Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Kolik oleje? [dalzap](9.9.2015 20:49:53)
Příspěvků: 29, poslední: 12.9.2015 11:15:5961259.Oleje, mazání ...
Ahoj,

tak uz budu konecne startovat renovovanou kyvacku :).

Mel bych ale dotaz ohledne redeni benzinu.

Aby se mi nezasirǎ vyfuk apod., koupil jsem olej Repsol 2T - specifikace JASO M345 FB, ISO-L-EGD, API TC. Rad bych se zeptal, v jakem pomeru redit benzin, kdyz je motor po kompletni go - vybrus, klikovka, loziska, hridel apod.

Moc Vam dekuju za odpoved.

Petr
Jaromír: Záleží na to, jestli byl motor po GO zajetý. nebo ne. Tím, že karburátor nastavíš na záběh a dáš do benzínu víc oleje, určitě ničemu neuškodí. Jízdou pak poznáš, jak na tom motor je. Hlavně, aby nebyl zevnitř narezlý. [Ota] (12.9.2015 11:15:59)
pokud je svíčka černá je to moc bohatý nebo to špatně pálí ( předstih, cívka) [Klouzek] (12.9.2015 9:50:05)
Pánové děkuji. A při zpětném pohledu se opravdu omlouvám za tak dementní dotaz, vždyť mě to mohlo trhnout, že to nebude 20 l oleje na 1 l benzínu. :-) No ale už to chápu. Nicméně, hrdlo karbecu těsní, benzín muže přitékat proudem a vše by mělo těsnit. Elektro je ok a je nové. Akorát při přeplavení plovákové komory benzin proteče do airboxu. Jo a svíčka je černá. GO bylo děláno před 35 nebo 40 lety před odstavením do garáže. Až teď po renovaci se to vše oživuje tak aby to bylo OK. Neměla by se posunout jehla šoupátka o zářez nahoru, tak jako při zajíždění, jelikož je motor po GO. ? [Jaromír] (12.9.2015 0:12:35)
Pánové děkuji. A při zpětném pohledu se opravdu omlouvám za tak dementní dotaz, vždyť mě to mohlo trhnout, že to nebude 20 l oleje na 1 l benzínu. :-) No ale už to chápu. Nicméně, hrdlo karbecu těsní, benzín muže přitékat proudem a vše by mělo těsnit. Elektro je ok a je nové. Akorát při přeplavení plovákové komory benzin proteče do airboxu. Jo a svíčka je černá. GO bylo děláno před 35 nebo 40 lety před odstavením do garáže. Až teď po renovaci se to vše oživuje tak aby to bylo OK. Neměla by se posunout jehla šoupátka o zářez nahoru, tak jako při zajíždění, jelikož je motor po GO. ? [Jaromír] (11.9.2015 23:43:57)
S tím souhlasím [Klouzek] (11.9.2015 17:12:01)
Klouzek: já jsem slyšel o tom, že nadnáší zejména hloupost.. [mais] (11.9.2015 12:06:53)
repsol dává křííídla :) [Klouzek] (11.9.2015 11:07:26)
dalzap:

Stáhni si manuál k vozidlu a přečti si jej.
Zcela určitě obsahuje údaj, jaký poměr olej/palivo se používá v záběhu a pak v dalším provozu.
[Venca_n] (10.9.2015 16:08:48)
Klouzku ty ses fakt dement furt dokola si jedes tyhle sracky co nikoho nezajimaj akorat kvuli tobe nejakej novacek zadre.. [Majkl] (10.9.2015 15:31:35)
Jaromír:ano, je to poměr olej/benzín. Ten poměr 1/50 je na záběh Jawy 353 málo, to je tak na stroje s valivým uložením pístního čepu a po záběhu. Platí, že čím je to číslo ve jmenovateli zlomku větší, tím je směs na olej chudší (jeden litro oleje se naředí více litry benzínu), takže jak říkáš - záběh 1/20, po záběhu 1/33.

