Příspěvků: 11, poslední: 4.4.2022 13:32:4170098.Elektro
Ahoj,
koupil jsem po 12 leté odstávce novou baterku 6V/11Ah a nenapadlo mně zkontrolovat dobíjení. Tak jsem nastartoval ladil karbec, testoval spojku atd. a pak připojím měřák a skákaly tam hrozné hodnoty fest přes 10V. (Měřák dobrý, rušení ho nezajímá)
Ted dobiju baterku, začátek testu 6,5V, zapnu světla 44W do minuty je na baterii 6.0V, po 10 minutách 5.95 po 20 minutách 5.85, po půl hodině 5.77. Vypnu světla ustálí se na 6,05. Takže 44W/průměrně 5,9V= cca 7,5A po dobu půl hodiny= 3,75Ah využitelné kapacity.
Udávaná kapacita je teoretická hodnota do totálního destrukčního vybití na 0V ano?
Je toto normální nebo je ta baterka hin? Na tohle zkoumání mě přivedlo hlavně chaotické blikání blinkrů, mám ještě ten prototyp AEV přerušovače který nabízeli kdysi za testování a když mu spadne napětí pod 6V tak začne raplovat a blikat rychle jakoby byla vypálená žárovka nebo zmateně "přepíná" mezi režimy.
Vyměnit baterku? Přerušovač? Oboje? Nic?
Díky kombinací 6V 5W a nějaké 6V cyklo žárovky jsem dosáhl použitelného nabíjecího napětí.
[Kalasnikov Č175]
(4.4.2022 13:32:41)
Dej ty žárovky 2 vedle sebe a nabijej to tím cca 0,5A klidně do 7,5V a do 1,28 hustoty. Ano pokud nefunguje regulace a dynamo je buzeno naplno dokáže baterku i vinutí rotoru vyřídit dost rychle.
[El Fag]
(31.3.2022 17:29:48)
Zkoušel jsem starý selenový usměrnovač co mám na půdě na štítku 220V 6V 2A. Akorát to rve příliš vysoké napětí, naprázdno 8,5V po připojení baterka leze nad 7,5V. Předpokládám že je to tím že mám v zásuvce 249-250V místo 220V na které to bylo navrženo?
Zkoušel jsem metodou pokus omyl, zapojit do série nějaké žárovky a nejlíp mi funguje 6V 5W. Napětí na baterii se drží zatím kolem 7,1V ale proud je jenom 0,25A hodně se ho v té žárovce zmaří. Můžu to jako elektrolama nějak vyřešit lépe?
[Kalasnikov Č175]
(31.3.2022 17:09:21)
josi: Děkuji, máš pravdu podle hustoměru kolem 1,2 tzn cca 50% nabití.
Pro ostatní co by mohli mít podobný problém, mám tu verzi lidlovky ULDG 5.0 A1. Připojil jsem měřák a dává 0.8A do nastoupání napětí na 7,2V pak zdánlivě vypne (přestane blikat indikátor stavu nabití. Ale nadále dává 0,08A. Takže za 60 hodin by to mohlo být :D
[Kalasnikov Č175]
(31.3.2022 10:39:31)
Nabíjačka ako lídlová (IUU) nabíja konštantným prúdom do určitého napätia, potom drží konštantné napätie a nabíjací prúd klesá. Pri poklese prúdu na určenú hranicu zníži nabíjacie napätie, čo signalizuje väčšinou zelenou kontrolkou. Pokračuje tzv. udržiavacím nabíjaním. Pri hlboko vybitej batérii napätie nastúpa relatívne rýchlo a pri rozsvietení zelenej kontrolky je batéria nabitá na cca 60 - 70%. K úplnému nabitiu potrebuje vzhľadom na malý nabíjací prúd niekoľko dní. Orientuj sa radšej podľa mernej hmotnosti elektrolytu a nabíjaj, až kým nebude mať 1,28 kg/lt.
[josi]
(31.3.2022 9:41:17)
El Fag: dobiju lidlovkou píšou tam 0,8A napětí leze pomalu nahoru při 7,2V vypne takže předpokládám nabíjení konstatním proudem.
Ano baterka při prvotním zprovoznění motorky dost vařila, není dynamo bez funkční regulace schopné dodávat absurdní hodnoty?
[Kalasnikov Č175]
(30.3.2022 21:55:35)
Co to je dobiju baterku? Jakym proudem, jak dlouho, jaký konečný napětí ?Věř tomu, že tvůj měřák rušení zajímá, pokud ti při zatížení 7,5A spadne napětí po připojení o cca 0,5V, tak na to abys měl na baterce 10V bys do ní musel cpát tak 20A a více, už při 8V baterka opravdu silně vaří.10V bys dostal na baterce která má velký vnitřní odpor, ovšem ta by při zatížení 7,5A spadla k 0 .Baterka bude OK, chce ji to pořádně nabít.
[El Fag]
(30.3.2022 21:19:05)
pračlověk: máš pravdu už jsem to nenaměřil asi to šlo přes druhou nevytaženou žárovku nebo kontrolku
Zkusil jsem natáhnout na jednu stranu kostřící dráty (nebyly) a není tam rozdíl mezi jednou a druhou stranou. Odpor na spínačce mezi svorkami 30 a 15/54 jsem taky žádný nenaměřil.
[Kalasnikov Č175]
(30.3.2022 14:54:04)
Odpor 2,4 Ohm, odpovídá žárovce 6V/15W, takže možná měříš něco jiného.
I dobrý měřák může ukazovat špatně, pokud se nevhodně měří. Přesvědčil jsem se u svého měřáku Hexagon 110, kdy při měření na dynamu jsou hodnoty stabilní, při měření ve spínací skříňce za chodu motoru se údaj na displeji mění, hodnota skáče.
[pračlověk]
(30.3.2022 11:16:39)
Děkuji takže baterie dobrá. Pokračuji v investigaci.
Změřil jsem napětí podle informací na e-tovaru:
"V případě problému je zkraje nutné překontrolovat podmínky na motocyklu. Nejlépe se to dá udělat tak, že se spojí vodiče, které jsou připojeny ke konektorům 49 a 49a přerušovače, mezi tento spoj a kostru (31) se připojí V-metr a sepne se přepínač směrových světel (směrová světla budou trvale svítit) – napětí na V-metru nesmí klesnout pod 5V, nejlépe ne pod 5,5V!!! Pokud tato podmínka není splněna, je příliš vybitý akumulátor nebo na instalaci vzniká při průtoku proudu úbytek."
Okamžitý pád na 5,5V a následný pomalý pokles.
Dál jsem změřil jsem odpor kostry z blinkrů samotných, levý zadní blinkr 8 ohm jinak nula. Odpor plus kontaktů patic proti spoji kontaktů konektorům 49 a 49a přerušovače, 2,4 ohm oba pravé blinkry, oba levé nula. Všechno bez zátěže s vytaženou pojistkou.
Je odpor bez zátěže vypovídající hodnota nebo ne?
[Kalasnikov Č175]
(30.3.2022 10:36:37)
Kapacita baterie je udávaná tzv C20. To znamená, že se měří při vybíjecím proudu 1/20 jmenovité kapacity. Ve tvém případě tedy 11/20=0,55A. Měří se až do napětí baterie 5,25V, pak se vybíjení ukončí. Teplota okolí a teplota baterie na počátku testu má být 20°C. Se změnou teploty kapacita obvykle klesá.
Pokud jsi na baterii připojil 44W zátěž (vybíjecí proud cca 7A), tak se spíš divím, že to baterka zvládala tak dlouho bez ztráty květinky.
[-]
(30.3.2022 8:36:52)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14