Příspěvků: 34, poslední: 9.3.2022 11:01:4270056.Informace
Ahoj, mám dotaz na spínač zadního brzdového světla na 634-8. Jak to zde bylo původně řešeno? Bylo to řešeno lankem na spínač (někde pod nádrž či ke kastlíku) nebo byly i varianty s uchyceným spínačem přímo na rámu u páky. U mě byl spínač přidělaný přímo na rám šroubkem (do rámu udělaná díra se závitem). Spínač pak propojen pružinou na páku (na levé straně) - jedná se o domácí kutění?
Jirka77: Myslis ze uz v te dobe marketingu v Jawe sefoval Kraft ? (:
[Krizoň IV.]
(9.3.2022 11:01:42)
[Krizoň IV.] Na té reklamní fotce jsou i prapodivné spodní kluzáky, takhle 634 chycený blatník neměla.
Vypadá to na Jawa klasiku - "reklamní fotka snese vše".
Jiřík
[Jirka77]
(9.3.2022 10:56:33)
Rovny packy jsou s odpovidajicima riditkama OK.
Pro me je to taky zahada. Beru jako fakt to co poslal Praclovek, ze v katalogach a na fotkach to existovalo, ale fakt by me zajimalo jak to fungovalo, pokud vubec.
[Krizoň IV.]
(9.3.2022 10:35:33)
Jirka77 - jak se bude s rovnýma páčkama fungovat jsem zvědav. V mládí jsem měl na 634 lomený páčky a to bylo OK. Dle toho co vím tak 634-8-16 by měla mít rovné páčky.
[drbik]
(9.3.2022 8:45:26)
Musíš okno s dotazem hned po odeslání příspěvku zavřít, aby se nemohlo aktualizovat.
[pračlověk]
(9.3.2022 7:48:06)
už několikrát jsem si všiml "chyby stránek" - nemám to osahaný, ale několikrát se mi stalo, že se mi opakovaně vložil příspěvek aniž bych cokoliv odeslal. (jako třeba nyní níže).
[drbik]
(9.3.2022 6:37:55)
Na řidítka jsem koukal a posuďte sami.. https://kubad.rajce.idnes.cz/Jawotina/
Pokud jsou vůbec původní, tak držáky na páčky jsou opravované a už znovu zničené. Zřejmě tam bylo o díru více (alespoň na straně spojky je díra - i když nevím proč) u brzdy zřejmě taky, ale těžko říci (to je to zničené uchycení na fotkách). Vzhledem k viditelným zásahům to mohlo být už dodělávané. každopádně v páčkách prostor pro další uchycení lanka není (ale opět původnost je více nežli pochybná). Jsem smířen s tím, že to bude pro mě záhadou. Ale těší a baví mě zájem to rozlousknout.
[drbik]
(9.3.2022 6:32:31)
Rovné páčky na fotce možná, ale v reálu jsem rovné páčky na řidítkách s velkejma držákama páček měl(držáky s dírou na lanko spínače brzdy) Na brzdu jsem pořádně nedošáhnul. Je to trochu vidět i na tom katalogu se slečnou, páčka je daleko.
Jiřík
[Jirka77]
(8.3.2022 16:00:26)
http://trmal.safo.cz/jawa_350_634/jawa_prospekty.htm
Zde se dočteme, že 634-8-60 s oilmasterem je pro vývoz a že 634-8-16 je pro domácí trh, je stejná jako ta 60 s rozdílem v motoru a vybavení. Pravděpodobně odpadl oilmaster a možná i spínač (lanko ke spínači) přední brzdy, zde jsou již na fotce jasně vidět rovné páčky i lanko. Měchy na přední vidlici jsou také.
[pračlověk]
(8.3.2022 9:27:37)
drbik: Tvoje páčky a patrně i řidítka nejsou na dvě lanka. Na dvě lanka je páčka, která se prodává pod označením na Jawu 638, stejná byla i na Jawě 634-7.
Krizoň: Měl jsem tím na mysli, že Jawa 634-8 neměla páčku uzpůsobenou na dvě lanka, protože spínač přední brzdy byl integrován přímo do brzdového lanka. Třeba má Drbík jednu z posledních 634-8, kde už se používal nový typ brzdového spínače - stejný, jako na J 639-640, jednolankový. K němu pak později přidali i lanko na přední brzdu a byl zde model 634-7.
