Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 41, poslední: 28.10.2015 20:20:3961491.Informace
Potřeboval bych poradit, jak nakonzervovat plechařinu proti korozi která je v původním stavu lehce orezlá, jak ošetřit např. blatníky zespod který jsou v původním laku a nechci jej nově zespod přebarvit, podblatníček který je načatý rzí atd. existuje nějaký způsob jak zabránit aby to dál rezlo bez toho že bych to musel nově nalakovat? Předem děkuji za rady.
Oleje zapečený/zaschlý/naprskaný (kuch. skříňky, digestoř.. (ev. i písty)) jdou bezproblémově smýt cementem ;) -na druhu nezáleží :)
místo se jím trochu posype a pak s trochou vody omyje jako nádobí..
s tou mastnotou udělá se také mejdlíčko...
[Malken] (28.10.2015 20:20:39)
Dvousložka epoxid na odrezovačem ošetřený povrch je taky řešení a eliminuje problémy s horším komaxem. Ale pokud se udělá opravdu kvalitní komaxit na jemně pískovaný povrch, odmaštěný, s komax základem, barvou a vrchním lakem, vydrží to dost. Ale ne všude se to takhle dělá. Pravda, u ráfku vždy hrozí poškození na zouvačce. Ale to poškodí jakoukoli barvu. [longr] (22.10.2015 21:01:52)
V bilem komaxitu jsem mel disky na Octavii (68) ... s chromovanyma poklicemi to bylo presne tak, jak jsem si predstavoval, ze by to mohlo vypadat. Ale po par letech provozu se ze skviry v disku objevila stopa stekajici rzi. Nebyl to vylozene problém, stacilo to vždy utrit hadrem ... ale uz jsem se toho nezbavil. Podobne, jako když někdo da do praskovy barvy cely vypleteny kolo a ze spoje nipl/rafek zacne taky dřív nebo pozdejc vytekat rez, pokud to bylo piskovany jen vcelku. [Sim] (21.10.2015 18:03:14)
Děkuji všem za zkušenosti. Úsilí na "zgruntu řešení" se mi tomu věnovat nechce. Zřejmě to jen odrbu kartáčem a natřu rezistinem. Díky [Peterson] (21.10.2015 15:55:30)
Ten komax jak ktery disky. V ostrejch rohach dela tenkou vrstvu, do skvir se nedostane. Prolejt normalni chemickou barvou je lepsi. [Davy_] (21.10.2015 13:39:10)
Disky ideálně do pořádného komaxitu. Pokud je předtím jemně opískováno a odmaštěno, vydrží to dost. [longr] (21.10.2015 12:59:43)
Já disky akorát očistím tím ocelákem a natřu rezistinem. Ten vosk má černou barvu a disky proti soli ochrání dobře, rozhodně lépe, než zmiňovaný Hammerite, který jsem také zkoušel. [Ota] (21.10.2015 11:30:16)
Tohle řeším kvalitníma origo poklicemi.. :-) Jinak brácha dal disky do komaxitu a po 3 letech pořád OK. [ED250] (21.10.2015 10:18:32)
Peterson> Budto poctive, tzn. opiskovat, docistit mista kam se pisek nedostal, dukladne odmastit, bezoplachovej odrezovac, epoxydovej zaklad a v podstate jakejkoliv vrchni lak. A nebo orvat ocelovym kartacem, poradnou vrstvu Hammerite, nebo neceho podobnyho a za rok znova ;) Olej bych na disky nedaval. Muze se dostat mezi patku plaste a rafek a nebo na dosedaci plochu sroubu/matic. [Davy_] (21.10.2015 9:57:16)
S dovolením se přifařím... - čím ošetřit orezlé plechové disky na auto? Obrousit a natřít? - nejsem si jist, že by to soli v zimě dlouho vzdorovalo. Co ovapkovat, vysušit a natřít třeba směsí toho řepkového oleje nebo rezistinu a A00? Nefunguje to lépe? Děkuji za zkušenosti. [Peterson] (21.10.2015 9:14:17)
