Příspěvků: 58, poslední: 10.9.2015 22:25:5661185.Elektro
Nevím, jestli je MR7V-P to samé jako AEV ale jen ve starším provedení..
Viděl jsem je obojí namontované přímo na dynamu, ale MR7V-P má tepelné použití při -40°C - +50°C, což se mi na dynamo nezdá příliš dobré dávat. U AEV -20°C - +90°C, Což je sice lepší, ale pořád se mi to zdá málo vzhledem k umístění na dynamu. Ale třeba obě fungují spolehlivě.
Poradí někdo, jaké relé můžu dát přímo na dynamo?
Prosím o reference..
Předem díky..
A jak poznám ze dynamo není nabuzene a ze je ho potřeba Teda nabudit ?
[Petr]
(10.9.2015 22:25:56)
Chci se jeste zeptat, kdyz mam ukostreny + pol tak musim dynamo nabudit take na + ? A nabudim ho tak ze pripojim - pol baterie na vyvod z ziveho uhliku?
[fidellcz]
(10.9.2015 14:27:11)
mais: nemáš zač, aspoň sem ti to trochu osvětlil, když ty tu plácáš hámotiny.
[vtrsp]
(3.9.2015 11:00:20)
vtrsp: děkujeme za dokonalý rozbor člověka, co do toho opravdu vidí
[mais]
(2.9.2015 11:46:56)
mimoto kterej favorit najet třeba 600 tisíc na jeden motor? Ty rotační tdi a sdi to daj bez problémů. A že jich je (skoro každý, co má na budíku 300 :-D )
[vtrsp]
(2.9.2015 10:39:39)
to sou zase kecy s těma autama. Favorit byl po 15 letech zralej vždycky do šrotu, když okolo toho člověk nelítal jak debil. 15 let stará fabia je zrezlá maximálně po bouračce, nebo mezi prashem a blatníkem, jak bylo zmíněno. Motoricky je třeba 1,4 furt to samý, jak favorit, tak jakýpak nájezdy? A plastový díly? Ale..
MJ mám i japonský auto z roku 89 a jezdí furt. A světe div se, je na něm koroze! Asi stejně jak na fáčku ze stejnýho roku. Rozdíl je ten, že je to offroad a jezdí v bahně.. :-D Taky mám ale forda z roku 04 a světe div se - koroze žádná, i když je to omlácený od kamínků a má to najeto asi 300tkm. A teď pozor - všecko plastový v tom funguje ! WOW kdo by to byl řek.. A dokonce to i brzdí a sedí na silnici narozdíl od těch starejch pelechů (a fábií).
Ještě začnetě se starejma MBčkama a 100vkama.. Tam se dělal motor po 80 tkm a kastle tak jednou za 5 let..
Někteří sou fakt úplně slepý..
[vtrsp]
(2.9.2015 10:37:57)
ad ta Fabie a rez - určitě je mnohem více zrezlých Felicií než Fabií :-)
Ale upřímně-potkat dnes Favorita je vzácnost, "120ku" jsem viděl teď po dvou měsících jednu. Felicií značně ubývá, kdysi to jimi bylo zamořené :-) Prostě těch 20-25let je pro auta strop, pak jsou už zastaralé jak morálně, tak technicky a provozovat je vyjde skoro dráž než koupit novější(kvalita druhovýroby).
[jaw250]
(2.9.2015 9:26:49)
Vono je fšecko hlavně vo týhletý..jak se tomu..údržbě a taky jak se majitel k té které věci chová, že jo. Když je někdo prase, auto neumyje jak je rok dlouhej (natož nakonzervovat lak voskem či opravit drobná poškození laku třeba od kamínků), v zimě jej den co den důkladně zasolený strká do vytápěný mizerně větraný garáže, tak se nedivím, že dotyčný má průhledný blatníky a díru do prahu už třeba po pár letech, pozink-nepozink. Další příčinou může být lajdácky provedená oprava za pomoci bůhvíjakých dílů (hlavně aby to moc nestálo) viz PavelZRX.
Zkrátka odmítám soudy typu zda fobie bude jezdit i po 25 letech. Je to jako kdybych tvrdil, že všechny Pionýry byly totálně nahovno na základě náhodně vybraného vzorku (na hovno je jich dnes spousta, ale to jen kvůli desetiletí zanedbané údržby, pokud vůbec nějaká byla + amatérským opravám typu půlení motoru majzlíky na dvorku hned vedle hnoje a opětovná montáž pořádným kladivem "vono si to sedne").
