Příspěvků: 76, poslední: 2.5.2023 10:03:2370092.Oleje, mazání ...
Paramo nám přestalo vyrábět, takže až spotřebuju TSF, budu muset přejít na jiný olej. Můžete mi na základě vlastních zkušeností doporučit olej vhodný do 634?
Předem díky!
DavidČZ: Před měsícem, jsem koupil 10L kanystr. Oproti Mogulu TS nevidím žádný rozdíl. I odstín mi příjde úplně stejný. Až si říkám, jestli to není přebalený Mogul. Dlouhodobější zkušenost nemám.
[Honza (Js)]
(30.3.2022 19:40:12)
Jaké máte zkušennosti s olejem Carline M2T Super Api TC ? U nás je za 109Kč/l.
[DavidČZ]
(30.3.2022 18:19:12)
Dnes jsem koupil 20 ltr Lavio moto synt, cena 73,80Kč/ltr. K tomu jsem dostal flašku letní směsi do ostřikovačů jako dárek.
[-]
(30.3.2022 15:49:20)
pánové :-)
do roku 2004 jsem provozoval Wartburga
což je 10 / 100
takže toho oleje tam proteklo řádově víc než v těch Jawách
kupováno běžné M2T v 10ltr kanystrech Paramo Pardubice - podniková prodejna
jediné čisté písty byly, když jsem tankoval asi půl roku ARAL
takže na to "víkendové" ježdění tam lijte klidně to "nejvícnejlepčí" jen dodržujte poměr, obzvlášť ti, co nemají ojnici na jehlách
jo a VIFujte, to jediné čistí karburátor ...
[Michal]
(29.3.2022 22:33:22)
Aleš: Určité srovnání můžu poskytnout já. Zahradní sekačka s motorem babetta. Provoz pořád plný knedlík. Prvních cca 7 let M2T. Během krátké doby se zahumusil výfuk tak, že to přestalo úplně běžet. Nešel ani profouknout. Po vyčištění za chvíli to samé. Ze zoufalství jsem výfuk sundal a nechal jen koleno a něco jsem na to nabastlil. Co chvíli hrouda na svíci. Motor po pár letech postupně ztratil dech a zcela zjevně kompresi. Překroužkoval jsem a to pomohlo jen na chvíli. Pak jsme udělali výbrus a přešli na jiné oleje (Husqarna, TSF, Lavio). Od té doby naběhala sekačka cca 17 let a furt je v plné síle. Výfuk se nezanesl ani jednou a je čistý. Po pravdě nevím, čím to je, ale ten bordel, co zasírá výfuk, svíčku ... se z něčeho bere a vzniká to už ve válci. (nebo dokonce částečně už v klikové skříni, protože se zahumusilo i dno pístu zevnitř a přefukové kanály.) S "lepšími" oleji se mi to neděje. Co se týká kouřivosti a černého sajrajtu z výfuku, přidám perličku na konec. Na 639 mám trochu upravené doutníky a ocelové koncovky musím dokonce sem tam mazat olejem, aby nerezly.
[-]
(29.3.2022 18:39:02)
A máš to osobně ověřeno? Opravdu jsi jel s jedním a tým samým motorem nejdřív na M2T, poté udělal generálku a jel na TSF nebo Lavio a najel víc? Anebo to jsou tvoje doměnky protože tam liješ něco podle tebe "lepšího".
[Aleš]
(29.3.2022 16:29:35)
Mimochodem, když se bude lít obyč M2T nebo motorák, které karbonují víc, tak ten karbon s trochou nadsázky brousí jako šmirgl. Kvalita olejů typu Lavio, TSF apod. je vyšší. Válce díky menší tvorbě a usazování karbonu prostě vydrží víc.
[longr]
(29.3.2022 13:14:41)
Do převodovky bych to právě kvůli snižování tření už vůbec nelil. Jinak by mohla začít klouzat spojka. Ale nejspíš díky tomu, že to nefunguje, spojka neklouže. Existují skutečně funkční opičí kapky, ale jsou drahé jak šlak a speciálně na určité účely. Jak už jsem psal někde jinde, třeba zvyšují viskozitu oleje apod.
