Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 27, poslední: 11.9.2015 14:05:2661252.Tuning a přestavby
Komu se ještě do ruky nedostaly záříjové ČMN - http://jpeg.cz/images/2015/09/08/jETkI.jpg

A když už jsem u těch článků, zrovna jsem scanoval pár starých časopisů, kdby si chtěl po večeru někdo počíst.

Příprava motocyklů k soutěžím - Mladý technik IV./4 - http://uloz.to/xLBf8813/priprava-motocyklu-pdf
XXI. Heinzova motocyklová soutěž - Mladý technik IV./23 - http://uloz.to/xsSkrQxF/00006-scan-2015-09-07-09-11-00-pdf
Tatra monopost - Věda a technika mládeži 10/1955 - http://uloz.to/xpQeQDxC/tatra-monopost-pdf
Strážci vaší bezpečnosti - Svět motorů č.14 - http://uloz.to/xeD2RCuS/00014-scan-2015-09-07-09-14-04-pdf
Jubilejní TT - Svět motorů - Svět motorů č.14 - http://uloz.to/xYoUvVSq/tt-pdf
Ve vcerejsim autosalonu meli Enfielda, s povrchovou upravou medi a patinovanim ... vubec to nevypadalo zle.
Jen me zarazilo, kdyz rikali, ze je kvuli tomu ta motorka o nejakych 10 kilo tezsi :-D
[Sim] (11.9.2015 14:05:26)
Korozi jde předejít nástřikem roztoku s inhibitory koroze. Pak se vesele může klidně aplikovat ten bezbarvý lak. Mám takto ochráněné otryskané plechy a bez základu už jsou 4 roky bez známek koroze a bez jakéhokoliv základu. [jawarmaniak] (10.9.2015 23:33:54)
nevím, já si věci lakuju. To co jsem psal mi říkal umělecký kovář, když jsem na něj koukal kdesi na Šumavě. Ukazoval mi svůj kovaný vývěsní štít (rozhodně byl na dešti velmi dlouho) a říkal to co jsem napsal. Akorát ukazoval na kapky pod štítem na zemi, že při velkým pařáku a svícení slunce občas něco ukápne. [Kosťa] (10.9.2015 15:09:59)
Každopádně to není ochrana před deštěm. Zabrání to korozi od spocených rukou, nebo vzdušné vlhkosti. Jakmile povrch zmokne, rezne to. [Wiku] (10.9.2015 14:48:52)
Kosťa: lněný olej (fermež), nebo řepkový olej fungují podobně. Není potřeba do toho namáčet do ruda rozžhavenou ocel. Je potřeba taková teplota, aby se olej na povrchu žhavého kovu připekl. Mám takto udělané stranové klíče nebo třeba montpáky. [Wiku] (10.9.2015 14:47:25)
Jsem rad, ze se debata plodne rozjela :) Galvanizace je reseni, ale pak nejspis nebudou videt pripadne ryhy od smirku a rozbrusky, nebo ano? V clanku psali o bezbarvem laku, ale prave zkusenost je takova, ze to po case zacne delat rezave pavuciny pod lakem, protoze tak neni zadny zaklad... [mickael] (10.9.2015 14:02:13)
nemluvím o nádrži, ale o tom, jak udržují kováři svoje výrobky bez lakování a galvanizace. zahřát je potřeba pořádně, červený žár je dobrý. princip je ten, že železo za té teploty už musí reagovat tepelnou dilatací, jinak se fermež nenatáhne. U té nádrže tuším psali, že to vyleštili a přetáhli bezbarvým lakem, ne? [Kosťa] (10.9.2015 8:21:52)
Kovový vzhled u kovu lze rozumně zachovat asi jen galvanizací. Vše ostatní buď je vidět nebo na dešti zrezne. Galvanizace je buď dekorační nebo technická. A druhů je mnoho: http://www.galvanotechna.jn.cz/nabidka.html
a některé vypadají skutečně jako kov bez povrchovky.
Ta dekorační galva je na venek do deště také bída, nicméně asi lepší než chytat jezevce a nebo si zkroutit a vyžíhat nádrž. ;)
[verdom] (10.9.2015 7:39:00)
Což nořit, ale spíš jak jí rozžhavit? Musí to být do ruda, nebo stačí např. ohřát v troubě? [Jad] (9.9.2015 17:56:20)
ale jak nořit nádrž? [nunici] (9.9.2015 17:24:24)
Po přečtení "jezevčí sádlo" mě jako první napadlo, kolik asi bude potřeba jezevčíků na tu nádrž. Až pak mi došlo, že se jedná o sádlo z jezevce a ne z jezevčíka :-) [Marlboro] (9.9.2015 16:41:42)
ponoření rozžhaveného železa do fermeže je trvalé řešení. mám tak namořené nářadí do krbu, na chatě mám v zimě vlhko, rezne všechno, a tohle ne. 20 let. [Kosťa] (9.9.2015 16:28:22)
mickael: viděl jsem na ferrari, že měli tlakovej odlitek potaženej vrstvou, která zaručovala, že to vypadalo jako odlité do písku, drželo to dobře, odražené to bylo jenom tam, kde s tím někdo fláknul o zem - každopádně by to byla cesta i pro totohle - mít na tom potaženou pasivační vrstvu se vzhledem surového kovu [mais] (9.9.2015 11:23:56)
Jasne, porad to potirat nejakou konzervaci lze, ale to je prakticke snad jen u tech showbiku, jednalo se mi o trvale reseni... [mickael] (9.9.2015 10:27:15)
houbelec jezevčí sádlo. Za horka do fermeže, nebo to potírají voskem. [Kosťa] (9.9.2015 10:13:12)
Mickael - zeptej se starých zkušených kovářů, na Helfštýně mě to taky vždycky udivuje ale svůj recept na uchování vzhledu krom rad typu jezevčího sádla nikdo neprozradí... [nunici] (9.9.2015 8:53:35)
Bastlič Bady: To taky existuje? [Ota] (9.9.2015 8:20:44)
mickael: napadá mě jestli to neni třeba bezbarvej komaxit...? [Bastlič Bady] (9.9.2015 7:30:31)
Me by zajimala ta povrchova uprava nadrze. Chtel jsem si tak jednou udelat jeden projekt (nejawsky) a co jsem vsemozne nasel, tak neexistuje zarucena metoda, jak uchovat vzhled holeho kovu, vzdy to pry pod bezbarvym lakem zacne casem reznout... A to muzu u nejakych mensich dilu co jsem delal potvrdit, po par letech se zacina objevovat rez, kdyby to bylo vystavene vode, tak asi mnohem driv. Takze bud to bude majitel skladovat v suchu a nebude na tom moc jezdit (to se asi da cekat) nebo maji v matesmoto nejakou jinou metodu :)
Jinak jako showbike se mi to docela libi, na jezdeni to neni...treba jen ten primy filtr by mel v desti bez zadniho blatniku zivotnost tak maximalne par kilometru a s nim i cely motor...
[mickael] (8.9.2015 21:54:53)
pokud vím, tak to byla zakázková stavba na přání zákazníka. Zedník taky neřekne, že ten dům se mu nelíbí, tak ho stavit nebude. [maspe] (8.9.2015 20:53:13)
bohužel se hustokrutopřísnariánství začíná cpát do všeho :(, viděl jsem z jaw postavená nádherná kafíčka typu dobovka, bohužel, dneska je to další modní doplněk jak psík s ratlíkefektem [mais] (8.9.2015 20:23:31)
A omlouvám se Kulichovi, ve svém idiotském rozhořčení jsem zapomněl poděkovat za oscenování zajímavého čtení. Doma si to stáhnu a rád si počtu.

