Příspěvků: 25, poslední: 22.9.2015 17:09:0961321.všechno ostatní
Zdravím, v létě jsem po vice než l0 letech zprovoznl svoji Jawu 360-634. Stále mi z motoru teče černý maz, zanáší výfuková kolena a tlumiče. Myslím, že se jedná o rozpuštěné letité úsady. Máte někdo zkušenost, jak se toho zbavit, resp. jak motor vyčistit?
Sim: zrovna před měsícem jsem tuto otázku řešil. Po odjetí závodu Ve stopě zlínské šestidenní, kdy jsem v závěrečné etapě projížděl hluboké louže řídkého rozmatlaného bahna a celé omotávky byly obalené bahnem jsem si řekl, že to musím umejt, abych nedělal ostudu. O rok později jsem se k tomu konečně dostal :D a normálně jsem to omyl hadicí a trošku to ošudlal košťátkem, pak znova omyl a vypadalo to zas jako nový. Je to z nějakých vláken podobných skelným, takže to nesaje a nečistoty z toho jdou krásně snadno umejt. Za mě to prostě můžu doporučit. Když nepočítám to, že motorka nekouří, tak to má ještě další výhodu, že se nemusím bát o šroubovák před motorem. Přes ty omotávky ho to už neroztaví
[Vomi]
(22.9.2015 17:09:09)
[Vomi] > tak nejak jsem s podobnou odpovedi pocital :-D btw, jak z toho dostavas bahno? Pockas, az opada samo, nebo to nejak resis?
[Sim]
(22.9.2015 16:52:41)
Tomáš: Koupě na metry je nejvýhodnější. Délku spočítám snadno. Koleno má průměr 40 mm. Šířka pásky je tuším 25 mm. Délka kolene je (teď věštím z koule) 50 cm. Pásku budu motat tak, aby se závity překrývaly o půlku šířky pásky (to je na tobě). Takže to je délka kolene děleno 12,5mm, z to vyjde počet závitů. Délka pásky na jednom závitu je pí krát průměr kolene. Počet závitů krát délka závitu je celková délka pásky. Plus je dobré připočíst něco na začátek a konec pro rezervu. Uchycení je pak prachsprostým namotáním na koleno a začátek a konec se stáhne stahovací kovovou páskou proti rozmotání. A hotovo
[Vomi]
(22.9.2015 8:06:14)
Zeptám se : kolik tý pásky používáš? zjistil jsem kde se dá koupit, ale mají to na metry.. a ještě by mě zajímal způsob uchycení. dík T.
[Tomáš]
(21.9.2015 20:23:02)
[Sim]: Chrom tam již nebyl, takže nevím. Pro mě to byla právě jedna z výhod omotávek, že to zakryje to hnusný koleno :)
[Vomi]
(21.9.2015 17:57:25)
[Vomi] > co ny tu vyssi teplotu omotanych kolen rika chrom? ... teda samosebou, pokud tam jeste nejaky je :-D
[Sim]
(21.9.2015 14:56:56)
Máš více možností:
1) Vyčistit vše mechanicky, tzn. u motoru sundat hlavy, oškrávat z nich a z vršků pístů karbonové úsady, z vejfuků vyčistit tekutej sajrajt nějakým odmašťovačem a zbytek vyškrábat ven drátěným kartáčem (je na to dobrá kominická štětka). Vložky pak vypálit plamenem.
2) Vypálit i výfuky plamenem. Je to sice efektivnější a méně pracné, než předchozí způsob, ale hrozí zmodrání chromu.
3) Vykašlat se na to a jezdit s tím, že ti lepší olej ty úsady časem rozpustí sám.
[Ota]
(21.9.2015 8:29:41)
[Michi]: jistěže to vliv má, zvláště u dvouválcového motoru, kdy pak ztrátou jednoho tlumiče vyplachuje každý válec jinak. U totálně vykuchaného výfuku se pak není čemu divit, že to dělá rambajz. Správně udělané absorpční tlumení utlumí dost. Ono to není jen o výfuku, ale i o sání. Stačí sundat víčko z airboxu a na panelce se pak skoro nedá jet jak to v helmě duní.
[Vomi]
(20.9.2015 17:06:31)
Na třindě se jezdí i jinak než full gas? :-)
[Deadman]
(20.9.2015 16:08:02)
Lapi: musíte jet po dálnici fulgas aspoň 100km, nebo si dejte o víkendu Glosgloknerskou silnici. A nebo vám žere převodový olej
[dejvV]
(20.9.2015 15:11:15)
Díky všem za rady a názory. Výfuky a kolena jsem samozřejmě důkladně mechanicky vyčistil, mám ale pocit, že všechen sajrajt jde stále z motoru....a jezdím na polosyntetiku Castrol...
[Lapi]
(20.9.2015 15:00:36)
Mnóóó.. když mi na 350ce kejvě tenkrát na rychlostce z Ustí do TP ulít celej vnitřek vejfuku, byl to rambajs jak hovado a výkon žádnej.. Takže ten tlumič má na vratné vyplachování a potažmo výkon vliv bych řekl..
