Příspěvků: 47, poslední: 26.2.2022 13:35:3270039.Informace
Ahoj, dodělávám motor na sportku. Udělal jsem si radost převodovkou z 634 s 13 z predlohou na vaše rady :) A teď bych chtěl ještě karburátor. Máte někdo zkušenost? Nejlépe osobni. A jaký vhodný difuzor na 250? Dost mě láká kopie PWK z aliexpresu, kde má výborné hodnocení. Máte někdo? Poradíte?
Díky
Objevilo se teď tohle. Copak je to zač? https://www.facebook.com/marketplace/item/3147742335503736/?ref=facebook_story_share
longr: Opět nedokážeš obhájit svůj výrok. Po kolikáté už ?
[fk]
(26.2.2022 13:35:32)
Kdepak. Ty nechápeš mě. Ale tobě zjevně nemá smysl nic vysvětlovat :)
[longr]
(26.2.2022 1:51:19)
longr: Až pochopíš rozdíl ve výrazech směrem ke klapce, a "a za klapkama", tak ti možná dojde na co jsem se ptal.
"Karbec je nasazený na domek s klapkami". Zajímavé. Které klapkové motory používají přírubové karbce ? Jinak by totiž nemohlo platit "Karbec je nasazený na domek s klapkami".
[fk]
(25.2.2022 19:09:16)
fk zas vyplaval, aby ze sebe dělal troubu tam, kde je to jiným jasné. Takže ještě jednou i pro ty, co si sedí na vedení ;) Karbec je nasazený na domek s klapkami a za klapkama kanál bývá obrovský, ale u obyčejných strojů je nejužším místem hrdlo karburátoru a tedy může být stejného průměru i počátek sacího kanálu, který se od toho místa plynule rozšiřuje.
[longr]
(24.2.2022 14:46:14)
longr: "Pak se postupně zvětší. Samozřejmě u klapek apod. už je to jinak".
Jinak ? Takže se kanál směrem ke klapce zmenšuje ?
[fk]
(24.2.2022 12:59:37)
Mira76: Zajímavá přestavba. Dáme závod? Proti mojí sériové 251.
[Tomáš S.]
(21.2.2022 0:12:44)
to [Free] má to najeto cca.300km, nejprve se musí zajet, jede to do 4tis. a pak už to tarokuje(schválně).
Jinak hezká práce na motoru!
Můjkrám jede- tis. otáček kde je nastaven volnoběh se to rozjíždí a musím delší dobu držet spojku-(asi efekt lehké kliky pr.120mm), reakce na plyn je ale perfektní asi jako jawa 90 (dojem jako by dlouhé jedničky je možná dán převody-mám 20ti zub na sekundáru a 13zub na předloze, primár je dvojitý série švéd) od 1,5tis.otáček to jde už lepší než série 250, u 3,8tis je výkon kolem 17ti koní a 21Nm.. dál jsme to udělali bohaté(schválně).
Po správném otryskování se uvidí, napřed se to ale musí zajet, spodek a vršek ojnice je těsnější, nemám rád když něco zvoní, ložiska 2x váleček, 1x kulička.
píst-vůle 0,08-0,09mm, vložka nirezist.
Nechvástám se s tím, ale jen chci řict že to dá dost práce, škoda že jsem ji neměl ve 20ti.
(ještě jednoho miláčka mám-suzuki rgv250, resp.315ccm ta není ještě hotová, málo času na ni).
[Mira76]
(20.2.2022 20:39:48)
Difuzor byste u běžného šoupátkového karburátoru hledali většinou marně. Sice se o něm mluví, ale fakticky tam není.Difuzor je čistě technicky vzato jen a pouze rozšiřující se kužel ve směru proudu. (Zužující kužel je konfuzor) Průměr díry v přírubě karburátoru je průměr hrdla. Stejný s hrdlem má být průměr začátku sacího kanálu. U klasického obyčejného šoupátkového karburátoru je celá díra karburátorem většinou válcová s prakticky stejným průměrem po celé délce. (technologicky kvůli odformování se průměr malinko mění) Vepředu se pochopitelně výrazně rozšiřuje a jsou v tomto rozšíření zavrtány kanálky pro vzduch k dalším součástem karburátoru. Dokud se nezvedne šoupátko úplně, je nejužší místo pod šoupátkem. Při plném zvednutí je nejužším místem celý karburátor. Karburátor je krátký, tak to nevadí. (karburátor s plochým šoupátkem je ještě kratší) Rozšiřuje se až sací kanál, na který je karburátor našroubován.
