Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 11, poslední: 10.10.2015 15:03:1161419.Informace
Dobrý den, potřeboval bych radu ohledně dobíjení u jawy 250, motorka mi sice dobíjí ale pravděpodobně málo, na volnoběh kontrolka dobíjení plně svítí asi tak při čtvrt plynu začíná slábnou a až při více jak půl plynu ůplně zhasne, u kamarádovi Jawy to zhasne už lehce nad volnoběhem a mě ta kontrolka zhasíná až tak pozdě, v čem je problém? špatně nastavené relé? nebo špatné uhlíky? nebo co jiného to způsobuje? (pro informaci mám dynamo 6V/45W s bakelitovým relé přímo na dynamu, vše origo) Děkuji za rady.
Tak jsem dynamo nabudil dle vašich rad a opravdu pomohlo, teď lehce nad volnoběhem už kontrolka dobíjení zhasíná [Jawa 350/354.04] (10.10.2015 15:03:11)
Nabuzovani je zbytecne když se dynamo samo nabudi.Ja tipuju ze regulacni kontakt nespina v klidu budici vinuti primo na kostru a dynamo se nabuzuje přes regulacni odpor. [El Fag] (7.10.2015 21:33:41)
Dynamo je třeba nabudit tehdy, pokud motorka dlouho stála anebo pokud z nějakého důvodu chceš zapojit baterku s opačnou polaritou jinak je to zbytečné. Nicméně pro klid duše to udělat můžeš. Zapalování netřeba před tím zapínat. Jen vyndáš uhlík a na pár sekund stiskneš kotvu.
Jinak zde najdeš porovnání 45 a 75 W rotoru: http://sudetenjawa.wz.cz/dilna.htm Problém by skutečně mohl být v tom, že 75 W rotor začíná dobíjet až od vyšších otáček, u mé 634 zhasíná kontrolka dobíjení až cca v 1750 ot/min.
[Ota] (6.10.2015 8:32:22)
Dobij baterku naplno na nabíječce a změř napětí na baterce při provozních otáčkách. Se světly by ti to mělo dávat cca 7,2 V. [Ota] (5.10.2015 21:57:25)
A nevypálím tím něco při tom propojení? k čemu je dobré to nabuzení? to se nějak tím způsobem namagnetuje? (Omluvte mě za tak hloupé otázky, vůbec to neznám a rád se přiučím) [Jawa 350/354.04] (5.10.2015 20:35:03)
Postup: baterii připojíš na tobě požadovanou polaritu, vyndáš uhlík že šachty (je jedno který) a uložíš ho tak, aby se nedotýkal kostry. zapneš zapalování a několikrát stiskneš kotvu (nebo drátem několikrát propojíš svorky 51 a 61 na relé - je to to samé). Vypneš zapalování, zandáš zpět uhlík do šachty. [Havis] (5.10.2015 19:58:52)
Nevím co znamená dynamo nabudit, jak se dá nabudit? [Jawa 350/354.04] (5.10.2015 19:53:41)
No jestli ani toto nepomohlo tak bud spinaci napeti na relatku je vyssi (je tam stelovaci sroubek), anebo slaby zbytkovy magnetismus na statorovych civkach, zkusil bych to dynamo nabudit pak budes moudrejsi. [Havis] (5.10.2015 15:40:32)
Na statoru je vytištěno 6V/45W jestli i rotor je pro 45w nevím, nedokáži to poznat, komutátor sem lehce omyl technickým benzínem a vyškrábal drážky, uhlíky vypadají být v pořádku a nic nepomohlo, pořád stejné [Jawa 350/354.04] (5.10.2015 15:03:47)
Určitě máš rotor 45W? To co píšeš vypadá na rotor 75W. Případně špatně nastavené jednocívkové relé na statoru. [Jirik] (5.10.2015 12:32:01)
Ze sviti (nebo problikava) kontrolka dobijeni v podstate znamena, ze je jiny napeti na dynamu, nez na baterce. Ve vetsine pripadu by to melo ukazovat na nizsi napeti na dynamu. Na volnobeh je to normalni, pokud to s narustem otacek pohasina pomalu, dava proste dynamo malo elektriky. Pricin muze byt spousta, zacal bych kontrolou uhliku, neni od veci zkontrolovat komutator a pripadne vymyt/vyskrabat z drazek mezi jeho lamelami vodivy prach a promerit vinuti rotoru ohmmetrem, jestli vsechny sousedni lamely maji srovnatelny odpor. Nicmene, jak pises, muze to souviset i se spatne sestelovanym regulatorem, podivej se, jestli se spravne precvakavaji kontakty rele a jestli to na nich nejiskri. [Sim] (5.10.2015 11:39:25)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,187 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19