Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Jawa 250/559 [Disek](29.10.2015 16:15:02)
Příspěvků: 33, poslední: 2.11.2015 8:04:4561541.Informace
Zdravím
Měl bych dotaz s upřesněním dílů co na motorku nepatří a je potřeba je vyměnit aby byla jako origo.

Jedná se o 250/559
Podle mě je třeba vyměnit:

kapličku předního světla s tachometrem
plyn ze sitičem plus karburátor
přední blatník ten co tam je je asi ze sportky
výfuky + kolena
zadní světlo
tažné je taky ze sportky

Jinak by mělo být vše ok nebo vidíte ještě něco?

Díky za názor

https://onedrive.live.com/?id=CA800D2B7E0C3571%2191127&cid=CA800D2B7E0C3571&group=0&
Pokud by jsi se chtěl zbavit výfuků z 634 a dát originál doutníky, tak já ty 634 koupím.. [pepinokt] (2.11.2015 8:04:45)
Má to svoje kouzlo, ale pokud si ji majitel zrenovuje tak to není nic proti ničemu dochovaný originál nezničí. [auuu] (30.10.2015 17:49:58)
Jako fakt máte na fotkách stejnou motorku jako jaká? Vždyť to je před lety přelakováno složené s toho co se zrovna sehnalo. Chromový věci co na tom jsou tak tam bud nepatří, nebo je stav nic moc. Je to normální kývačka ve stavu jaký měl děda na ježdění na houby.Patinova OK když má origo lak tak doslazovat díly co jsou poničené za lepší, ale dělat ji s tohoto? [auuu] (30.10.2015 17:45:51)
Dělat nový lak na takhle zachovalý stroj podle mě vůbec nedává smysl. I když uznávám , že zrenovovaná motorka vypadá luxusněji . O tom by to ale nemělo být. Použil bych slova jednoho dědka na srazu veteránů , kde byli desítky motorek . jeho komentář zněl: opravdový veterán je tu jen jeden.... , Byla to orezlá Zetka , která ovšem byla kompletní a přijela po svých. Jestli máš touhu renovovat na polomat a podobně pořiď si nějakou ,, zasaženou kutilem se štětkolakem ,, a tam se můžeš realizovat . Jinak přeji hodně radosti z jawičky. [kyvmont] (30.10.2015 17:07:08)
Tak vidíš kolik lidí ti napsalo nechat tak krom výfuků a nějaké úpravy blatníku, na pololesk se vyprdni [ventil] (30.10.2015 14:48:02)
Renovovat takhle zachovalý stroj je ukvapenost, kterou si budeš jednou vyčítat. Zachovalých patinových strojů jen ubývá a tím i roste jejich historická hodnota. Naštěstí nad tím čím dál více lidí přemýšlí a vlna renovací všeho do blyštivých kulek pomíjí. Pomáhá tomu třeba kampaň STOP zbytečným renovacím. http://www.motomagazin.cz/index.php?action=kampan&menu=100&pos=kampan [elevator] (30.10.2015 12:03:53)
přední brzda... [vosper] (30.10.2015 11:52:51)
Je pravda že na lak je vždycky času dost ...plánoval jsem pololesk co dělají v Brně u kennyho ale ještě to zvážím.... teď se podívám po těch pár dílech co by se měli přehodit a dam motor na generálku ... už celkem hodně vibruje kolem té 70 km/h

no a přes zimu to rozeberu očistím a rozleštím co půjde. Uvidím jak to bude vypadat ...buď to nechám nebo pošlu na lak =)
[Disek] (30.10.2015 11:29:34)
Hlavně nedělat renovaci stav laku a chromů je v super stav. [Sukin] (30.10.2015 8:17:30)
vwkafer: přesně to samé mě napadlo, vyměnit blatník a výfuky (za nějaké také použité), přeleštit zrezlé chromy a bude to super patinovka.. [Banjokid] (30.10.2015 7:52:38)
..kromě toho relátka, to je fakt strašný. [vwkafer] (30.10.2015 7:50:47)
Disek:nechci ti do toho kecat, ale asi bych jen vymenil vyfuky a mozna neco udelat s prednim blatnikem. Rozhodne bych to do laku nedaval, nechal bych i ty dobove upravy. Ta motorka ma dusi, o kterou by prisla. Originalu je vsude spousta, lak jjak psi koule atd. [vwkafer] (30.10.2015 5:58:51)
Jo trefa, až na zrcátko a potah sedla, ještě chvíli pátrej. Chystám na příští rok stejný model. [ventil] (29.10.2015 21:14:35)
To relátko mě tam taky pěkne sere =DD