[longr]
(29.3.2022 12:55:16)
chlup: já nic takového nepoužívám a převodovku s válci mám taky jak nové, kdybych to neviděl, tak nevěřím :D
Ale co!? Lidi taky platí za homeopatika a přísahali by, že to funguje.
[Bakoun]
(29.3.2022 10:34:30)
chlup: Slabina toho tveho "dukazu" je v tom ze uplne stejny dusledek ma mazani slusnym olejem, a citlive razeni.
Tvrdit ze je to zasluha militecu je uplne stejna logika jako "vsichni fetaci v detstvi jedli rohliky, tedy rohliky zpusobuji zavislost na drogach"
Tyhle opici kapicky muzou mit nejaky minimalni vliv ve velmi specifickych kombinacich materialu teploty a zatizeni, timpadem je nelze zazalovat za to ze nedelaji vubec nic. Zadny prokazatelny pozitivni vliv na obecne jakykoli motor nemaji, nikdy nikdo nebyl schopen cokoli dolozit, proto taky na webu nemaji zadne solidni argumenty, jenom reference od jiz zmineneho Horsta Fuchse.
[Krizoň IV.]
(29.3.2022 9:41:14)
Bakoun ;-) Opravdu leju do Lavia i do převodovky a většina mých známých také. Kdybych ty válce 362 nejezdil a neviděl, taky nevěřím, např. i ta převodovka je netknutá. Popisky mne neovlivňují, dám na osobní zkušenost, kupujeme to v litrovkách přes známého v autoservisu za výrazně lepší cenu. Nicméně nikomu, tedy ani vám ještě rozumnějším, to nevnucuju :-))
[chlup]
(29.3.2022 8:16:18)
Taky tak, do 638 jsem lil Lavio a stejně hulila jak dýmovnice. Když jsem je na vyjížďku s bráchou, tak říkal, že je uplně zkouřenej :-)
[Montgomeryx]
(29.3.2022 6:13:05)
Kouří dcera, kouří syn, proč by nemoh prach a broky, hulit taky Temelín... Zrovna 634 s jakýmkoliv olejem, jakmile jede chvíli v nižších otáčkách a pak se tomu přidá, je vždy dýmovnice. Aspoň při poměru 1:40, co dávám. Jednoválce jsou v tomhle ohledu lepší, ale stejně bych si netroufnul říct, že nějaký olej nekouří.
[Jad]
(29.3.2022 0:47:48)
Mogul TSF je fajn v tom že nekouří, nekarbonuje a nezanáší koncovky výfuku a tím to taky končí. Díky tomu že má nízkou vyskozitu tak do všech motorů do kterých jsem ho nalil neuvěřitelně řinčeli, hotová zvonkohra (nejvíc so to projevovalo u 250/559 a 350/638). Mazací vlastnosti tohoto oleje kvůli zemědělským vůlim všeho v motoru to jakkákoliv Jawa nebo ČZ stejně nevyužije. Zatím ho do benzínu dávám ale jenom kvůli tomu že ho můžu odfasovat neomezené množství v práci. Až dojedu zásobu vracím se ke kořenům k oleji ze SAE 40 nebo 50.
[Aleš]
(28.3.2022 18:43:03)
Jejda, oleje! :-) Tak jo, tak já taky. Já používám Divinol Zweitaktol FF. Líbí se mi na něm, že je červenej.
[charlie.vlcak]
(28.3.2022 16:01:20)
Posledních už asi 10 let jezdím na Lavio všechny stroje (590,450,455,360,362,639.2, ...) a přimíchávám do něj Militec 1. Vloni jsme dělali motor z Califa 362 s provozovaným oilmasterem po ujetých cca 30 tis. km, protože byl hlučnej. Klika KO, ale válce tak netknutý, že ani nebyl nutný výbrus, takže jsme vyměnili jenom kroužky.
[chlup]
(28.3.2022 11:09:44)
Běžný olej lze bez problémů používat i několik let od data spotřeby, ale výrobce se samozřejmě nezaručí za stejnou kvalitu :)
[longr]
(28.3.2022 10:59:50)
Jad: Olej časem degraduje, hlavně oxiduje, podobně jako paliva, jen pomaleji. V novém, nenačatém balení a za normálních teplot oxidují pomalu a měly by si do data spotřeby spolehlivě zachovat garantované vlastnosti. U běžných olejů degradace není zas tak výrazná. Horší je to u speciálek typu plochá dráha, motokros apod.