Co a proč je rovnotlaký karburátor. Blbina to není. Lze jít na větší průřez a tím menší odpor karbu než u klasiky s pevným difuzorem.
Problematika nezbytné korekce průtoku paliva kvůli měnícímu se zatížení motoru (proměnlivá rychlost průtoku vzduchu a tím podtlaku na trysce) se obecně dá řešit 3 způsoby.
1. přídavnou korekční tryskou (patent Zenith).
2. emulzní trubící a vzdušníkem (patent Solex)
3. rovnotlakým karburátorem s proměnlivým průřezem (patent Stromberg).
Stromberg se snažil dosáhnout nezávisle na zatížení cca konstantní rychlost vzduchu=podtlak na trysce a vyzrát na korekci jehlou. Udělal to šoupátkem řízeným podtlakem, membránou a pružinou. Docela to i fungovalo nicméně to trpí jak principiálními, tak funkčními neduhy. Principiálně způsobuje potíže hmotnost=setrvačnost šoupátka a také odpor vzduchu v kanálcích k membráně. Šoupátko prostě trpí zpožděním, což při prudkých změnách zatížení při ostré jízdě vadí. Funkční problém je životnost membrány, tření šoupátka a ryché opotřebení.
[-]
(20.2.2022 20:33:25)
Bakoun, Stíví: Ano, má se rozšiřovat, jenže ne schodem, ale postupně. Tzn. začátek kanálu stejný jako hrdlo karburátoru, jak píše [-], aby tam nebyl zbytečný schod. Pak se postupně zvětší. Samozřejmě u klapek apod. už je to jinak, ale na běžných mašinách a strojích je kanál ideálně plynulý.
[longr]
(20.2.2022 18:46:31)
Jak pravil Bakoun, sání se má hladce rozšiřovat, a to zhruba na 105-110% průřezu výstupu z karbu.
[Stíví]
(20.2.2022 16:35:29)
longr: ne nema byt shodny. Nejuzsi misto v sani ma byt difuzor karburatoru, pak se sani ma zase PLYNULE rozsirovat.
[Bakoun]
(20.2.2022 13:54:08)
karbec sem mnel jawa original ten co se daval na hranaty jawy , a pak i ten karbec z aliexpresu ten byl uplne k nicemu. na tom origo jawskym sem nikdy nevyladil prechody ani to snim nejelo nejak super
dal sem toho mikunaka a na druhou volbu trysky to jelo jak utrzeny a vse fungovalo jak mnelo.
[Free]
(20.2.2022 13:52:12)
Kanál za karburátorem má mít průměr ideálně shodný s hrdlem karbrátoru. Nemá tam být schod. Vznikají za ním víry. Kanál se rozšiřuje plynule až dál. Rozdíl 2mm je tam z důvodu nepřesností. Zkráta ikdyž je to blbě odlitý a obrobený a karb není v ose s kanálem, tak je furt šance, že nebude karb přesazený až tak, že by hrana kanálu vystupovala proti hrdlu.
[-]
(20.2.2022 12:54:37)
Boco : mohl bys víc rozepsat jak dobře funguje? Dle zdejších příspěvků, je potřeba aby byl ideální rozdíl mezi difuzorem a sacim kanálem 2mm. Resp aby byl sací kanál o 2 mm větší.
Míra 76 : viz sz. Nechci zavodaka, nechci dělat žádnou nevratnou úpravu. Ale kolem a kolem, drobnýmu vylepšení se nebráním. Je lepší elektronický relé nez starý s mech. kotvou. Je lepší převodovka z 634, než starý typ, a to samý si myslím o tom karburátoru.
Je možný někde kouknout na video? Zajímá mě jak moc ti to jede :)
Free : karbec 638 si měl Číňana a s ním ti to nešlo naladit, nebo to pwk z Ali?
[Ondra/477]
(20.2.2022 12:07:41)
To mira76 kolik koni na brzde jsi z toho dostal?
