Příspěvků: 42, poslední: 3.9.2015 10:13:1661196.Informace
Zdarec. Mam za ukol pripravit Jawu 350/640 pro divku s vyskou 160cm. Potrebuji vedet, zda se da nejak upravit sedlo, aby dostala pohodlne obema nohama na zem. Nebo jak jinak snizit motorku. Mensi zadni kolo v Jawe nepovoli. Uz jsem zjistoval.
No já co jsem měl tu 125 tak motor je to poslední čeho bych se bál .-) V tý době co jsem s ní jezdil jsem věděl o 2 messengerech co na těch motorech co jsem měl já měli 50 a 70tis km :-) Akorát motorka je po koupi na rozborku a sborku s výměnou šroubů z bláta. Já to neudělal a odměnila se mi v 90km/h střiženou M12 šroubem co držela předkopy :-)
[Garfield]
(3.9.2015 10:13:16)
Doly_cz: čínská kopie hondy je stále povedenější než konstrukce motoru 638. Na 125 Travele mám něco málo najeto a provozovat to v režimu, který konstruktér zamýšlel, tak věřím že se základní údržbou, ten motor 50000 dá s přehledem, než se do něj bude muset sáhnout. Problém ale je, že v jawě to blbě zpřevodovali a motor co v dandy má maximálku 115, má tady 95 a už je v červeným. Ale do chorvatska bych na tom nejel. To je 640 lepší ale taky žádná výhra. při takovéhle volbě si myslím, že nejšťastnější by byla 597/ 250 travel.
[maspe]
(3.9.2015 0:06:08)
Já měl Suzuki GSX 550 ES z roku 85, Máme doma zánovního Bandita 650.
Ale jelikož jsem mládí prožil na Fichtlu, Simsonu, Bizonu, Panelce,Trampu, MZtě atd.
Tak jsem si před týdnem z nostalgie sehnal Jawu 250/590 Sport s pavem.
Motorka je v dobrém technickém stavu a mám jí děsně rád :D
Normálně se ale bojím do zatáček. Bojím se brzdit :D
Podobné to bylo i s Jawou 350. Měl jsem Trampa a Bizona....
Takže ruku na srdce, rejže je rejže. Ta stará bába GSX z 85 měla snad všechno co se hýbalo na jehlových ložiskách. Dílenské zpracování. Jízdní vlastnosti úplně na jiné úrovni.
Byla radost na tom jezdit.
Bandit je taky super.
Pokud někdo chce motorku na pohodové ježdění, šel bych určitě do rejže okolo 500-600ccm jak píšou kluci.
Jawka je v dnešní době jen o nostalgii oproti tomu co se dá za stejné peníze koupit.
Je paráda jak na mě při jízdě s pávem lidi mávají :D :D :D
[Ondrero]
(2.9.2015 21:45:29)
Mno a než tu mudrovat, co kdyby ses domluvils někým z jwm poblíž, aby si dotyčná vyzkoušela pár dvoutaktních dýmovnic z provenience domácího průmyslu? A podle dojmu se pak podívat po vlastním modelu? Stále ještě vídám po inzercích slušné kývačky/panelky (jednovály) do dvaceti tisíc.
[JZ]
(2.9.2015 20:11:54)
CZ 180/487.4 je lehká a dobře ovladatelná motorka, když jsem dělal autoškolu, ani holky drobné postavy s ní neměly problém. Ovšem nedá se tam dát starter a na delší cestování není tak pohodlná. Na ježdění do práce, po městě, výlety po okolí apod. je ale ideální.
[Jad]
(2.9.2015 16:20:43)
ta GS 500E vypadá dobře. pokusím se to nadhodit
[Doly_cz]
(2.9.2015 16:16:30)
grr, samozrejme "nespolehlivej" (-:
[Krizoň IV.]
(2.9.2015 15:59:31)
Doly_cz : taky me celkem pobavila uvaha "cinskej motor ne, protoze je narozdil od 638 motoru spolehlivej" Argumentuj tim ze vetsina JWM se usnesla ze ohybat 640ku pro 160cm holku je blbost - je to velky, tezky, a kdyz se to vytuni tak je to i celkem drahy ... Mozna bych zvazil CZ 180/487.4, pokud sezene.
[Krizoň IV.]
