Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Jawa 250/590 [Randi](7.9.2015 12:30:29)
Příspěvků: 13, poslední: 10.9.2015 7:57:2861241.Informace
Renovuji Jawa 250/590 Sport.
Když postavím motorku na hlavní stojan, přední kolo je nad zemí jen tak tak ... Nemám jistotu, že na motorce je správný stojan.
Mohl by jste někdo, kdo máte doma Jawu na 19" kolech změřit výšku hlavního stojanu. Moc děkuji.
Tak dík za odpovědi.
Asi bude fest obroušený, protože skoro vůbec nečouhá pod výfukem a musím jej lovit ...
[Randi] (10.9.2015 7:57:28)
Vomi: O drbání v zatáčkách mi povídej.
Na Stelvio jsem letos nějaký hliník taky nechal. ;)
[verdom] (7.9.2015 20:25:02)
[verdom]: to taky není špatný nápad namontovat na to "otěruvzdornou" vrstvu železa. A při průjezdu zatáčkou by to mohlo i hezky zajiskřit. Popřemýšlím o tom [Vomi] (7.9.2015 19:12:56)
Vomi: Dělali jsme i stojan, kde se dolů po navaření a zarovnání na zápustné šrouby našroubovalo 3mm nerezu. Je to obrysově zabroušené, ale vidět to samozřejmě při stání na betonu trochu je (na trávě vůbec), nicméně to vydrží o mnoho víc. [verdom] (7.9.2015 18:20:48)
Asi si taky ten hliník dovařím. Máte někdo představu z čeho ten stojan je? Tipuji silumin AlSi10 nebo +- něco podobného. [Vomi] (7.9.2015 16:33:36)
Jednou jsem drobínko nedobrzdil a o auto přede mnou jsem ohnul vidle. Funkční byly, na první pohled neznatelná změna. Ale na stojánku se to poznalo - najednou bylo kolo skoro na zemi. [j-z] (7.9.2015 16:30:19)
i já nechal jsem na stojan 354 navařit 1 cm hliníku [ventil] (7.9.2015 15:45:03)
[Randi] > spis nez na mereni delky se zamer na:
- tvar spodni casti (podle toho zjistis, kolik hliniku ti chybi od novyho stojanu)
- vycvachtanost ok (obvykle se casem vymelou do ovalu, takze to na cepu ma nekolik mm vuli)
- sklon stojanu, pokud na nem motorka stoji (ono to souvisi s vymackanyma okama; i sebedelsi stojan nepomuze, kdyz je moc sikmo)
Vsechny tyhle veci staci porovnavat "od oka" podle fotek dostupnych na webu.

A jen tak pro doplneni ... 592 mi na origo stojanu na rovnem betonu stoji bez problemu s 18" kolem (misto origo 16"). Podobne to mam na 352, tam mam vpredu dokonce 19" (misto 16"). A pritom jedna 453 mi na origo stojanku nestala spolehlive (= na rovnem betonu na stojanku mela obe kola oprena o zem) ani s origo kolama.
[Sim] (7.9.2015 15:10:41)
A taky jestli nejsou širší pneu než předepsané. Jednou jsem dal na mopedu 2.25 místo 2.00 a stojánek už nedosáhnul. [Jad] (7.9.2015 15:02:10)
Na 354 mi chybí u stojanu více jak centimetr, ten hliník mizí před očima. Další možností je koupit bočák. Ale je pravda, že na sportku jsem jich moc neviděl. ;) [verdom] (7.9.2015 14:48:36)
Jak píše Vomi, rovnost podkladu má vliv větší než malý - když svoji čízu postavím na hlavní stojan v garáži, tak na některých místech se přední kolo dotýká podlahy, na jiných je dobré 4cm ve vzduchu..přitom podlaha (beton) je na pohled zdánlivě rovná :)
Další věc je obroušení stojaná používáním - o 1cm kratší stojan (což není za desítky let používání nereálné) sníží předek motorky přibližně o dvojnásobek. Lze řešit buď jiným méně opotřebeným kusem či dovařením a následným obrobením do původního tvaru.
[z477] (7.9.2015 14:30:11)
Možná hloupá otázka, ale kde jsi to zkoumal? Musí to být rovná a pevná podložka, jinak to může zkreslovat. Mám na panelce originál stojan, a když jí takto postavím třeba na trávě, tak kolo v podstatě ve vzduchu není vůbec - jen není zatížené. Taky už je dost provozem obroušený a to udělá dost samo o sobě. Kdybys tam měl stojan na 16" kola, tak dle mě by motorka vůbec nestála [Vomi] (7.9.2015 14:19:46)
Asi bych to vzal logicky. Pokud ten stojan co tam máš je krátký, tak jej změř a sháněj delší. Pokud budeš chodit po burzách, tak si to oměříš sám a pokud to budeš kupovat přes net, tak prodejci u stojanů píší, na co to je. Protože oměřování výšky u starých a obroušených stojanů asi bude u každého jiné. [verdom] (7.9.2015 13:59:01)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19