Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 11, poslední: 2.2.2022 11:37:3270007.Informace
Ahoj, vyzná se někdo v tom, jak funguje ta výfuková parodie na Travelce 250?
Konkrétně tam tedy mám jeden ventil, který pouští čerstvý vzduch hadicí a trubkou na obě strany hlavy za výfukový ventil - to je asi celkem běžná věc - manuály Hondy to popisují už koncem 80. let. Vstup tohoto sekundárního vzduchu je hadicí z vyřezaného otvoru v airboxu v zadní části - vypadá, že to saje ještě před filtrem "špinavý" vzduch - tak to má být?
A pak je ještě jedna frajeřinka, kterou mi hlava nebere. Na pravém koleni je navařena trubka, z které jde hadice přímo do přední části airboxu, na nějakou kovovou-šroubovanou koncovku - to je proboha co? Egr bez egru?
A co jsem se koukal na různé fotky motorek různého roku výroby, tak tam vidím dost nejasností a úplný úlet je, že jsou exempláře, které mají kovové trubky navařené na obou kolenech a na pravém dokonce 2.
Vypadá, že první motorky nemají na hlavě válce vstup na sekundární vzduch a tam to z ovládacích ventilů (prvně byly 2) je připojeno na trubičky na obou kolenech. Pak jsou exempláře, které mají na pravém koleni další trubičku/hadici někam (tipuji na přední stěnu airboxu) a pak jsou exempláře, které mají sekundární vzduch připojen už na hlavu a zůstala jedna hadice z pravého kolene na přední stěnu airboxu. A pak samozřejmě různě eliminované/zaslepené DODO.
Je v tom nějaká logika? Tím, že je propojeno přímou hadicí pravé koleno s airboxem dohnali emise?
Jo a výfuky jsou svařené s kolenem do jednoho kusu, jsou zkrácené oproti 639/640, mají jinak střeva, ale výrobní číslo ten celek má naraženo "katalogové 639" - to ale asi nikoho nepřekvapí u Jawy :)
Nebo to mám nějaký paskvil? Dík za doplnění informací.
Milos634: nee, to co jde do hlavy do výfukového kanálu je jednosměrné - z airboxu skrz "ventil sekundárního vzduchu" (zavírá se velkým podtlakem v sání - z příruby karburátoru) k výfukovému kanálu a tam je jednosměrný ventilek, který pustí vzduch jen ze sání do výfukového kanálu. Tento systém se používá minimálně od konce 80. let (asi jen v emisně přísných zemích).
A žádná elektronika k tomu není.
Klikovka je odvětraná do "zaslepené hadice" za motorem, jako to mývají japonci. Ahorát u Jawy je odvětrávací hadice naprosto uživatelsky nepřístupná, takže případný kondenzát asi nikdo nikdy neodstraní...
[agent] (2.2.2022 11:37:32)
EGR slúži hlavne na zníženie množstva kyslíka, teploty spaľovania, aby nevznikali oxidy dusíka pre vysokých teplotách spaľovania. Funguje hlavne pri nízkom zaťažení a zohriatom motore...EGR by som na karburátorovej motorke nehľadal

A tie trubičky z hlavy niekam do airboxu, nebude iba podtlak na odparovanie z kľukovej skrine?
[Milos634] (1.2.2022 22:53:01)
Té hadičce s tryskou bych rozuměl tak, že zavádí omezené množství spalin zpět do sání - ale na rozdíl od EGR - za účelem zvýšení teploty nasávaného vzduchu, zřejmě pro lepší odpaření paliva u studeného motoru. Pravděpodobně vycházely emise pro splnění Euro III dost těsně, takže toto mohlo být berličkou.
U teplého motoru to samozřejmě ztrácí smyslu, ale zřejmě bude množství regulované tryskou v hadičce pro chod teplého motoru málo významné, než aby to řešili nějakým ventilem...
