Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 23, poslední: 15.9.2015 10:23:0561271.Tuning a přestavby
Zdarec.
Chci měnit osmičkový předek za devítkový, tedy buben za kotouč..
Kde se dá koupit kotouč z velké Jawy 650?
Případně mám pocit, je že tu své doby někdo vyráběl.... I s tou redukci na posunutí třmenu..
Je výroba jen o tom, nechat si kotouč vypálit na laseru nebo se pak musí ještě třeba kalit? Příp kdyby měl někdo výkres v dwg...?

A je možné upravit osmičkové vidle nebo se musí sehnat devítkové?

Díky za věcné reakce.
Svita.   Kdyby měl někdo použitelné komponenty - třmen, vidlice, kolo, napište a třeba se domluvíme..   Gunsmithe, ten třmen je z čeho? Je hutné shánět Jawový nebo už to někdo dělal s jiným třeba lépe sehnatelným?
Deadman: Obávám se, že výměna kluzáků bude nutná. Anebo zvětšit průměr nosných trubek nanesením tvrdochromu a obrobení kluzáků na patřičný rozměr. Ale to bude asi levnější sehnat jiný kluzáky. [Ota] (15.9.2015 10:23:05)
Lze při předělávce brzdy rovnou nějak vyřešit vakl kluzáku v šavli u 639? Moje kluzáky mají po 100.000km na šavlích vakl. Žádných vyměnitelných pouzder jsem si narozdíl od starších typů vidlic nevšiml. Předpokládám tedy, že i kluzáky bych musel vzít nové, tedy provedení pro novější typ brzdy. [Deadman] (15.9.2015 9:30:07)
A ten kotouč od EDa i pěkně vypadá. :-) [Westfan634] (13.9.2015 12:48:35)
Kdyby ED vyráběl ty redukce, měl bych taky zájem. [Bakoun] (12.9.2015 23:02:52)
Pouze polotovar. Nebrousím na plocho. [ED250] (12.9.2015 21:47:19)
Velke kotouce a redukce dela uzivatel ED250. Tak mu napis. [Doly_cz] (12.9.2015 21:12:35)
Víte o někom, kdo si nechal kotouč pálit? Třeba by měl i výkres a to by mi stačilo..určitě by u toho byla i ta redukce... Ale [Svíťa] (12.9.2015 20:02:13)
Neplávanie - rôzne kombinácie podložiek, pootáčanie som skúšal, aj rôzne doťahovanie, nepomohlo. Ja rozumiem podstate, prečo nepláva. Líznem vonkajší priemer podložiek na sústruhu a uvidím. Len to nechcem prehnať, aby kotúč nemal pozdĺžnu vôlu.

Pulzácia - nevydržal som a šiel som po mikrometer dnes podvečer. Hrúbka je od 5,33mm po 5,36mm. To je podľa mňa úplne super, tie tri stovky pulzáciu robiť nemôžu. Mýlil som sa. Doriešim plávanie a uvidím.
[passion] (12.9.2015 19:55:35)
passion: v demontovaným kotouči sice ty vložky chodit volně můžou, stačí aby jedna díra v náboji byla trochu blbě vyvrtaná a je to problém - zkus různý pozice kotouče proti středu a prohazovat rozpěrky, pokud to nepomůže, nejjednodušší je, je trochu líznout na soustruhu [Marlboro] (12.9.2015 19:25:28)
p.s.: mám na ňom cez 500km, stále je pevný. [passion] (12.9.2015 16:35:36)
Nový kotúč, podložky, skrutky. Keď som kotúč povolil, aby riadne plával, správal sa rovnako, pulzuje. Ja si myslím, že uchytením to nebude. V pondelok bude mikrometer, tak uvidím, vsadím na nerovnomernú hrúbku.

K neplávaniu po dotiahnutí. Nemôžu sedieť diery na 100%. Buď mám zlý náboj, alebo kotúč. Uchyľujem sa k jemnéhu osústruženiu/obrúseniu vonkajšieho premeru podložiek, čím vznikne nejaká tá vôľa, možno. Viem, kľukovina, ale máte lepší nápad, ako ho naučiť plávať? Skúšal som to potrieť aj keramickou vazelínou, nič, to isté, ako na sucho. Pôvodne mal nový kotúč ihlu po vypálení. Až takú, že tam nešli vložiť ani podložky. Tú som jemne stiahol z hrán dier pilníkom a samotné podložky pred montážou v kotúči chodia.

