Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 2, poslední: 17.10.2015 22:17:0061484.Elektro
Ahoj,
dneska jsem si všimnul, že na japonci 4válec, 2x CDI cívka, jsou cívky z nízkonapěťové strany zapojeny opačně - každá jinak. Vždycky jsem to zapojoval tak, jak byly kabely "zvyklé", ale nevylučuju, že se mi to někdy podařilo otočit. Cívka tam má jeden drát s +12V a druhý od řídící jednotky. Barevně jsou fastony na cívce odlišeny, ale v manuálu/schématu jsem nenašel jednoznačný popis zapojení.
Podle principu cívky bych řekl, že by to mohlo být jedno, ale nejsem si úplně jist. Cívka pálí při obou polaritách. Je to jedno, nebo mám hledat přesné zapojení?
Deadman: dík za upřesnění a za info. [agent] (17.10.2015 22:17:00)
Pokud je na cívku připojeno +12V, pak to rozhodně není CDI ale induktivní zapalování. CDI má jeden konec primáru uzeměný, druhý je připojen na jeden konej kondenzátoru. Kondenzátor se pomalu nabíjí na 200-300V avšak na jeho vývodu směrem k cívce žádné napětí není, tam se objeví 200-300V záporný impulz v okamžiku, kdy zapálko kladný vývod nabitého kondenzátoru uzemní.
Dvouvývodová cívka obvykle není autotrafo, ale normální trafo. Sekundár není nikde propojený s primárem. Na směru zapojení (primáru ani sekundáru) nezáleží. Když to otočíš, tak se jen prohodí která svíčka má kladný a která záporný impulz.
[Deadman] (17.10.2015 21:56:46)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,062 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19