Jinak našel sem fotku co by mohla byt originalní stav a podle které bych se mohl řídit a doladit tu moji.
https://onedrive.live.com/redir?resid=CA800D2B7E0C3571!91154&authkey=!ADfxaMbSKx7N2KM&v=3&ithint=photo%2cJPG

dalo by se ?
[Disek] (29.10.2015 20:38:44)
Teda to relátko je brutální. Na takhle blbým místě jsem ho ještě namontovaný neviděl:-) [Ota] (29.10.2015 20:32:00)
Ten jak říkáš snížený je k modelu s hranatou nádrží, to očko na druhé straně ničemu nevadí nebo ho předělej, takže je špatně a vypadá to blbě, ležím v obýváku u tv a předemnou stojí renovovaná 354 která má taky díru mezi kolem a blatníkem, pro 19 kolo čz475 k přiměřeni bych musel do dílny a stejně musí být jiná zadní vidle [ventil] (29.10.2015 20:27:13)
já si myslím, že nad zadním kolem je normální výška, kdybys tam měl blatník z 19" tak by musel být upravený, jinak by se ti tam nevešel, měl jsem to na vraku motorky kterou jsem kupoval a zadní blatník byl ostříhaný a upravený, aby se tam vešel [k2j89] (29.10.2015 20:23:46)
No když otočim blatnik tak nebude sedět to ocko na lanko bo se dostane na levou stranu a ještě za tlumič takže podle mě je otočeny dobře jen tam nepatří =)

Blatník tam nepatří na tom se shodnem ale který tam teda dát
http://www.motoren.sk/shop/detail/2320/50
nebo http://www.bazos.cz/img/1/557/52080557.jpg tenhle sníženy?

řek bych že ten sníženy tím že se asi davaly později a motorka ma par dílu co se taky montovali pozdějí nádrž sedlo....

Ještě by mě zajímalo zda ten celkem velký prostor nad zadním kolem je normalní ... přijde mi to jako by tam patřilo to 19tkovy kolo ale to by musela byt i delší zadní vydlice.
[Disek] (29.10.2015 20:11:04)
Jo jo už nejsem, ale když čtu co tu píší jiní radilové ... [ventil] (29.10.2015 19:53:59)
ventil-(sport?) snad nejsi na pochybách :D [ondrak] (29.10.2015 19:50:20)
No dyť pravím že blatník je z čz sport ten snadno vyměníš za luxusní originál, rámeček světla je panelka [ventil] (29.10.2015 19:18:41)
Do těch velkejch blatníků 19ky kola řídítka s hrazdou a doutníky a je to sportka [honza70] (29.10.2015 18:58:41)
Určtě byla bouraná na předek, komplet předek kejva plus nádrž jako ND se šroubovacími boky. Švára má to samé panelka bouchlá na předek náhradní rám, ta samá nádrž plus maska a světlo z kejvy. [Sukin] (29.10.2015 18:47:14)
blatník je z Čz sport, a je obráceně.. dát na vojenskou kejvu blatník se 4mi nýty? [ondrak] (29.10.2015 18:41:41)
Planuju ji přes zimu dát do nového laku a generálku motoru.
Tak sem přitom chtěl doladit těch pár dílu co tam vyloženě nepatří.

výfuky, blatník, kaplička, tachometr, karbec a plyn se sytičem. I když na karbec bez cupaku jen se syticem nejsou uplne dobre odezvy.

Co se týka rámu tak sedlo je na zámek a řidítka jsou na vysáč, ale zda se mi že to očko na rámu je navařené taky doma ... ověřím si profil horní trubky zda je obdelník nebo čtverec.


