Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Dynamo ČZ 470 [Kozina_Strakonice](3.9.2015 11:35:27)
Příspěvků: 14, poslední: 5.9.2015 14:54:2661212.Elektro
Mam předělanou regulaci na dvojcívkový relé - když nastartuju nic se neděje, když mírně přidám plyn sepne spínací cívka, ale už neodskočí ani při volnoběhu. Odskočí až, když ručně sepnu kontakt regulační cívky. Relátko jsem zkoušel i jiný se stejnym výsledkem. Nenapadá vás čím to může být? Díky
To Milos, to ze nesviti kontrolka dobijeni rika jen to, ze je sepnuty spinac ne rele, nerika to jestli dynamo dava nebo zere proud. Kontrola je jednoducha, nastartuj motor, nezapinej zadne spotrebice a zmer napeti na baterce, pokud dynamo nezere zadny proud bude napeti na baterce kolem 6,3V,pokud bude pod 6V-dynamo zere proud a je treba seridit relatko,pokud je nad 6,4V tak dynamo dobiji.Pokud ti to ale dlouhodobe funguje bez problemu tak to nechat na pokoji, protoze do ceho se stoura, to se pokazi.Ano, rele se serizuje prihybanim zavesu pruzinek. [El Fag] (5.9.2015 14:54:26)
ElFag: viem že mi dynamo na voľnobehu nemuselo dávať 6V ale šteľoval som to podľa príručky. Nastavoval som to relé tými pružinkami. [Milos634] (4.9.2015 22:26:48)
ElFag: Díky za ujištění, že mi to funguje tak, jak má.
Milos634: Taky jsem si ukostřil přímo plášť statoru dynama samostatným vodičem, spojeným přímo s baterkou.
[Ota] (4.9.2015 19:32:37)
Na tom 75W dynamu je vyrazeno 6V 75W 40/s (doufam ze si to dobře pamatuju)-plny vykon to papirove dava nad 40ot/s, to je 2400ot/min.Oto,mas to spravne, při poklesu otáček s baterkou spinac rozepne az při urcite velikosti proudu z baterky do dynama(napeti na dynamu je mensi nez 6V a logicky jsou i mensi otáčky).Milos634 -extra kostra stator-rele-baterka je dobře reseni.To ze ti kontrolka nesviti při nizkem volnobehu neznamena ze dynamo dobiji - naopak dynamo bere z baterky proud a to je spatne.Otazka je, zda mas skutecne 75W rotor,mene vykonne rotory zacinaji nabijet drive.Nevidel jsem jawacke 75dynamo které by davalo 6V pod 1500 ot. [ElFag] (4.9.2015 15:11:28)
Pri mojom 75W dyname zhasla kontrolka nabíjania hneď po nakopnutí a nikdy sa nerozsvietila ani pri nízkom voľnobehu. Našteľoval som tak relé a natiahol som aj extra kostru. Spojil som napriamo káblom baterku - relé - stator dynama. Odvtedy to začalo konečne nabíjať [Milos634] (4.9.2015 14:02:43)
Jo Oto, to je 75W dynamo. Co to jsou "vyšší otáčky"?
Musíš pořád jet, párkrát zablikáš ve městě, zabrzdíš, a stroj jede na jeden válec... A jízda v noci se slabou baterkou? Raději nezkoušet.
[pračlověk] (4.9.2015 10:42:28)
Přicpu se k dotazu. Protože jsou moje zkušenosti s 6 V elektroinstalací zatím spíše teoretické, prosím o radu těch, kteří provozují 75 W dynamo. Kontrolka dobíjení mi plně zhasne až cca. při 1750 ot/min. Při poklesu otáček se začne někdy rozsvěcet až od 1500 ot/min. Při zkoušce bez baterky s vytaženou pojistkou motor chcípne - tedy rozepne zpětný spínač - vždy při 1750 ot/min. Jinak dynamo dobíjí dobře. Je toto chování dynama správné, že začne dobíjet až v tak vysokých otáčkách? Vím, že 75 W dynamo potřebuje vyšší otáčky. Ale když jsem na měření sám a mám k dispozici jen jeden multimetr, nejsem schopen přesně změřit spínací napětí na relátku. [Ota] (4.9.2015 8:07:49)
uklepal se mi drátek vespod na relátku u odporu, tak to bylo asi ono..
takže výměna relátka a statoru snad vyřešila problém :)
[Kozina_Strakonice] (3.9.2015 21:41:14)
Prestal ti fungovat regulator a bylo trvale sepnute plne buzeni, nebo někdo testoval funkci dynama bez regulatoru s buzenim spojenym natvrdo s kostrou. Takhle provozovane dynamo da v otáčkách klidne 15-20V - to budici vinuti propocitane na max 7V a v provozu je na nem efektivni napeti podstatne mensi, nevydrzi a skonci presne podle fotky.Podminkou je provozovani bez baterky nebo s mrtvou baterkou,s osazenou dobrou baterkou je první fazi vyvareni elektrolytu z baterky. [El Fag] (3.9.2015 19:41:21)
tvl to jsem ještě neviděl, asik mu bylo teplo :) [Lewis] (3.9.2015 16:08:55)
ok, tak paráda :) díky moc
jinak zde ukázka co se mi stalo se starym dynamem neznámo proč: http://imgur.com/UNywLWw,97g1eGr,Dfv1pyV,oiNNtah#0
[Kozina_Strakonice] (3.9.2015 13:36:33)
Statory jsou vpodstatě stejné, liší se jen podle použitého regulátoru uchycením a odporovou cívečkou. Rozdíl byl jen v tloušťce drátu vinutí rotoru. Bude to vcajku, prostě dobíjí odzačátku a pao chcínutí vypne. [longr] (3.9.2015 13:25:15)
jasně, jak zastavim motor, tak odskočí.
je to 75W stator a 55W rotor - nejsem si tim jistej, sjedu tam a podívám se na to.
[Kozina_Strakonice] (3.9.2015 13:00:54)
A rozepne ten zpětnej spínač po vypnutí, resp. zastavení motoru? Pokud ano, je to podle mě OK. Třeba to dynamo dobíjí už i ve volnoběžných otáčkách - nepíšeš, o jak výkonný dynamo se jedná. Starší méně výkonná dynama dobíjela už od nižších otáček, na rozdíl od 75 W dynam. [Ota] (3.9.2015 12:46:57)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19