(2.9.2015 15:58:48)
Doly_cz: tak na to máš jasnej argument a co tam bude dělat s celou Jawou? Pokud to nemá být srdcovka, ale užitná motorka, která má někoho bavit, tak na to se berou konzumky..za slušný prachy GS500 nebo ER-5 (preferuju spíš ER-5), kamarádka podobný velikosti jezdila na 535 Virago a byla to motorka přesně pro ní - žádná údržba (kardan), jawí tempo v pohodě udržela a parádně dosáhla na zem, stejně to všechno dneska stojí podobně jako 640 ve slušným stavu s oilmasterem a startérem
[mais]
(2.9.2015 15:41:53)
Taky bych se přimlouval za netechnický řešení. Líbí/nelíbí jde o to aby jezdila bezpečně a aby jí to bavilo. Motorka, která jezdci nesedí protože je moc velká/hlučná/těžká/blbá/barevná bude věčně stát v garáži a nic z toho. A slečna nebude mít najeto a nebude proto pořádně umět.
[70CB750]
(2.9.2015 15:24:33)
[Doly_cz] > v tyhle situaci bych se asi dotycnou slecnu snazil nalanarit na geeso petikilo, ktery cinskej motor nema, provozni spolehlivost je vysoko nad 640, porizovaci cena bude srovnatelna s 640+starter a v konecnem dusledku je "snizitelna" primo na to urcenou sadou prepakovani.
Jako samosebou chapu, ze kdyz je nekdo pro neco zapalenej, tak se docela blbe argumentuje. Ale zase, pokud se argumentuje spravnym smerem, zabere to - me se kdysi silene zamlouvala LS650 od Suzuki ... ja v tom videl moralniho pokracovatele kejvacek a panelek, resp. jsem mel predstavu, ze takhle nejak mela vypadat a fungovat zde jiz zminovana 639 chopper. Ze to pro cloveka s vyskou okolo 185cm neni to prave orechove, jsem pochopil az ve chvili, kdy jsem si na tu motorku sedl, natahl nohy. A zjistil, ze abych mohl pohodlne jezdit, musel bych jako predkopy pouzit prodlouzenou osu predniho kola :-D
Btw, cinskej motor v Travelu ... ze zkusenosti s 593 tak nejak predpokladam, ze pokud s necim na tehle malorazce bude problem, bude to vse krome motoru.
[Sim]
(2.9.2015 14:00:05)
Maspe: nejprve asi po CR a pak Chorvatsko ...
[Doly_cz]
(2.9.2015 13:42:03)
Ja navrhoval 125 Travel, ale to bylo odmitnuto, ze to ma cinsky motor a co pak stim kdyz se to nekde na dovolene posere. Na to nemam protiargument
[Doly_cz]
(2.9.2015 13:41:07)
Jen se zeptám kde na tom bude jezdit?
[maspe]
(2.9.2015 13:38:13)
Je mi jasný že chce slečna 640 protože jí z nějakýho důvodu zaujala, ale asi bych se jí snažil předvést i jiný stroje než jen Jawu, dřív než do toho vysype nesmysl za startér a tak. Jawa je těžká koza co utahá, možná by se na jiný motorce cítila o dost líp a za stejně nebo míň peněz.
[dePorsche]
(2.9.2015 13:33:45)
Problem je, ze chce 640 protoze se ji libi a da se na to dat starter a Vape a bocni kufry. Zacnu sedlem a pak se uvidi.
Dekuji vsem za rady a nazory.
[Doly_cz]
(2.9.2015 13:27:47)
Než bastlit 640, tak ji zkus někde posadit na toho choppera 639-2, je na něm dobrej posez i svezení, ale bohužel dnes už jsou nějak dost v ceně, moc jich nejezdí. Moje squaw měří cca 165 a zvládá ho v pohodě, dcera měří méně než 160 a taky se na něm sveze i když už stojí na špičkách viz fotodata. Radit ti abys jí sehnal lehkou ČZ 175/450 a dal jí tam Vapko asi taky nemá cenu, na to ses neptal :) že.
[chlup]
(2.9.2015 13:23:12)
[xTas] > problem s povolenim je dnes ten, ze inspektorat pozaduje mit lejstro s konkretnim VIN motorky => stara povoleni pouzit nejdou.
[Sim]
(2.9.2015 12:31:21)
Doly_cz > ja samosebou chapu, ze pokud ma nekdo doma 640, je rada "kup si na to vhodnejsi motorku" tak trochu idiotska ... ale shodou okolnosti to zrovna v tomhle pripade je paradoxne to nejlepsi, co jde poradit. Cokoliv jinyho bude polovicaty reseni, ktery bud bude fungovat ale nebude splnovat legislativni podminky, nebo to sice bude podle predpisu v poradku, ale nebude to splnovat podminky zadani - tedy snizit motorku tak, aby ji mohla bez problemu provozovat baba s vyskou 160cm.