[Michi]
(20.9.2015 14:36:16)
Proto je asi nejlepší vzít originál výfuk a pohrát si s vnitřkem. To pak nebude vizuálně tak provokovat a hlukově to nemusí být zas takový znatelný rozdíl, protože všechny jawy jsou už od výroby dost hlučné (zvláště u špatně utěsněných výfuků, kterých jezdí většina). Navíc motárdistům nebo čoprákům se hlukově jawa stejně nevyrovná, takže i tak bude patřit k těm tišším strojům
[Vomi]
(20.9.2015 12:50:51)
Propeller477: protože tak vznikají častu tunning hromoroury, tak je to legislativně ošetřené, že nesmíš mít výfuk přímo průchozí, ale musí tam být přepážka, což u aut je, ale pokud chceš mít dobrej 2T vejfuk, kterej bude rozumě pracovat, tak ne.. většina 2t vejfuků ten motor škrtí, protože jsou navržené ne na max výkon, ale ne hluk, spotřebu atd.
[mais]
(20.9.2015 12:22:39)
mais: proč je absorbční tlumení nepopulární? Měl jsem za to, že v autech se absorbční tlumení využívá normálně, ne? Tlumiče jsou plné vaty.
[Propeller477]
(20.9.2015 12:15:45)
viz vomi a u motorů, kde to jde, tak problém velmi omezuje oilmaster, ono krom teploty, tak na zanášení jsou jawácký tlumiče taky echt blbý, z hlediska čistoty výfuku je mnohem efektivnější absorpční tlumení, ale to je zase legislativně nepopulární
[mais]
(20.9.2015 11:30:08)
To zjistíš jedině tak, že vyzkoušíš. Osobně si myslím, že když bys zaizoloval co možná největší plochu a pak tomu dal někde pořádnej kouř, tak by se mělo spousta sajrajtu vypálit. Principem je prostě dosáhnout ve výfuku takové teploty, která způsobí hoření zbytků. Hodně hmoty vyhoří a to reziduum co zbyde se podle mě z velké části dostane ven ve formě popela. Ty jawácký výfuky jsou prostě hrozně studený
[Vomi]
(20.9.2015 11:25:12)
Vomi: potom, co jsem se tu dočetl o pakárně se zaprasenýma dvoukomorama jsem dostal strach z jejich pitvání, proto jezdím takhle a zatím ok. Myslíš že by se tvá metoda dala případně použít v nouzi i na ně nebo se musí chtě nechtě kuchat?
[Michi]
(20.9.2015 11:09:02)
Mám na to osvědčený, ale možná pro někoho kontroverzní, postup. Výfuky nejlépe ze všeho nejdříve mechanicky vyčistit případně částečně vypálit horkovzduškou. Pak složit, kolena omotat izolační omotávkou pro výfuková kolena http://vomi-jawa.rajce.idnes.cz/20.9.2015_-_Omotavky_vyfuku_Jawa Nalít olej se specifikací API TC. Jezdit v pásmu efektivních otáček tj. nepodtáčet a nebát se nechat motor v otáčkách. Takto jezdím už dost dlouho a výfuky jsou krásně čisté. Navíc motorka vůbec nekouří ani když se za to vezme někde v kopci nebo na dálnici. Používám olej Lavio 1:40, někdy i 1:33 (když vím, že bude velká zátěž - full gas přesuny po dálnici, enduro atd.) a kouř už neznám. Ani s olejem API TA motorka nijak zvlášť nekouřila, ale tam se i s touto úpravou výfuky trošku zanášely. Nicméně několika kilometrové stoupání v Alpách na jedničku plný plyn i tyto úsady nakonec vyčistilo, ovšem už né bezkouřově :) U oleje Lavio to je ale zaručené
[Vomi]
(20.9.2015 10:27:26)
Presne ako píše Michi, alebo sa to premení na sadze ktoré sa dajú vyklepať/vysypať z výfuku von.
[Milos634]
(20.9.2015 9:54:37)
Stačí nejezdit kadla prdla, a pořádně jí protáhnout, aby se prohřály i vejfuky. Nejlíp alespoň 20 km v kuse. Vše se vypálí a zmizí i čmoud
[Michi]
(20.9.2015 1:01:02)
A nebo prejit na kvalitnejsi olej a vycisti se "to samo"... Doporucuju Lavio.
[Endy]
(20.9.2015 0:07:41)
To je normální sračka z 2T oleje. Čím horší olej, tím hutnější a více toho je. Z kvalitního oleje se to nedělá, ten vyteče, výfuky na Jawě jsem nemusel čistit 100.000km. Vyčistit buďto mechanicky (pracné), nebo vypálit (ohrožuje chrom), případně kombinaci obojího.
[Deadman]
(19.9.2015 20:45:00)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19