekci. [Mates] (31.8.2015 23:06:46)
Tak já nemaje tlumičák, jsem teď do kejvy nalil směs polosyntetika M2T (Lavio) a petrolej 50:50, psali to tak v nějakým dobovým návodu. Na zkoušku to funguje dobře, jak to vydrží dlouho nevím. U kejvy se to narozdíl od 638+ vyměňuje dost blbě, takže pokusně nastavit tuhost je dost komplikovaný:-(. [Endy] (31.8.2015 22:18:01)
Mel jsem vzdycky zato ze olej ovlivni jak snadno se budou vidle vracet, to jak snadno se potopi by mely ovlivnit pruziny. Ted mam v savlich kejvacky jenom tlumicak Mogul Silence 15, a desne snadno se potopi, prakticky jakmile se dotknu brzdy, ale vubec se jim nechce vracet. Hledat problem v oleji, nebo jinde ? [Krizoň IV.] (31.8.2015 16:36:21)
Shock: Určitě tam nelej jen převoďák, to by bylo moc tvrdý. Podívej se do návodu k obsluze na tvůj typ stroje a řiď se tím, co tam píšou, popř. si to v případě potřeby po vyzkoušení uprav podle svého. Já jsem např. do tlumičů na 634 dle Dočkala nalil tuším 100 ml tlumičového oleje a 40 ml M6A a vyhovuje mi to. [Ota] (31.8.2015 15:42:14)
Mě do přední vidle naprosto vyhovuje motorový olej 10w40. Podle původních návodů se míchala směs hydraulického a motorového oleje. Poměr se upravoval tak, jak každému soudruhovi vyhovovalo. [Knoxville] (31.8.2015 14:49:16)
Jo sedlo, to je kapitola sam pro sebe. Stary latex nic nenahradi...
Olej podle toho jak ty tlumice chces mit naladene. Ja davam smes tlumicoveho a prevodoveho, vetsinou tak pul na pul.
[Zdeněk] (31.8.2015 12:59:13)
když říkáš že je to tvrdý, asi jsi dával novou pěnu do sedla? Já jsem to vyměnil a nadávám - stará byla výrazně pohodlnější, i když tvar je stejný. Inu turecká pěna je asi míň pěnovitá... [Kosťa] (31.8.2015 12:08:57)
Když už se to tu rozebírá tak se chci zeptat jaký mám dát tlumičový olej do malé kývačky(do předních tlumičů)?Musí to být speciální olej do tlumičů nebo tam stačí nalít nějaký motorový či převodový olej? Děkuji [Shock] (31.8.2015 11:19:56)
ale teda konkretne k dotazu, ne bohuzel, s tou konstrukci vazne nic moc nevymyslis, snad jen sehnat pruziny z male pulbubnove kejvy a pouzit ridsi olej. pak to bude meksi [Zdeněk] (30.8.2015 21:07:08)
Ale houby, jasne ze to je kyvacka, za mne hlavne ale takova lepsi kyvacka!
- je to tvrdy, mam stejne tlumeni na sve 56tce a je to peklo. Zas na druhou stranu, na lepsim asfaltu mi to vic vyhovuje ze to neni takovy mekky a je fakt, ze mame radove lepsi cesty nez v 56tem. Na body jedna jedna.
- pulbubak predni brzdi o neco hur (ale neni to zas tak hrozne jak to vypada), nicmene zadek, ten brzdi lip! A to tak ze o hodne lip! Zadni kolo jde smykem jen se na tu brzu hur podivas. Tak je to zas tak plichta.
- vykon je dneska + / - stejny. Vetsinou tam lidi maj monoblok karb, casto hlavy s vyssi kompresi, nove valce. Ten rozdil se casto stira. Ale je fakt ze pokud je pulbuben originelni kousek, tak je slabsi. Tak zaver, o jeden bodik na jizdni vlastnosti minus. Ale to ostatni, kdyz mas "toho pulbubna", slovy klasika, je k nezaplaceni :-)
[Zdeněk] (30.8.2015 21:00:26)
o 2 koně míň měl teoreticky v době výroby. když zahrnu výrobní tolerance a ošoupání... na dobře udělaném péráku jsem ujel vykurvené panelce. Jak se říkalo, dobrá 105ka je lepší než špatná 120ka. ale to je jedno. zkoušeli jste opravdu porovnat půlbubny a celobubny? možná jsem zparchantělej kotoučem a panelkovým bubnem (tj. 640), ale mně to přijde celkem nastejno... [Kosťa] (30.8.2015 20:20:53)
půlbuben nemusí brzdit, protože ani nejede. Má o 2k míň ;) [jawarmaniak] (30.8.2015 18:01:06)
Tak půlbuben hlavně blbě brzdí. ;) Ale v jízdě bych tak velký rozdíl s klasickou kejvou neviděl. Něco lze dohnat sedlem, ale zázraky nečekej. ;) [verdom] (30.8.2015 13:31:58)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19