640 (resp. 6xx) na to proste neni vhodna. Nejake moznosti tu jsou, ale vetsinou je to drbani se levou nohou za pravym uchem:
- nejsnazsi je to postavit na 16" kola, ale to uz jsi zminoval, ze neprojde legislativne.
- snizeni sedla pomoct muze, ale vysledek byva rozporuplny, kluci uz zminovali, ze problem neni ani tak vyska sedu, jako spis sirka a s tim moc laborovat nejde. Kazdopadne asi nejsnazsi je zkusit si sednout na motorku uplne bez sedla a hned budes vedet, jestli je v tom nejaky potencial.
- snizeni predku jde u rejzi posunutim savli v brejlich vic nahoru, u 6xx si ted nevybavim, jestli v hornich brejlich drzi kuzelovou nebo valcovou casti. Pokud valcovou, posunout to pujde. Jen je potreba si dat bacha, aby se to neprehnalo a pri plnym propruzeni nedoslo ke kontaktu predniho blatniku nebo kola s cimkoliv jinym (kdysi se takhle kamaradovi na alpu zadrhnul blatnik o drzak padaku). Prusvih ale je, ze samotny snizeni predku pomuze jen minimalne.
- snizeni zadku zmenou uchytu tlumicu resit jde, ale ma to smysl jen vocamcad pocamcad, protoze v zadnim blatniku zas tolik rezerva neni. Konkretne staci dat v origo nastaveni offroadovou gumu a uz to nekde zacne skrtat pri plnym propruzeni.
- pokud na te motorce bude jezdit jen ta jedna baba a nebude si brat moc baglu nebo vozit kohokoliv na tandemu, je vcelku bezproblemovou moznosti dat mekci nebo jinak navinute progresivni pruziny (primarne se bavime o zadku, ale jde to samosebou i na predek). Motorka si vic drepne a pokud to bude spravne naladene, nebude to mit negativni vliv na jizdni vlastnosti. V kombinaci se zmenou uchyceni zadnich tlumicu to s origo 18" kolem ale muze jeste vice zduraznit problem, popsany v predchozim bode.
- vyska pneumatiky udela rozdil naprosto minimalni, tim bych se zabyval az ve chvili, kdy jina moznost neni a me chybi k dokonalosti poslednich 5mm.
- nevim, jake moznosti dnes umozni legislativa, ale ciste hypoteticky; pokud by to slo resit jako prestavba na copra 639-2 (podobne jako slo legalizovat prestavbu hranate 638/639 na "kulatou" 640), dostanes dozadu 16" a k tomu si jeste muzes hrat s tema pruzinama a uchytama tlumicu, protoze tam budes mit kam s tim kolem propruzit. Zkus proverit, jestli nevede cesta tudy.
- tak jako tak se snizenim motorky budes muset resit dva problemy; zmenu stojanku (teoreticky staci zkratit, ale jde o to, aby na nej pak motorka sla postavit bez nasili) a omezeni maximalniho mozneho naklonu (resp. situace, kdy v naklonu zacnes driv skrtat ramem (nebo jinou pevnou casti) nez stupackou (sklopnou). Ale to jsou uz jen detaily.
Ja osobne vzdy resil opacnou situaci, tedy jak motorku zvednout ... principy jsou zcela stejne, pouzil jsem zatim nastaveni (prodlouzeni, resp. vlozeni mezikusu) prednich tlumicu, zmeny uchytu zadnich (resp. vlozeni mezikusu s posunutim osy), zmenu zadnich pruzin a predelani tlumicu a diky off gumam se to taky zvedlo docela slusne ... nicmene, ve vysledku jsem to porad mel snazsi, protoze jsem nemusel resit, kam se to pri propruzeni vejde. To je na snizovani ten nejvetsi prusvih, pokud neni kam to snizit, je jedina sance zmekcit pruziny a posunout "nulovou" pracovni polohu do jine vysky, ale se zachovanim rozsahu. Pokud tohle chces vyzkouset, staci v podstate ze zadnich tlumicu vyndat pruziny, slozit to bez nich a sednout si na to - jednak uvidis, jestli uz necim neskrtas o kolo, zaroven hned poznas, jestli ti to pomuze dosahnout pozadovanyho cile, nebo zustanes stejne na puli cesty.
