Příspěvků: 16, poslední: 3.11.2015 22:37:4961543.Informace
Tak nějak by mě zajímalo objektivní srovnání těchto motorek. Po pravdě mě docela zajímá kde je pravda, protože někdo říká to, jiný zase ono.
Obě motorky mají stejný motor 634 - bez jakýchkoliv úprav? Jiné výfuky?
Že prý je zetka rychlejší a ovladatelnější, protože je lehčí. No tady v modelech je u 634 uvedeno 155 kg, a na čezetmanii je u 472 hmotnost podle typu od 144 do 158 kg - přitom ty motorky jsou na pohled stejné. Nevím kde by vzaly 14 kg rozdíl.
Maximálka je u 634 uvedena 120-125 km/h a u 472 125-128 km/h.
Každopádně že by těch 11 kg (155 vs 144) bylo tak znát aby člověk mohl říct že je to rychlejší a ovladatelnější? Díky za objasnění
Maarek: ty poslední typy 472.5 a 472.6 mají 17l nádrže. A dřív než prdel mě osobně začne bolet krční páteř a nohy, jak jsou v jedné poloze a záchodově ohnuté, ale to vyřešily padáky, kam si ty nohy na chvíli natáhnu. Prdel si po 2 dnech zvykne, a co mám novy sedlo, které je tvrdší, tak ani ne.
[Bakoun]
(3.11.2015 22:37:49)
Ahoj, mám obě mašiny. Jawu první čtyřku s bizoním motorem. Jede jako pila. Čízu 472.4. s devítkovým motorem. Kamarád se mě nedávno ptal proč máš "dvě stejné mašiny".
Pánové to níže v diskuzi hezky popsali + článek ze světa motorů.
Číza sportovnější. Jawa robustnější a do větší pohody (větší nádrž, vzpřímený posaz..). Hmotnost a tím pádem lepší ovladatelnost hraje do karet ČZ. Jawa se mi v mezních situacích malinko kroutí, ale je to kus "železa". U ČZ to kroucení tolik nepozoruji. Nicméně, když tě po +100 km na číze bolí zadek, už se těšíš na Jawu, nebo na pivo :) Zaleží také na kondici mašin v daném čase. Obě motorky za mě palec nahoru. Zkus někdy Bizona, pakliže jsi nezkoušel. To je fakt jízda :)
[Maarek]
(3.11.2015 17:03:08)
Aha, to je zajímavý, člověk se pořád učí :) stejně mi přijde první 472 nejsubtilnější a nejovladatelnější.
[cezeta22]
(31.10.2015 8:52:59)
cezeta: nesouhlasím s těmi rámy. Velikostně jsou rámy z prvních a posledních typů stejné. Se správným držákem motoru narveš do starýho rámu nový airbox a obráceně. Ty rámy se liší jen jiným vedením brzdy, držáky nádrže, držáky sedla a zadní trubky jsou roztažené pro použití širšího blatníku. Ale velikostně jsou rámy z 487 a z 472.1-472.6 stejné. A hliník. kyvku měly až modely 472.6.
Sám jsem si prošel úpravou tý svojí mrchy. Nejdřív rám originál 471.0, pak převařený z 487.3 a teď z 472.5+
[Bakoun]
(30.10.2015 21:48:57)
Trochu se rozepíšu, snad nikoho nepobouřím, kdyžtak mě opravte :D.
První 472.1 - nejkratší a nejlehčí rám alá 477, motor 634 fest na těsno(páka brzdy čepem kyvky), 487 rám je delší a filtrbox uškrcenější.Dále otevřenější sání/otryskování z typu 477. Výfuky čz jsou prostě nejlepší, pustí motor víc do otáček, i zátah je posunut výš než klasické 634. Takže nižší stavba i těžiště + váha = menší jízdní odpor, prostupnější výfuky= proto krapet větší maximálka.
Dále 472.5= přední vidle jako 638, zadní dostatečně tuhá kyvka z odlitku o tuhosti, které v dobrém stavu konkuruje pouze tramp kyvka.