Používám pravděpodobně technický přepálený z kalící lázně. Ale je to celkem jedno. [Wiku] (20.10.2015 21:55:33)
Používám klasický jedlý. Na podvozek - nápravy, apod jsem ho smíchal s A00 a orezlé nápravy natřel. Je to super. Natřel jsem šroub M8 co vedl skrz podlahu a po týdnu bylo na plechu kolem nazvlínaný flek o průměr 200mm. A to od jednoho bodu. [ED250] (20.10.2015 8:28:34)
O řepkovém oleji jsem slyšel také zázraky. Možná zkusím. A jaký je lepší použít? Rafinovaný technický http://www.eshop-rychle.cz/www-lovo-oil-eshop-cz/eshop/1-1-Rafinovane-rostlinne-oleje/2-2-Olej-repkovy-technicky/5/8-Repkovy-olej-1-l a nebo stačí ten jedlý? [verdom] (20.10.2015 7:32:07)
Když ponoříte plechový pás do misky s řepkáčem a dáte na slučníčko, ten olej dokáže vyvzlínat až metr vysoko. V případě běžného auta je to z vystříkaných prahů až po vršky sloupků. To neumí žádný resistin ani dinitrol. Jen je potřeba to stříknou v létě přímém slunci, auto zavřít a utéct. Dobré je také odtokové dírky v prazích a dveřích ucpat medvědím hodvnem. Jen se nesmí zapomenout je na podzim odšpuntovat. Do žiga jsem toho napral okolo 3 litrů. [Wiku] (19.10.2015 22:40:18)
Jawettí kastli jsem zevnitř důkladně vymazal směsí A00 s benzínem v poměru 1:1 - takto naředěná směs se dostane všude, benzín se odpaří a nulanulka ostane :). Prostor pod nosičem jsem pak po jeho demontáži vystříkal konkorem a koroze nemá šanci :) [T. A. Jawettsson_477] (19.10.2015 18:19:24)
Řepkáč je dobrý sračkolín. Zvlášť ještě jako použitý. Zpryskyřičnatí a dolů jde jen směsí alkoholu, acetonu a benzínu a to ještě blbě. Taky bych se ho nebál přidat do dutinové směsi :) Ale na podvozku je to humáč, je pak radost dělat jakékoli opravy :) [longr] (19.10.2015 18:15:09)
Zaschlý kuchyňský rostlinný olej nejde dolů snad ničím. Kamarád tak kdysi z mladické nerozvážnosti "promazal" píst vzduchovky a akorát jsme jí po letech vyhodili, protože se ten humus nepodařilo odtud nijak dostat. [Jad] (19.10.2015 17:43:06)
No vida, tak jsem zas o něco chytřejší:-) [Ota] (19.10.2015 16:14:03)
Řepkáč je ideální. Ale když dobře přilne, nejde dolů ani benzinem. [Wiku] (19.10.2015 14:39:37)
prej rostlinné oleje obsahují vodu ? [dejvV] (19.10.2015 14:35:30)
Jo a hlavně perfektně vzlíná. Stříkám s ním dutiny u starých aut. [ED250] (19.10.2015 14:30:13)
Ota: řepkáč nežlukne. Zaschne a udělá mazlavej sliz kterej jde blbě dolu i benzínem... [Hlade] (19.10.2015 12:46:49)
ED250: To myslíš vážně? U rostlinnýho oleje bych se bál, že žlukne. [Ota] (19.10.2015 12:33:02)
Kecám. Ŕepkový olej. [ED250] (19.10.2015 11:27:37)
Přesně. Ideál je slunečnicový olej smíchaný s A00 + prach. :-) [ED250] (19.10.2015 11:24:47)
Olej, olej a zase olej. Kam neni videt matlam vyjetej olej a nechavam ho pekne smichat s prachem, to je idealni konzervace. A co je videt na to strikam konkor. [Davy_] (19.10.2015 11:00:25)
Blatníky zevnitř vem klidně Rezistinem CAR na spodky aut. Je to takovej hodně tmavě hnědej vosk. Štětcem ho naneseš v dost silný vrstvě. [Ota] (19.10.2015 8:31:31)
Zkus se podívat na stránky loctite mají tam i přípravky na ochranu proti korozi.Jeden přípravek jsem zkusil na autě a vypadá to že to funguje.2roky ošetřeno a zatím v pohodě. Číslo z hlavy nevím. [marek2.4] (18.10.2015 22:23:57)