Díky, pane Kulich :)
[70CB750] (8.9.2015 17:24:08)
Zas je to cosi, postavený z jawích dílů napříč věků. Nemlich totéž, jako když jsme stavěli houmkrosy z kdečeho, co se zrovna namanulo, blízko tomu, že Sportard má čtyřicítkovou nádrž, božský californian tisíckrát jinak.. Akorát snad s lepším vkusem a zpracováním, nevím. Koneckonců mi to může bejt fuk. Někdo to dělá, protože ho to zřejmě baví anebo protože to někdo chce a je ochoten za to zaplatit. Takže je to asi v pořádku, ale na prdel z toho nějak nepadám - ale díky za informaci. [charlie.vlcak] (8.9.2015 17:16:25)
Tyhlety módní přestavby jsou prokletí. Zrovna minulej tejden jeden takovej něco postavil, nacpal do toho gumy jak prase - dopředu dozadu obě stejný - a pak se ptal jak to zařídit, aby mu to ve dvou nedřelo o spodek sedla, protože blatník samozřejmě neměl.
Asi jsem stará konzerva, ale připadá mi, že tihle stavitelé jsou hrozně háklich když si člověk nesedne na prdel před jejich vizí, znám jednoho na Novém Zélandu, ten rozdrbal solidní patinovku 750 a dělá z ní Steam Punk. To se mi vždycky chce grcat, když vidím ty idiotský měděný trubičky a vozdobičky. Jezdit se na tom moc nedá, ale zas to kurva vypadá jak kdyby sumec ošukal nákupní vozejk.
[70CB750] (8.9.2015 16:27:19)
Ano, vypadá to zajímavě, ale i když v článku tvrdí opak, je to pouze showbike na krátké jízdy za pěkného počasí, a to díky chybějícímu zadnímu blatníku, přednímu blatníku jen pro ozdobu a už na první pohled tvrdému sedlu. Zkrácení přední vidlice jistě taky jízdním vlastnostem neprospělo. Přímé sání v kombinaci se staršími doutníky podle mě bez zkoušení na brzdě může vést jedině ke snížení výkonu. Nicméně je dobrý, že se vůbec do takovéhle přestavby Jawy někdo pustil, a že si jí nechal udělat na zakázku a nejedná se tudíž jen o stavbu garážového kutila. [Ota] (8.9.2015 16:20:56)
Jawa 640 Brat - což o to, vypadá to zajímavě, zaplaťbůh za každý pokus oživit prodej. Jen mě osobně by z praktického hlediska vadila absence zadního blatníku, že není k čemu přidělat SPZ a ta totální absence jakéhokoliv krytu řetězu - s tím to nemůže projít technickou a ani z hlediska bezpečnosti to není gut. Jinak palec nahoru.
BTW pobavilo mě tvrzení, že 6.výbrus = objem skoro 400 ccm :-D (pokud mi v hodinách matematiky nelhali, tak je to zvýšení z 343 na 361 ccm).
[Peterson] (8.9.2015 15:48:46)
A hned nahoru, není to dotaz, kdo chce, ten se teď mrkne, jinak to může zmizet pod nánosem oleje, předstihů a nefungující elektriky. [Kulich] (8.9.2015 15:03:57)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19