[longr]
(28.3.2022 10:58:32)
Když se mluví o tom nakupování olejů do zásoby - všiml jsem si, že třeba zrovna na flaškách toho TSF je vyznačené nějaké datum spotřeby. Co hrozí při jeho překročení? Degradace nějakých aditiv? Né že bych olej kvůli tomu vylíval, pálím ho pořád, spíš mě to zajímá.
[Jad]
(28.3.2022 9:45:07)
Předtím, než jsme s kámošem koupili Mogul TS v kanystru jsem používal olej Clean Fox API TC, který se teď objevil minimálně u nás na benzínce.
Za mě je to v pohodě olej do Jaw, něco jako ten TS, i motorovku umazal
[bartoň]
(27.3.2022 19:19:45)
Hledal jsem a v Malajsii a na Filipínách mají oleje Motul na víčku nějaký speciální QR kód který se dá ověřit přes mobil. Zbytek světa asi nic.
[Kalasnikov Č175]
(27.3.2022 16:01:11)
Taky me to napadlo zda to neni moznost, ze nekdo prodaval napodobeninu. Preci jenom Motul je svetova francouzska znacka a drazsi olej, stat se to muze, narozdil od nejakeho Mogulu o kterem nikdo za hranicema neslysel.
[Krizoň IV.]
(27.3.2022 14:28:22)
Koupil jsem to v jakémsi obchodě Auto Moto Hobby kde se prodával mix všelijakých různých olejů a doplňků a kdejakých nesmyslů. Nabízí se aj možnost jestli to nebyla nějaká pančovaná sračka jak tomu bývá zvykem hlavně u olejů castrol. Nevim jestli se tohle stává i u toho Motulu? Nikdy jsem ho nějak nepoužíval tak nevim
[BooCheer]
(27.3.2022 11:45:51)
BooCher: Tak to je zajimavy, to mi vrta hlavou. Rekl bych ze bud se Motul 510 nespaluje jak ma, nebo ze reaguje s nejakym zbytkovym bordelem z TSF a vyplavuje ho. Ja taky jezdim jenom TSF, mozna nekdy zkusim koupit flasku motulu a uvidim zda se to bude chovat stejne.
[Krizoň IV.]
(27.3.2022 10:18:42)
právě nic jiného než TSF do toho posledních 10 let nedávám. Pak jsem jí dal motul, děly se divné věci a jak jsem tu litrovku motulu vyjezdil a dal zpět TSF tak zas všechno OK. Asi to té mojí z nějakého důvodu nešmakuje :D
[BooCheer]
(26.3.2022 23:45:44)
BooCher: Presne jak pise kalasnikov, JASO FD oleje obsahuji spoustu rozpoustedel karbonu, a dokazi casem i vycistit zahnojeny motor. Ale ten usazeny karbon samozrejme musi nekudy odejit, a jinudy nez vyfukem to nejde.
[Krizoň IV.]
(26.3.2022 17:41:11)
Zkoušel jsem Mogul TS, TSF, Motul 510 vše 1:40 a nejmíň kouří Motul na prohřátým motoru vůbec. Výfuky jsou taky čistý oproti TSF.
[Jenor]
(26.3.2022 16:51:04)
BooCheer: a nebyl to starý bordel? Jediné co se mění v té klasifikaci JASO mezi FB a FC a FD je tvorba karbonu a detergentní účinky.
Jinak oilmaster dosahuje díky tomu že nepřemazává v nízkych otáčkach malých průměrných poměrů na které by člověk zadřel kdyby je dal do nádrže. I u 487 kterou je třeba držet pod krkem aby jela, jsem naměřil 1:62 průměr.
[Kalasnikov Č175]
(26.3.2022 13:57:56)
Jeník: a co výfuky a dým? Já jsem jednou měl na zkoušku právě ten motul 510. Za motorkou byla mlha a z výfuků chcal černý mazut. Jinak co se týká mazání a čistoty v motoru tak to bylo naprosto vpohodě
[BooCheer]
(26.3.2022 13:20:34)
Jezdím Motul 510 (oilmaster) + VIF do benzínu -> písty bez známek karbonu po 7000km, čisté jak nové.