To že ti to kucká, vynechává bude způsobené něčím jiným. Přicpané sání ("hadr v sání", ucpaný filtr vzduchu), nedostatečně dotékající benzín do karburátoru (je dostatečně průchodný kohoutek?, kanálky a trysky v karburátoru přicpány?), nesaje někde falešný vzduch? (hrdlo karburátoru, gufera?), nebo problém v elektrice - občasný zkrat?
[Peterson] (10.9.2015 15:19:10)
Jaromír: taková malá úloha... 1 litr oleje na 20 litrů benzínu je větší nebo menší poměr než 1 litr oleje na 33 litrů benzínu... Nebo že by to mělo být naopak? Litr benzínu na 20, resp. 33 litrů oleje...? ;) [ladis] (10.9.2015 15:16:33)
Ahoj. Chápu-li to správně, tak ten poměr je olej: benzínu? Teď jsem dal pro zajetí 1:50 na kyvku. 353/ typ 04. Ale zjistil jsem problém, motor se nerozjede pořádně a pak za jízdy kucká. Takže jezdím přírazem. :-) Takže na začátku se má mazat 1:20 to je více oleje že? A potom max 1:33 tj. méně oleje, že? Díky za pomoc, jsem v tom nezaběhlý. :-) [Jaromír] (10.9.2015 14:24:43)
Jad: podle principu homeopatie stačí na začátku kápnout do nádrže jedna kapka Repsolu, pak stačí už je lít čistý benzín - musí se tedy vždy pořádně promíchat - benzín si pak stále předává a udržuje informaci a vlastnost, že maže, i když už je třeba překročena Avogradova konstanta, tj. v přípravku se s největší pravděpodobností už nevyskytuje ani jedna molekula účinné látky... :-D

K věci... u Jawy je jak už bylo řečeno důležitá spíš kvantita, než kvalita. Tj. použij v dostatečném množství (u bronzu nejméně 1:33) jakýkoliv olej do dvoutaktu - motocyklový! Tj. ne olej do zahradní techniky (toho bych se bál kvůli biologické odbouratelnosti, tj. že po čase může v nádrží zdegradovat a je zaděláno na problém). Pak už jen záleží jestli ti vadí, že některé oleje víc hulí a karbonují než druhé...
[Peterson] (10.9.2015 12:03:37)
Klouzek: Tak to mě pobavilo - Repsol je tak dobrý olej, že se tam nemusí dávat vůbec:-) Logiku to přece má: lepšího oleje stačí míň a nejlepšího nic:-) A stačí koupit jedna flaška, co už vydrží navěky, nebo se musí po vypršení expirace vyhodit a koupit nová? A stačí ji mít postavenou v garáži, nebo je třeba jí vozit s sebou? [Jad] (10.9.2015 11:36:01)
Jejda, zase oleje a klouzek se svým smrtikoktejlem por 2T motory v poměru 1:100 ;) JAWA byla stavěná na téměř jakýkoli olej a je nutné jen dodržet rozumný poměr a v rámci předejití špekulací asi ideálně poměr daný výrobcem motoru. Pokud jezdíte na srazy a nebo ve skupině, chce to s ohledem na ty, co jedou za mnou něco méně hulivého a pokud se nerad vrtám v motoru a výfucích i něco co moc nekarbonuje. Jinak je to skoro jedno co tam nalejete. Svět se dá objet dokola i s jakýmkoli motorovým olejem. Viz Sucháčova jízda kolem globusu. ;) Já jezdím TSF popř 510 a nyní testuji Lavio. Vše celkem pohoda. [verdom] (10.9.2015 6:32:57)
No nevim pánové,zkoušel sem motul 510 po zajetí,paráda nekouří 1:40 dobře táhne,TSF před tím 1:40 taky dobrý.510 byla lepší na poslech.Dnes z nedostatku, obyč M6AD 1:30 a je to jak ten motul 510.Hulí jen strašně v kopcích,výfuky se vypalují.Dle mě ,je tento motor stavěn na vše co može a je toho dostatečné množství.Jezdím na to panelku,babettu,motokolo,křovinořez i koloběžku xg 10.Tak že litina i nicasil.Možná že kecám blbosti ale jede to vše.Nebráním se poučení od vás, jež jste odborníci va ty naše 2takty.Jen když si vzpomenu co asi lili ti vietnamci, thajci,kambodžani do mých srojů ,mynsk a podobně....... [Pierre] (10.9.2015 3:04:39)
Slyšel jsem na srazu, že Repsol to umaže i 1:50 na záběh, po 1500km 1:80 a po úplném zajetí i 1:100, je to přece LEPŠÍ olej PLNÁ SYNTETIKA !!! Ta nekarbonuje a hlavně nekouří !!! Staří závodníci ze srazů kteří mažou Jawu SPecial 250 1:50 říkají kupujte lepší oleje jsou dobré. Nejlepší prý je zajíždět kejvačku na plnou syntetiku protože tam co nejrychleji vznikne to správné opotřebení a nikdy se to pak už nekousne ani když se jede bez oleje a to je prej ověřeno odborníky na renovace. [Klouzek] (9.9.2015 23:43:25)
Ok, moc dekuju za rady.

