Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 18, poslední: 18.10.2015 11:32:0661240.Nejede nebo nestartuje
Zdravím, po pročtení diskuzí jsem našel pár podobných příkladů, ale nic, co by mi pomohlo. Tímto se omlouvám za duplicitu, pokud jsem něco přehlédl.
Mám J350 639, šroubek bohatosti 1 a 1/4 otáčky, olej Divinol (1:50); VAPE; Brisk N15C; – po zahřátí vynechává pravý válec. Nahodile. Někdy ujedu 100 km na jeden zátah, jindy už po 2 km přecházím na jednoválec. Zastavím, vyčistím svíčky (pravá je na tom vždycky hůř – ulitá; jinak obě jsou černé jak boty) a pak se někdy na chvíli chytí oba válce (někdy taky ne), ale velmi brzo opět motor přejde do jednoválcového módu. Zkoušel jsem přehazovat fajfky – bez efektu. Ta zásadní věc, kterou mi hlava nebere, je skutečnost, že když po této proceduře jedou oba válce, můžu to na neutrál točit až do červeného, a pořád jdou oba. Jakmile zařadím a rozjedu se, během několika metrů jede zase už jenom jeden.
Už se s touhle anomálií potýkám od jara: nejprv to vypadalo na předstih – dalo se VAPE. Pak začalo kravit zase, udělal se výbrus. No a po výbrusu, to je teď čerstvá záležitost, jsem ujel 130 km a je to tu znovu. Čiré zoufalství…
Tak chvilku to zabralo, ale zatím to vypadá dobře. Dík novému vzduchovému filtru a HT 95 se chod motoru zklidnil a zatím se to drží bez výpadků. Škoda, že sezóna na delší testy skončila.. Každopádně díky za rady. :) [muzzy2x] (18.10.2015 11:32:06)
Tak chvilku to zabralo, ale zatím to vypadá dobře. Dík novému vzduchovému filtru a HT 95 se chod motoru zklidnil a zatím se to drží bez výpadků. Škoda, že sezóna na delší testy skončila.. Každopádně díky za rady. :) [muzzy2x] (17.10.2015 20:37:06)
Karbec je bez clonky, typ Jikov 2855, nicméně je otryskován jako by ji měl - 100,72,40.Takže zkusím originální 95 (92?) a uvidíme, co se bude dít. :)Jehlu jsem dal na prostředek a filtr preventivně vyměnil. [muzzy2x] (13.9.2015 17:19:31)
Karbec je bez clonky, typ Jikov 2855, nicméně je otryskován jako by ji měl - 100,72,40.Takže zkusím originální 95 (92?) a uvidíme, co se bude dít. :)Jehlu jsem dal na prostředek a filtr preventivně vyměnil. [muzzy2x] (13.9.2015 10:20:47)
Zahradník: Pravdu máš jen z části. Pokud jsou značeny trysky podle SAE, tak číslo udává rozměr v desetinách mm. U nás se ale používá značení dle ČSN a tam číselné značení udává průtok kapaliny za jednu minutu. [jawarmaniak] (7.9.2015 17:01:45)
Jak mas nastaveny predstih? [Bakoun] (7.9.2015 16:24:01)
Aha. Takže dej jehlu na prostřední zářez. Takhle je to hrozně bohatý. A naopak šroubek bohatosti volnoběhu povol jen o půl až tři čtvrtě otáčky od dotažení - podle reakcí motoru. [Ota] (7.9.2015 16:17:22)
No měření profuku by bylo určitě ideální, ale to asi doma v garáži hnedtak někdo nemá. ;) [verdom] (7.9.2015 15:59:10)
Jo abnormality se nevyřazují. Nedávno sem koupil trysku na čtyřku co měla trojúhelníkovou díru.
Jo TWN je kvalita velebnosti.