[Free]
(20.2.2022 11:12:11)
jinak ted sem dodelal 290ku https://freebiker.rajce.idnes.cz/jawa_panelka_290/
a musim rict ze tech hodin na tom stravenejch ... no snad se to aspon trochu projevi.
jinak se nedivim kam to jawa dotahla co sem to delal tak valec zmetek stefty na karbec vyvrtany o 2mm do strany...
hlava osoustruzenej spalovak nekolik mm mimo osu svicky a o nepresnostech na odlitcich ani mluvit nebudu.
[Free]
(20.2.2022 11:11:07)
jinak hranatej karb sem na 250 libenaka skousel naladit ajak tu nekdo pise nize neslo to porad tam byly prechody a celkove ten kerbec hodnotim na picu pak sem dal origo mikuni z 70 let a to byla jina liga,
[Free]
(20.2.2022 9:55:49)
tu kopii z ciny sem mnel a byla nefukncni i zpracovani bylo na shit
[Free]
(20.2.2022 9:53:23)
mám motor z 250 panelky(švéda) udělaný na 390ccm, jede to tak že s jawou to nemá moc společného, zatím jsem nepoznal kopec kde bych nedal za 4.
Taky dekompresor neb to nešlo ani protočit a když to koplo zpět tak....ano hodně, hodně to bolelo.
A za jakou cenu že to bylo?
Chcete dávat jako já
-převodovku 634 se zakázkovými přesuvnými koly(+2000kč),
-spojku na 7lamel(+2000kč),
-karbec 36mm s klapkami z rgv250(+2000kč).
-dvojitý primár(???kč)
-předělávka na 2páku(???kč)
-custom start.segment(500kč)
-dvojitý filtr(+1500kč)
-custom doutníky(+5000kč)
-custom kolena výfuku(celá stavba je nižší o 16mm-kratší ojnice a pr.120mm klika).
-ojnice suzuki (3500kč).
-CNC zetrváky s wolfram.a olovem jako dovažky........
.....???kč
K tomu 2x lízátko jednou při první zkušeb.jízdě, jednou na brzdě.
Ptám se máte k tomu ještě chuť, změníte věc A musíte změnit i věc B a taky třeba C....To jsem většinu věcí dělal doma sám jako polotovary na soustruhu a tepelné zprac.přes známé.
Proto jsem jen pro lehké úpravy, třeba panelka na 290ccm může být fajn.
Nějaká fotka motoru je v profilu kdo by chtěl ale prakticky na pohled obyč.panelkový motor.
[Mira76]
(20.2.2022 7:35:40)
pračlověk: a co z rovnotlakym karburatorem? To je akorat blbina na spotrebu. Ne nadarmo se u spousty ostrych verzi 4taktu menily rovnotlaky karburatory na „normalni“.
[Bakoun]
(20.2.2022 0:50:04)
este dodam - mam 350 motor, hybrid kyvacky a panelky
[Boco]
(19.2.2022 23:28:33)
ja som karb zo 638 na gulatom motore testoval. Funguje dobre, ALE treba mat na pamati ze je to difuzer 28. Standardne gulate motory mali dif 26, tomu bol prisposobeny aj saci kanal. Ja mam na motore sanie upravene na cca 28.5mm a tympadom ma karb zo 638 zmysel.
Momentalne zacinam skusat cinana - PWK28 z Aliexp (s plochym supatkom), som len na zaciatku, bude to chciet pohrat sa s tryskami a mozno aj supatkom/emulznou trubicou/ihlou. Co vsak mozem jasne uz teraz povedat, studene starty su s PWK ovela lepsie ako s karb zo 638. Moj dojem z cinskeho PWK je dobry akurat som musel hned na zaciatku riesit zasekavajuci sa plavakovy ventil, ale vyriesilo sa to naladenim dorazu plavaku.
[Boco]
(19.2.2022 23:27:16)
Já na té kývačce mám klasiku 2926, jen jsem měl na mysli, že ta výměna šnekopalu za rychlopal se projevila dost značně :)
[longr]
(19.2.2022 22:19:24)
Na gulatej jawe 638 karb funguje? Ja som to zazil na troch 350, od troch majitelov a nesla ani jedna.