[Ota]
(8.3.2022 8:41:24)
Na řidítka jsem koukal a posuďte sami.. https://kubad.rajce.idnes.cz/Jawotina/
Pokud jsou vůbec původní, tak držáky na páčky jsou opravované a už znovu zničené. Zřejmě tam bylo o díru více (alespoň na straně spojky je díra - i když nevím proč) u brzdy zřejmě taky, ale těžko říci (to je to zničené uchycení na fotkách). Vzhledem k viditelným zásahům to mohlo být už dodělávané. každopádně v páčkách prostor pro další uchycení lanka není (ale opět původnost je více nežli pochybná). Jsem smířen s tím, že to bude pro mě záhadou. Ale těší a baví mě zájem to rozlousknout.
[drbik]
(8.3.2022 8:18:53)
Doktore, tohle tu ale vubec neresime. Ten spinac integrovany do lanka se pouzival jako pridavny k tomu zadnimu na ramu, a to zjevne neni to co Drbik ma, protoze na obou jeho ramech ten zadni spinac proste nebyl, uchyt na ramu uplne chybi.
Je to fakt zvlastni, jako samozrejme se neda vyloucit ze proste jawa v ramci "zlepsovaku" tenhle system nejak nabastlila i na posledni jednobudiku z roku 1980 a par mesicu to vyrabela. Mrkni na ty puvodni riditka, pokud tam tohle bylo, tak v tom drzaku packy navarenem na riditkach musi byt dve diry na dve lanka.
[Krizoň IV.]
(7.3.2022 9:29:51)
Ona snad 634-8 měla mít spínač přední brzdy integrovaný přímo do brzdového lanka. Viděl jsem to jenom na fotkách, patrně to nebylo moc spolehlivé, když od tohoto řešení později ustoupili. Tím pádem se do dnešních dnů takových lanek se spínačem asi moc nedochovalo...
[Ota]
(7.3.2022 9:21:19)
konkrétně mám 634-8-16. Kouknu na původní řídítka s páčkami, zda tam bude náznak, že tam vedlo lanko.
[drbik]
(6.3.2022 21:20:02)
V příručce k typu 634-8-16 je fotka č.27 a u ní napsáno "Seřízení brzdového spínače". Brzdový spínač je nového typu s lankem. Dále jsem našel fotky 634-8 z katalogů, kde jsou řidítka s rovnými páčkami a překvapivě tam do páčky vede i lanko od brzdového spínače. Nevím, jaký podtyp z těch mnoha podtypů drbik má, abych mohl tvrdit, že tam 100% patří spínač s lankem, to má snad v technickým průkazu. Jestliže má dva rámy z roku 1980 a oba nemají držák na ten spínač, pak to btedy nejspíš bude tam na novější typ spínače (a nebude z konopnice)...
[pračlověk]
(6.3.2022 19:50:54)
Jenze na obalu te prirucky pisou 1980, a i tomu odpovidaji predni "konopnicove" tlumice, ktere se v roce 1979 vazne jeste nedelaly.
Jawa se s fotkama az tak moc nemazlila, pokud tam neni vyslovene sekce kde resi udrzbu a serizeni brzdoveho spinace, na fotku bych se nespolehal.
[Krizoň IV.]
(6.3.2022 8:58:32)
Hadat se o to nebudu, ale vsechny jednobudiky z roku 1980 co jsem videl mely jeste ten stary snimac na ramu. On obecne fungoval velice dobre a spolehlive, nebyl duvod prechazet na ten system konopnice, kdyz to bez zmeny riditek a pacek stejne tu predni brzdu neumelo.
[Krizoň IV.]
(5.3.2022 21:38:44)
Zkoušel jsi hledat nějaký fotky, katalogy a uživatelské příručky? Co jsem našel, tak většina 634-8 měla spínač zadní brzdy novějšího typu, tedy jako 634-7-02 (Konopníkova motorka). Jsou tam mraky podtypů jako 634-8-02, 6334-8-12, 634-8-15, 634-8-60... Čert ví, co všechny ty podtypy mají za rozdíly. Úplně v klidu bych tam dal ten novější spínač, pokud nechceš spínač na přední brzdě, tak se dá Blanko jednoduše (ale nevratně) upravit ucvaknutím a zakončením lanka vhodnou svorkou.
[pračlověk]
(5.3.2022 9:05:04)
Díky za objasnění, je to sice divná náhoda (dva rámy z roku 1980 - tedy 634-8 a oba jsou z 634-7) ale je to možný.
[drbik]
(4.3.2022 22:15:19)
Praclovek ma pravdu, ted jsem se na to byl podivat, jak jsem na brzdu nesahal 100 let tak mi to vypadlo.