[Jeník]
(26.3.2022 13:03:56)
Milos634: Oni s tim dovozci lavia delaji dost tajnosti kde se to bere, ale pred nejakou dobou jsem patral, a dohledal jsem ze by to vazne mel byt JASO FD olej od orlenu, ktery sem vozi a distribuuji. Ale uz si nevzpomenu kde presne jsem to nakonec dohledal.
[Krizoň IV.]
(25.3.2022 19:47:58)
Niečo ako technický list k oleju LAVIO sa dá niekde nájsť? Na ich stránke som to nenašiel...
Alebo je to naozaj iba olej od Orlenu v inej fľaši?
[Milos634]
(25.3.2022 19:17:31)
Motor po GO najeto 15000 km, ale dělalo to i dříve. Jede jako drak a nešetřím ho a nepřetáčím. Jezdím svižnou jízdou. Třeba po 3000 km, už škrabu píst šábrem a hlavu uvnitř tupým šroubovákem a pak kartáčem na semiš. rz. po pár stovkách km zamaštěná a i koncovka výfuku a hlavně ráfek. Je to ČZ 350/472.6., origo nový karburátor. Zářez III. zeshora, píší po zajetí II. nebo III., ale na II. to ztratilo tah, tak jsem to zpátky vrátil na III.. Dojedu TSF a vyzkouším LAVIO.
[kriz]
(25.3.2022 18:42:11)
Pouzivam Lavio moto synt nebo Motul 510. Lavio je ridsi a lip se smicha.
[Verdom]
(25.3.2022 16:36:10)
Samozřejmě, kouřivost se u kvalitnějších olejů alespoň s JASO FC, lépe s FD výrazně snižuje. Ale i tak záleží na stylu jízdy. Při prdlání krajinkou, potažmo krátce po zatáhnutí za plyn po couračce to bude vždy kouřit trošku víc, ale při svižnější jízdě je kouřivost a blití z výfuků výrazně nižší. Když na benzínce koupím do 350 kývačky M2T, tak to hulí, když dám Lavio, tak je to pohodička.
[longr]
(25.3.2022 12:56:00)
BooCheer: stejná zkušenost s tou bandou, v začátkách s náma někteří exoti jezdili nějaký M2T 1:30. To dělalo občas i kapičky na helmě. Pak jsme postupně přešli na Lavio a byl pokoj.
[Bakoun]
(25.3.2022 12:22:05)
Dávám 1:40. Ikdyž se běžně dává 1:50 a jawa ted pro tyto motory dokonce předepisuje nějaké uplně hrozné číslo. 1:60 nebo 1:70 nebo tak nějak :D Ale já jí dávám poctivých 1:40, hlavně ty středové ložiska to určitě ocení. Záleží v jakém stavu máš motor a jak ho máš seřízený, jestli ti nepřicucává převodový olej a podobně. Co jezdím na TSF tak nějaký karbon v motoru neexistuje. Černý povlak vzniklý po spalování tam bude vždycky. Čištění a vypalování výfuků taky neznám, stačí na dálnici občas tomu vrknout a výfuky jsou čisté skoro na holý plech.
[BooCheer]
(25.3.2022 12:10:06)
Na pomeru nejak zasadne nezalezi, 638 motor se da vpohode mazat 1:50, ale i tech 1:40 by se melo bez problemu spalit - pokud pouzivas olej specifikace JASO FD.
Ono zalezi cemu rikas zakarbonovany pist. Pist nikdy nebude cisty jako novy, ale nemela by se ti na nem usadit milimetrova vrstva tvrdeho karbonu. To same v hlave, v kolenech, ve vlozkach vyfuku atd. Spinave a mastne to bude, ale nebude tam usazena ta tlusta vrstva humusu ktery se musi proste vypalit nebo oskrabat.
[Krizoň IV.]
(25.3.2022 11:54:40)
A v jakém poměru TSF dáváš? Dávám 1:40 a píst mám zakarbovaný. Je to 632 motor.
