Příspěvků: 13, poslední: 10.10.2015 21:44:1861444.Automobily a jiné vehikly
Zdravím, vzhledem k tomu, že se mě nedostalo odpovědi na fóru zabývající se touto problematikou, tak zkouším štěstí zde, protože vím že sem chodí spousty znalých lidí. Mám problém s výše uvedeným alternátorem. Byl funkční demontován z vozu, ale protože měl vydřené sběrací kroužky a skákalo na něm napětí 13,6 - 13,8V v zátěži, rozhodl jsem se pro opravu. Soustružník mi zarovnal sběrací kroužky (ubral cca 0,6mm), byl rozletován diodový můstek, všechny diody proměřeny s výsledkem OK. Diodový můstek správně zapájen na vývody statorového vinutí. Vyměněny uhlíky v regulátoru napětí. Ložiska v pořádku, takže zůstaly původní. Po smontování nikde nic nedřelo a rotor se točil volně. Dnes osazen do auta a po nastartování jsem hned měřil napětí. Bez světel 14,2V a se spotřebičema (světla, větrák) 13,9V takže předpisové hodnoty. Po asi 5 min. chodu, jsem kontroloval jeho teplotu a byla v normě (soudím dle jiného funkčního altu). Po dalších cca 3 min. chodu jsem chtěl zaklapnout kapotu, když se najednou vyvalil z altu kouř :shock: Ihned jsem běžel vypnout motor a do 5 min. byl alt rozebrán. Nikde není nic seškvařeného ani vypáleného (ale smrdí jak statorové vinutí, tak rotor).
El. instalace v autě je v pořádku, protože na jiný alt funguje v autě bez problémů. Chladicí vrtule se také neprotáčí...
Provedl jsem zatím měření jen na rotoru (nejsem z toho moc moudrý) a tady je výsledek:
mezi kroužky: 3,4Ω
kroužek proti kostře: 6,5MΩ (oba dva)včera, dnes mají odpor který mi digi měřák už nezměří.
Nemám teď při ruce pájku, tak nemohu změřit statorové vinutí a diodový můstek, ale možná už to nebude ani třeba.
Není ten alt náhodou už po smrti a kde se stala chyba?
Já bych to hoši tolik teda asi nehrotil a nedramatizoval - vždy když mi odejde altík tak jdu na místní drahej vrakáč, tam koupím za 400,-kč jinej a jezdím dál, už jsem tam kupoval 4kusy a vše ok, jednou mi i vyměnili nefunkční, myslím že nemá cenu se v tom vrtat.
[Clousec]
(10.10.2015 21:44:18)
Pánové, nepíšu do Magnetonu kvůli závadě, ale diodám, které na 70A altík nemají v AMD autodíly...
[Kuželík 350]
(10.10.2015 18:50:53)
Proste tam z nejakyho duvodu prolitlo tech 70A a mustek to neudejchal. Moch bejt nacatej, moch tam bejt studenak, to je jedno. Vymen ho a vymalovano. Zadnou pajeci kapalinu tam necpi, pokud to nasledne dukladne nevymejes. A poradne prohratej spoj nemusi bejt dobre zapajenej, je jen hodne ohratej ;)
Reknu ti predem co ti odpovi. Napisou zes to mel dat do servisu, kdyz to neumis. Akorat ze trochu diplomaticteji ;)
[Davy_]
(10.10.2015 15:30:11)
Tak to je už slušná zoufalost psát přímo výrobci kvůli takový prkotině :-D
Když v autodílech nemají můstek na 70 nebo 90A alternátor,tak to není pořádný prodejce.
Já beru některý věci na český alternátory zde:
http://www.amd-autodily.cz/hledani/diod+felicia
[GeorgeB]
(10.10.2015 8:52:18)
Yes, Feli... Napsal jsem do Magnetonu a uvidím co mi odpoví. V autodílech sice mají, ale na slabší 55A.
[Kuželík 350]
(10.10.2015 6:58:31)
Co to je za auto, Felinka ?
[Clousec]
(9.10.2015 23:19:33)
Davy: Diody jsem nepájel jen statorové vinutí a za to ručím, pořádně jsem to páječkou prohřál a navíc použil pájecí kapalinu. Teď si mě dostal s tou baterkou, je sice v pořádku a drží napětí, ale před tím jsem si určitě přes 2h vyhrával v autě při opravách.... Vždy baterce pomůžu nabíječkou, teď jsem si řekl, nabije se za jízdy:-(
Mě se to nezdá s tou baterkou, to by každému shořely diody, při slabším akumulátoru. Jak to s tím tedy je?
Sháním diody, ale nikde je nemají. Nemáte nějaký zdroj?
[Kuželík 350]
(9.10.2015 22:12:29)
Davy_: Já tomu rozumim jak koza petrželi, takže nemam tušení. :-D Jestli nemyslel třeba průběh nebo tak něco.
[Borderer]
(9.10.2015 21:35:59)
Borderer>teda, co se tejce elektroniky jsem toho videl hodne, ale cviceny diody jsem jeste nevidel :)
Kuzelik 350>Zvednuls napeti v siti a baterka si tudiz rekla o svou porci amper. Predtim nebyla plne nabita. Sahni si do svedomi jak jsi zapajel ty diody, jestli tam nemoch bejt prechodak. Pri ty zvyseny zatezi, jak se nabijela baterka, se to nejspis vyhralo a usmernovac sel do kopru.
[Davy_]
(9.10.2015 21:18:46)
Když sem v létě řešil taky altík a bylo mě řečeno, že prej diody jsou "zvyklý" na průběh altíku a když se do toho sáhne, tak často odcházej. Mohly taky bejt po těch letech načatý a tím, že si dal dokupy sběrný kroužky, začaly bejt víc namáhaný a zlikvidovalo je to.
[Borderer]
(9.10.2015 20:56:15)
Kup dva můstkový usměrnovače na 50A, dej na ně kousek hliníkovýho chladiče, nebbo jenom něco co bude trochu odvádět teplo a máš festovní usměrnovač hotovej za 80kč...
[patt]
(9.10.2015 20:44:44)
Teď jsem vyndal usměrňovací můstek ze zadního deklu a diody jsou cítit po spálenině a po oměření zjišťuji že jsou všechny KO. Statorové vinutí měřeno multimetrem(zkrat vinutí na kostru, mezizávitový zkrat)se jeví v pořádku, vůbec není cítit že by se spálil. Otázka je, co vyvolalo zničení diodového můstku? Abych nekoupil novej a ten zase sežehnul.
[Kuželík 350]
(9.10.2015 20:17:22)
Mohla odejít dioda v můstku. V tu chvíli by byl stator víc namáhán. Takže odletovat diodový můstek a proměřit všechny diody vč. pomocného usměrňovače. A samozřejmě proměřit ještě stator na zkrat na kostru.
[GeorgeB]
(9.10.2015 7:53:44)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,062 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19