Mas ram na 634-7 konopnici, nikoli na osmicku, a tohle je skutecne system uchyceni spinace pod nadrzi, a tahas za nej bovdenem.
[Krizoň IV.]
(4.3.2022 18:58:32)
stopspinac pod nadrzi neni zadna rarita, to je bezne reseni co je na vsech konopnicich, tedy 634-7
Co me ale dost mate je ze tam nemas ani zachyt na ten bovden ktery by vedl od zadni brzdy k stop spinaci pod nadrz. NECO by tam byt melo, I kdyby ten ram nekdo zbastlil nebo byl z konopnice.
[Krizoň IV.]
(4.3.2022 14:41:03)
Fotky rámu jsou zde https://kubad.rajce.idnes.cz/Jawotina/ , ale myslím že to je zbytné. Jeden rám má díru se závitem, kde byl přidělaný stop-spínač. Druhý rám (ten po renovaci) nemá nic, kde byl mohl být uchycen stop-spínač.
Chápu z toho že buď došlo k výměně rámu, nebo se muselo jednat o variantu se stop-spínačem pod nádrží - tedy i na přední brzdu.
Více zde asi nevykouzlíme. Leda že má někdo jinou zkušenost.
[drbik]
(4.3.2022 13:13:06)
Cerveny zaklad, to zni dost zvlastne, tohle jsem na 4kovych ramech nepotkal. Ale OK, muze byt. Nicmene, porad to nedokazuje ze to je ram na jednobudik, ctyrkovy ramy nemaji v cisle podtyp.
[Krizoň IV.]
(2.3.2022 9:03:34)
Jak píšu - dle mě jsou původní, ale nejsem odborník. Černá barva pod tím červený základ. Velkost čísel a fond čísel je totožný. Nezdá se že by ty rámy byly kdy předělávaný. Ale samosebou se mohu plést. Proto se tak doptávám. Případně se smířím s myšlenkou, že to je prostě bastlený.
[drbik]
(1.3.2022 21:17:32)
Hoď sem fotky toho, jak to máš, pak se uvidí. Spoléhat na to, že po 45 letech tam bude původní rám se nedá. Na mé 634 z roku 1982 byl v 1986 měněn rám po havárii a jeho číslo je 638-xxxx, přitom tam jsou úchyty na blatník 634, ale jiný tvar zadního horního úchytu motoru tam, kde je filtr vzduchu. Pokud nemáš (já taky už ne) originál knížku TP, tak historii nezjistíš.
[pračlověk]
(1.3.2022 21:13:17)
Podle ceho usuzujes ze to jsou skutecne ramy na 634-8 ? Spis bych veril tomu ze jsou oba z konopnice s prebouchanym cislem. Ja nikdy jiny system nez ty dva co jsem popsal nevidel, a ten se sdilenym spinacem pod nadrzi ti proste bez konopnicovych riditek s prohnutyma packama fungovat nebude.
[Krizoň IV.]
(1.3.2022 21:00:25)
Krizoň IV. - nejsem si tím úplně jistý. Mám dva rámy - dle všeho původní na 634-8 a ani na jednom z těchto rámů ten držák ani, ani známky že by v tom místě kdy byl. Je možné, že tam bylo ještě jiné řešení?
[drbik]
(1.3.2022 20:44:45)
634-8 nemela sdruzeny spinac brzdoveho svetla, nikdy. U ramu na 634-8 by mel byt pokazde ten drzak spinace co linkoval praclovek.
[Krizoň IV.]
(1.3.2022 12:43:24)
Mám rám, kde žádný držák není a dle toho jak to vypadá bych řekl, že ani nikdy nebyl. Na druhou stranu jsem tu kdysi řešil, zda 634-8 měla spínač přední brzdy právě sdružený se zadním (tedy řešení lankem) a pochopil jsem, že přední spínač byl součástí předního brzdícího lanka. Tedy nebyl zde ten sdružení spínač pod nádrží.
[drbik]
(1.3.2022 11:51:47)
tohle je normalni reseni pro motorky co mely spinac brzdy jenom na zadni brzdu. Spinac je hned u paky primo na ramu, a od paky vede kratka pruzinka.
Reseni se spinacem pod nadrzi a lankem se pouzivalo na konopnicich, kde jeden a ten samy spinac mophly spinat dve lanka - od predni a od zadni brzdy.
Otazka je jak presne to mas delane, zda nemas modernejsi ram kde tenhle uchyt uz chybi, a neni tam nejak bastleny.
[Krizoň IV.]
(1.3.2022 10:44:46)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14