Uz to i skytlo, jen mi doslo, ze je nevhodne vuci sousedum startovat v 11
Vecer :)))
[dalzap] (9.9.2015 23:08:15)
Tak to potom maximálně 1:33. Jen kdyby tam byly jehličky nebo klec, tak se může mazat méně. [Jer250] (9.9.2015 22:49:42)
Tak je tam bronzové pouzdro. [dalzap] (9.9.2015 22:28:21)
A je teda horní oko ojnice s bronzovým pouzdrem nebo tam jsou sypané jehly či klec? [Jer250] (9.9.2015 22:14:29)
Vyrobce teda nevim :/. Vybrus delal pan Padalík [dalzap] (9.9.2015 22:00:16)
nejlevnější motorák v kauflandu v akci, záběh 1:20 a pak 1:33. tradá ! nejvíce ale záleží jaký máte píst (výrobce?) [dejvV] (9.9.2015 21:59:04)
Strasne Vam dekuju za rady :).

Tu motorku budu mit pro opravdu svatecni jezdeni, tak jsem koupil plnou syntetiku, abych nezasiral motor a vyfuky karbonem, kdyz je vse nove (repasovane).

Dam teda 1:20, nacham bezet a potom velmi opatrne budu zajizdet.

Dekuju :)
[dalzap] (9.9.2015 21:52:40)
U těchto strojů ani tak nezáleží na kvalitě, jako na množství. Napřed jsem jezdil Mogul TSF, ale jak cena stoupla nad 120,- Kč za litr, přešel jsem na Lavio za 90,- Kč/ litr a na něj jezdím všechny stroje. [holdas] (9.9.2015 21:22:12)
A důležité je nastavit si karburátor pro záběh - jehlu výš a lehce obohatit směs. Takto to mít nastavené do doby, než bude motor volný - po vypnutí klíčku se nezaběhnutý motor zastaví v podstatě hned, volný motor se ještě několikrát převalí. [Jer250] (9.9.2015 21:17:30)
1. nádrž 1:20, další do 2500 km 1:25 a po zajetí max. 1:33. Píst je asi určitě na bronzovém pouzdru. [holdas] (9.9.2015 21:15:07)
Tak na první start 1:15-1:20 a motor nechat pár minut volnoběhem pořádně zahřát. Není dobré to syrové nastartovat, skočit na to a jezdit. První nádrž klidně 1:20. Dále do 1500 km 1:33 a potom 1:40. Víc ne. [Jer250] (9.9.2015 21:14:14)
Mozna jeste doplnim, ze klikovka je na jehlach - jestli na tom zalezi. :) [dalzap] (9.9.2015 20:53:07)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19