[Jirka77] (7.9.2015 15:41:24)
Trysky se neměří na průměr, ale na profuk případně průtok vody. Podle výsledku se má vyrazit popis. Smysl je ten, že každá tryska označená stejým číslem by měla mít stejný průtok v určité toleranci, ale skutečný půměr není až tak podstatný. Potíž je dnes v tom, nakolik přesně se dnes trysky vyrábějí (čajna ...) měří a značí. Jestli to třeba z důvodu ušetření neznačí rovnou bez ověření profuku a ani abnormality třeba nevyřazují. [Zahradník] (7.9.2015 15:05:49)
Tak měřit se musí hlavně opatrně, abys dirku v trysce nepřerobil na větší průměr. ;) Jedna možnost je měřit válečkovým kalibrem (měrkou) http://www.microtes.cz/valeckove-merky-skladem.html Další možnost je měřit na profilprojektoru (bezkontaktní), ale obojí je pro běžného smrtelníka problematické a zbývají dvě možnosti. Koupit novou trysku a věřit, že je O.K. a nebo vzít jehlu a opatrně zasunout do trysky. Díky jejímu konusu ji v místě zastavení o otvor trysky změřit mikrometrem. Ale skutečně VELMI opatrně, ta stěna tam je slabá lehce zvětšíš průměr a i vlastní měření není extra přesné. [verdom] (7.9.2015 14:42:42)
Teď se zeptám jako lama: přeměřit trysky jak? Čím?
Po záběhu mám ujeto právě 130 km. Ještě jsem neupřesnil, že právě na záběh jsem poměr mazání snížil na 1:33. To jen pro pořádek.
Jehla je na 1. zářezu odspodu. Přiznám se, že nevím, jak jestli tam clonka je nebo ne, takže to rozeberu a budu schopen dát přesnější informace.
[muzzy2x] (7.9.2015 14:37:03)
Teď se zeptám jako lama: přeměřit trysky jak? Čím?
Po záběhu mám ujeto právě 130 km. Ještě jsem neupřesnil, že právě na záběh jsem poměr mazání snížil na 1:33. To jen pro pořádek.
Jehla je na 1. zářezu odspodu. Přiznám se, že nevím, jak jestli tam clonka je nebo ne, takže to rozeberu a budu schopen dát přesnější informace.
[muzzy2x] (7.9.2015 14:10:01)
Ty trysky jak píše Ota to chce mít v souladu s typem karbu. http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html Ale bohužel, někdy čísla na nich nesedí s realitou a je dobré si to opatrně přeměřit a nebo koupit nové (ale samozřejmě, ani nové nemusí sedět). Krátkodobé ochuzení (jen na test zda by to mohlo být bohatou směsí) lze odzkoušet vyndáním vložky filtru, ale nejezdit daleko, hrozí zadrbání a mnohem lepší je laborace s tryskama (použít jen v nouzových podmínkách) [verdom] (7.9.2015 13:48:50)
Píšeš, že jsou svíčky černý. Viděl bych to na moc bohatou směs. Ovšem pokud zajíždíš (nepíšeš, kolik km máš ujeto po výbrusu), tak je bohatší směs na místě. Protože šroubek bohatosti volnoběžné směsi máš nastaven na pozáběhové hodnoty, zaměřil bych se na polohu jehly, popř. velikost HT či PT (72), zda odpovídají předepsaným hodnotám - u HT, zda je použitá tryska v souladu s tím, zda máš karbec bez clonky (92) nebo s clonkou (100). Samozřejmostí je čistej filtr. [Ota] (7.9.2015 13:03:55)
Ano, to je pravda, VAPE nemá nijak přehnaně "svítící" jiskru. Vůbec za dne je hůře vidět, ale stačí. Trochu pomůže i sklepávání elektrody svíčky na cca 0,5mm. [verdom] (7.9.2015 12:32:11)
Díky, zkusím proměřit. VAPE je nové, dělané v květnu, a s ním přišly i nové kabely, fajfky apod.; tahle závada se projevila už před ním. Teoreticky by to mohly být dvě závady projevující se velmi podobně.
Další zvláštností, možná nesouvisející, je fakt, že jiskra na svíčkách je s VAPE výrazně menší než byla bez něj...
[muzzy2x] (7.9.2015 12:18:07)
Jednou jsem také laboroval s podobnou anomálií a bylo to nakonec fajfkou. V dělící rovině jakoby probíjela a nahodile blesknulo VN přes ní k hlavě motoru. Bylo to vidět až večer v garáži. Fajfka byla odrušená a tak jsem jí zahodil a nahradil obyčejnou krátkou bakelitkou a je klid. Někdy podobné hovadiny dělá VN kabel (tedy pokud je třebas uhlíkový a přelámaný a nebo měděný a po smrti. [verdom] (7.9.2015 12:07:02)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,094 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19