[Sim]
(2.9.2015 12:30:17)
to vybrání sedla pomůže dost - na rejži blbý dva tři centimetry udělaj hrozně moc. Co zkusit od někoho vyžebrat ten papír s povolením z doby kdy se to ještě dávalo? Mám dojem že tam Jawa nepsala VIN ale jen typ, a taky mám dojem že dřív povolovali na 638-640 skoro cokoliv co někde bylo - 21 z trampa, 16 z choppera...
[xTas]
(2.9.2015 12:05:14)
Já bych se zašel podívat do nejbližší prodejny na tlumiče .-) Na svojí 477 jsem dával zadní tlumiče z 640tky a byly odhadem o 3cm vyšší. Takže kdo ví možná by stálo za to změřit tlumiče ze 471 nebo 472 jestli nejsou taky o kus menší...
[Garfield]
(2.9.2015 11:59:18)
Doly_CZ: Mám Choppera a hlavní stojan je ze zatáček obroušenej. A to to kvůli předkopům, nemůžu pořádně naklopit.
[Daryth]
(2.9.2015 11:41:09)
Rozhodně bych se ale nepokoušel přemontovat horní úchyty tlumičů do míst pro uchycení zadních padáků - viz Kidlathor. Nejspíš by to časem vedlo k deformaci podsedlových trubek.
[Ota]
(2.9.2015 11:38:37)
Strýc když už měl takový pupek, že se nemoh pořádně hnout a přehodit nohu přes sedlo u ČZty, tak ho sundal a aby neseděl přímo na trubkách rámu, dával si pod sebe kus koberce:-) Pokud je prostor k úpravě výšky a tvaru sedla (nevím jak vysoká vrstva molitanu je u 640), šel bych touto cestou dřív než nějakou úpravou tlumičů.
[Jad]
(2.9.2015 10:31:52)
pořídil bych ji normální motorku..
[fhdfh]
(2.9.2015 10:19:40)
Jenik: sice jsou svoji 350 dlouho ani neviděl O:), ale nemyslím, že na kyvce se něco přendá - to už pomůže víc vzít péro zadního tlumiče do pérárny a domluvit se, aby smotli podobné o něco kratší při zachování progresivity a následně upravit na to i zbytek tlumiče..blbý bude, že s tím půjde do kopru i zdvih tlumiče a bude to trochu motorovej člun + teda ta doba na laborování = může si koupit menší motorku, takže je to takové scifi pro lidi, co "musí" mít jawu
[mais]
(2.9.2015 10:07:33)
Dost se podivuju tomu, ze uz 16" kolo nepovoli. Nicmene, kdyz uz je to tak, tak me napada jeste moznost vetsiho sklonu zadnich tlumicu - posunuti uchytu na kyvce dozadu - coz jde rozumne ale na trampacky kyvce, na klasicky si toto dost dobre nedovedu predstavit.
Jen se obavam, aby tramp kyvka se vzad posunutymi uchyty nebyla nakonec podobna, jako klasicka kyvka.
Pneumatika s nizkym profilem pomuze tak o centimetr, pokud pomuze. A jizdni vlastnosti jako bonus navic. Pneu 100/80 by nemel byt problem.
[Jenik]
(2.9.2015 9:18:39)
Tu diru na padak ma i ta 640, ale budou tam bocni drzaky na kufry.
A jak se chova v zatackach 640 s 16" kolem. Ja abych nedrhnul stojanem, jsem si dal kyvku z Trampa a kamos co ma 640 Sport taky drhne v zatackach
[Doly_cz]
(2.9.2015 9:01:45)
634 sem mel snizenou trochu uchycenim zadnich tlumicu do diry kam normalne patri zadni padak - takovyy to madlo, nevim jestli to ma i 640ka...
[Kidlathor]
(2.9.2015 8:44:37)
Nejlepší je to fakt asi zkoušet, jak píše Mais no a samozřejmě to 16" zadní kolo. Vždyť to na první pohled ani nebude patrné a na STK tam můžeš vždycky vrátit kolo původní. Jenom nezapomeň změnit i sekundární převod - ideálně 47z rozetou z panelky, namísto 52z z 640.
[Ota]
(2.9.2015 8:30:04)
Diky za rady. Testnu to prkno s molitanem a presto budu na kamosa tlacit, aby dovolil to nepovolene zadni kolo. Treba ho nejak ukecam.
[Doly_cz]
(2.9.2015 8:24:49)
jestli je motorka k dispozici, tak vyhoďte sedlo, dejte tam prknou a dávejte na něj vrstvy tak dlouho, dokud dosáhne. Potom vemte vodováhu usaďte jí do roviny a změřte vejšku nad zemí na odlehčený motorce, nasaďte sedlo a změřte stejně a uvidíš, kolik je potřeba snížit.
