Na tento dotaz mohou odpovídat pouze přihlášení uživatelé.
Příspěvků: 31, poslední: 7.9.2015 16:08:3361228.Informace
Zdravím pánové a dámy a představuji vám další zachráněný kousek, ten černý rám je od budoucí panelky 350, na které se již také pracuje :-). Odkaz zde: http://k2j89.rajce.idnes.cz/Jawa_175_356#DSC_0117.jpg
Panove, ja vam nevim ... fakt je, ze doba se meni a i kdyz jich je porad jeste hafo, vekove jsou kejvacky zarazeny mezi veterany. Donedavna to bylo v podstate jednoduchy rozdeleni - bud to mel nekdo jako lestenku, nebo jako spotrebak. Lestenka dostala nejlepsi moznou peci (bez ohledu na to, zda v originale, nebo prebastlena) a kdyz to bylo mozny (= kdyz na to srajtofle majitele stacila), lakovalo se, chromovalo, vymenovalo za novy dily a tak podobne. U spotrebaku slo v prve rade o to, aby to slouzilo - jak to vypada, bylo vedlejsi. A vetsinou bylo na prvni pohled jasne, do ktere kategorie co patri (i kdyz se samosebou vyskytovaly ruzne stroje "na puli cesty).
Jak se doba zmenila, mame tu novou kategorii - patinovku. Je mi jasny, ze z historickyho hlediska ma vyssi hodnotu sice zmatovately, ale originalni lak, nez nablejskanej novej. Ale zase z druhy strany, krome ulozenek asi neni sance najit patinovku, ktera by mela vzhled na takove urovni, aby mohla konkurovat nove zrenovovanym kouskum. A pokud proste novy lak a chromy nekomu udela radost, nota bene kdyz se postupne snazi motorku priblizit puvodnimu stavu, asi nema smysl se nad tim pohorsovat a kazit dotycnemu radost.
Ja to samosebou chapu i z druheho pohledu - pokud se to dava do fungl laku a chromu, je v podstate fuk, jaky je stav vychozi povrchove upravy, pokud jde vsechno dolu. A ze je teoreticky lepsi, kdyz by bylo na vyber, renovovat to v horsim stavu a to v lepsim naopak nechat jako patinovku. Jenze, ono na vyber vetsinou neni. A pokud je, rekneme si uprimne - kdo z nas by si dobrovolne vybral vychozi stroj v horsim stavu, kdyz by byl k dispozici lepsi? Asi malokdo, nebo ten, kdo jich ma opravdu "na sklade" vic.
Takze trochu chapu i ty, kteri lamentuji nad tim, ze to byla skoda davat do noveho laku a chromu. Nicmene, jako nejdulezitejsi beru, ze to udelalo radost svemu majiteli ... a ze na nasich silnicich je o dalsi pekny stroj vice, nota bene kdyz jde o znacku, ktera v nove produkci moc parady udelat nedokaze.
[Sim] (7.9.2015 16:08:33)
Hezká. Taky bych ji asi nechal v původní barvě, jestli to byla původní barva. Jinak hezká práce. Tento typ se moc nevidí (jak 356 tak model s boškou v masce). [Dolin] (7.9.2015 9:34:43)
Vypadá hezky. Hlavně, že je s výsledkem své práce spokojen majitel a dělá mu radost! [Ota] (7.9.2015 8:15:07)
Podle mého názoru byla škoda jí renovovat a když už renovovat tak do původního stavu. Ale je to tvoje motorka, takže hlavně, že jsi spokojený ty. [Sukin] (7.9.2015 7:51:39)
Ani zrenovovaná, ani patinová kejva nemá žádnou převratnou hodnotu a historickou už vůbec ne..jediné, co má na takové motorce hodnotu je její příběh - tzn ideálně od nějakého zajímavého majitele včetně dokumentace co s ní prožil včetně jím provedených úprav..
Takže tahle je hezká, ale největší cena má pro majitele, který si jí zrenovoval..a to že jí (snad jsem dobře pochopil) vlastnil jeho děda..
[mais] (6.9.2015 22:03:31)
zelyvel, ventil, chlup, LK, charlie.vlcak, klick - díky [k2j89] (6.9.2015 21:40:44)
Můj názor - je to tvoje motorka, tak si s tim dělej co chceš... těchle kejvaček je všude bambilion i v původním stavu, žádná rarita to podle mě není na to, aby se tu jawablázni museli dohadovat, jestli jsi udělal dobře nebo špatně renovací. Já osobně si myslím, že je nejdůležitější, že ti dělá radost. A pak, tak se udělala renovace, příběh motorky se píše dál a hlavně ať jezdí! Vždyť ona další šrámy zase schytá :). [zelyvel] (6.9.2015 21:25:15)
Vyhodit věci co na ni nepatří a bude OK [ventil] (6.9.2015 21:02:48)
k2j89 - mně se taky líbí. Než ji poskládat z nějakých vraků a pak tomu říkat patinovka s historickou hodnotou ?, to jsem raději pro renovaci.
Navíc její skutečnou cenu ukáže čas a kdo renovuje pro sebe, tak je mu historická cena šumák, páč to neprodává, to budou řešit až třeba jeho děti.
[chlup] (6.9.2015 20:54:47)
je fakt, že k renovaci je asi vhodnější zvolit horší kus, kdy náklady vyjdou cca stejně a práce je s tím třeba něco málo víc, každopádně bez ohledu na stav vstupní motorky je výsledek parádní :) [LK] (6.9.2015 20:30:49)
Mně se to líbí. Za dalších padesát let to tu patinu chytne taky. :o) [charlie.vlcak] (6.9.2015 19:19:32)
[k2j89] - mooooc pěkná ;) [klick] (6.9.2015 17:55:32)
(...natřít na růžovo s modrejma proužkama) [monty]
Dík za nápad při další bastlík. Bude mít barvu Leuchthellrot (RAL 3026) s linkama z reflexní šedé..
[klick] (6.9.2015 17:54:45)
jak jsem napsal je to každého věc, některým se to nelíbí a píši o patinovkách a sami mají v profilech naleštěné Jawy, místo shánění jiných dílů jsme ty poškozené opravili a prostě motorku udělali podle svého, děkuji všem za názory. [k2j89] (6.9.2015 17:42:02)
Taky se přidávám k těm že stačilo vzít tempo a přeleštit, popř. některé ty špatné díly poshánět v původním pěkném stavu na burzách aukru apod. Zrenovovat se dá každý vrak ale patinovka je jen jednou, je to každého věc ale pro mě je to zničený a ne zachráněný kousek [Jawa 350/354.04] (6.9.2015 16:50:45)
Pěkně udělaná 356!!ale souhlasím s ostatními..ta původní plechařina vypadála fakt pěkně.Co já bych za takovou dal.. [PavelZRX] (6.9.2015 16:31:52)
Stačilo vzít tempo a vyleštit ji, teď je z toho přeblýskaná motorka bez duše, která takhle nikdy nevypadala... [Kubas] (6.9.2015 15:19:46)
monty: hezký obrat historická hodnota, ale nikdo to nechce prodávat a máš pravdu je to naše motorka, vidíš fotky a nevíš jaký byl stav, hmmm a když k tomu budu dávat jiné díly z jiných motorek, kde bude ta historická hodnota? [k2j89] (6.9.2015 14:36:12)
rikša: věc každého jak se komu co líbí a čti pořádně, píšu rok výroby 1958 a že ji děda od nějakého podniku v roce 1965 s tímto sedlem koupil, ne že se v tomto roce montovaly [k2j89] (6.9.2015 14:30:49)
Sedlo, rychlopal a možná něco dalšího jsou detaily, to snad ještě doladíte.