[Jeník] (1.2.2022 19:55:41)
Jad: Tak to je fajn, já mám vykuchané rybiny, jen s proužkem plechu proti ploutvím a ploutve smáčknuté na 5 mm :) [longr] (1.2.2022 17:00:22)
Ota: V tomto směru taky není třeba žádných obav. Nahlédl jsem do uvedené příručky a tam mají ohledně výfuku příslušníci popsáno jen jak se vypořádat s podezřením na nadměrný hluk. Jejich nástroji jsou štětka na mytí lahví, případně drát na konci s kuličkou o průměru 6 mm, které zavádí do koncovky výfuku:-) Horší bude až se u motorek začnou měřit emise. [Jad] (1.2.2022 12:15:56)
Jad: Ano, emise se u motorek neměří, ale kdybys třeba narazil při silniční kontrole na iniciativního policajta - kdysi byla pro ně vydaná nějaká příručka, co všechno můžou kontrolovat a bylo toho opravdu dost... [Ota] (1.2.2022 11:23:13)
agent: Aha, tak děkuji za objasnění, s tím jsem se ještě nesetkal. Ota: u motorek se do takových věcí na STK nikdo nevrtá. Však i u toho skútru jsem musel vyrobit nové těsnění mezi hlavu a tu trubku do sání...akorát bylo z plechu a chyběla tam prostřední díra. [Jad] (1.2.2022 10:29:34)
Ta hadice z pravého výfukového kolene, která je uprostřed seškrcena tryskou, vede bez dalšího do airboxu, Žádné dráty k tomu nevedou, že by např. řídící jednotka sledovala tlak výfukových plynů? Pokud je to čistě mechanická záležitost, bude nejlepší, když to necháš ucpané karbonem. Tím se vyřadí z činnosti kurvítko - přisávání spalin do motoru a současně tě nikdo nemůže obvinit z nepovoleného zásahu do emisního systému vozidla. Za to, že se to ucpalo, nemůžeš... [Ota] (1.2.2022 8:30:34)
Tak co vůbec nechápu - proč je pravé koleno spojeno hadicí s airboxem a ta hadice je přiškrcená tryskou?
Jinak airbox je taky kapitola sama pro sebe - exemplář z 125 Travelky, akorát byla potřeba jinde výstupní díra na gumovou přírubu - tak se to na přední stěně přeplátovalo a vyrobila nová díra (částečně přes původní) v požadované pozici ;/
[agent] (1.2.2022 1:11:53)
Těm ventilům u Hondu říkají Secondary air supply system. Jsou tam na koncovce u hlavy jazýčkové jednosměrné ventilky směrem do výfuku, takže tok vzduchu je od filtru za výfukový ventil, zpět ne. Samotné ovládací ventily jsou otevřené a čerstvý vzduch umožňuje ve výfuku dohoření směsi. Kromě situace, že je v sání velký podtlak (brzdění motorem) - to se ovládací ventily podtlakem na membránu uzavřou.
Ta druhá hadice z pravého kolene je aktuálně neprůchozí. Před chvílí jsem zjistil, že hadice 8mm vnitřní průměr je zhruba uprostřed rozřízlá a spojená kovovou trubičkou. Ze strany od výfuku je v trubičce zašroubovaná tryska (to samé jako hlavní tryska karburátoru 2926) a za ní je zarostlej sajrajt. Z druhé části hadice se mi to ještě nepovedlo vyndat a zkusit prostou hnout - neměl jsem po ruce nic, čím to šetrně chytit.
[agent] (1.2.2022 0:45:12)
Já bych řekl, že EGR bude to, co popisuješ jako první - ne nasávání čerstvého vzduchu do výfuku, ale naopak výfukové plyny jdou přes EGR ventil do sání za filtr. Viděl jsem to na skútru Yuki. Význam těch ostatních opičáren si netroufám odhadnout, ta popisovaná eliminace a zaslepení bude nejspíš nejrozumnější způsob, jak s tím naložit. [Jad] (1.2.2022 0:08:46)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14