Příspěvků: 12, poslední: 12.9.2015 15:58:2561269.Nejede nebo nestartuje
Ahoj,
tak Vás opět otravuju ohledně mého problému - nastartovat renovovanou kývačku 250/353-03 (spínačka v nádržiú) po komletní renovaci.
V kostce mi nejde prostě motorka oživit. Zkoušel jsem, jestli motorka háže jiskru - problém je ale v tom, že jiskru háže pouze v případě, že je spínací skříňka úplně vpravo - podle manuálu je to poloha "zapnuto" - zapalování přímo z dynama. Pokud dám klíček do standartní polohy pro nastartování, motorka neháže jiskru.
Mohli byste mi prosím v tomto poradit? Bohužel aktuálně nemám v okolí nikoho, kdo by mi s tímto poradil a já, jakožto náctiletý jsem na těchto strojích zatím moc nenajezdil.
Moc Vám děkuju za pomoc.
Petr
Ahoj,
ještě jednou děkuju všem za rady.
Problém byl v tom, že růžice ve spínačce byla v absolutně nesmyslné poloze - teď to svítí kdy má a háže jiskru kdy má, takže paráda :).
Už to i vrčí, takže poladím nějaké věci typu brzdy apod. a můžu zkusit ujet prvním pár metrů :).
Petr
[dalzap]
(12.9.2015 15:58:25)
Podívej se tady do sekce Technika / Knihy / JAWA 125, 175, 250, 350. Tam najdeš základní sestavení spínací skříňky, respektive její spínací hvězdice.
[pmr]
(11.9.2015 19:20:22)
Foto nemam, ale myslím si, že bys to mohl dát dokopice z obrázků z manuálu, jak a co se má spínat ;)
[JZ]
(11.9.2015 16:03:39)
Problem bude zrejme ten, ze pri skladani spinaci skrinky jsem asi nedal presne ten prepinaci mechanizmus. Protoze kdyz to mam v poloze nula, tak sviti slabe svetlo apod. - proste spatne.
Mate prosim nekdo foto, jak by ten vnitrek mel byt usazen?
Moc dekuju za pomoc.
[dalzap]
(11.9.2015 15:20:19)
Zem myslim samozřejmě kostru....
[JZ]
(11.9.2015 14:58:41)
A mimochodem jak se chová hlavní světlo, klakson a zadní světlo v polohách 0), 1), 2) a 3) (spodek klíčku odprostřed do prava podle manuálu)? Mělo by to být
0) nesvítí nic, troubí
1) nesvítí nic, troubí, mělo by být napětí na drátu k cívce.
2) svítí obrysovka vpředu i vzadu, troubí, mělo by být napětí na drátu k cívce.
3) zhasne obrysovka a rozsvítí se hlavní žárovka vpředu a svítí obrysovka vzadu, troubí, mělo by být napětí na drátu k cívce.
Zároveň bych pro zkoušení odpojil kontakt 15 na cívce a na takto volném drátu měřil v polohách 0-3 napětí proti zemi - kromě polohy 0 by tam mělo být +- 6V.
[JZ]
(11.9.2015 14:57:32)
Omlouvám se za "šupnahoru" - neuvědomil jsem si to.
Tou polohou klíčku myslím to, že spodek je úplně vlevo - tedy že klíček jsem otočil po směru hodinových ručiček do maximální polohy - zapalování přímo z dynama.
Elektriku jsem dělal novou - koupil jsem si sadu a vše by mělo být ok. Postupoval jsem přesně podle návodu a nejsem si vědom nějaké chyby (několikrát jsem procházel). Připojení na vývod 54 a akumulátor 30 také sedí.
Spínačku jsem rozebíral a zahumusená není.
Relé jsem nijak neřešil - může být v tom problém?
Děkuju
[dalzap]
(11.9.2015 14:34:52)
g) Máš dobře nabitou baterku?
Jinak co se týká otestování cívky, kladívek a svíčky... Tak bych na prasáka spojil (třeba čokoládou) vývod od baterky s vývodem zapalovací cívky a zkusil to nakopnout.
[JZ]
(11.9.2015 14:32:05)
Tak za
a) za šupnahoru Tě tu nikdo moc nepochválí.
b) máš to asi rozbitý
c) kdo (a jak) tahal novou elektriku - máš správně natahný dráty? Hlavně cívku připojenou na vývod 54 a akumulátor k 30?
d) rozebíral jsi spínačku během renovace - špatně složená, zahumusená vazelinou...?
e) jaké máš relé a funguje?
f) čemu říkáš úplně vpravo?
[JZ]
(11.9.2015 14:23:16)
Ahoj. Pro doplnění dotazu používej úpravu. Nepřidávej koment. Způsobíš tím "šupnahoru", které nejsou v oblibě. Jinak klíček "úplně vpravo" bereš jak? Jako že spodek klíčku jde doprava? To není poloha zapalování z dynama ale zapnuto s potkávacími světly. Start přímo z dynama je spodkem klíčku úplně vlevo (otáčení po směru ručiček). Normální start z baterie je od středu jedna poloha proti směru hodin. Ampérmetr ti můsí skočit do mínusu (trochu nebo moc, podle toho jestli je sepnutý kladívko). Pokud ne, prolítni ještě jednou eletriku kábl po káblu.
[Skoba]
(11.9.2015 14:11:17)
ještě doplním, že když jsem měl klíček v poloze zapalování přímo z dynama, tak že se mi podařilo motorku i nastartovat - běžela ale vždy jen pár vteřin a potom ochotně zdechla :)
[dalzap]
(11.9.2015 13:55:24)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19