[kriz]
(25.3.2022 11:47:18)
Dá se jezdit na cokoliv to je pravda. Konkrétně my ale ten olej a jeho kouřivost řešíme celkem dost a to z jednoho jediného důvodu. Jsme Parta pěti magorů na jawách 638 a jezdíme s tím na různé 10 denní expedice. Kdo jede první tomu je to jedno ale není to nic příjemného 10 dnů v kuse byt vystavený tomu co letí z výfuku těm před váma :D Věčně štípající oči, totálně smradlavé a mastné veškeré oblečení. Kamkoliv jsme došli na oběd tak se za nama lidé otáčeli co to jde za smradlavce :D Zezačátku jsme taky jezdili M2T a podobné oleje, stačily dva dny a to prostě nešlo, hlavně každých pár kiláků zastavovat kvůli tomu že někoho štípaly oči až neviděl :D Tohle cestování je s nějakým lepším olejem uplně jiný svět. Jezdíme všichni na to TSF a všechny tyto problémy to odstranilo
[BooCheer]
(25.3.2022 11:38:36)
I dnes se dá jezdit na cokoliv mastného. Pavel Suchý taky mazal motorákem. Jde pak jen o to, že může být nutné dodržet dekarbonizace podle jawího plánu. Používání kvalitnějšího oleje pro dvoutakty může nutnost dekarbonizace omezit, případně i eliminovat úplně.
[longr]
(25.3.2022 11:01:21)
Jawa_forever: inu, dnešní situace nutí jawaře průběžně najíždět kilometry. Žádné flákání :-)
[Banjokid]
(25.3.2022 7:38:01)
Začínal jsem, asi jako asi všichni kdo tu dobu pamatují, na mixu ze stojanu. Otáčením takového kolečka na stojanu zákazník nastavil požadovaný poměr benzínu a oleje. A pak tankoval a snažil se benzínem co nejvíce rozpustit olej.
Někde ve vesnicích měli jenom Special a takové pytlíčky s olejem na určené množství paliva, normáně to střihali nůžkami. Jezdil jsem moc rád, litr benzínu stál 8,50Kčs. Jenže vynásobte si to dnes více, než 10x, abyste získali informaci, kolik to bylo peněz. Prostě benzín byl velmi drahý. Je to jako, kdyby litr stál dnes stovku.
No, nyní je situace jiná. Jezdím méně, kecám více. Kromě toho, na motorce dost fouká a když prší, tak je mokro. A vlastně je na motorce furt zima, nebo alespoň průvan. Nojo, auto je auto.
Dříve byl u motorky výfuk pořád plný bordelu.
Bylo to ale tím olejem? Nevím. Možná. Asi.
Dneska kupuji drahé oleje a stejně nevím, jestli ten problém je olej, nebo benzín.
Osobně vsázím hlavně na benzín. I když, tam se jedná spíše o startování.
Tento víkend jsem vyléval benzín z různých zařízení, co mám doma, tedy motorky, pily, centrála. Benzín který vypadal po pár letech trochu jako zředěné mléko a nefungoval. Mix i čistý.
Začal jsem kupovat Vervu 100. Ta to prý nedělá. Mám nakoupený do zásoby olej Motul 510 i Mogul TSF.
Ale dříve se jezdilo na jakýkoliv olej smíchaný s benzínem. Dokonce jsem to sám úspěšně dělal.
Jezdilo to, nežralo gumová těsnění. Pouze to chtělo vyjet nádrž rychleji, než se benzín a olej oddělí.
Jsou to dilemata.
[Jawa_forever]
(25.3.2022 0:24:09)
Tak po dlouhé době ahoj. Oleje a mazaní je u jawy opravdu velká věda. Já do ní olej do nakladáku stacený z 1000L nadrží v mistnim servisu daf levný maže to Mel jsem ji dost upravenou a dostavala neskuecnou čočku. Takže co jawař to jiný styl jizdy jine podminky jiný stav motorky a při tom je zajimavé že ono to jezdí na jakýkoliv olej v daném poměru.
[kocourluk]
(24.3.2022 23:37:04)
Já používám Orlen Semisynthetic a taky spokojenost. Nevím jestli je to jenom můj pohled, ale výběr oleje do těchto starých strojů je dost o zvyku. Nemyslím si že by šlo říci že nějaký olej má jednoznačně navrch. Za mě ideál polosynteiku a pak už to je defacto jedno (nejlépe zlatá střední cesta)....