[z477]
(2.9.2015 9:19:29)
Mel sem fabii 01 nic plastovyho se tam nerozpadalo, opravoval sem jen veci jako mikrospinace v zamcich, klapka vzduchu klimatizace, cidlo teploty klimatizace, dolejval sem olej do serva jednou.. (ale bylo to bourany na kolo tak proto asi unikalo lehce) Hnilo to jen tam kde se provadela oprava po bouracce.. Rek bych ze by vydrzela 25 let jak nic... ostatne, povime si to za deset let ;-)
[Kidlathor]
(2.9.2015 8:57:44)
Ok.tak byla kdysi po nehodě a byla nekvalitně opravená,běžná věc.Na parkovišti vídávám Golfa IV a má oba blatníky prorezlý a moje jsou Ok.
[PavelZRX]
(2.9.2015 8:04:44)
PavelZRX: ukízkový příklad (krátká modrá fabia před faceliftem) stojí Ústí nad Labem na Klíši vedle vysoko��kolské koleje K5. Chybí kus lemu předních blatníků a dovnitř prahu je vidět.
[Wiku]
(2.9.2015 7:41:44)
Borderer: Pošlete foto jak fabia nemá kus prahu a díru do blatníku.
[PavelZRX]
(2.9.2015 7:18:47)
KRF:Tak to je jasný,když se pustím do dutin a na spodek štětkou tak budou jezdit pořád,a občas to opakovat.Viděl jsem pěkný Favority i Feldy ale taky pěkně zrezlý Favority mých kamarádu po pár letech.Šlo mi o to přirovnání-Favorit vs. Fabia,na fábii 15 let nic skrz neprorezne.
Jinak mám Boru z roku 01 a nikde žádná rez,a výfuk je ještě původní!žádná starost,jen jezdím!!
[PavelZRX]
(2.9.2015 7:13:52)
Když to tak vezmu, tak nám 6/7 roků zpátky zrušili Vitarou Feldu a to měla najeto přes 350 tisíc km. Měl sem jako služební Feldu Pick-upa a ta měla najeto skoro 400 tisíc....Teďka se ukažte s Fóbiema...kolikrát vidím Fabii a koukám ji skrz blatník do podběhu, chybí jí kus prahu a tak. Nechci se zastávat starejch verků, ale věřim, že za dalších 20 let tu budou ještě Fáčka, sem tam nějaká ta Felicie, ale Fabie/oktávie obdobného stáří, nikoli.
Nicméně, sám mam Felicii r.v. 2000, letos první zásah do karoserie je po těch 15ti letech (lemy, přední blatníky)...a to ještě jenom proto, že chci auto dlouhodobě udržet a ne ji za dva roky vyhodit. :-)
[Borderer]
(2.9.2015 2:04:08)
jaw250: mám 2x tolik km, poslední 2 čísla roku výroby přehozený a mam navic př. blatnik a zadní maly lemy :-))) ale sice třetí spojku :-D
[krf]
(1.9.2015 20:26:32)
Moc to řešíte, kdysi auto určitě dříve než po dvaceti letech schnilo nebo ho sežral červotoč :-)
Felicia, stojící celoročně venku, najeto 150 kkm rv 1998 a vypadá, že tu ještě nějaký pátek bude, loni, tj. po 16tiletech výměna jednoho prahu, přední blatníky, všechny tlumiče(původní)!!! :-D a zadní blatníky.
[jaw250]
(1.9.2015 20:12:35)
PavelZRX: vaši pi*u sem taky nevidel a vim ze ji mate. u fagotu to bylo součástí normální údržby včetně návodu a až od felicíí bylo zakazano dělat ošetření podvozku a dutin kvuli porušní zaruky, kdo udelal, ma felinu dodnes, kdo ne, zhnila za 7 let... i postmoderní moderní p. boxer zhnil na spodek za 8 let, když se člověk držel návodu na obsluhu (vl.zkušenost-služebák)
[krf]
(1.9.2015 20:12:03)
To je zase přirovnání..Chtěl bych vidět Favorita jak se dožije třeba 15let bez zásahu na karoserii(nátěry).Už by dávno byli na prach.Nemluvím o tom ostatním zbytku.