K Svíťovmu dotazu - ak je väčší kotúč zo 650, kde zohnať redukciu na posunutie strmeňa?
[passion] (12.9.2015 16:34:40)
Passion: Mám plovoucí. Na první nasazení plaval a všechno v pohodě. Pak jsem ho sundal kvůli výpletu a při následném nasazování měl stejný problém jako ty. Brzdil, ale neplaval. No po 100km sesám rozhejbal.
Tady jsme o tom diskutovali: http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=60141
[Angeliczek] (12.9.2015 14:24:02)
passion: tak přesně to samé, a kolikrát i celkem nebezpečné dělají i NOVÉ motorky od jawy včetně 660! Takže když tak si sežeň u goldfrenu ten kotouč, potom už nikdo nereferoval, že by to dělalo tu stejnou paseku.. [Roadrunner] (12.9.2015 12:28:40)
Rvát tam díly z MZ je stejné jak tam rvát z díly japonce. Jde to, ale nikdo, nikdy, to neschváli do provozu, docela o pruser... Takže jit origo délama z jawy. [auuu] (12.9.2015 12:22:21)
Kdybych nesehnal předek z devítky, ale třeba z MZty, je možné ho použít? Nebo některé části? Jak je kvalitní oproti Jawě? [Svíťa] (12.9.2015 12:05:26)
už jsem se setkal 3x s případem, že osazený plovoucí kotouč neplaval (2x origo malý, 1x velký). Montoval jsem jen ten velkej - upravoval jsem průměr rozpěrek. [Marlboro] (12.9.2015 11:24:20)
passion: Hlavně, než se pustíš do broušení kotouče (ono na něm není moc materiálu pro broušení), tak vyřeš, jeho upevnění a to, aby plaval tak, jak má. Problém je nejspíš právě jen ve špatném uchycení kotouče. [Ota] (12.9.2015 10:49:29)
passion: kotouc by se mel brousit celne na kulato,ne na plocho,k magnetce ho pritahnes,pokud je ohly a kdyz ho obrousis a sundas tak se zase vrati,jen bude slabsi. [Gunsmith] (12.9.2015 10:17:16)
Pripojím sa. Roadrunner - toto je pre mňa zaujímavá informácia s tými pulzami. Práve sa s tým drbem už asi mesiac na mojej 638. Dával som si predok s kotúčom (foto v profile). Kotúč som kupoval nový plávajúci v motorene spolu so sadou skrutiek a podložiek, spolu dačo cez 50€. Pôvodný bol napevno. Zbrusoval som výstupky na náboji kolesa do roviny, inak sa nedal založiť. Ak ho dotiahnem na fest na všetkých 6 skrutkách, drží na pevno a nie je plávajúci. Ak jednu skrutku alebo dve drochu povolím, je to OK, kotúč na podložkách pláva. Buď sú nepresne vypálené diery, alebo sú nepresné diery v náboji kolesa. Ale to je vedľajie, to si viem vyriešiť.
Problém je, že pri brzdení cítim, ako koleso v jednom mieste viac pribrzdí, je to dosť nekomfortné, popísal by som to presne tvojimi slovammi, že pulzuje. Aj keď kotúč jemne povolím, aby plával. Ako keby bol v danom mieste málinko hrubší. Je to vôbec možné? Ináč to brzdí oproti dvojkľúču priam fantasticky, až na to pulzovanie, ktoré musím vyriešiť. Mám možnosť dať kotúč na magnetku (kotúč magnetuje), tak uvidím. Skúsim požičať mikrometer a pomerať ho predtým ešte.
[passion] (12.9.2015 10:08:14)
ja ho kupoval primo v jawe.ale uz je to asi 2 roky.cena byla okolo 1tis. http://gunsmith.rajce.idnes.cz/brzda/ [Gunsmith] (12.9.2015 9:46:24)
Dost lidí si nechávalo kotouče pro 650 vyrábět nové "lepší" kotouče u firmy GoldFren. Ddůvod byl prostý - některé tak hrozným způsobem pulzovaly že sis málem rozbil kokos o zrcátka kdyžsi za to zabral.. Takže jim zavolej a možná budou mít skladem. [Roadrunner] (12.9.2015 9:12:46)
Napsal bych přímo do jawy, jestli mají davali to seriově na první 650.
Kotouč se na laseru pouze vypálí, dal se neupravuje, ale musíš mít vhodný materiál.
U vidlice musíš zehnat kluzák s úchyty na kotouč, zbytek je zamený.
[auuu] (12.9.2015 9:06:56)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19