[a]
(24.3.2022 23:22:21)
Jenze v diskuzi kde se nenavistne nadava na Orlen za to ze zariznul TSF se bude dost blbe doporucovat olej od Orlenu ... a fakta jako ze je levnejsi a lidi jsou s nim spokojeny s tim nema nic co do cineni, zejo (:
[Krizoň IV.]
(24.3.2022 21:49:27)
Také již roky jezdím Lavio Motosynt 2T a mohu jej jedině doporučit. Přecházel jsem na něj tehdy z TSF.
[Čezet-rider]
(24.3.2022 19:57:51)
souhlas lavio jezdim poslednich cca 10 let a naprosta spokojenost a to tomu davam co to jde....
[Free]
(24.3.2022 19:48:18)
Roky jezdím Lavio Moto Synt. Sem tam je v akci, tak koupím třeba 5 kanystrů a lejeme to do všeho co má 2T motor. Dodržet mazací poměr a nic víc to nechce. Spalovací prostory čisté, pláště pístů (obvod) čisté, výfuky čisté suché. Výfukový kanál i kolena bez krusty. Nebleje a nehulí jak sádrovej ježek. Když jedu v závěsu za bráchou, nechcípám smrady.
[-]
(24.3.2022 15:12:59)
Garden Oil 2T..v akci 69kc/litr...jezdím s tím už 10 let... hlavně poměr!!
[Muddry]
(24.3.2022 14:42:54)
Motul 800 má taky podobnou viskozitu jako TS;-)
Orlen nechápu. První pokus o přeznačení Benziny na Star nevyšel a tak to zkouší podruhé (více než 400 stanic...). Že se jim nevyplatilo vyrábět oleje a maziva v ČR - dejme tomu, může být. Proč ale nestáčejí Orlen oleje do lahví Paramo a Mogul a raději tyto značky ukončí, tomu nerozumím. Orlen není Shell, proč bych měl hledat náhradu právě u Orlenu? Přijde mi to obchodně těžce mimo...
[jc3]
(24.3.2022 14:27:52)
DavidČZ: 2T oleje SAE 40 jsou na trhu momentálně dva (rád se nechám opravit) - Millers Oils KR 2T s kosmickou cenou a pak dělá Ekolube M2T Super, je to API TC a SAE 40 jako rozlévaný za přijatelnou cenu, nicméně jsem po nich chtěl technický list a nepochodil jsem. Takže osobně až dojedu zásoby TS a pokud se nic na trhnu nenajde, tak počkám až bude v akci někde ten Millers Oils KR 2T (byl v zimě na pema oleje za vcelku přoijatelnou cenu) a budu řešit takto. Při mojem nájezdu mě to díru do rozpočtu neudělá a osobně považuju 40cítku olej do těch našich vehiklů jako nejvhodnější, napsáno toho bylo již myslím dost k tématu :)
[Ondra120]
(24.3.2022 12:59:22)
Když už se řeší tohle. Jaká bude náhrada za Mogul TS ?
[DavidČZ]
(24.3.2022 11:38:13)
Používám Motul 510 spoustu let a OK. Jinak jestli je na napsané polo syntetika nebo plná syntetika je spíš marketing. Důležité je jakou normu to plní. Jak je tam JASO FD tak to klidně můžeš lít a nebude to moc karbonovat a kouřit. Motor v 350 ti umaže všechno jen tam toho musí dost...
[auuu neprihlasn]
(24.3.2022 10:20:12)
Ja som po dlhom špekulovaní sa rozhodol prejsť na Motul 510. Kedysi som ho mal a bol v poriadku. Pri TSF sa mi páčilo že ho predávali aj po 10L za dobrú cenu.
Motul 510 budem kupovať po 4L, má dobrú cenu a podľa technického listu má o trochu vyššiu viskozitu pri 100° oproti TSF :)
[Milos634]
(24.3.2022 9:35:41)
Akamu: Lavio je ve skutecnosti JASO FD olej od Orlenu, a ano, je naprosto vpohode. Pocitam ze ho Orlen zacne ofiko distribuovat pod znackou Mogul TSF, a pak tady cekam ohnive diskuze co je lepsi, zda Lavio nebo nove TSFko ... (:
[Krizoň IV.]