Sanie na gulatej 350 ma 26 lebo prve 350 kyvacky mali karb myslim 2924. Vzdy je ale este v pohode viest z 26 do 26, co znamena iba dlhsi kanal, bez zmeny pomerov v sani
[Velorex]
(19.2.2022 21:30:40)
350 je 2válec takže by vlastně karburátor měl odpovídat 175
[nunici]
(19.2.2022 21:15:29)
Jawa používala stejné díly pro obě kubatury - třeba výfuky i karburátory, jsou tak menší náklady a motorka stejně jede, takže to stačí. Co namontovat rovnotlaký karburátor a odladit?
[pračlověk]
(19.2.2022 20:39:12)
Už asi chápu jak to myslíte. Ale posledni otazka na konec. Nechci nikoho provokovat, ale ta teorie mi nevychazí .
Kulaty motor 250 karbec 2926 prumer sani 28
350 karbec 2926 prumer sani 26
Takze kdyz dam na kulatou 350 karbec z 638 jak vsichni doporucuji , je to dobre. rozdil o 2 mm, ale proc tam tam nedala fabrika uz z vyroby vetsi karbec ?
[Ondra/477]
(19.2.2022 19:52:59)
28mm v kartri 559 prave potvrdzuje co som pisal. Najmensi prierez je v karbe teda 26. Pri karbe 28 mm zo 638 by potom mal mat kanal v kartri 30 mm.
[Velorex]
(19.2.2022 18:42:27)
Sací kanál v karteru J250/559 má za karbem průměr 28 mm. Pokud by člověk chytal koně, muselo by se do toho šahat víc. Ale určitě jde získat kultivovanější chování motoru, pokud se na to naroubuje poslušnější karburátor. Dobrá replika 2926 funguje skvěle, ale pokud je někdo hračička, nepochybuju, že s modernějším karbem se to bude dát ještě trošku poléčit. A samozřejmě by nemělo smysl dávat lepší karb na mašinu s krutirukem. Už jen výměna za rychlopal na kývačce 350 pocitově přidala na svižnosti :)
[longr]
(19.2.2022 18:30:05)
[Krizoň IV.] Neni. Je to motor z Yamahy RD, napasovanej na ctyrkvalt jawi prevodovku a vykastrovanej tim ze ve vychodnim bloku nikdo nedokazal vyrobit klapku sani, a ani slusny karburatory.
Realne, zamysli se nad tim logicky. Cim mensi objem valce, a cim tocivejsi motor, tim vetsi vliv maji prechody a tim i kvalita karburatoru. Kulata dvepade neni ani jedno z toho.
Mam a jezdim vsechny tyhle motory, vim jak se chovaji, a proto si ani nahodou nebudu namlouvat ze se z toho da vytahnout neco co tam proste neni.
[Krizoň IV.]
(19.2.2022 16:49:13)
[Krizoň IV.] Vidím tu trochu zaujatost ... Abych se taky zastal kulaty 250. Tak ono hranata 350 s hlinikovejma valcema, je v uvozovkach porad perák, sto let za opicema ....
[Ondra/477]
(19.2.2022 15:47:10)
[Ondra/477]: Jenze 250 panelka neni babetta. To ze jsou motory kde slusnejsi karburator nadela divy nezpochybnuju, sam jsem si to overil na moji 639, ale kulaty jawy 250 to proste zrovna nejsou.
[Krizoň IV.]
(19.2.2022 15:31:30)
Koukam ze se tu rozjiždí slušná dizkuze.
Urcite do toho nechci sypat desitky tisic. Ani vymýšlet vymyšlený a delat z
250 něco co není...
Kulatý Jawy nemám moc zmaknutý a tak se nechám poučit. To že jiný karburator pomuže mam vyzkoušeny napřiklad z babetty. Kde když se vyhodí Jikov a da se tam Dellorto je z toho uplně jina (lepší) motorka.
[Ondra/477]
(19.2.2022 14:50:20)
Koukam ze se tu rozjiždí slušná dizkuze.
Urcite do toho nechci sypat desitky tisic. Ani vymýšlet vymyšlený a delat z
250 něco co není...
Kulatý Jawy nemám moc zmaknutý a tak se nechám poučit. To že jiný karburator pomuže mam vyzkoušeny napřiklad z babetty. Kde když se vyhodí Jikov a da se tam Dellorto je z toho uplně jina (lepší) motorka. Dal vychazim z toho , že sportka 250 a sportka 350 jezdí na stejným karbci . Dal jsem žil v tom že díra v saní je 28 mm . Ale řikám, nechá si rád poradit. Ať nedělám nějaký vývoj zbytečne.