[PavelZRX]
(1.9.2015 20:00:48)
Poli: moje zkušenost je ta, že životnost dnešního auta je někde mezi 12-15 lety, proto je třeba jej v deseti letech věku prodat..protože pak nastává boj o udržení v provozu a časté výměny dílů, které překonávají cenu auta, nastupuje koroze atd..
[mais]
(1.9.2015 17:04:16)
Moje zkusenost je takova, ze kolem 18.-20. roku veku auta se zacina lavinove rozpadat interier a vsemozne dily z plastu - plast zkrehne a rozsype se na drobky, z molitanu je zluty prach, hadry z tapecu pak visi od stropu, rozpadaji se jezdci stahovacek oken, upony bowdenu. To vse celkem bez ohledu na najezd. Mimochodem 170 tkm je jeste obecne pomerne malo.
[Poli]
(1.9.2015 16:35:06)
Wiku: no když se takhle bojíš fobky jedna, tak nevím, co by jsi si vybral dneska..a ono i stará auta měla často implementovaného kovožrouta rudého
[mais]
(1.9.2015 16:25:13)
Wiku: obě kolem 170 tisíc.
[z477]
(1.9.2015 12:54:27)
[Wiku] > ono to zni trochu nelogicky, ale praxe ukazuje, ze je to tak - pokud mam nejaky dil z "tenkeho" plechu (bavime se radove o 0,2 az 1,5 mm), je paradoxne lepsi ho udelat rovnou z pozinku, nez ho napred strihat a pak zinkovat. Ono se to nezda, ale zinek ovlivnuje nejen misto, kde je primo nanesen na povrchu, ale i sve blizke okoli ... takze i strizena hrana plechu je pred korozi chranena. A to v podstate lepe, nez kdyz se to udela z cernyho plechu a cely se to pak potopi do lazne. Na te hrane se totiz zinek nema moc moznosti udrzet, pripadne se tam naopak udela nalitek (v pripade, ze je to smerem dolu a zinek po teto hrane po vytazeni z lazne steka a odkapava z ni), ktery na podkladovem materialu spatne drzi a ma tendenci se odlupovat.
No a k tem plastum ve Fabce ... ja ty auta nemam rad, ale musim uznat, ze jsou zpracovany pomerne precizne - zejmena ve srovnani se nejmensimi vozy ostatnich znacek (jasne, dnes tu stafetu uz ma Cigo, ale bavime se o prvni generaci). Ty plasty mi prijdou stejne kvalitni, jako v Octaviich z te doby ... a celkove si spis myslim, ze zalezi, jak se ktera varka povedla (= jak jsou ktere plasty odolne UV zareni a tak), nez ze by se na tom nejak skudlilo - to bych cekal az ke konci prvni generace, kdy prisla automobilova krize a setrit se muselo vsude. Jestli jeste "stihli" osidit nejaky materialy na te prvni generaci, netucham.
[Sim]
(1.9.2015 12:26:59)
z477: kolik mají najeto?
[Wiku]
(1.9.2015 12:22:45)
Wiku: vidíš to moc černě. Sice si netroufám odhadovat, zda fabie první generace budou jezdit i za 25 let, ovšem to "hnití" všeho plastového a gumového co popisuješ na mé fobii z roku 2003 nějak nepozoruji a na fabce mé přítelkyně z roku 2001 (tedy aktuálně 14 let staré auto) už vůbec ne. Obě auta přitom stojí převážnou část roku venku, dost často na sluníčku. Začíná mi hnít leda kastle mezi předními blatníky a prahy (klasika, zde soudruzi v Boleslavi udělali chybu), přítelkyně o dva roky starší auto je přitom kupodivu koroze kastle prosté. Obě auta mají řečeno slovníkem STK "povrchovou korozi dílů podvozku bez vlivu na pevnost konstrukce", ovšem jelikož na podvozky obou aut nikdo ani nesáhl (snad s vyjímkou výměny silentbloků ramen), není se čemu divit.