Možností úplně moc není, co s tím - buď snížíš sedlo, nebo dáš kratší tlumiče (z čeho a jak?), nebo přendat uchycení tlumičů (což je dost k ničemu, hneš s geometrií). Nejelegantnější řešení je použít to malý kolo, takhle musíš kapkovat - takže dát gumy v daném rozměru s menším valivým poloměrem (Jenik, tak má nějaký Continentaly, či co to je), snížit sedlo a doufat, že to snad pomůže - nějaké 3-4 cm by to hodit mohlo, nicméně to nemění nic na tom, že 640 je dost vysoká koza a pro dobrou ovladatelnos pro holku téhle velikosti je asi lepší zvolit něco jiného, kde se třeba dají i strochu spustit přední tlumiče atd
[mais]
(2.9.2015 8:11:40)
To je každá rada drahá. Zadní kolo menší otec nedovolí....
Sedlo snížení trochu pomůže. Jitka má obdobnou výšku a má na všem vzadu 16" kolo. Na panele jsme ještě snižovali sedlo....
[Daanda]
(2.9.2015 7:38:26)
Doly: napadá mě - zkus napsat Jeníkovi, myslím, že sedlo u svojí 640 krapet snižoval, třeba bude ochoten ti ho na ozkoušení zapůjčit. 160 cm není moc, ale důležitější bude délka nohou, než celková výška řidiče. Se svýma 168 cm dosáhnu z 640 na zem v pohodě, z 639 to mám na špičky, ale ne ani tak kvůli výšce, ale spíš díky širokýmu sedlu
[Marlboro]
(2.9.2015 6:41:55)
Ahoj Doly, ja mám upravené sedlo, spôsobom, že som takmer orezal v mieste pre jazdca mriežkovanú časť a na sedloe ostala iba penová placka. Keďže mám výšku 182 cm, tak nemôžem posúdiť, aké by to bolo prenižšie postavy. Sedí sa na tom síce pohodlne, no s dosahom nohou na zem to myslím až tak veľa nepomôže, lebo sedlo je dosť široké, a keďže je postava nižšia bude musieť tak či tak vysadnúť do strany. Kamarát má asi 165, používa 650Style bez úprav. Inak obrázok, mnou upraveného sedla mám v profile, no nemôžem sa prihlásiť, tak si to vyhľadaj, prípadne napíš, pošlem fotky.
[Jawaro neprihla]
(2.9.2015 6:27:30)
Diky za dobre rady typu zkratit retez od plotny, vypustit kola a pod. Jak je videt, tak server motorkari.cz se dostal i sem.zlate dobre casy kdy na otazku padla jasna odpoved a ne takove blaboly.
Monty: to zadni kolo tam jeji otec bez povoleni nedovoli.
Elevator: Kraft z Jawy odepsal, ze vyjimku muze dat jedine na tebou uvedenou Jawu 639-2
Kdybych vedel, jak moc pomuze odrezani molitanu ze sedla, tak se tu neptam a udelam to, ale nechci kurvit sedlo a pak zjistil, ze to bylo k nicemu. Ale zrejme nikdo takovy problem neresil.
[Doly_cz]
(2.9.2015 5:28:28)
A co ji zkrátit řetěz od plotny a nevymýšlet kraviny?:)
[jan_trestač]
(2.9.2015 0:07:42)
Já znám holku 160 cm vysokou, co má transalpa. Je na špičkách, ale už se s tím naučila a nestěžuje si. A 640 je nižší než TA.
Jestli chceš brutální cestu, tak můžeš o kousek převařit úchyty tlumičů na kyvce.
[Jer250]
(1.9.2015 22:19:13)
To je zajímavý, že nepovolí menší zadní kolo, když tovární 350/639-2 Chopper má standardně vzadu 16".
[elevator]
(1.9.2015 21:45:53)
Tak tam prostě prdni kolo z Panelky 16",a nikoho se neptej. Na STK to vyměníš za 10 minut. A že by tě buzerovali na silnici?
[monty]
(1.9.2015 21:45:29)
Co třeba vzít nůž a tu pěnu seříznout??
Další snížení je možný vypuštěním vzduchu z pneumatik. Další možností je ale i opačná cesta: neubírat materiál, ale přidávat - přilepit jí na podrážky špalíky...
Prostě když ti nepovolili menší kolo, tak s tím nic neuděláš. Co takhle opustit myšlenku kamarádky na 640 a pořídit pro ni něco vhodnějšího?
[pračlověk]
(1.9.2015 21:41:37)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19