Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 12, poslední: 9.3.2022 18:11:1070050.Veteráni
Zdravím Vás kolegovia. Aký máte názor na použitie valčekového ložiska NUP 205 E na vývodové (sekundárne) reťazové kolečko? Toto ložisko má podstatne vyššiu statickú aj dynamickú únosnosť. Origo je tam guličkové ložisko 6205. Odskúšal to niekto z Vás? Vopred ďakujem za Vaše odpovede.
Hřídel která je v ložisku u spojky je jeden kus a náboj se čtyřkovým kolem je na hřídeli volně na pouzdru takže ho axiálně musí držet ložisko u řetězového kola.Při řazení 4 na to čtyřkové kolo asi nějaké axiální síly působit budou a panelková převodovka je na axiální vůle dost citlivá ,při větší axiélní vůli 4 vyskakuje a kameny na 3kovém kole se omítají ,stejně tak konce drážek v trojkovém kole a na hřídeli.Speciálně tady bych šel na jistotu-správné vymezení vůle a spolehlivé axiální uchycení obou dílů. [El Fag] (9.3.2022 18:11:10)
El Fag: Do soutěže v rychlosti psaní bych se raději nepřihlásil :) V čem je problém? [grošák] (8.3.2022 23:01:03)
Grošáku, píšeš rychleji než přemýšlíš... [El Fag] (8.3.2022 20:16:23)
Axiální síly bych řešil u šikmého ozubení, ty z řazení bych zanedbal, ty asi pobere to jedno kuličkové na druhé straně. [grošák] (5.3.2022 21:12:02)
Joška: tohle válečkový ložisko NUP umí přenášet i axiální síly v obou směrech, je na to konstruovaný, odpovídá tomu i cena. Otázka je jestli je v tomto směru srovnatelný s kuličkovým... [pračlověk] (2.3.2022 20:08:14)
Měl bych obavy ohledně přenosu axiálních sil. Přece jenom při zařazení rychlosti dochází k axiálnímu tlaku mezi kolečky 3. a 4. rychlosti a ten se přenáší samozřejmě na ložisko. Klasické ,kuličkové,ložisko snese i vysoké axiální zatížení, v literatuře jsem se nedočetl, že by tohle válečkové tohle řešilo. Tam se uvádí pouze vysoká radiální únosnost. [Joška] (2.3.2022 11:10:06)
Poté, co jsem zjistil brutální vůli v tomto ložisku jsem už nechtěl riskovat a dal jsem tam dvouřadé. Tuším 3205 [Banjokid] (27.2.2022 20:09:51)
Namiesto loziska treba skontrolovat valcovitost hlavneho hriadela vo vystupnom hriadeli. Od tlaku od zaberu retaze dochadza k naklananiu vystupneho kolieska smerom dozadu. Hriadel sa obotrebuva do sudkovita a aj puzdro trpi. Ak je hriadel moc opotrebovany, vystupny hriadel sa naklana a lozisko 6205 trpi. Pri velkom naklone to lozisko nevydrzi.

Preto treba pouzit novy vystupny hriadel, alebo ho jemne prebrusit nagulato. Do vystupneho koliska spravit presne tesne puzdro. Ak lozisko bude drzat iba radialny tlak, je nesmrtelne.
[Velorex] (27.2.2022 18:25:21)
V prvom rade ďakujem Vám za Vaše názory. Plný súhlas s Vami.
Co:pračlověk. Cena je 6 € viď https://www.loziska-naradie.sk/tovar/7333/nup-205-e-zvl-valcekove-lozisko .
[MV] (27.2.2022 15:55:44)
Kuličkové ložisko 6205 poslouží nadmíru dobře. To se mezitím pokazí spíš něco jiného než ložisko. Válečkové ložisko má význam použít na uložení klikového hřídele ať už skrz snazší půlení a skrz vyšší dynamickou únosnost. [Čezet-rider] (27.2.2022 13:23:45)
Ptas se na nazor. Podle me naprosto zbytecne. Nulovy prinos. Zivotnost toho loziska je nasobne vyssi nez zivotnost kliky, udrzbu a puleni motoru to taky neusnadni. [Krizoň IV.] (27.2.2022 12:06:29)
To ložisko stojí kolem 700Kč. Obyčejný 6205 stojí 60Kč, kdyby bylo SKF tak stojí 100. Nemyslím si, že se to vyplatí. Za dobu životnosti tohoto ložiska ten motor budeš stejně několikrát půlit, případně měnit výstupní kolečko s nábojem. Několikrát se zde zmínila možnost použít tohle odolný ložisko NUP306 C3 na střed klikovky u 350, ale zatím se k tomu nikdo neodhodlal. [pračlověk] (27.2.2022 12:00:37)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,062 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.4.2024 10:36:34