[z477]
(1.9.2015 9:09:27)
25-ti letá fabie se rozpadne. Přesněji se rozsype všechno plastové a gumové, co v sobě fabia má. Obal nádobky na servo se rozpadá na prach už na desetileté fabii. Stejně tak všechny plastové upevňovací díly v motoru, a velká části interiéru křehne jako porcelán. Lépe na tom nejsou ani gumové prvky na podvozku (silentbloky, manžety, součásti brzd). Vždyť tomu vyhnívá i izolace na kabelovém svazku. Kabely hnijou nejen ve žlabu před přendím oknem, kde je to známá nemoc prvních fabií, ale i ve zbytku auta. Kastle je sice z pozinkovaného plechu, ale zbytek dílů na podvozku je ošetřený nečím co připomíná komaxit a pod se rez šíří vysokou rychlostí. Mimochodem, ta pozinkovaná kasle je lisovaná a svařovaná z pozinkovaných plechů, takže všechny střižné hrany a bodové svary jsou stejně bez pozinku.
Za 25 let z fabií zbydou jen kasle a motory SDI či TDI z produkce VW, které půjdou hojně využít na stavbu malotraktorů. To je totiž to jediné do čeho v Boleslavi češi nehrabali.
[Wiku]
(1.9.2015 8:09:31)
hnijou min nez feldy, je to pozink
[Kidlathor]
(1.9.2015 2:04:59)
1.9tdi nebo sdi fabia vydrzi budes menit jen spotrebak.. 1.4 na tom taky nebude tak hrozne sou i htp co maj spoustu kilometru.. fabie budou smir se s tim ;-)
[Kidlathor]
(1.9.2015 2:00:29)
Felicie je skoro jako favorit a je větší... :-) Jo a osobně znám šéfkonstruktéra relé AEV. Člověk zapálený do Jaw a vzorem pro to relé na kývačky bylo relé pro OHC. Protože ten člověk na slovo vzatý jezdí na OHC celý život.. :-)
[ED250]
(31.8.2015 21:41:46)
krf: ajo sakra, pro me je fabie felicie to samy, posledni auto kam jsem se vesel byl prave ten favorit (:
[Krizoň IV.]
(31.8.2015 21:20:32)
Krizoň IV.: nechapu, o modeu felicia nikdo nemuvil-snad :-D fobie 25let provozu nedá, umře na motor a na nerentability oprav. ale zas fabie budou jezdit furt, protože za 15 let bude fobie řady x+, ale fabia, ta první modelová verze nedožije čtvrtu století c-) tak to vidim já. nevim kolik namrdali jedničkovejch fobií, fazolů bylo lehce přes milion a jsou vidět furt, i v prahe :-))
[krf]
(31.8.2015 20:43:59)
Díky za informace..
app..felicie :) Sdědil jsem jí po našich a už má najeto holka 307200km r.v.96 a pořád žije. Tak jestli to takhle bude i s AEV relátkem, tak ho za 20let budu muset rozmlátit kladivem aby nešlo
[klick]
(31.8.2015 18:07:02)
Bakoun nevim cos viděl, ale pokud sundáš starý jednocívkový, tak bezpečně tam připevníš AEV i MR, držáky by měly bejt roztečema stejný, zatím jsem nikde neviděl, že by se relátko dělalo pro jiné držáky
[Karlos559]
(31.8.2015 16:49:25)
tam mělo být "(ten menší)"...
[Jer 250]
(31.8.2015 16:48:50)
Bakoun: jo. Jeden (ten me je péráckej a ten druhej kejvačkovej.
[Jer 250]
(31.8.2015 16:48:13)
ED250: někde na fotkách jsem viděl 2 druhy těch držáků, je mezi nimi nějaký rozdíl? Pasuje ten AEV regulátor do obou?
[Bakoun]
(31.8.2015 16:26:12)
mirek150: Já jsem nabuzoval jen holý stator na stole pomocí dvou drátů a baterky. A povedlo se, resp. dynamo dobíjí tak, jak má. Před tím motorka řadu let nejela, takže nepředpokládám, že by ve statoru zůstal nějaký remanentní magnetismus.
fidellcz: Relátko není třeba. Ovšem s relátkem (mechanickým) lze nabuzení zjednodušit ručním sepnutím kotvy zpětného spínače při plně zapojeném dynamu a baterii (po odpojení jednoho z uhlíků). Pokud tam máš už nějak naletovaný elektronický relé, raději se řiď návodem k montáži, ať ho při nabuzování dynama neodpálíš.
[Ota]
(31.8.2015 15:32:12)
Přesně tak. 2 šroubky.