(24.3.2022 8:48:58)
Udelal jsem si zásobu mam dvě 60 litrové bečky TSF. Aby bylo i pro kamarády. Až jednou dojde tak jsem se díval po náhradě a našel jsem MANNOL 2T Plus. Splnuje API TC i JASO FD a ostatni parametry jsou taky plus minus stejné. Da se poridit za dobrou cenu tak to bude prvni co zkusim az mi TSF dojde. Motul 510 jsem uz zkousel a moc spokojeny jsem nebyl. Neskutečně ta 638 hulila a z vyfuku tekl černy bordel. Navic je i vyrazne drazsi
[Boocheer]
(24.3.2022 8:33:45)
Lavio 2t funguje a nekouři
[Akamu]
(24.3.2022 6:26:14)
Cholerix: To mi prijde dost drahy, za JASO FB olej ... kdyz se da koupit JASO FD za 100kc/l (:
[Krizoň IV.]
(23.3.2022 23:18:06)
Používám Motul Mineral 2T 100 za 140kč /1l
Zatím spokojenost a bez problémů
[Cholerix]
(23.3.2022 21:58:46)
Stejně tak skončil KONKOR 101/103 a všechny další oleje z PARAMO.Výrobky mateřského Orlen se v ČR nechytily, tak zastavili výrobu v Paramo. Stejně jako před časem v KORAMO (vazelíny ). Takže v ČR se oleje a vazelíny mevyrábějí.
[dadajan]
(23.3.2022 21:46:08)
Jejda - tak to mně nepotěšilo :-(. Já s těmi oleji dlouho laboroval AŽ pro mně nakonec byl vítěz právě to TSF. Koukal jsem po netu kde ho ještě mají a už někde píšou že není a že náhrada je MANNOL 2T PLUS a má také api tc jaso fd. Co mně ale zmátlo tak že u popisu TSF někde uvádí že je to POLOSYNTA a jinde zas že je to plná synta ?? Nějak se to všechno sere - mějte se a v rámci možností ať se daří -
[skvarek]
(23.3.2022 19:36:10)
M2T Extra NEMA stejnou specifikaci jako Mogul TSF, je to jenom JASO FC olej, coz je nizsi specifikace.
[Krizoň IV.]
(23.3.2022 16:41:39)
Stejnou specifikaci jako TSF má M2T extra, navíc je hustější. Cena přibližně stejná, při větším balení i výhodnější.
[Alitron]
(23.3.2022 16:22:17)
Vetsinou vlezu na heureku nebo zbozi.cz a hledam oleje s api tc, jaso fc nebo iso-legd, seradim podle ceny a beru to nejlevnejsi. Obvykle beru tak 10 litru.
[Bakoun]
(23.3.2022 14:48:05)
Jezdim ted Divinol - Zweitaktol FF, koupil jsem to v nejaky akci litr za 100 kc.
[Bakoun]
(23.3.2022 14:44:58)
Vyjezdil jsem 30l TS a v pátek jsem koupil ještě 2 litrovky TSF, ale taky už hledám náhradníka. Hlavně aby to nesmrdělo, jako pouťovej parfém
[agent]
(23.3.2022 14:13:04)
Jakykoli olej se specifikaci JASO FD
[Krizoň IV.]
(23.3.2022 14:05:12)
Orlen by měl jawy v předepsaném poměru bez problémů umazat.
[longr]
(23.3.2022 14:00:22)
Najezdím na 634 do 2000km ročně, mám motorek, že je nestačím ujezdit a tak není potřeba zběsile šetřit. Spíš ocením, aby to nekarbonovalo a spolehlivě mazalo v letních vedrech. Docela mě zaujal ORLEN OIL 2T Semisynthetic, máte s ním zkušenosti?
[Chátra]
(23.3.2022 13:26:46)
Polosyntetika Lavio je fajn olej za dobrou cenu. Prakticky jakákoliv polosyntetika. Syntetika nemá žádný extra přínos…
Pokud budeš jezdit fest, a stroj nešetříš, tak klidně jakýkoliv autoolej, akorát ve větším poměru….
[888]
(23.3.2022 13:10:59)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (9), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14