Tažné je dělané po domácku to vím i kloub je dělaný.
[Disek] (29.10.2015 18:37:58)
Jestli je sedlo na zámek měla by to být panelka, spodní brýle tam máš z panelky, měl jsem doma panelku s rámem N353xxxxxx a byla to panelka, vyměnil bych akorát výfuky a blatník nebo ho aspoň obrať bude to vypadat lépe [ventil] (29.10.2015 18:05:46)
Hele je se to splácanina co dům dal... Špís by bylo jednoduší říct co na té motorce origo nechané.
Takže přední blatník je dle mne s vojenské kývačky: http://www.jawarmaniak.4fan.cz/odlisnosti_kejvacka/p_blatnik_6.jpg

Kolo kývačka

Kryt svět světla kývačka

Klakson se prodával jako náhradní díl.

Výfuky jsou 634
zadek je celej kývačka tažné bude asi celé dělané ty trubky jsou nějaké silnejší.

Plyn se dával na soutěžní a šel koupit jako náhradní díl.

Rám poznáš jednak podle zámku řízení a podle trubky pod nádží čverec- kývačka, obdelník - panelka.

Nádrž se šroubovanými boky má snad jen 350.

Zadní světlo bud plast nebo velké jako 634.
[auuu] (29.10.2015 18:03:57)
Nejsem si jistý nádrží, otcova panelka (rok 1965) neměla boky nádrže šroubovací, ale byla pochromovaná přímo.Pokud někdo nezkrátil kolena, nechal bych je tam (tedy pokud mají pěkný chrom), měl by si jistotu, že budou pasovat do doutníků. Sedlo, je spíš z pozdějšího data výroby, má vrchní šev v úpravě, aby neničil kalhoty. Takže ta motorka je asi opravu poskládaná z více kusů. Buben na panelce z pozdější výroby (což by odpovídalo namontovanému sedlu) měl žebra vystouplá. V odkazovém obrázku je na té dvaapůli úzký blatník a tyto motorky měly už hranatou nádrž. [Joška] (29.10.2015 17:59:47)
Jeste me napadlo jestli i rám neni z 353.
Jak se lisil ram u panelky a kyvacky?... nekde sem tusim cetl ze byl jiny prumer horni trubky pod nadrzi tusim ze panelky mely 40x40 a kejvacky 40x30 ... nebo to je uplne jinak ?
[Disek] (29.10.2015 17:51:59)
Klakson mám na panelce taky a není původní, dnes jsem dovezl ještě jeden stejný je made in poland, blatník je obráceně nasazený z čz (sport?) [ventil] (29.10.2015 17:41:46)
Mozna bourana byla .... v roce 1970 byla v mototechne cela predelavana meněný motor a ram je to na papirech s 353 a narazene cisla jsou taky na 353 ale většina dílu je z 559 jen ten predek teda no .... jak jsem projizdel net tak by mela vypadat asi nejak takhle:
http://indafoto.hu/Szivacs/image/6276155-4d3ef7cc/user#nagyitas

u toho predniko kola ... rozdil mezi kyvackovym a panelkovým je v tom ze panelkovy ma vycnivajici žebra a kyvačkova ma zapustene? nebo je tam jeste nejaky poznavaci znak?

Klakson mam jeste jeden s hvezdivocim rozdelenim ale ten je podle me z peraka.
[Disek] (29.10.2015 17:38:30)
Me to prijde, jako by tam nekdo namontoval celej predek z kejvy (treba po bouracce). Ze se na prvni panelky davaly jeste kejvackovy kola vim, ale pochybuju, ze by se montovalo predni kejvackovy a zadni panelkovy.
Ten predni blatnik mi neprijde jako sportkovej, ale nejakej divnej je. Hloubkou mi prijde jako klasickej na 16", ale to zakonceni hned pod vzperou mi proste mlati pres oci.
Neznam tuhle mrizku na klaxonu s velkyma dirama, nedokazu posoudit, jestli tam patri, ale prastila me pres oci.
Tazny nevim esi je primo sportkovy, ale delsi je. A mozna je to schvalne, aby slo uplne otevrit viko i v pripade, ze mas neco nalozeno na nosici. Prijde mi jako doma delany, tomu by odpovidala absence uchytu pro konektor a naopak navarena platle vlevo od odrazky v zadnim blatniku.
Jinak tahle plynova rukojet a rychlopal patri mimo jine na 592, takze je dost dobre mozny, za i na 559 to patri.
[Sim] (29.10.2015 16:53:11)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,094 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 0:48:17