[ED250]
(31.8.2015 14:16:54)
Když jsme u toho, jak drží ten AEV regulátor na statoru, to je tam přidělaný na původním držáku jednocívky 2 šroubama?
[Bakoun]
(31.8.2015 13:40:09)
Ja uz mam z relatka priletovany ten kablik 61 na jeden konec BV a vyvod z ziveho uhliku takze mam ten kabel z baterii zasroubovat na svorkovnici 61 , kostru baterie na kostru dynama a do regulatoru nemam teda zapojovat do M druhy konec budiciho vinuti?
[fidellcz]
(31.8.2015 13:27:40)
bez vloženého rotoru to nenabudíš, bude ti tam chybět magnetický okruh
[mirek150]
(31.8.2015 13:16:17)
Takze nabuzeni lze provest ikdyz je dynamo venku z motoru bez rotoru ano? Staci tedy baterie relatko a dynamo bez rotoru
[fidellcz]
(31.8.2015 12:13:04)
A jak poznám ze dynamo není nabuzene a ze je ho potřeba Teda nabudit ?
[Petr]
(31.8.2015 12:07:04)
Petr: Že dynamo není nabuzený, nepoznáš. Před montáží elektronickýho regulátoru je třeba vždy pro jistotu nabudit dynamo na požadovanou polaritu dle typu použitého regulátoru. Návod jsem napsal ve svém předchozím příspěvku o dvě odpovědi níže, než je tvůj dotaz! Stačí jen číst!
[Ota]
(31.8.2015 10:58:23)
A jak poznám ze dynamo není nabuzene a ze je ho potřeba Teda nabudit ?
[Petr]
(31.8.2015 9:46:50)
krf: jak rika PavelZRX, ted rozhodne jezdi vic felicii nez jezdilo favoritu pred 6 lety, a za 6 let to bude to same - felicii bude jezdit vic nez favoritu ted.
[Krizoň IV.]
(31.8.2015 8:58:41)
fidellcz: Na svorku, která je spojená s živým uhlíkem (tj. 61 nebo D - podle provedení dynama) napojíš živý pól baterie, kostru dáš na plášť dynama (statoru) Při tom odpoj jeden uhlík, aby proud neprocházel rotorem). Stačí mít obvod zapojený cca. 5 - 10 sekund. Toto nabuzení proveď ještě před zapojením relátka a hlavně nabuď danamo na správnou polaritu - dle typu použitého relátka, jinak ti relé shoří.
Jer 250: Aby ti pak to relátko neshořelo - tyhle elektronický součástky nemají rády provoz bez baterie.
[Ota]
(31.8.2015 8:28:59)
krf: právě že budou a bude jich víc:))
[PavelZRX]
(31.8.2015 8:01:07)
Mám MR7V 3 roky. Nevím jestli je lepší než AEV, ale prostě funguje bez problémů.
[Jirka N.]
(31.8.2015 7:30:00)
Kdyz uz je tu tohle tema, chci se zaptat, jak nabudim dynamo? Mam rele MR7V-P.
[fidellcz]
(30.8.2015 22:25:08)
Karlos559: Je to tak. Ono bez šťávy prostě nepřepne na příkon z dynama. Ale myslím, že by mohlo jít u ampérmetru relátko obejít.
[Jer 250]
(30.8.2015 20:58:50)
mám AEV a funguje bezvadně. Když už se tu řeší relátka, někde jsem četl, že při vybití baterie nelze s tímto el. relé motocykl rozlačit na opačné otočení klíčku, jako to bylo u starého jednocívkového. Co je na tom pravdy?
[Karlos559]
(30.8.2015 20:18:54)
Určite AEV,mám dobré skúsenosti na 3roch Jawkách a spolu niekoľko 1000síc km a bez problému.
[hastrman]
(30.8.2015 17:59:21)
AEV taky vřele doporučuji - namontoval jsem a mám absolutně po starostech..
[tomáš]
(30.8.2015 17:52:49)
divný přirovnání. favoriti dodnes jezdí, 25 let staré fabie nebudou :-D
[krf]
(30.8.2015 13:49:14)
AEV je o level lepší technika a technologie. Rozdíl asi jako mezi Favoritem a FAbií.13x
[monty]
(30.8.2015 13:04:46)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19