Naopak, ten bordel, co se na naolejovaný části přilepí, vytvoří známé olejové bahno, které je nejlepším konzervantem. Nic co není mastné, proti korozi nefunguje, jen ji to drží skrytou. Kromě toho, olejový šmír patří k patině, ty motorky ho byly vždy plné, než z nich někdo začal dělat veterána. [Deadman] (18.10.2015 20:39:41)
Tak tam nastříkej RESISTIN ML na dutiny, ten je bezbarvý a kdyby se ti to jednou znelíbilo dá se to umejt. [rikša] (18.10.2015 18:57:37)
No tak to odrb a vem to zinkovým sprayem třeba a pak sprayem s tím samým odstínem, projeď se blátem a máš to i s patinou [Clousec] (18.10.2015 18:28:07)
S tím olejem je to dobrý na plechařinu zvrchu, ale já potřebuju nějak ošetřit blatníky zevnitř, napatlat to olejema a vyjet to by sa na to chytalo ůplně všechno to mi nepřipadá jako dobrý nápad, rád bych to nakonzervoval něčím nemastným ale nic mě nenapadá. [Jawa 350/354.04] (18.10.2015 18:16:27)
Prostě čas od času to obcházím s olejem a hadrem, základ je mít hezký věci někde doma v garáži, ne někde v kůlně, nebo v mrdníku pod plachtou kde se na tom mlží voda, to je pak potem ani nemrkneš. [Clousec] (18.10.2015 17:59:05)
Já tohle řeším konkorem, + jsem zkoušel bezoplachový odrezovač a funguje to [Clousec] (18.10.2015 17:40:54)
Na toto mi dobře funguje silikonový sprej. Ono se to snad píše silikonový olej ve spreji, geniální to věc.. [Roadrunner] (18.10.2015 17:29:54)
Také bych potřeboval vyřešit obdobný problém. Na pravém kastlíku odřenina na plech od gumáků rostlináře, ale ostatní části moto v cajku, tak bych chtěl nechat patinovku. Co s holým plechem, aby to nerezlo? To že je to ošoupané rád přiznám. [tkvk] (18.10.2015 17:09:23)
Leštěnka - vosk? [Ota] (18.10.2015 13:37:52)
Natřel bych to převodovým olejem, a jak píšeš, že se to obalí prachem, tak čemu to vadí, to, že to vytvoří ten černej balast kterej se tam od novoty tvořil a blatník kvůli tomu nereznul snad ničemu nevadí, když s tím nechceš nic dělat, ale ten podblatníček by jsi alespoň do základu stříknout mohl, než se s tím rozhodneš něco dělat, vždyť není skoro vidět..
Jak vlastně ta tvoje Jawa 350-354.04 vypadá? Nedáš sem nějakou fotku, jako je to tvoje věc, ale po těch cca 50 dotazech-(teda při padesátce jsem nepočítal dál) bych fakt rád věděl, jak na tom ta tvá plechařina, a zbytek motorky už je.
[ondrak] (18.10.2015 13:37:43)
Špatně jste pochopily mojí otázku, já nechci nakonzervovat motocykl přes zimu ale potřebuji nějak ošetřit orezlé díly které nechci nově lakovat z důvodu zachování origo stavu, teď mám demontovaný podblatníček, je místama orezlý a pár míst je oprýskaná barva na holý kov když bych na něj nastříkal konkor a zpět ho namontoval tak po pár jízdách by byl ůplně obalenej prachem atd. Spíš sem myslel jestli třeba někdo nepoužíváte nějaký bezbarvý lak nebo tak něco podobného, nevím nemám s tím zkušenosti. [Jawa 350/354.04] (18.10.2015 13:24:09)
Teplá garáž + konkor to jistí. [Clousec] (18.10.2015 11:57:43)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,094 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 0:48:17