Výfuk se dal třeba koupit jiný na inzerát, nebo přechromovat jen ten rezavý, nebo klidně nechat,jen díru zaletovat.
Stejně tak nádrž sehnat jinou stejnou s origo lakem, je jich dost.
Pořád by HISTORICKÁ hodnota byla větší než ted.

Když si koupíte starý obraz,taky vezmete tempery a přemalujete, protože byl zaprášenej? To nikoho nenapadne,ale s motorkama a autama to tak dělá kdekdo.


Ale co,je to Vaše motorka,můžete si s ní udělat, co chcete.(klidně natřít na růžovo s modrejma proužkama)
[monty] (6.9.2015 14:29:59)
Souhlas s Montym, ta motorka rozhodně nebyla v tak špatným stavu aby si zasloužila to co jste ji provedli, že by se v 1958 montovaly tyhle sedla... moc tomu nevěřím. [rikša] (6.9.2015 13:35:19)
nádrž se musela celá opravit, protože byl stržený závit ventilu a protékala, chrom na doutníčkách nebyl kvalitní, respektive na jednom byl od kyseliny z baterky naprosto vyžraný a vyžraný byl výfuk i skrz, nevím jestli jsme tím snížili historickou hodnotu motorky, ale opravit na ní jen něco co by tlouklo do očí nám zase přišlo naprosto špatné a tak se udělala komplet celá, někomu se líbí patinovky někomu zase ne. Také mám rád patinovky, ale musí to být ucelený celek a ne že je na motorce patina jen na něčem. [k2j89] (6.9.2015 12:15:01)
Proč mně napadá, že té motorky je škoda? Nebylo lepší ji jen rozebrat, všechno umýt, spasovat,opravit motor, případně domalovat linky a znovu složit? Zachovat lak i chrom, třebas byl poškozenej?

Můj názor je, že jste sice hezky pracovali,ale svou prací zničili historii a SNÍŽILI historickou cenu motorky.
[monty] (6.9.2015 11:50:46)
Pěkný, ještě bych nalakoval madlo a bude to eště lepší :) [Kuba z Neve] (6.9.2015 10:52:21)
Pěkný, pěkný, moc pěkný, ať dělá jen radost..když to vidím, tak se asi budu muset pustit i do mý 356 s motexem..ale asi o tom budu ještě pár let jen přemýšlet..správnej veteránista prej nespěchá :) [z477] (6.9.2015 8:53:56)
Hezky. At dela radost ;-) [verdom] (6.9.2015 6:15:55)
Marlboro: je to ve stavu v jakém to můj děda koupil, rok výroby 1958, ale koupeno od nějakého podniku v tomto stavu v roce 1965 [k2j89] (5.9.2015 22:18:54)
krásná... nicméně ten sportkovej rychlopal je na tom jak pěst na voko, stejně tak sedlo a zadní světlo z panelky. [Marlboro] (5.9.2015 20:32:08)
Moc pěkný kousek:-)Tohle byla kdysi moje vůbec první motorka.Koupená v 17 za 2 tis. co jsem vydělal na brigádě.Po letech podlehla vyšším cílům ale prodáno do dobrých rukou.Přeji mnoho km se štěstím v zádech. [Vrbák] (5.9.2015 19:30:05)
kryt řetězu samozřejmě je a víko zapalování taky,jen ještě nejsou namontována, díky za pochvalu :-) [k2j89] (5.9.2015 17:51:21)
No,co napsat,nádhera,ještě kryt řetězu a bude stoprocentní.Tak at slouží. [elstrem] (5.9.2015 17:45:34)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19