Díky za tipy na přiruby
[Ondra/477]
(19.2.2022 14:49:06)
Ondra/744
u 350 ccm plníš prakicky 175 ccm při určitém potřebném množství směsi, u 250 plníš celých 250 ccm při jiném potřebném množství směsi .Navíc jak bylo řečeno jsou tam jiné průřezy
[nunici]
(19.2.2022 13:13:07)
O priprave zmesi pre motor toho vela neviem, ale viem, ze aby prudenie spravne fungovalo, musi byt prierez kanalu v karbe najmensi. Teda smerom k piestu sa zvacsuje. Ak uz mas motor zlozeny uz je neskoro, pretoze ma kanal vytvarovany tak ze zacina na priemere 26 v karbe. Ak tam das karb zo 638, co je 28 mm tak cely system narusis. Ak priemer zvacsis, znizis v nom tlak a rychlost prudenia spomalis. Potom skokom zmensis priemer na povodnych 26 a potom zase od 26 zvacsujes. A fungovat to nebude.
[Velorex]
(19.2.2022 11:51:00)
Ondra/477: Protoze 250 je pravekej pomalootackovej motor do traktoru, kterej svuj potencial uz odevzdal. Narozdil od 638 motoru kterej je nedodelanej nedoladenej bastard, navic vznikly v dobe kdy v CSSR kvalitni presny karburator nikdo vyrobit neumel.
Jsem presvedceny ze skoncis u placeba, 638 karb nejak naladis, budes mit pocit "jak to jede" ale ve skutecnosti to bude tou 13z predlohou a tim ze motor je cerstvy a dobre udelany.
A silne pochybuju ze bys nasypal desitky tisic do nejakeho skutecne kvalitniho karbu, a hromady ruznych emulznich trubic a trysek, a ladil to tyden na brzde, kde by se nejake mirne zlepseni prechodu mohlo projevit a objektivne zmerit.
[Krizoň IV.]
(19.2.2022 9:17:49)
[Krizoň IV.] Neber to jako útok, ale když ten karbec funguje dobře na 350, proč by neměl fungovat na 250? Rád se nechám poučit, abych se stím nedělal zbytečně.
Elstrem : kup ten z odkazu, já ho nakonec neberu, pan je z Jablonce nad Nisou
[Ondra/477]
(19.2.2022 7:47:58)
Zdravím,kde se dá koupit ta čínská republika Jikovu? Děkuji.
[elstrem]
(19.2.2022 7:12:36)
Ondra/477: Lidi (vcetne me) si ho chvali na hranatych 638 motorech, o tom ze by byl nejak uzasny na kulatych motorech nevim, a uz vubec ne 250.
Vim ze jsou lidi co ho tak nejak naladili a provozuji, ale osobne myslim ze sehnat novou, kvalitne odlitou a obrobenou repliku SBDcka by melo stejny prinos.
[Krizoň IV.]
(19.2.2022 0:02:26)
BooCher: Jenze ty jsou urcene na 638 motory a na panelku ji jen tak snadno nedostanes. A kdyz dostanes, nedas tam kryt, a prinos tohohle karbu na 250 je takovy dost ... vlastne mizivy.
[Krizoň IV.]
(18.2.2022 22:29:30)
To co je v odkazu, tomu bych se vyhl. Tyhle levné čínské a taiwanské repliky nikdy nefungují. Teda nějakým způsobem fungují, ale né tak jak by měly. Dobré tak na nějakou leštěnku která je vystavená a nejezdí. Když kopii jikovu tak jedině čínskou repliku s nápisem JAWA na plovákovce, dodávají je přímo na nové jawy. Sice trochu dražší ale fungují lépe než origo JIKOV. Mnoho lidí potvrdí a z vlastní zkušenosti i já.
[BooCheer]
(18.2.2022 21:56:17)
co si od toho slibuješ? koně? přechody? sytič?
to v odkazu bych viděl jako čínskou kopii jikovu. Za tuhle cenu se neprodávají ani vylítaný ohnilý originály, takže bych byl opatrný a asi mírně skeptický.
[maspe]
(18.2.2022 21:43:59)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (7), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14