Pak 472.6, má altík 12V, a padací rámy vzadu i předu na vývoz nach der Rus :D proto je nejtěžší a nejpodobnější 634, taky už má uškrcenější sání typu 487(jedna trubka do sedla). Osobně jsem se projel na 638 a vlnilo se to, jak had, to moje bestie(rám 472 s kotoučem, al kyvkou a 638 motorem s 27hp kitem) se oproti 638 v běžném jízdním režimu tolik nevlní. Nicméně pod plným plynem v zatáčkách, při takovém výkonu na to už nemá ani rám 472 :)
Výsledek je takovýto, 634 pohodlné cestování ve dvou, na dovču, sajdu, kochačku prostě na pohodu ideál. Na ČZ 472, se huře sedí = záchod, nižší, těžiště a váha= sport. jízda, nutnost více točit motor.
PS: je to pouze můj velmi zaujatý názor, takže ČZ navždy :)
[cezeta22]
(30.10.2015 19:24:01)
Dolin: 80km/h? Dyt to je pasmo, kde to uz nejede na trojku a jeste nejede na ctyrku. Otackomer nesmi ukazovat pod 4000ot/min, to je zaklad.
A rozdil mezi 472.4 a novejsimi verzemi je opravdu spis pocitovy. Ta velka nadrz se sirsim sedlem, ale z hlediska ovladatelnosti je to prast jak uhod.
[Bakoun]
(30.10.2015 15:12:38)
Jezdím jak 471, tak 472, tak 634.....je to asi jak ,...modrý, zelený a Silverline Favorit.. Ideál je 80 a tím to hasne.
Peace :D
[Dolin]
(30.10.2015 14:24:57)
záleží jestli 472-4 nebo 472-5 a 6. To je veliký rozdíl ve velikosti a pocitově je 472-4 lehčí a obratnější
[Kubas]
(30.10.2015 14:13:24)
Motory stejné (kromě pár drobností nemajících vliv na jejich vlastnosti), podvozky jiné. ČZ o cca 10 kilo lehčí, poslední verze s hliníkovou kyvkou.
[Simon]
(30.10.2015 14:09:18)
Sim: charakterem motoru mozna. Ale rozdil posazu je mezi 472 a 634 vetsi.
[Bakoun]
(30.10.2015 13:21:05)
Zkrátka ČZ dělala vždy spíše sportovní stroje a Jawa robustnější cesťáky.
[Ota]
(30.10.2015 12:28:49)
Kdyz 2 delaji totez, nemusi to byt vzdy totez. Nemel jsem moznost tyhle motorky porovnavat primo presednutim z jedne na druhou, ale ty rozdily mi prijdou hodne podobne, jako mezi 559 a 455.
[Sim]
(30.10.2015 11:54:17)
Motor je stejný. Liší se akorát starší provedení jednotlivých motorů, ale jen detaily. Ono velký rozdíl už je jenom v posazu, kde na ČZ se sedí jako na záchodě, kdežto na Jawě celkem pohodlně vzpřímeně.
[Bakoun]
(30.10.2015 10:14:50)
Hmotnost - podvozek 472 je oproti 634 trochu subtilnější - např. rozvidlení až pod motorem - jen ta jedna ušetřená hovadská trubka od hlavy rámu pod motor bude něco vážit, podobně uložení kývačky je takové "lehčí"... Asi se to nasčítá. A ten koník navrch je - jak bylo řečeno v Otou linkovaném testu - údajně díky povedenějším výfukům ČZ.
[Peterson]
(30.10.2015 10:11:55)
Ten článek to docela vystihuje. Zetka má lepší vršek díky výfukům. Jawa je traktor. A podvozek mi taky přijde, že se míň kroutí. ČZ je celkově menší, je to taková hračka v porovnání s Jawou. Samozřejmě je Zetka zábavnější .)
[Bakoun]
(30.10.2015 10:09:40)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 0:48:17